نویسنده: سیدرضا نصری
// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

معرفی بازی موبایل Lost in Play | بازگشت به جهان کودکی

بازی موبایل Lost in Play اتقدر زیبا و شیرین به تداعی کردن تخیلات و بازی‌های دوران کودکی می‌پردازد که حتی بی‌منطق‌ترین اتفاقات آن هم قابل باور است.

هرچقدر هم که در دنیای بازی‌های ویدیویی به جست‌وجو بپردازیم، احتمالا جهانی زیباتر و عجیب‌تر از دنیای ذهنی یک کودک درحال بازی، پیدا نخواهیم کرد. دنیاهایی که برای قابل باور شدن، نیازی به هیچ منطقی ندارند و درنهایت هرج‌و‌مرج خود، برای بازیکنان آن نیز کاملا پذیرفتنی محسوب می‌شوند.

از طرفی اگر بازی‌های دوران کودکی خود را به یاد داشته باشید، احتمالا از چنین دنیاهایی شناخت دارید. درواقع بازی موبایل Lost in Play هم قصد دارد تا با خاک‌روبی جهانی که احتمالا آن را به فراموشی سپرده‌ایم یا آن را نادیده می‌گیریم، یک بار دیگر آن بینش سورئال و سرشار از تخیل کودکی را درون ما بیدار کند.

ماهی غول پیکر و غروب آفتاب در بازی Lost in Play

بازی Lost in Play یک اثر پازل‌محور با داستانی شنیدنی و جذاب است. داستان بازی از خواب یک دختر بچه‌ی ماجراجو شروع می‌شود که تحت تاثیر یک کتاب داستان حماسی، جهان پیرامون خود را به آن پیوند می‌زند؛ به‌گونه‌ای که تمام محیط‌ها و افراد اطراف خود را برگرفته از داستان‌ها و متفاوت از واقعیت می‌بیند. در این بین، برادر او هم ذهنیتی مشابه دارد و پیوند فکری آن‌ دو با یکد‌یگر، درنهایت باعث خلق یک بازی ماجراجویی هیجان‌انگیز شده است.

پازل‌های بازی تنوع بالایی دارند و به زیبایی در روند داستان جای گرفته‌اند

بازیکن در روند بازی موبایل Lost in Play وارد یک سناریویی می‌شود که حاصل تخیل کودکانه دو کارکتر اصلی است. یعنی با اینکه وقایع بازی در جهان واقعی رخ می‌دهند، اما محیط‌ها و کاراکتر‌ها به‌صورت سورئال و اغراق آمیزی تغییر می‌کنند. در این بین، گیمر نیز باید با این خواهر و برادر همراه شود تا پازل‌ها و موانع پیش‌روی آن‌ها را حل کند.

نکته‌ی جالب ماجرا اینجا است که با وجود وقایع متنوعی که در داستان رخ می‌دهد، پازل‌ها هم هرکدام تجربه‌ی متفاوتی را به بازیکن منتقل می‌کنند. با اینکه سبک اصلی بازی اندروید و آیفون Lost in Play اشاره و کلیک است، اما حالت‌های دیگری هم به‌صورت مینی گیم در بازی جای گرفته‌اند.

مرحله‌ی مبارزه با خرس در بازی موبایل Lost in Play

بازی Lost in Play در زمینه‌ی گیم‌پلی به تکرار نمی‌افتد و هربار به بهانه‌های مختلف، پازل‌های جذابی را مقابلتان قرار می‌دهد. درجه‌ی سختی پازل‌ها هم نه انقدر سخت و نه بسیار آسان است. درواقع با اینکه بازی قصد سختگیری در پازل‌ها را ندارد، بااین‌حال در بعضی سطوح خود می‌تواند گیمر را به چالش بکشد. همچنین درصورتی که بازیکن در روند مراحل به کمک نیاز داشته باشد، می‌تواند به واسطه‌ی لامپی که در گوشه‌ی صفحه قرار دارد، از راهنمایی هم بهره‌مند شود.

بازی Lost in Play دارای گرافیک کارتونی است و انیمشین‌های آن هم به خوبی کار شده‌اند. حرکت کاراکتر‌ها و جزئیات گرافیکی محیط‌ها، همگی حس تماشای یک انیمیشن زیبا را القا می‌کنند. بازی Lost in Play به‌راحتی می‌تواند درکنار بهترین بازی‌های پازل محور موبایل قرار بگیرد و جزو تجربه‌های کم‌نظیر این پلتفرم شمرده شود.

بنابراین اگر به آثار معمایی و داستان‌محور علاقه دارید، به هیچ وجه نباید تجربه‌ی Lost in Play را در موبایل از دست بدهید. بازی Lost in Play به شکل رایگان عرضه شده است، اما برای دریافت محتوای کامل آن باید نسخه‌ی اصلی را خریداری کنید. همچنین این بازی روی پلتقرم‌های نینتندو سوییچ، پی سی، اندروید و آیفون در دسترس است.

دانلود بازی Lost in Play


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده