نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های مهر ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

در این ویدیو و مقاله به معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی می‌پردازیم که مهر امسال منتشر می‌شوند؛ از نسخه جدید فوتبال EA تا اسسینز و اسپایدرمن. همراه زومجی باشید.

مهر ماه به عنوان اولین فصل از پاییز ۱۴۰۲، میزبان بازی‌های بزرگ و کوچک زیادی خواهد بود. به رسم هر ماه در ادامه در قالب ویدیو و مقاله به معرفی این بازی‌ها خواهیم پرداخت که در بین آن‌ها، آثاری در سبک‌های مختلف دیده می‌شود و تقریبا تمامی پلتفرم‌ها هم آثار ارزشمندی برای تجربه در این ماه دارند. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد بیش‌تر راجع به بازی‌ها توضیح بدهیم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را از یوتیوب تماشا کنید

تصویر ارلینگ هالند روی کاور بازی EA Sports FC 24

بازی EA Sports FC 24

تاریخ انتشار: ۷ مهر

پلتفرم: پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

بازی‌های مهم مهر، از هفتم این ماه و با EA Sports FC 24 شروع می‌شوند؛ فوتبال جدید EA که دیگر اسم فیفا را یدک نمی‌کشد ولی حکم همان فیفا ۲۴ رو دارد. FC 24 شروع یک دوره جدید برای فوتبال‌های EA است و این شرکت هم تغییرات مختلفی برای بازی در نظر گرفته؛ از اضافه شدن انیمیشن‌های جدید و بیشتر گرفته تا ویژگی‌های جدید بخش آلتیمیت تیم مثل امکان استفاده همزمان از بازیکنان زن و مرد در یک تیم. به هر حال فوتبال و فیفا همیشه محبوب هستند و نسخه جدید فوتبال EA هم قطعا طرفدارای زیادی خواهد داشت.

اساسین در شهر بغداد بازی Assassin's Creed Mirage شرکت Ubisoft (یوبیسافت)

بازی Assassin's Creed Mirage

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر

پلتفرم: پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4

دومین بازی مهم ماه، Assassin's Creed Mirage است که ۱۳ مهر منتشر خواهد شد. یوبیسافت پس از نسخه والهالا، چند نسخه مختلف از اسسینز کرید را معرفی کرده که میراژ، قرار است تجربه‌ای به سبک و سیاق نسخه‌های اولیه مجموعه باشد؛ یعنی یک بازی جمع و جورتر با گیم‌پلی ۱۵-۲۰ ساعته و تمرکز بیشتر روی مخفی‌کاری. در این نسخه قرار است با شخصیت بسیم همراه شویم و به شهر بغداد برویم. میراژ وعده بازگشت به ریشه‌های مجموعه را داده و باید دید چقدر می‌تواند موفق باشد.

ماشین‌های کاور بازی Forza Motorsport

بازی Forza Motorsport

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر

پلتفرم: پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس

پنج روز بعد یعنی ۱۸ مهر، Forza Motorsport را برای عاشقان ریسینگ داریم. Forza Motorsport حکم یک ریبوت را برای این مجموعه دارد و استودیو ترن ۱۰، وعده ساخت یک شبیه‌ساز ماشین سواری کامل و پرجزییاترا را داده که نمایش‌های بازی هم نوید این را می‌دهند. بازی قرار است در زمان عرضه بیش از ۵۰۰ ماشین مختلف و تعداد زیادی مسیر مسابقه داشته باشد و سازنده‌ها، تمرکز زیادی هم روی جزییات بصری آن داشته‌اند. فورتزا چه در نسخه موتور اسپرت و چه هورایزن خودش را به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ ثابت کرده و انتظار می‌رود نسخه جدیدش هم این موفقیت را ادامه بدهد؛ راستی بازی از روز عرضه روی گیم پس هم در دسترس است.

پوستر بازی Total War: Pharaoh

بازی Total War: Pharaoh

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر

پلتفرم: پی سی

۱۹ مهر نوبت به بازی Total War: Pharaoh می‌رسد تا مهر ماه یک تجربه استراتژی هم داشته باشیم. نسخه جدید مجموعه توتال وار به‌گفته سازنده‌هایش قرار است یک تجربه کاملا تاریخی و جدی باشد که تمرکز اصلی آن روی وقایع تاریخی مصر باستان خواهد بود. بازی ترکیبی از کمپین نوبتی با نبرد‌های همزمان است و استودیو کریتیو اسمبلی، تغییرات جدیدی مخصوصا در مدیریت نیرو‌ها در نظر گرفته تا تجربه بهتر و جذاب‌تری برای نبرد‌ها رقم بزند.

کاراکتر بازی The Lords of the Fallen با شمشیری در دست

بازی Lords of the Fallen

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر

پلتفرم: پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 5

یکی دیگر از بازی‌های مهم مهر، Lords of the Fallen است که ۲۱‌ام این ماه از راه می‌رسد. Lords of the Fallen نسخه جدید اثری است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد و از قضا اسم آن هم Lords of the Fallen بود! به هر حال قرار است با یک تجربه اکشن و نقش آفرینی طرف باشیم که المان‌های سولزلایک هم مثل نسخه قبلی دارد و بازی سختی به‌حساب می‌آید. یکی از مواردی که در نمایش‌های بازی حسابی جذاب بوده، طراحی تاریک و چشم‌نواز دنیای آن است و اگر سازنده‌ها بتوانند مکانیک‌های گیم‌پلی را هم خوب اجرا کنند، می‌توان انتظار یک بازی خوب را داشت.

تصویر کاور بازی Sonic: Superstars

بازی Sonic Superstars

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر

پلتفرم: پی سی، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ

مهر ماه یک بازی جدید سونیک هم داریم؛ Sonic Superstars که قرار است ۲۵ مهر منتشر شود و سگا تلاش زیادی دارد تا تجربه‌ای شبیه به نسخه‌های کلاسیک و محبوب سونیک تقدیم گیمرها کند. سونیک و دوستانش در این نسخه دوباره به نبرد با دکتر اگ‌من (Eggman) می‌روند. بازی چهار شخصیت قابل‌بازی دارد که شامل سونیک، مایلز، ناکلز و ایمی رز (Amy Rose) می‌شوند. نکته جالب Sonic Superstars، این است که تا چهار نفر می‌توانند آن را به شکل Co-Op آفلاین هم بازی کنند و البته یک حالت رقابتی هم برایش در نظر گرفته شده است.

پیتر پارکر با ابزار عنکبوتی در حال مبارزه در Marvel's Spider-Man 2

بازی Spider-Man 2

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر

پلتفرم: پلی استیشن 5

تکمیل‌کننده فهرست بازی‌های مهم و بزرگ مهر هم Spider-Man 2 از استودیو اینسامنیاک است که ۲۸‌امین روز از اولین فصل پاییز از راه می‌رسد. اسپایدرمن ۲ انحصاری پلی استیشن ۵ است و ما را با شخصیت‌های پیتر پارکر و مایلز مورالز همراه خواهد کرد که جدا از مسئولیت‌هایی که به‌عنوان یک ابرقهرمان دارند، در زندگی شخصی خود هم با مشکلات مختلفی درگیر هستند. گیم‌پلی بازی مبتنی بر اصولی است که در بازی‌های قبلی این مجموعه داشتیم و قرار است شاهد جزییات و ویژگی‌های جدیدی مخصوصا در نبرد‌ها هم باشیم. Spider-Man 2 نمایش‌های جذابی داشته و باید دید می‌تواند درنهایت همان بازی درجه‌یکی باشد که طرفداران مرد عنکبوتی منتظر آن هستند یا خیر. 

بازی Super Mario Bros. Wonder کنسول نینتندو سوییچ | ماریو دوبعدی جدید شرکت Nintendo

بازی Super Mario Bros. Wonder

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر

پلتفرم: نینتندو سوییچ

همزمان با اسپایدرمن ۲، کاربران سوییچ هم قرار است یک بازی انحصاری جدید از مجموعه سوپر ماریو داشته باشند. Super Mario Bros. Wonder یک بازی پلتفرمر ساید اسکرولینگ از این مجموعه‌ است که ۸ شخصیت قابل بازی شامل ماریو، لوئیجی، یوشی، پرنسس پیچ و کاراکترهای دیگر دارد و بازیکنان را به سرزمین گل‌ها می‌برد؛ جایی که باید مراحل مختلف را با همان سازوکار همیشگی سوپر ماریو پشت سر گذاشت. بازی از حالت Co-Op چهارنفره سوییچ هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را کنار دوستان خودتان هم تجربه کنید.

ویلپیپر بازی Trepang2

سایر بازی‌های مهم مهر:

علاوه‌بر بازی‌های بزرگ و معروفی که از آن‌ها صحبت کردیم، مهر چند بازی مهم دیگر هم دارد؛ Harvest Moon: The Winds of Anthos نسخه جدیدی از مجموعه قدیمی و محبوب هاروست مون است که ۴ مهر منتشر می‌شود. بازی شوتر جذاب Trepang2 که چند وقت پیش برای کامپیوتر منتشر شد، ۱۰ مهر برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس/ایکس هم منتشر می‌شود. ۶ مهر نسخه پلی استیشن ۵ بازی Scorn را داریم که یک تجربه ترسناک است و تا حالا انحصاری کنسولی ایکس باکس بود. بازی NHL 24، شبیه‌ساز جدید هاکی روی یخ EA هم ۱۴ مهر در دسترس قرار می‌گیرد. ۱۸ مهر کاربران پلی استیشن ۴ و ۵ می‌توانند سراغ Roblox بروند و ۲۱ مهر هم کاربران سوییچ به بازی Batman: Arkham Trilogy دسترسی خواهند داشت.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی در میان بگذارید و بگویید بیش‌تر منتظر کدام بازی هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده