// پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی My Exercise | دراز نشست به همین سادگی!

برخی ایده‌ها برای یک بازی شاید بیش از اندازه ساده باشند و باعث شوند مخاطبان بعد از مدتی کوتاه از آن دست بکشند. این موضوع برای بازی My Exercise صِدق نمی‌کند.

روزانه بازی‌های مستقل مختلفی برای پلتفرم‌های موجود منتشر می‌شوند که هریک از آن‌ها گیم‌پلی، داستان و به‌طورکلی ساختار مخصوص به خود را دارد. گیم‌پلی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که سازنده یا سازندگان یک بازی به آن توجه می‌کنند. چرا که حتی اگر یک بازی گرافیک بسیار جذابی داشته باشند، ولی گیم‌پلی ارزشمندی را ارائه ندهد، به‌راحتی مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

البته که تیم Playables این قواعد را تا حدود زیادی نقض کرده است. بازی‌هایی که توسط Playables منتشر می‌شوند، اکثر نه سیستم‌های به‌خصوصی در گیم‌پلی و نه حتی گرافیک قابل‌توجهی دارند، اما به‌راحتی مخاطبان را تا پایان هریک از آثار خود حفظ می‌کند. در این مقاله از زومجی به سراغ بازی My Exercise رفته‌ایم که تنها کاری که باید در آن انجام دهید، حرکت ورزشی دراز نشست است.

بازی اندروید My Exercise

اینکه بتوان نام بازی را روی My Exercise گذاشت، کمی دشوار است. تنها یک المان گیم‌پلی که همان نیز بسیار ساده و پیش پا افتاده است، آن را تبدیل به یک بازی می‌کند. بازی فاقد داستان و روایت خاصی است و بازیکنان صرفا در نقش یک مرد قرار می‌گیرند که باید حرکت ورزشی دراز نشست را به کمک یک سگ انجام دهد. در اوایل همه چیز یکنواخت است ولی به مرور زمان و در مواقعی که به تعداد خاصی از دراز نشست می‌رسید، یک اتفاق خاص رخ می‌دهد. به‌عنوان مثال یک شخصیت دیگر حاضر می‌شود و شروع به تشویق بازیکن می‌کند. به‌عنوان مثال دیگر در موقعیتی دیگر یک بچه خرس به شخصیت بازی کمک می‌کند.

این موضوع به مواردی محدود خلاصه نمی‌شود و گاهی کل صحنه بازی تغییر می‌کند تا موقعیتی خاص را نشان می‌دهد. به‌طور دقیق‌تر، بازی در یک لحظه روی تعداد دراز نشست متمرکز می‌شود و نشان می‌دهد که یک گوریل مشغول تماشای محیط بازی است. درواقع همه‌ چیز در این بازی به معنای واقعی کلمه عجیب است.

عجیب‌تر زمانی است که بازی را رها می‌کنید؛ به این معنی که اگر در حین بازی صفحه موبایل خود را خاموش کنید و بعد از مدتی دوباره موبایل روشن کنید، شخصیت بازی به شکل خمیر درمی‌آید. باید با تکرار حرکت دراز نشست دوباره به مسیر اصلی برگردید! گیم‌پلی بازی خلاصه می‌شود به ضربه زدن به صفحه موبایل و انجام دراز نشست. تنها چالش گیم‌پلی این است که باید حرکت دراز نشست به‌طور کامل انجام شود و دوباره این کار را انجام دهید. شاید این توضیحات کمی عجیب باشد و حتی بازی را احمقانه جلوه دهد، ولی بازی خاصیتی دارد که با هربار رسیدن به یک اتفاق جدید، بازیکنان را ترغیب می‌کند که با انجام همان حرکت دراز نشست منتظر اتفاق بعدی بمانند.

نمایی از بازی My Exercise

تصویرسازی‌های بازی خلاصه می‌شود به یک پس‌زمینه زردرنگ با آیتم و نمایش شخصیت‌های مختلفی که همان‌طور که اشاره شد، به آن اضافه می‌شوند. درواقع بازی طراحی ساده‌ای دارد، ولی به‌همان اندازه دارای جذابیتی خاص است.

در خصوص صداگذاری و موسیقی تنها چیزی که به گوش مخاطب می‌خورد، صدای نفس نفس زدن شخصیت اصلی بازی در حین ورزش است؛ به‌علاوه‌ی برخی صداهایی که گاهی از سوی دیگر شخصیت‌های بازی شنیده می‌شوند. در مجموع بازی My Exercise ساخته Atsushi Wada و Ryoya Usuha یک محصول ساده است که صرفا می‌خواهد مخاطبان را برای دیدن یک اتفاق جدید به‌دنبال خود بکشاند. در این امر نیز ظاهر موفق بوده است.

شاید این موضوع جالب باشد که My Exercise در رویدادهای ویدیوگیمی مختلفی حضور داشت و جوایزی را کسب کرد

بازی My Exercise در حال حاضر برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید تا از تجریه این بازی لذت ببرید.

دانلود بازی My Exercise


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده