نویسنده: سیدرضا نصری
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Slaughter: The Lost Outpost | اکشن تک نفره در زندان مخوف

بازی Slaughter: The Lost Outpost آمده است تا یک بار دیگر دنیای سراسر آشوب و تاریک خود را کمی متفاوت‌تر از قبل، به تصویر بکشد.

Slaughter از سری بازی‌های با کیفیتی است که ثابت می‌کند پلتفرم موبایل می‌تواند جایگاه مناسبی برای بازی‌های اکشن تک نفره هم محسوب شود. مجموعه بازی‌های Slaughter از نسخه‌ی اول، سعی کرده است تا درکنار گیم‌پلی سرگرم کننده‌ی خود، اتمسفر تاریک و حتی تا حدودی ترسناک را رقم بزند. درواقع همین اتمسفر تاریک را می‌توان یکی از اصلی نقاط قوت این سری دانست که در تمام نسخه‌های آن نیز کاملا حفظ شده است.

حال بازی Slaughter: The Lost Outpost که درواقع نسخه‌ی چهارم این مجموعه محسوب می‌شود، قرار است با ایجاد بهبود‌های قابل‌توجه در گرافیک و تا حدودی در گیم‌پلی، باز هم تجربه‌ی جذاب نسخه‌های پیشین را تکرار کند. اما تغییراتی که بیش از هر چیزی باعث می‌شود تا Slaughter: The Lost Outpost با نسخه سوم تمایز پیدا کند، محیط‌های جدید و البته بهبود در گرافیک بازی است.

بازی موبایل Slaughter: The Lost Outpost

بازی Slaughter: The Lost Outpost باز هم کنترل شخصیت راسل را به بازیکن می‌سپارد تا از یک مکان یا به عبارت دیگر یک زندان مخوف و پر پیچ و خم دیگر فرار کند. اما نکته‌ی مهم ماجرا این جا است که زندان به‌دست خلافکار‌ها اداره می‌شود. خلافکار‌هایی که اصلا معمولی نیستند و همیشه با ظاهری ترسناک و سلاح‌هایی گاها عجیب، قصد سلاخی شما را دارند. Slaughter: The Lost Outpost در ابتدا نشان می‌دهد که خلافکار‌ها راسل را دستگیر و سپس درون یک سلول حبس می‌کنند.‌ اما پس از مدتی راسل به کمک شخصی که ظاهر آن دیده نمی‌شود، یک سلاح می‌گیرد تا راه خروج را از میان انبوهی از خلافکار‌های عجیب و غریب پیدا کند و خود را نجات دهد.

طراحی فکرشده‌ی محیط‌ها، نقش بسیار مهمی را در جذاب‌تر شدن اتمسفر بازی ایفا می‌کند

همان‌طور که گفته شد، سازندگان برای القا فضای تاریک بازی، محیط‌های متفاوتی را نسبت به بازی پیشین انتخاب کرده‌اند. دواقع Slaughter: The Lost Outpost سعی می‌کند تا با ایجاد محیط‌های تنگ و کوچک، ترسی از نوع تنگناهراسی یا (کلاستروفوبیا) را در مخاطب خود بیدار کند. هرچند که بازی قصد قدم گذاشتن در ژانر وحشت را ندارد و تنها سعی می‌کند تا به واسطه‌ی طراحی محیط و کاراکتر‌ها، فضای اتمسفر را تاریک و‌ البته دلهره‌آور نمایش دهد. موضوعی که همیشه در سری Slaughter مورد توجه قرار داشته است و این بار در Slaughter: The Lost Outpost کمی متفاوت‌تر دنبال می‌شوند.

شخصیت راسل درحال تعویض خشاب در بازی موبایل Slaughter: The Lost Outpost

Slaughter: The Lost Outpost از لحاظ گیم‌پلی نیز تجربه‌ی سرگرم‌کننده و گاهی چالش‌برانگیز را ارائه می‌کند. زیرا بازی چندان علاقه‌ای به راهنمایی مستقیم ندارد و گیمر باید به‌تنهایی مسیر اصلی را کشف کند. به‌گونه‌ای که حتی ممکن است مدام در مسیر‌ها‌ی گوناگون سرگردان شوید و به محیط‌های تکراری بازگردید. سلاح کلت که خشاب نامحدود دارد، ولی باید مراقب میزان استفاده از سایر سلاح‌ها باشید. به این دلیل که بازی، باس‌هایی را نیز خود جای داده است و موقعیت‌های خطرناک بسیاری را برای بازیکن خلق می‌کند. از همین‌رو گلوله‌های سلاح‌های قدرتمندی مانند شاتگان یا رایفل‌ها می‌توانند بسیار ارزشمند تلقی شوند.

بازی اندروید و آیفون Slaughter: The Lost Outpost از لحاظ گرافیک در جایگاه واقعا خوبی قرار دارد و می‌تواند در اجرا به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه، جلوه‌های گرافیکی زیبایی را به تصویر بکشد. به‌خصوص نورپردازی‌ها عالی کار شده‌اند و نقش مهمی را در جذاب‌تر شدن محیط‌ها و البته گیراتر شدن جو کلی بازی ایفا می‌کنند.

در هر حال باید گفت که بازی Slaughter: The Lost Outpost نیز مانند سه نسخه‌ی پیشین خود، یک اثر اکشن محبوب و البته باکیفیت محسوب می‌شود که تمام تلاش خود را برای سرگرم کردن مخاطب خود به کار می‌گیرد. بنابراین اگر به بازی‌های آفلاین تک نفره در سبک اکشن سوم شخص علاقه دارید، به هیچ‌وجه تجربه‌ی بازی Slaughter: The Lost Outpost را در موبایل خود از دست ندهید. همچنین باید اشاره کرد که برای درک کامل داستان بازی، ضرورتی به تجربه‌ی نسخه‌های گذشته نیست؛ هرچند که انجام بازی‌های Slaughter و به‌خصوص نسخه‌ی سوم می‌تواند تجربه‌ی کامل‌تری را از این بازی برای شما به وجود بیاورد.

در پایان نیز می‌توانید بازی موبایل Slaughter: The Lost Outpost را با قیمت ۴.۹۹ دلار از پلی‌استور و اپ‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی Slaughter: The Lost Outpost


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده