نویسنده: سیدرضا نصری
// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

۵ نکته آموزشی برای تجربه بهتر کالاف دیوتی موبایل

در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم و کلیدی در بازی Call of Duty: Mobile را که به‌گونه‌ای باعث بهتر شدن تجربه‌ی بازیکن می‌شوند درکنار هم مرور کنیم.

به‌طور کلی در هر سبکی از بازی‌های آنلاین و چند نفره، کم و بیش راه‌هایی برای پیشرفت وجود دارد که گاهی ممکن است دانستن بعضی از آن‌ها، شرایط کاملا متفاوتی را برای گیمر رقم بزند. راه‌هایی که البته در بعضی از موارد، صبر و تلاش بازیکن را هدف خود قرار می‌دهد تا تنها بازیکنانی که خالصانه دنبال پیش‌رفت هستند به آن دست پیدا کنند.

بازی اندروید و آیفون Call of Duty: Mobile هم از جمله آثاری است که با تلاش و کمی دقت در بعضی از موارد، می‌توان نحوه‌ی چگونگی انجام بازی را هم به‌طور کلی تغییر داد. البته رعایت بعضی از موضوعات، تنها وابسته به یک بازی خاص نیست و می‌تواند در میان آثار یک سبک، کاملا مشترک باشد. به‌عنوان مثال چینش صحیح تنظیمات نشانه‌گیری، موضوعی است که در سایر بازی‌های سبک شوتر هم می‌تواند یک حرکت مهم و تأثیرگذار تلقی شود. در هر حال در ادامه قرار است تا با یک دید کلی، نکات مهم و کلیدی که می‌توانند در بهبود عملکرد گیمر نقش موثری داشته باشند را معرفی کنیم تا شاید بازیکنانی که چندان تجربه‌ای در این سری بازی‌های چند نفره و به خصوص بازی کالاف دیوتی موبایل ندارند، بیشتر در جریان آن قرار بگیرند. بنابراین اگر سابقه‌ی زیادی در سری بازی‌های بتل رویال ندارید و در عین حال به تجربه‌ی Call of Duty: Mobile علاقه‌مند هستید، در ادامه‌ی این مقاله با زومجی همراه باشید.

تنظیمات مربوط به کنترل در بازی Call of Duty: Mobile

تنظیمات کنترل و چینش کلید‌ها

سیستم کنترل و نوع هدایت کاراکتر، اولین چیزی است که معمولا در تمام بازی‌های اکشن و به‌خصوص در آثار ساخته شده برای موبایل مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا انجام بازی روی موبایل، شرایط متفاوت‌تری با سایر پلتفرم‌ها دارد و در مقابل از امکانات بیشتری در زمینه‌ی شخصی‌سازی کلید‌ها بهره می‌برد. Call of Duty: Mobile نیز به خوبی با این شرایط سازگاری دارد و در حالت پیش‌فرض هم بدون مشکل و ایده‌آل به نظر می‌رسد.

یا این‌حال تغییر چینش کلید‌ها و دوباره چیدن سیستم کنترل به شیوه‌ی بهتر، می‌تواند تاثیر عمیقی در بهبود عملکرد شما داشته باشد. به‌خصوص اگر به‌جای استفاده از کنترل معمول دو انگشتی، از چهار یا شش انگشت استفاده کنید، تا چند برابر عملکرد و سرعت شما افزایش پیدا می‌کند. البته عادت کردن و تسلط به کنترل چهار یا شش انگشتی، نیازمند دقت در چینش صحیح کنترل و از همه مهم‌تر تلاش و تمرین بسیار است؛ حتی ممکن است که با ایجاد چنین تغییراتی و به‌دلیل عدم تسلط به کنترل جدید، تا مدتی نتوانید بازخورد مثبتی از نحوه‌ی جدید بازی خود دریافت کنید. اما در صورت تسلط و عادت به این نوع چینش‌ها، تغییرات و بهبود‌های چشم‌گیری را در سبک بازی خود مشاهده خواهید کرد. همچنین پیشنهاد می‌شود که برای الگو، از کنترل‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند استفاده کنید؛ بااین‌حال بهتر است که این موضوع را در حد الگو نگه‌دارید و دقیقا کنترل‌ها را کپی نکنید. زیرا برای دریافت بهترین نتیجه، باید متناسب با شرایط فیزیکی گوشی خود، جای دکمه‌ها را آن‌گونه که راحت هستید تغییر دهید تا مجبور به عادت به شرایطی نشوید که احتمالا برای شما مناسب نیست.

تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty: Mobile

تنظیمات گرافیک

انتخاب‌های مربوط‌به بخش گرافیک، یکی از واضح‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند نقش مهمی را در افزایش کیفیت تجربه‌ی گیمر ایفا کند. با استفاده از تنظیمات گرافیکی می‌توان تاثیر بسیار مثبتی را در رنگ‌بندی و البته FPS بازی اعمال کرد. در وهله‌ی اول باید گفت که اگر از گوشی قدرتمندی بهره نمی‌برید، طبیعی است که باید جزئیات گرافیکی را قربانی FPS بیشتر‌ کنید. هرچند که خود بازی نیز اجازه نمی‌دهد که سطحی بالاتر از قدرت گوشی را تعیین کنید و یک حدی را برای شما در نظر می‌گیرد. اما با پایین آوردن جلوه‌های گرافیکی تا یک سطح از حد توان دستگاه، می‌توانید از لگ یا داغ شدن‌های احتمالی جلوگیری کنید و مانع از کاهش ناگهانی FPS شوید. زیرا استفاده از نهایت قدرت در یک بازی سنگینی مانند کالاف دیوتی موبایل، ممکن است پس از مدتی باعث داغ شدن شدید موبایل و در نتیجه FPS Drop در بازی شود.

همچنین گرافیک استایل هم از موارد مهمی است که نقش موثری را در دید شما ایفا می‌کند. زیرا باتوجه‌به گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارند، می‌توان رنگ‌بندی گرافیک بازی را روشن یا به مراتب کم‌رنگ‌تر کرد. البته در این بخش نمی‌توان به طور دقیق گزینه‌ای را بهتر از مابقی دانست و صرفا باید استایل گرافیکی که از دید ما بهتر به نظر می‌آید را انتخاب کنیم. همچنین باید توجه داشت که این تنظیمات همیشه در حالت پیش‌فرق نمی‌توانند بهترین تجربه را به شما ارائه دهند و از همین‌رو بهتر است که به‌صورت دستی آن‌ها را انتخاب و تنظیم کرد.

تنظیمات مربوط به sensitivity در بازی کالاف دیوتی موبایل

تغییر میزان حساسیت به لمس | sensitivity

اگر اهل بازی‌های شوتر و به‌خصوص آثاری مانند پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل باشید، احتمالا به خوبی با مسئله sensitivity آشنایی دارید. همانطور که می‌دانید، درکنسول‌ها و پی‌سی به‌دلیل وجود کنترلر و موس، گیمر از شرایط به نسبت راحت‌تر و بهتری در مقابل با پلتفرم موبایل بهره می‌برد. بااین‌حال می‌توان با وقت گذاشتن و انجام یک سری تنظیمات در بخش sensitivity شرایط را در موبایل هم کاملا بهبود بخشید و نحوه‌ی چرخش دوربین را در تمام اسکوپ‌ها و البته سایر حالت‌ها نیز تنظیم کرد.

برای انجام تغییرات در زمینه‌ی میزان حساسیت لمس در بازی Call of Duty: Mobile باید به تنظیمات بازی مراجعه کنید و سپس در بخش sensitivity تب‌های مربوط‌به مود‌های مختلف را انتخاب و سپس تغییرات را اعمال کنید. همچنین چند حالت مختلف هم به‌صورت پیش‌فرض برای بازیکنان در نظر گرفته شده است تا در صورت عدم تمایل برای برسی دقیق آن‌ها، یک تغییر از پیش تعیین شده و کلی را روی sensitivity شما اعمال کند. البته برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهتر است که هریک از نوار‌های میزان حساسیت را پس از ایجاد تغییر در بخش تمرینی بازی تست کنید تا درنهایت بهترین تنظیماتی که می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد را پیدا کنید.

بخش مربوط به تغییر کاراکتر، سلاح و کلاس در بازی کالاف دیوتی موبایل

استفاده از کلاس و سلاح مناسب

درواقع داشتن مهارت و مسلط بودن بر گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل، طبیعتا می‌تواند یکی از عوامل اصلی پیروزی بازیکن در روند بازی باشد؛ اما باید قبول کرد که گاهی کلاس‌ها نیز می‌توانند دقیقا مانند گل دقیقه‌ی نود، سرنوشت بازی را حتی در مقابل حرفه‌ای ترین پلیر‌ها هم کاملا عوض کنند. زیرا هر کلاس دارای نقاط قوت و ضعفی است که تاثیری مستقیمی روی نحوه‌ی بازی و استراتژی‌های شما می‌گذارد. بنابراین شناخت همه‌ی کلاس‌ها و انتخاب صحیح باتوجه‌به شرایط تیم، در وهله‌ی اول می‌تواند شما را از خطر‌های احتمالی آگاه و سپس به پیروزی نیز نزدیک‌تر کند.

همچنین انتخاب بهترین سلاح و استفاده از تجهیزات مناسب برای بهبود عملکرد آن، یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به پیروزی در Call of Duty: Mobile محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید در بخش مولتی‌پلیر، این موضوع اهمیت بالاتری دارد و به نسبت باید وقت بیشتری را صرف برسی سلاح‌ها و انتخاب تجهیزات مربوط‌به آن‌ها کرد. در هر حال حتی اگر تجربه‌ی زیادی در بازی کالاف دیوتی موبایل نداشته باشید، با انتخاب‌های صحیح در بخش کلاس و سلاح‌ها می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

انجام بازی کالاف دیوتی موبایل با دسته و کنترلر

تجهیزات جانبی مربوط به بازی

همان‌طور که می‌دانید Call of Duty: Mobile یکی از بازی‌های گرافیکی و سنگین پلتفرم‌های اندروید و آیفون شمرده می‌شود که به نسبت محتوایی که ارائه می‌کند، توان قابل توجهی را هم از گوشی می‌گیرد. از همین‌رو اگر به گوشی قدرتمندی مجهز نباشید، احتمالا با مشکلاتی از جمله داغ شدن و افت فریم مواجه شده‌اید؛ از همین‌رو، استفاده از خنک‌کننده می‌تواند یک راه عالی برای حل این مشکل شمرده شود. زیرا علاوه‌بر جلوگیری از داغ شدن موبایل، می‌توان در بهتر شدن عملکرد کلی گوشی هم بهبود قابل توجهی را مشاهده کرد و به نوعی در توان مصرفی باتری نیز صرف جویی کرد.

همچنین لوازمی دیگری مانند دسته‌ها هم می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای بازیکنان محسوب شوند. البته منظور دسته‌هایی است که به شکل کاور، گوشی رو در خود جای می‌دهند تا گیمر بتواند راحتی بیشتری در کنترل کاراکتر داشته باشد. هرچند که اگر به‌صورت چهار یا شش انگشتی بازی می‌کنید، باید دقت بیشتری در خرید و انتخاب دسته به خرج دهید. زیرا ممکن است تاثیرات چندان مثبتی در نحوه‌ی عملکرد شما نداشته باشد و محدودیت‌هایی را برایتان به وجود آورد. از طرفی می‌توان از کنترلر‌های پلی استیشن و ایکس باکس هم استفاده کرد که به خوبی با کالاف دیوتی موبایل سازگار هستند. البته اتصال کنترلر باعث می‌شود تا با کسانی بازی کنید که مثل شما مجهز به چنین تجهیزاتی هستند یا به واسطه‌ی پی‌سی در بازی حضور دارند. همچنین لوازم‌های دیگری هم مانند جوراب‌های انگشتی نیز می‌توانند در افزایش سرعت بازیکن تأثیرگذار واقع شوند و شرایط متفاوتی را برای گیمر رقم بزنند.

درنهایت اگر ایده یا راهی سراغ دارید که می‌تواند برای بازیکنان کالاف دیوتی موبایل مفید واقع شود، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و کاربران عزیز زومجی درمیان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده