نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

پیش زمینه داستان استارفیلد | نگاهی به بنیان داستانی بازی Starfield

از وداع با زمین تا جست‌وجو برای حیات میان-ستاره‌ای و ایجاد سازمان Constellation. در این مطلب‌ اتفاقاتی که پیش از شروع ماجراجویی‌مان در استارفیلد به‌بنیان داستانی این اثر شکل می‌دهند، نگاهی انداخته‌ایم.

دیگر با انتشار استارفیلد فاصله چندانی نداریم. اثر بزرگ و بلندپروازانه‌ی تاد هاوارد که دیگر در حد ایده‌ای اولیه و عجیب به‌نظر نمی‌رسد و صدای پایش را بلندتر از همیشه می‌شنویم. شما را نمی‌دانم اما من تا همین چند روز پیش و پیرامون غرق شدن در دنیای اثر، به‌این فکر می‌کردم که سازندگان بازی این‌بار تا چه حدی می‌خواهند یک بنای داستانی (Lore) درست و درمان و عمیق را برای بازی طراحی کنند. چنین پرسشی به‌دنبال چشیدن طعم لذیذ غنای داستانی مجموعه‌های الدر اسکرولز و فال‌اوت دائما در سرم می‌چرخید و مطمئنم که اگر شما هم مثل من سال‌هایی از عمر گیمینگ خود را در برهوت فال‌اوت و در گرمای نفس اژدهایان الدر-اسکرولز زندگی کرده‌اید، قطعا این سؤال برایتان ایجاد شده است.

طی ماه‌های اخیر تیم بازی‌سازی بتسدا با انتشار پست‌های مختلف در توییتر، از شهرها و گروه‌های مختلف تا شخصیت‌های خط داستانی بازی استارفیلد را به‌علاقه‌مندان معرفی کرده است. امروز اما می‌خواهیم سراغ توالی زمانی (تایم‌لاین/Time line) جهان استارفیلد برویم و طبق اطلاعات رسمی که شرکت بتسدا منتشر کرده، اتفاقات مهمی که ۲۷۸ سال قبل از شروع شدن قصه‌ی استارفیلد به‌شکل‌گیری بنیان‌های جهان این اثر می‌انجامند را بررسی کنیم.

سطح سیاره زمین در بازی استارفیلد

سال ۲۰۵۰

سال ۲۰۵۰ زمانی است که انسان‌ها به‌شکلی جدی برای زندگی در میان ستارگان وارد عمل می‌شوند. ورود آدمی به سیاره مریخ در این سال اتفاق می‌افتد. نوع بشر اما تا سال ۲۱۰۰ به‌شکلی گسترده، حیات در سایر سیارات (به‌جز زمین) را پیش می‌برد.

سیاره آلفا قنطورس در دنیای استارفیلد

سال ۲۱۵۶

در این سال است که انسان‌ها وارد منظومه آلفا قنطورس (Alpha Centauri) می‌شوند. گفتنی است که پایتخت جناح United Colonies که New Atlantis نام دارد، یکی از شهرهای بسیار مهم این منظومه از جهان استارفیلد به‌شمار می‌رود. منظومه‌ای که در فاصله ۴.۳۷ میلیون سال نوری کره زمین واقع شده است.

اتحادیه United Colonies در بازی استارفیلد

سال ۲۱۵۹

تشکیل شدن اتحادیه کلونی‌های متحد (United Colonies). این اتحادیه که یکی از دولت‌های بین ستاره‌ایِ نوع بشر به‌حساب می‌آید، گروهی است که بر منظومه‌های مختلف ستاره‌ای نظارت دارد. مرکز فعالیت‌های این اتحادیه در شهر نیو-آتلانتیس از سیاره جمیسون (Jemison)، واقع شده در منظومه آلفا قنطورس قرار دارد.

شهر نیو آتلانتیس در بازی استارفیلد

سال ۲۱۶۰

یک سال بعداز شکل‌گیری این اتحادیه، کلونی نیو-آتلانتیس به‌وجود می‌آید. این گروه یکی از جناح (Faction)های مهم بازی است و منظومه‌هایی همچون منظومه‌ی شمسی، آلفا قنطورس و Wolf را تحت کنترل خود دارد.

شهر Cheyenne در بازی استارفیلد

سال ۲۱۶۷

شهر آکیلا در سال ۲۱۶۷ توسط سالُمون‌ کُ (Solomon Coe) و در سیاره‌ی Cheyenne تأسیس می‌شود. این شهر درواقع مرکز فعالیت‌های اتحادیه Freestar Collective به‌حساب می‌آید که یکی دیگر از مهم‌ترین جناح‌های بازی استارفیلد است؛ گفتنی است که سیاره‌ی ذکر شده، خانه‌ای برای گونه جانوری «آشتا» به‌حساب می‌آید و شهروندان آکیلا برای اجتناب از روبه‌رو شدن با این موجودات که ترکیبی از گرگ و ولوسیراپتور (گونه‌ای از دایناسور) به‌شمار می‌آید، دور شهر را دیوار کشیده‌اند. مناطق Coe Plaza، منطقه Midtown، منطقه The Core و منطقه The Spaceport از اصلی‌ترین قسمت‌های شهر آکیلا به‌شمار می‌آیند.

لوگوی گروه Freestar Rangers در بازی استارفیلد

سال ۲۱۸۸

در این سال است که سالمون‌کُ با اضافه کردن منظومه‌ی Volii به‌حوزه فعالیتی‌ خود، یک قدم بزرگ برای تأسیس جناح Freestar Collective را برداشته و این گروه بسیار مهم از دنیای استارفیلد را در سال ۲۱۸۹ به‌وجود می‌آورد. منظومه‌ی Volii درواقع میزبان سیاره‌ی Volii-Alpha است که از شهر بسیار بزرگ نئون (Neon) میزبانی می‌کند.

سفینه فضایی در بازی استارفیلد

سال ۲۱۹۴

یکی از مهم‌ترین اتفاقات جهان استارفیلد در این سال رخ می‌دهد. با قرار گرفتن ایستگاه فضایی کلینیک (Clinic) در مدار سیاره‌ی Deepala از منظومه‌ی Narion، اتحادیه‌ی United Colonies به‌سمت افزایش مناطق تحت سلطه‌ی خود حرکت می‌کند. اقدامی که اعتراض ساکنان منظومه‌ی نام‌برده را در پی داشته و از این اتحادیه درخواست می‌کنند تا ایستگاه فضایی نام‌برده را منحل کنند. United Colonies هم این درخواست را قبول نمی‌کند و به‌دنبال این حرکت، ساکنان منظومه‌ی «ناریون» برای پیسوتن به‌جناح Freestar Collective اقدام می‌کنند؛ این گروه نیز برای پاسخ به‌درخواست ساکنان ناریون، در سال ۲۱۹۵ یک ناوگان محافظتی را در این منظومه، مستقر می‌کند.

جناحین اصلی در بازی استارفیلد

سال ۲۱۹۶

در پی حضور ناوگان جنگی Freestar Collective در منظومه ناریون، جناح United Colonies هم یک ناوگان جنگی را به‌این منظومه فرستاده و «جنگ ناریون» بین این دو گروه در می‌گیرد.

منظومه‌های مستفر در بازی استارفیلد

سال ۲۲۱۶

جنگ ناریون تا سال ۲۲۱۶ ادامه پیدا می‌کند و در پایان، «معاهده ناریون» بین دو جناح مورد بحث امضا می‌شود. این صلح به‌ایجاد اصطلاح «منظومه‌های مستقر/Settled Systems» می‌انجامد.

لوگوی Freestar Rangers در بازی استارفیلد

سال ۲۲۲۱

در این سال گروه تحقیقاتی/نظامی Freestar Rengers با هدف محافظت از ساکنان سیاره‌های تحت نظارت اتحادیه Freestar Collective ایجاد می‌شود.

نماد سازمان کانستلیشن در بازی استارفیلد

سال ۲۲۷۵

سازمان تحقیقاتی Constellation با هدف کشف و بررسی اسرار پنهان‌شده در گوشه‌های کیهان، ایجاد می‌شود. تأسیس این نهاد به شخصی با نام سباستین بَنکس (Sebastian Banks) نسبت داده شده است. کلوئی بو (Chloe Bao) به‌عنوان یک فیزیکدان، آجا ماماسا (Aja Mamasa) به‌عنوان جوان‌ترین عضو گروه، داریوس آندریس (Darius Andris) به‌عنوان گیاه‌شناس، اورادو ژیل (Everado Gil) و کادری توما (Kadri Toma) اولین و قدیمی‌ترین اعضای این سازمان به‌شمار می‌روند. گروه نام‌برده در شهر نیو-آتلانتیس ایجاد شد تا اسرار کیهان را به‌نسل‌های بعدی نوع بشر منتقل کند.

تماشای سیاره‌ای بزرگ در استارفیلد

سال ۲۳۰۷

قبل از اینکه سراغ اتفاقات سال ۲۳۰۷ برویم، باید در نظر داشته باشیم که در سال ۲۳۰۵ یکی از مهم‌ترین کاراکترهای بازی استارفیلد با نام برِت (Barret) به‌سازمان Constellation می‌پیوندد. در سال ۲۳۰۷ جناح Freestar Collective به‌سراغ یکی از سیاره‌های منظومه لونارا (Lunara) یعنی سیاره Vesta می‌رود تا منافع آن را استراخ کند. در سال ۲۳۰۸ یعنی یک سال پس از آغاز عملیات استخراج و حفاری منابع، اتحادیه United Colonies از این موضوع باخبر شده و اقدام Freestar Collective را در جهت نقض معاهده ناریون قلمداد می‌کند. مذاکرات بین دو جناح پیرامون حل این مسئله به‌جایی نمی‌رسد و در پایان، United Colonies به‌سیاره Vesta حمله کرده و تمام افراد حاضر در این سیاره را به‌قتل می‌رساند. اینجا است که جنگ بزرگ The Colony War در می‌گیرد.

اکتشاف در بازی استارفیلد

سال ۲۳۱۰

سازمان Constellation اولین کشف مهم خود را در این سال به‌ثبت می‌رساند.

نبردهای هوایی در بازی استارفیلد

سال ۲۳۱۱

جنگ The Colony War در سیاره شایِن (Cheyenne) و با حمله‌ی گروهی از نظامی‌ها و غیر-نظامی‌های United Colonies به‌مواضع جناح فری‌استار کالکتیو در سیاره‌ی نام‌برده، این مبارزه با پیروزی نسبی «یونایتد کلونی» دنبال می‌شود.

مبارزه با سفینه‌های فضایی در بازی استارفیلد

سال ۲۳۱۵

ناوگان UC Vanguard با هدف مقابله‌به‌مثل با تکنیک جنگی فری‌استار کالکتیو که با محوریت بهره‌گیری از نیروهای غیرنظامی در جنگ توانست آسیب جدی به‌ یونایتد کلونی وارد کند، ایجاد می‌شود. «یو.سی.ونگارد» هم گروهی از افراد غیر-نظامی است که با کشتی‌های فضایی شخصی‌شان در جنگ شرکت کرده و یونایتد کلونی با وعده اعطای امتیاز شهروندی به‌هر شخصی که برای شرکت در این مبارزه داوطلب شود، نیروهای مردمی خودش را شکل می‌دهد.

مهارت‌‌های سارا مورگان در بازی استارفیلد

سال ۲۳۱۹

سارا مورگان که یکی دیگر از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی Starfield است، به‌عنوان جوان‌ترین رهبر گروه UC Navigator Corps انتخاب می‌شود. با منحل شدن این نهاد در سال ۲۳۲۰، مورگان به‌سازمان کانستلیشن می‌پیوندد.

والتر استراد در بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۱

والتر استراد، هم‌بنیان‌گذار شرکت سفینه‌سازی استراد-اکلاند (Stroud -Ecklund) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حامیان مالی سازمان کانستلیشن به‌این نهاد می‌پیوندد.

ولادمیر سال از بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۲

ولادیمیر سال که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی استارفیلد به‌شمار می‌رود، در سال ۲۳۲۲ به‌سازمان کاسنتلیشن می‌پیوندد. پیش از کانستلیشن، ولادمیر یک یاغی فضایی به‌شمار می‌رفت.

سارا مورگان در بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۵

در این سال، سارا مورگان به‌عنوان مدیر اجرایی سازمان کانستلیشن انتخاب می‌شود.

اسرار بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۶

برت (Barrett) اصلی‌ترین کشف (Original Artifact) سازمان کانستلیشن را در بایگانی این نهاد پیدا کرده و به‌اهمیت بسیار زیاد آن پی می‌برد. در همین سال است که یکی از بااستعدادترین دانشمندان سازمان کانستلیشن به‌نام «نوئل» پس از مکاتبات طولانی با سارا مورگان، وارد این گروه می‌شود.

سم کُ از شخصیت‌های بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۷

سم کُ (Sam Coe) و دخترش کُرا (Cora) که از نوادگان سالُمون کُ به‌حساب می‌آیند و از شخصیت‌های مهم بازی هستند، در سال ۲۳۲۷ به‌سازمان کانستلیشن می‌پیوندند.

ایستگاه فضایی The Eye در بازی استارفیلد

سال ۲۳۲۸

با پیشنهاد و پافشاری برت، سازمان کانستلیشن مالکیت ایستگاه فضایی L-868 را به‌دست آورده و با اختصاص عنوان The Eye برای این ایستگاه تحقیقاتی، مرکزی برای کاوش در اعماق کیهان را به‌وجود می‌آورند. آندرخا (Andreja) به‌عنوان یکی دیگر از کاراکترهای مهم بازی استارفیلد در سال ۲۳۲۸ به‌سازمان کانستلیشن می‌پیوندد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده