نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Oxenfree II: Lost Signals | سیگنال‌های ماورایی

بازی موبایل Oxenfree II: Lost Signals قرار است تا مانند نسخه‌ی پیشین خود، یک تجربه‌ی داستان محور با کیفیت و متفاوت را برای بازیکن رقم بزند. در ادامه با معرفی بازی اکسنفری 2 همراه زومجی باشید.

استودیو Night School با ساخت نسخه‌ی اول بازی Oxenfree یک اثر منحصر‌به‌فرد و ویژه را خلق کرد. اثری که به واسطه‌ی فضاسازی و نوع داستان‌پردازی جذابی که داشت، حال و هوای منحصربه‌فردی را به گیمر منتقل می‌کرد. حال بازی Oxenfree II: Lost Signals قرار است تا با تاکیدی دوباره روی نقاط قوت نسخه‌ی اول، یک تجربه‌ی جذاب دیگر را نیز برای بازیکنان رقم بزند. از همین‌رو باید گفت که استودیو Night School بازهم یک داستان عمیق و درگیرکننده را برای Oxenfree II: Lost Signals در نظر گرفته است که اجزا اصلی آن را تصمیمات گیمر و روابط عمیق میان کاراکتر‌ها شکل می‌دهد؛ تصمیماتی که البته پیامد‌های خیر و شر آن چندان قابل پیش‌بینی نیست و وابسته به دیدگاه شما و احساساتی است که کاراکتر‌ها در آن موقعیت‌ها دارند.

استفاده از بی‌سیم در بازی Oxenfree II: Lost Signals

گیم‌پلی بازی Oxenfree II: Lost Signals به‌صورت اشاره و کلیک دنبال می‌شود و پازل‌های مختلفی را مقابل گیمر قرار می‌دهد. اما همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، بازی روی ارائه‌ی یک داستان درگیر کننده تمرکز دارد. بنابراین مدت زمان گیم‌پلی بیشتر روی موضوعاتی مانند صحبت با شخصیت‌‌ها و انتخاب‌های دیالوگ‌ها صرف می‌شود. روند داستانی Oxenfree II: Lost Signals هم به‌گونه‌ای دنبال می‌شود که گیمر با کنترل شخصیت رایلی، باید سعی کند تا از راز‌های عجیب و ماورائی که در آن گیر افتاده است، پرده بردارد و خود را نجات دهد. فضاسازی نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهد و درکنار رایلی، به‌گونه‌ای گیمر را نیز در دنیای ماورائی خود حبس می‌کند.

درکنار تصمیمات کلیدی، نوع ارتباط با شخصیت‌ها نیز می‌تواند روی روند داستان تأثیرگذار باشد

در روند گیم‌پلی، بازیکن ابزاری مانند بی‌سیم و رادیو دارد که به‌طور آزادانه می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و با سایر کاراکتر‌ها ارتباط بگیرد. با اینکه بعضی از این گفت‌وگو‌ها اختیاری هستند، اما انجام آن‌ها می‌تواند درکنار دریافت اطلاعات، روی برخورد شخصیت‌ها و حتی پایان‌بندی بازی هم تأثیرگذار باشند. جالب است بدانید که حتی سکوت شما می‌تواند یک تصمیم تلقی شود و موضوعات مهمی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

فضای شهر و حالت شب در بازی Oxenfree II: Lost Signals

صداگذاری و موسیقی از دیگر نقاط قوت اکسنفری 2 محسوب می‌شوند که نقش پر رنگی را در عمیق‌تر شدن فضاها و القا احساسات مختلف به گیمر ایفا می‌کنند. همچنین بازی در زمینه‌ی دوبله هم عملکرد واقعا با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد و کاراکتر‌ها را با نوع بیان عالی گویندگان، تا حد زیادی قابل باور می‌کند.

در هر حال Night School Studio سعی کرده است تا با ساخت Oxenfree II: Lost Signals همان فضاسازی و داستان سرایی منحصر‌به‌فرد خود در نسخه‌ی اول اکسنفری را دوباره بازگرداند و یک‌بار دیگر تجربه‌ی جذاب و هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان رقم بزند. به‌طور کلی اگر به بازی‌های داستان محور با حال و هوای ترسناک علاقه دارید، به هیچ‌وجه بازی اندروید و آیفون Oxenfree 2 را در موبایل از دست ندهید.

دانلود بازی OXENFREE II: Lost Signals


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده