نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Underground Blossom | روایت دیگری از خانواده‌ی وندربوم

بازی Underground Blossom مانند سایر آثار استودیو راستی لیک، قرار است تا شما را با روایت عجیب و عمیق خود حسابی غافلگیر کند و تجربه‌ی متفاوتی را برایتان رقم بزند.

اگر اهل انجام بازی‌های فکری باشید، احتمالا با آثار کم‌نظیر استودیو Rusty Lake آشنا هستید؛ بازی‌هایی که درکنار ارائه‌ی پازل‌های درگیرکننده، معمولا داستان‌های عمیق و در عین حال جذابی را روایت می‌کنند. درواقع اصلی‌ترین نقطه قوت بازی‌های استودیو راستی لیک نیز همین عجیب و گاهی ترسناک بودن نوع داستان‌ها است که نظیر آن را در کمتر اثر دیگری در این سبک می‌توان مشاهده کرد.

سازندگان همچنان با دنبال کردن نقاط قوت آثار پیشین خود و حتی بهبود آن‌ها، سعی کرده‌اند تا با Underground Blossom یک موفقیت دیگر را نیز در کارنامه‌ی درخشان خود به ثبت برسانند. البته باید اشاره کرد که بازی به‌صورت دمو منتشر شده است و تنها دو فصل آن در دسترس قرار دارد. تجربه‌ی کلی نسخه‌ی دمو هم چیزی حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد که کاهش یا افزایش مدت آن به عملکرد گیمر بستگی دارد.

کاراکتر Rose در ایستگاه مترو در بازی Underground Blossom

بازی اندروید و آیفون Underground Blossom داستان خود را از یک ایستگاه مترو شروع می‌کند. در همان ابتدا کاراکتر Rose Vanderboom و کودک آن یعنی Laura را می‌بینیم که در ایستگاه منتظر قطار هستند. در این نسخه از بازی هم هویت شخصیتی که بازیکن نقش آن را بر عهده دارد، مشخص نیست و احتمالا در روند داستان به آن پی‌خواهیم برد. بااین‌حال اگر دنبال‌کننده‌ی مجموعه بازی‌های راستی لیک باشید، خانواده‌ی وندربوم را از نسخه‌های پیشین این مجموعه می‌شناسید. به‌خصوص شخصیت Laura که در بازی Cube Escape: Seasons نیز حضور داشته است را احتمالا به یاد دارید. کاراکتر Rose هم برای اولین‌بار در بازی Rusty Lake: Roots حضور یافت که در این نسخه جزو کاراکتر‌های اصلی محسوب می‌شود.

هماهنگی پازل‌ها با روند روایت داستان، باعث شده است تا بازیکن درک بهتری از اتفاقات بازی داشته باشد

در ابتدا باید گفت که گیم‌پلی دقیقا مانند نسخه‌های پیشین، به‌صورت اشاره و کلیک دنبال می‌شود. به‌گونه‌ای که بازیکن باید با جست‌وجو در محیط‌ها و تعامل با تمامی اجسام، به حل معما‌ها و پیش‌برد اتفاقات داستان بپردازد. بازی Underground Blossom به واسطه‌ی سؤال‌هایی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و البته پاسخ‌های شوکه‌کننده‌ای که به آن‌ها می‌دهد، او را نسبت به وقایع احتمالی که قرار است در آینده رخ دهند، حسابی کنجکاو نگه می‌دارد.

لابی مترو در بازی Underground Blossom

بازی Underground Blossom در زمینه‌ی موسیقی هم عملکرد واقعا خوبی دارد و در خلق فضا‌های سنگین بازی، بسیار موثر عمل می‌کند. همچنین پازل‌ها نیز به واسطه‌ی پیوستگی خوبی که به‌صورت لحظه‌ای با داستان دارند، یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط قوت بازی شمرده می‌شوند. علاوه‌بر این باید گفت که معماهای بازی نیز طراحی بسیار خلاقانه‌ای دارند و به بهترین شکل ذهن گیمر را به چالش می‌کشند.

موسیقی نقش مهمی را در خلق اتمسفر جذاب و البته عجیب و غریب بازی ایفا می‌کند

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در حال حاضر فعلا دو فصل از Underground Blossom منتشر شده است. اما همین تجربه‌ی کوتاه هم باتوجه‌به نوع پایان بندی فصل دو، انقدر متفاوت و جذاب واقع شده است که بتواند درصد بالایی از بازیکنان را برای پیش‌خرید نسخه‌ی کامل بازی ترغیب کند. از طرفی با درنظرگرفتن وقایعی که برای شخصیت‌های Laura و Rose در نسخه‌های گذشته رخ داده است، بعید نیست که بازی Underground Blossom اهداف دیگری مانند پرده برداشتن از دیگر راز‌های مخفی خانواده‌ی وندربوم را نیز دنبال کند.

در هر حال حتی اگر تجربه‌ی سایر بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیو راستی لیک را هم نداشته باشید، Underground Blossom درکنار ارائه یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد و جذاب، می‌تواند شما را به انجام دیگر بازی‌های این مجموعه‌ی محبوب نیز سوق دهد. بنابراین اگر به سبک فکری علاقه دارید، به هیچ‌وجه بازی Underground Blossom و دیگر آثار استودیو Rusty Lake را در موبایل از دست ندهید. بازی Underground Blossom به‌صورت دمو عرضه شده است و برای تجربه‌ی نسخه‌ی کامل، چاره‌ای جز صبر کردن تا تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۲ وجود ندارد.

دانلود بازی Underground Blossom


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده