معرفی شخصیت های مورتال کامبت؛ از اسکورپیون تا ساب زیرو

معرفی شخصیت های مورتال کامبت؛ از اسکورپیون تا ساب زیرو

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

در این مقاله به معرفی تمام شخصیت های مجموعه مورتال کامبت، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مجموعه‌های فایتینگ صنعت ویدیوگیم خواهیم پرداخت.

احتمالا همه ما از زمانی‌که با ویدیوگیم آشنا شدیم کمابیش با مجموعه Mortal Kombat مواجه شده‌ایم. مجموعه‌ای که پس از موفقیت بسیار زیاد در دوران بازی‌های آرکید از سال ۱۹۹۲ کار خودش را روی کنسول‌های گیمینگ شروع کرد و خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین مجموعه‌های فایتینگ صنعت ویدیوگیم تبدیل شد. مجموعه‌ای که برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های ویدیویی یک مبارز زن را در خودش جای داده بود که مسیر را برای اضافه شدن سایر شخصیت های مبارز زن به بازی‌های فایتینگ هموارتر کرد.

جهان مورتال کامبت در طول سال‌های زیادی که برای کنسول‌های خانگی و کامپیوترهای شخصی عرضه شده روزبه‌روز محبوبیت خودش را بیش‌ازپیش دیده است و همین موضوع باعث شد تا نه‌تنها در صنعت ویدیوگیم که این مجموعه را در سینما و سریال‌های تلویزیونی هم ببینیم. مجموعه‌ای که درون‌مایه اصلی آن مربوط می‌شود به شخصیت های آن و داستانی که هرکدام از آن‌ها به‌طور منحصربه‌فرد پشت‌سر گذاشته‌اند. شخصیت هایی که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و احتمالا افراد کمی می‌توانند ادعا کنند که تمام شخصیت های این مجموعه را به‌طور کامل می‌شناسند. اگر جزو این افراد هستید بدون شک از طرفداران پروپاقرص مجموعه MK هستید و اگر جزو این افراد نیستید در این مقاله می‌توانید با تمام شخصیت های این مجموعه بزرگ بیشتر آشنا شوید.

این نکته را هم در ذهن داشته باشید که ۷۷ شخصیت در این مجموعه حضور دارند و در این مقاله ما در یک مورد به دو شخصیت تور و فرا به‌طور همزمان پرداخته‌ایم؛ به‌همین‌دلیل در این مقاله ۷۶ مورد مشاهده خواهید کرد. همچنین وقایع داستانی اشاره شده در این مقاله به وقایع داستانی این جهان قبل از انتشار بازی Mortal Kombat 1 مربوط می‌شوند.


شخصیت های مورتال کمبت

شخصیت آشراه در مجموعه Mortal Kombat

۱. آشراه

Ashrah

نخستین حضور در مجموعه: حضور در بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

مقاله شخصیت های مورتال کامبت را با یکی از شخصیت های زن مجموعه آغاز می‌کنیم که درمیان نیروهای خوب و شرور بازی در رفت‌وآمد بوده است. آشراه با اینکه در ظاهر یک خانم آراسته به‌نظر می‌رسد ولی در واقعیت اهریمنی به‌شمار می‌رود که از سرزمین Nether آمده و همیشه لباس‌های سفید می‌پوشد. این شخصیت به‌طور معمول از سلاحی استفاده می‌کند که در بازی‌های مجموعه به نام Kriss شناخته می‌شود و شمشیری موج‌دار است که طبق داستان‌های افسانه‌ای این جهان از بهشت به آشراه رسیده و به‌خاطر پاداش اعمال او توسط نیروهای حاضر در بهشت به سلاحی قدرتمند تبدیل شده تا آشراه بتواند به‌خوبی درمقابل دشمنان خودش قرار بگیرد. این شخصیت محبوب قرار است در بازی MK1 حضور داشته باشد.


شخصیت باراکا در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۲. باراکا

Baraka

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

باراکا به‌خاطر ظاهر منحصربه‌فرد خود محبوبیت زیادی درمیان طرفداران و بازیکنان مورتال کامبت دارد و اگر از بازیکنان همیشگی بازی نباشید ممکن است به‌خاطر همین ظاهر باراکا تصور کنید با شخصیتی بسیار قوی در بازی طرف هستید. البته که باراکا یک شخصیت قوی با حرکاتی بسیار هیجان‌انگیز است ولی قدرت او نسبت‌به ظاهرش کمی در تضاد قرار دارد.

باراکا در سال ۱۹۹۳ در مجموعه مورتال کامبت معرفی شد و در طول سال‌های بسیار زیاد او را به‌عنوان یکی از شخصیت های شرور این جهان شناخته‌ایم. شخصیتی که مانند سایر اعضای گونه خود می‌تواند یک جفت تیغه را از ساعد خودش بیرون بکشد و به کمک آن‌ها به دشمن خود حمله کند. او همیشه به میلینا علاقه داشته و همچنین بیشتر عمر خودش را در خدمت شخصیت های شرور اصلی این جهان گذرانده است.


شخصیت بلیز درحال استفاده از آتش در مجموعه Mortal Kombat

۳. بلیز

Blaze

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

همان‌طور که از اسم بلیز می‌توانیم حدس بزنیم، این شخصیت قابلیت منحصربه‌فردی در استفاده از آتش و انفجار دارد. شخصیتی که درابتدا به‌عنوان یک شخصیت قابل بازی در قسمتی از داستان بازی Kombat: Deadly Alliance حضور داشت ولی بااین‌حال نخستین حضور او در مجموعه برمی‌گردد به سال ۱۹۹۳ که به‌عنوان یک شخصیت فرعی در داستان آن قسمت قابل مشاهده بود. بلیز به‌خاطر حرکت‌ها و استفاده بسیار جذابش از المان آتش درمیان بازیکنان این مجموعه محبوبیت زیادی دارد. حرکت‌هایی مانند استفاده از مواد مذاب که از زمین خارج می‌شوند یا باز کردن زمین زیر پای حریفش و استفاده از گوی‌های آتشین که از زیرزمین خارج می‌شوند و بدن حریف او را نابود می‌کنند.


کاور شخصیت بو رای چو در مجموعه Mortal Kombat

۴. بو رای چو

Bo' Rai Cho

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

به یکی از جالب‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت می‌رسیم. برخلاف شخصیت های این جهان که تقریبا همه آن‌ها از بدن‌هایی آماده بهره‌مند هستند، شخصیت بو رای چو نخستین شخصیتی به‌شمار می‌رود که از تنبلی و استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی‌های الکلی رنج می‌برد. طبق داستان‌های این جهان، شخصیت بو رای چو یک انبار بزرگ در قسمتی نامشخص از زمین دارد که در آن انواع نوشیدنی‌های الکلی را تولید می‌کند و کیفیت محصولات او به‌قدری بالا است که از سرزمین‌های خارج از زمین و زیر زمین برای تهیه این محصولات به او مراجعه می‌کنند. بو رای چو که نامش از نام اسپانیایی باراچو گرفته شده به‌دلیل همین توضیحاتی که دادیم قطعا یکی از جالب‌ترین شخصیت های جهان MK تلقی می‌شود.


شخصیت کیسی کیج در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۵. کیسی کیج

Cassie Cage

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

کیسی کیج یکی از جدیدترین شخصیت های جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود ولی از همان ابتدای حضورش در این مجموعه به‌خاطر قابلیت‌های خاص و نسبتا مدرن خود خیلی سریع محبوبیت بسیار زیادی درمیان بازیکنان مورتال کامبت پیدا کرد. نکته جالب درباره کیسی کیج به این موضوع مربوط می‌شود که او فرزند دو تن از محبوب‌ترین شخصیت های تاریخ مورتال کامبت یعنی جانی کیج و سونیا بلید است که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم رسید.

کیسی کیج توانسته از پدر و مادر خود بهترین ویژگی‌های مثبت آن‌ها را در خودش پرورش دهد و با اضافه کردن حرکات و قابلیت‌های جدید به شخصیتی بسیار توانمند و منحصربه‌فرد تبدیل شود. او درکنار پدر و مادر خود و همچنین دوست صمیمی خود یعنی جاکی بریگز از نیروهای اصلی محافظ زمین تلقی می‌شود و پس از کشته شدن سونیا بلید در مورتال کامبت ۱۱ رهبری این گروه از محافظین ویژه برعهده او قرار گرفت. همچنین شباهت بسیار زیاد وی به مادرش یعنی سونیا بلید باعث شده تا طرفداران بیشتری پیدا کند چراکه سونیا بلید بدون شک از محبوب‌ترین شخصیت های مورتال کامبت محسوب می‌شود.


شخصیت ستریون در مجموعه Mortal Kombat

۶. ستریون

Cetrion

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 11 (2019)

شخصیت ستریون با اینکه در بازی‌های مجموعه مورتال کامبت حضور زیادی نداشته ولی در داستان این جهان نقش پررنگ و مهمی را ایفا می‌کند. او دختر خدایی مسن به نام شینوک و نگهدارنده زمان یعنی شخصیت Titaness به‌شمار می‌رود و خودش هم یکی از خدایان قدیمی این جهان وسیع تلقی می‌شود. وی پس از گذشت سال‌ها تصمیم گرفت در خدمت مادرش مشغول شود و وظیفه نگه‌داشتن بالانس در قلمروهای مختلف جهان را برعهده گرفت. این شخصیت به‌خاطر اینکه خدایی قدیمی است می‌تواند از المان‌های مختلف در اطرافش استفاده کند و به‌این‌ترتیب حریف خودش را گیج کند. او نه‌تنها از المان‌های فیزیکی و اشیا اطرافش می‌تواند استفاده کند که توانایی کنترل آب، آتش، باد و برق را هم در خود می‌بیند و با کمک آن‌ها می‌تواند متناسب با قدرت‌های دشمنش از آن‌ها کمک بگیرد.


شخصیت کمیلین در مجموعه Mortal Kombat

۷. کمیلین (چملیون)

Chameleon

نخستین حضور در مجموعه: Mortal Kombat Trilogy (1996)

قابلیت منحصربه‌فرد شخصیت Chameleon یکی از آن قابلیت‌های جذابی به‌شمار می‌رفت که برای بسیاری از بازیکنان Mortal Kombat بسیار جذاب بود ولی خیلی به آن پرداخته نشد. این شخصیت دقیقا مانند اسمش که به معنای آفتاب‌پرست است، می‌تواند قدرت‌های سایر مبارزین مرد را دقیقا مانند آن‌ها تکرار کند تا تلفیقی تلقی شود از قدرت‌های شخصیت های مختلف این جهان.

شخصیت دیگری به نام Khameleon نیز حضور دارد که در ادامه مقاله به او خواهیم رسید و او قابلیت تکرار حرکت‌های مبارز‌های زن مجموعه را در خودش جای داده است. شخصیت Chameleon همچنین می‌تواند متناسب با دیوار پشت سرش رنگ خودش را تغییر دهد تا بازیکن مقابلش در پیش‌بینی حرکات او اشتباه کند. متاسفانه این شخصیت با چنین قابلیت‌های جذابی از زمینه داستانی خوبی بهره نمی‌برد و شخصیتی بسیار خام به حساب می‌آید.


شخصیت سایرکس در مجموعه Mortal Kombat

۸. سایرکس

Cyrax

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت سایرکس درابتدا یک نینجای بسیار کاربلد بود ولی بعدها به‌خاطر بهتر شدن و هماهنگی بیشتر قدرت‌های منحصربه‌فردش به یک سایبورگ بیسار قدرتمند تبدیل شد تا همراه‌با سکتور و اسموک بتوانند ساب‌زیرو را نابود کنند. او در مورتال کامبت محصول سال ۲۰۱۱ در فرم انسانی خودش به بازی آمد ولی در نسخه‌های بعدی مجموعه بار دیگر به‌عنوان یک سایبورگ قدرتمند در داستان حضور داشته است. او حتی در قسمتی از داستان مجموعه به این موضوع اشاره می‌کند که از سایبورگ بودن خودش تنفر دارد ولی چاره‌ای مقابل خود نمی‌بیند.

مهم‌ترین حرکت و قدرت او را می‌توانیم پرتاب یک تور بسیار قوی بدانیم که آن را روی حریف خودش پرتاب می‌کند تا حریفش برای لحظاتی زمین‌گیر شود و خودش بتواند در این چند لحظه بیشترین صدمه را به او وارد کند. پس از بهبودهایی در قطعاتش سایرکس قادر است تا تور خودش را به‌شکلی روی حریفش پرتاب کند که اجزای تور از اجزای بدن حریف او عبور کند تا هرکسی که درمقابلش ایستاده به چند قطعه مختلف تبدیل شود.


شخصیت دوورا در در مجموعه Mortal Kombat

۹. دوورا

D’Vorah

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

شخصیت دوورا یکی از معدود شخصیت های جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که نیمی انسان است و نیمی حشره. همین موضوع و شبیه بودن سبک مبارزات او به حشره‌ها باعث شده تا درمیان بازیکنان این مجموعه محبوبیت زیادی کسب کند. او در هنگام مبارزه با حریفان خود نه‌تنها می‌تواند با بال‌های خودش که شبیه به بال‌های مگس هستند به سمت حریف پرواز کند که می‌تواند با کنترل حشره‌های مختلف آن‌ها را به سمت حریفش روانه کند. همچنین در برخی از قسمت‌های بازی او را همراه‌با بازوهای عنکبوتی مشاهده می‌کنیم که درکنار سایر قدرت‌های او می‌توانند در مبارزه‌ها به وی کمک فراوانی کنند. دوورا که یکی از شخصیت های جدید جهان MK تلقی می‌شود در این جهان معمولا در خدمت خدای خورشید یعنی شخصیت کوتال کان بوده است.


شخصیت دیگان در در مجموعه Mortal Kombat

۱۰. دیگان

Daegon

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Armageddon (2006)

شخصیت دیگان در بازی Mortal Kombat: Armageddon برای نخستین بار معرفی شد و در داستان همان بازی مشخص شد که دیگان برادر شخصیت اصلی آن بازی یعنی شخصیت تیون است و این دو شخصیت در آن بازی درمقابل یکدیگر قرار گرفتند و دیگان به‌عنوان شخصیت شرور بازی معرفی شد. همچنین این موضوع را هم می‌دانیم که دیگان همراه‌با آرگوس قرار است در آینده فراخوانده شوند تا درمقابل بلیز قرار بگیرند؛ نبردی که طبق اطلاعات قرار است به نبردی بسیار بزرگ تبدیل شود و طی آن از جهان‌ها در مقابل آخرالزمان محافظت کنند. دیگان علاوه‌بر استفاده از قدرت بدنی بسیار زیادش و نبرد با مشت‌های قدرتمند خود می‌تواند ازطریق دستانش گلوله‌های آتشین به سمت دشمن خود پرتاب کند.


شخصیت دایرو درحال استفاده از جادو در مجموعه Mortal Kombat

۱۱. دایرو

Dairou

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

دایرو درابتدا قرار بود در بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance به این مجموعه اضافه شود ولی درنهایت به‌خاطر کمبود بودجه نهایی این اتفاق رخ نداد و این شخصیت در داستان بازی Mortal Kombat: Deception معرفی شد. او پس از کشتن فردی که خانواده‌اش را کشته بود در زندان به‌سر می‌برد و پس از فرار از زندان تصمیم گرفت به‌عنوان یک مزدور فعالیت خودش را ادامه دهد. او هر ماموریتی که برای خودش راحت بود را برعهده می‌گرفت و اصلا مهم نبود این مأموریت برای افراد شرور است یا افراد خوبِ قصه. شخصیت دایرو در مخفی‌کاری استاد است و در مبارزات می‌تواند مکان خودش را در یک لحظه تغییر دهد و برخلاف سایر شخصیت‌ها که از قدرت‌های فیزیکی بهره می‌برند، دایرو با قابلیت‌های زیرکانه و مخفی‌کاری حریفانش را از سر راه خود برمی‌دارد.


شخصیت داریوس در مجموعه Mortal Kombat

۱۲. داریوس

Darrius

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

داریوس یکی از آن شخصیت هایی در مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که شاید در نگاه برخی از بازیکنان این مجموعه از اهمیت کم‌تری برخوردار باشد ولی باا‌ین‌حال اگر عمیق‌تر به داستانش نگاه کنیم متوجه نقش پررنگ او در این جهان خواهیم شد. داریوس درمیان شخصیت های MK به‌عنوان یک تروریست شناخته می‌شود. همچنین این شخصیت همیشه درمقابل شکل‌گیری سازمان‌های مختلف در سرزمین‌های این مجموعه ایستادگی کرده و با منظم شدن این سازمان‌ها مخالفت کرده است. داریوس مانند بسیاری از شخصیت های این مجموعه از قابلیت‌های فیزیکی خودش استفاده می‌کند و مشت‌های سهمگینی به دشمنانش می‌زند. همچنین این قابلیت را دارد که به سرعت به سمت حریفش حمله‌ور شود تا طرف مقابلش زمان لازم برای مقابله با او را نداشته باشد.


شخصیت درامین در مجموعه Mortal Kombat

۱۳. درامین

Drahmin

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

درامین درکنار یکی دیگر از شخصیت های این جهان قبول کردند در ازای آزاد شدن از قلمروی Netherrealm از کوان چی درمقابل اسکورپین محافظت کنند. همین موضوع باعث شد تا پس از باز شدن یک پرتال به جهان بیرون، درامین و کوان چی وارد پرتال شوند تا از دست اسکورپین فرار کرده باشند. درامین که همه او را به‌عنوان یکی از شخصیت های شرور اصلی جهان مورتال کامبت می‌شناسند همیشه یک شخصیت شرور نبوده و پس از تبعید به Netherrealm به‌خاطر تقاص کارهای اشتباهش به یک اهریمن خطرناک تبدیل شد. قابلیت بسیار مهم درامین همان مشت گرزمانند اوست که می‌تواند با چرخاندن آن در هوا و پرتاب آن، ضربه مهلک و مرگ‌باری را به هرکسی که در مقابل او قرار گرفته، وارد کند.


شخصیت ارمک در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۱۴. ارمک

Ermac

نخستین حضور در مجموعه: Ultimate Mortal Kombat 3 (1995)

ارمک درابتدا اصلا قرار نبود یکی از شخصیت های اصلی جهان مورتال کامبت باشد. چراکه سازندگان بازی مورتال کامبت در سال ۱۹۹۲ نسخه‌‌ای از بازی را روانه بازار کردند که در آن بازیکنان با کمک یک گلیچ توانستند به این شخصیت دسترسی پیدا کنند که درابتدا به‌‌عنوان یک اسکین جدید برای اسکورپین درنظر گرفته شد و پس از محبوبیت بسیار زیادش درمیان بازیکنان مورتال کامبت نه‌تنها به یکی از شخصیت های اصلی مجموعه تبدیل شد که داستان منحصربه‌فرد خودش را هم دریافت کرد.

پررنگ‌ترین حضور ارمک در جهان مورتال کامبت را می‌توانیم مربوط‌به بازی Mortal Kombat: Deception محصول سال ۲۰۰۴ بدانیم که نقش بسیار مهمی در روند داستانی بازی داشت و درکنار شخصیت لیو کانگ درمقابل دشمنانش قرار می‌گرفت. این شخصیت که نماینده ارمک‌ها تلقی می‌شود با اینکه در نسخه‌های بعدی بازی در داستان بازی‌ها نقش نسبتا کم‌رنگ‌تری داشت ولی بااین‌حال در حالت مسابقه‌ای بازی هیچ‌وقت محبوبیت خودش را درمیان بازیکنان از دست نداد.


شخصیت فرا پشت‌سر شخصیت تور در مجموعه Mortal Kombat

۱۵. فرا و تور

Ferra & Torr

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

در این مورد به‌طور استثنا به دو شخصیت به‌طور همزمان خواهیم پرداخت؛ شخصیت هایی که اشاره به‌هرکدام از آن‌ها بدون اشاره کردن به دیگری احتمالا خیلی کار درستی نخواهد بود. فرا و تور که همیشه درکنار یکدیگر بودند برای نخستین بار در بازی مورتال کامبت ایکس در سال ۲۰۱۵ وارد این جهان شدند. شخصیت هایی که نماد یک زوج مکمل به‌شمار می‌روند؛ یک زن قدرتمند و چابک درکنار یک مرد بی‌رحم و بزرگ. این دو شخصیت که برای مدت زمان زیادی در مخروبه‌های اوت‌ورلد سرگردان بودند سرانجام به‌عنوان خدمتکار به خدمت کوتال کان درآمدند تا در نقش محافظ‌های شخصی او انجام وظیفه کنند.

بسیاری از حرکات و قدرت‌های این دو نفر در قالب حرکات دونفره انجام می‌شوند. مانند پرتاب کردن فرا توسط تور به سمت دشمن که فرا با کمک چابکی و جثه نسبتا کوچکش می‌تواند خیلی سریع دشمن را از پای درآورد. حرکت جالب دونفره دیگری که آن‌ها انجام می‌دهند مربوط می‌شود به حرکتی که طی آن تور دشمنشان را با دست‌های قدرتمندش نگه می‌دارد و فرا با سلاح‌های خودش او را به کام مرگ می‌فرستد. همچنین اندازه بزرگ تور به او این اجازه را می‌دهد که ضربات مرگ‌بار سهمگینی را به دشمن خودش وارد کند.


شخصیت فراست درحال استفاده از یخ در مجموعه Mortal Kombat

۱۶. فراست

Frost

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

همان‌طور که از نام شخصیت فراست مشخص است با کاراکتری روبه‌رو هستیم که المان اصلی‌اش یخ به‌شمار می‌رود. بااین‌حال تفاوت‌های ریز و درشت زیادی را می‌توانیم میان او و ساب‌زیرو پیدا کنیم. زمانی‌که ساب‌زیرو رهبری لین کویی را برعهده گرفت، فراست همیشه تلاش خودش را می‌کرد تا او را از آن موقعیت پایین بکشد و خودش رهبری این گروه از اساسین‌ها را به دوش بکشد. البته همان‌طور که می‌توان حدس زد قرار گرفتن درمقابل ساب‌زیرو به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست و نخواهد بود. پیش‌تر اشاره کردیم که شخصیت فراست از یخ در حرکات خودش استفاده زیادی می‌کند؛ مانند یخ زدن زمین زیر پای دشمن خود، استفاده از مشت‌های یخی، استفاده از آبشار یخی و استفاده‌های مختلفی از یخ که او را کمابیش به ساب‌زیرو شبیه می‌کند.


فوجین خدای بادها در مجموعه Mortal Kombat

۱۷. فوجین

Fujin

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero (1997)

به یکی از مهم‌ترین و صدالبته یکی از محبوب‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت رسیدیم. فوجین در داستان این جهان خدای باد به‌شمار می‌رود و برادر کوچک‌تر خدای رعد‌وبرق یعنی ریدن است. فوجین یکی از قدیمی‌ترین محافظین زمین تلقی می‌شود و در طول مجموعه MK یکی از معدود خدایان قابل کنترل بوده است؛ شخصیتی که بدون شک همیشه درمیان بازیکنان مورتال کامبت از محبوبیت بسیار زیادی برخودار است. همچنین از شخصیت هایی مانند نوب سایبات و شائو کان می‌توانیم به‌عنوان اصلی‌ترین دشمن‌های فوجین یاد کنیم.

او برای نخستین بار در بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero (1997) به‌عنوان یک باس‌فایت بدون نام در مجموعه حضور پیدا کرد ولی در بازی مورتال کامبت ۴ بازیکنان می‌توانستند کنترل او را به‌دست بگیرند. البته این موضوع خیلی طول نکشید و فوجین به‌مدت ۱۴ سال به‌عنوان کاراکتر غیرقابل کنترل در مجموعه حضور داشت تا اینکه در بازی Mortal Kombat 11 بار دیگر به میان شخصیت های قابل بازی برگشت. فوجین، خدای باد برای نبردهای خودش از این المان استفاده زیادی می‌کند؛ مانند پرواز به سمت حریف و استفاده از طوفان و گردباد برای ازبین‌بردن تمرکز رقیبش.


شخصیت گراس در مجموعه Mortal Kombat

۱۸. گراس

Geras

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 11 (2019)

گراس یکی دیگر از شخصیت های جدید جهان مورتال کامبت است که در سال ۲۰۱۹ و در بازی Mortal Kombat 11 به این مجموعه اضافه شد در بازی Mortal Kombat 1 هم او را می‌بینیم. گراس موجودی نامیرا به‌شمار می‌رود که توسط کرونیکا، کنترل‌کننده زمان در جهان مورتال کامبت خلق شد تا در خدمت او باشد و درحال‌حاضر درکنار استادش لیو کانگ تنها کنترل‌کننده‌های زمان در قلمروهای مختلف حساب می‌شوند. گراس شخصیتی بسیار وفادار و قابل اعتماد است که درکنار لیو کانگ به‌خوبی خدمت می‌کند. به‌عنوان کنترل‌کننده زمان، او در نبرهای خودش می‌تواند برای چند لحظه زمان را نگه دارد و درحالی که حریفش متوجه نمی‌شود به او نزدیک شود و زمانی‌که زمان برای حریف دوباره ادامه پیدا می‌کند، کار از کار گذشته و گراس به هدف خود یعنی آسیب زدن به دشمنش رسیده است.


شخصیت گورو با چهار دست در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۱۹. گورو

Goro

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

شخصیت گورو علاوه‌بر اینکه از همان ابتدای مجموعه درمیان شخصیت های جهان مورتال کامبت حضور داشت ولی دلیل اصلی محبوبیت او را می‌توانیم مربوط‌به فیزیک بسیار جالب و جذابش بدانیم. شخصیتی که چهار دست دارد و هر دستش تنها سه انگشت را در خود جای داده است. گورو در نخستین نسخه مجموعه مورتال کامبت به‌عنوان یک شخصیت غیرقابل کنترل حضور داشت و در خط داستانی دقیقا قبل از رسیدن بازیکن به شخصیت شنگ سونگ در مسیر پیشروی او قرار می‌گرفت.

گورو یکی از چهار عضو شوگان به‌شمار می‌رود که نیمی انسان و نیمی اژدها هستند. یکی از جالب‌ترین نکات درباره شخصیت گورو به موشن کپچر این شخصیت مربوط می‌شود؛ موشن کپچر تقریبا تمام شخصیت های حاضر در بازی توسط بازیگران و افراد مختلف در استودیو انجام شده ولی شخصیت گورو یک مجسمه سنگی بوده که با طراحی از این مجسمه در بازی حضور پیدا کرده و بعدها موشن کپچر وی نیز بااستفاده از همین مجسمه و با استفاده از برنامه‌های پیشرفته کامپیوتری انجام شده است.


شخصیت هاوک در مجموعه Mortal Kombat

۲۰. هاوِک

Havik

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

هاوک یکی از شخصیت های جهان مورتال کامبت است که او را به‌طور صفر و یکی نمی‌توانیم درمیان شخصیت های خوب این جهان جای دهیم یا درمیان شخصیت های شیطانی. هاوک به‌عنوان یک آنارشیست تمام تلاش خودش را به‌کار می‌گیرد تا در نقاط مختلف جهان مورتال کامبت هرج‌ومرج خلق کند و برایش مهم نیست این کار را در مسیر درستی پیش می‌برد یا در مسیری که به نفع شیاطین و اهریمن‌ها است. به‌همین‌دلیل با هر شخصیتی که می‌تواند با کمکش هرج‌ومرج ایجاد کند، همکاری می‌کند. هاوک با استفاده از تیغه‌ها و سلاح‌هایی که روی دست خودش تعبیه کرده استفاده می‌کند تا در نبردها برابر دشمنانش قرار بگیرد و حرکت دلخواه او را می‌توانیم چرخیدن به دور خودش و ضربه زدن با همان تیغه‌ها بدانیم.


کاور شخصیت هوتارو در مجموعه Mortal Kombat

۲۱. هوتارو

Hotaru

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

نکته جالب قرارگیری هوتارو دقیقا پس از هاوک به این موضوع مربوط می‌شود که هوتارو دقیقا نقطه مخالف هاوک قرار می‌گیرد. همان‌طور که توضیح دادیم هاوک همیشه به‌دنبال ایجاد هرج‌ومرج بوده و هوتارو وسواس شدیدی نسبت‌به نظم و رعایت قانون در قلمرو دارد. به‌همین‌دلیل این دو نفر دقیقا در تضاد یکدیگر هستند.

نام هوتارو در ادبیات شرقی به‌معنی «کرم شب‌تاب» است و ظاهر او هم شباهت زیادی به کرم‌های شب‌تاب دارد. نه‌تنها ظاهر او که حرکات مختلفش در نبردها بازیکن‌ها را خیلی راحت یاد کرم‌های شب‌تاب می‌اندازد. هوتارو پس از شکست دادن بلیز این قدرت را دریافت کرد تا هدف خودش یعنی ایجاد نظم را با قدرت بیشتری گسترش دهد و در این راه درمقابل هاوک قرار گرفت.


شخصیت هسو هائو در مجموعه Mortal Kombat

۲۲. هسو هائو

Hsu Hao

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

هسو هائو را به‌راحتی می‌توانیم یکی از قوی‌ترین مبارز‌ها در تمام جهان مورتال کامبت بدانیم، شخصیتی که به دنیا آمده تا مبارزه کند. او فرد مورداعتماد Jax به‌شمار می‌رفت و به‌عنوان یک جاسوس دوجانبه به نفع قلمروی OutWorld در زمین فعالیت می‌کرد. هسو هائو با اینکه در داستان بازی Mortal Kombat: Armageddon توسط بلیز نابود شد ولی این موضوع پایان راه او نبود و پس از راه پیدا کردن به سرزمین Netherrealm توانست در آن مکان به اهریمنی بسیار قوی و خطرناک تبدیل شود. مهم‌ترین و جذاب‌ترین حرکت او را می‌توانیم مربوط‌به حرکتی بدانیم که طی آن هسو هائو دستان خودش را به هم می‌کوبد و در نتیجه این حرکت موج سهمگینی به سمت دشمنش روانه می‌شود و تعادل کسی که در مقابلش ایستاده را به‌طور کلی از بین می‌برد.


شخصیت جاکی بریجز در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۲۳. جاکی بریگز

Jacqui Briggs

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

جاکی بریجز یا جاکلین بریجز که در موارد قبلی اشاره کوتاهی به او کردیم یکی دیگر از شخصیت های نسبتا جدید جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که خیلی سریع به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. او دختر جکسون بریگز و ورا بریگز به‌شمار می‌رود و همان‌طور که اشاره کردیم یکی از دوستان صمیمی کیسی کیج تلقی شده که درکنار او از محافظین اصلی زمین محسوب می‌شوند.

پدرش که او را با نام جکس می‌شناسیم قصد داشت تا از ورود جاکی به نیروهای ویژه جلوگیری کند ولی جاکی خودش را دربرابر موجودات حاضر در زمین مسئول می‌دانست و تصمیم گرفت از آن‌ها محافظت کند. همچنین قصد داشت تا انتقام پدرش را هم از شخصیت های ارمک و کوان چی بگیرد که مدت‌ها پیش بازوهای جکس را قطع کرده بودند. طبق گفته‌های اسکورپین در طی روند داستان این مجموعه، جاکی بریجز و تاکدا تاکاهاشی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.


جدید در پوستر بازی Mortal Kombat

۲۴. جید

Jade

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

جید یکی دیگر از مبارزهای زن جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که پس از حضور سونیا بلید در بازی نخست راهش به این مجموعه باز شد و از بازی دوم در سال ۱۹۹۳ تاامروز همیشه یکی از شخصیت های اصلی بازی‌های MK بوده است. همچنین از دیگر شباهت‌های او به نخستین مبارزهای زن این مجموعه می‌توانیم به شباهتش به میلینا اشاره کنیم که دقیقا مانند او در خدمت شائو کان بود و یکی از آدم‌کش‌های کار درست وی به‌شمار می‌رفت.

جید دوست صمیمی شخصیتی به نام کیتانا بود که پس از دشمنی شائو کان و کیتانا، جید تصمیم گرفت درکنار دوست قدیمی خود باقی بماند و به او خیانت نکرد و پس از مدت زیادی خدمت به شائو کان درمقابل او ایستاد. این شخصیت محبوب درابتدا تنها در رنگ پوست خودش با میلینا تفاوت داشت ولی با پیشرفت تکنولوژی رفته‌رفته تفاوت او و ملینا بسیار بیشتر از قبل شد.

جید سلاحی بسیار خاص و جالب دارد و آن هم چیزی نیست به جز یک بومرنگ که در آن چند تیغه کشنده جای داده تا بتواند دشمنانش را در شرایطی بی‌سروصدا از بین ببرد. جید بااین‌که در نسخه دوم بازی یک شخصیت غیرقابل بازی به‌شمار می‌رفت ولی از نسخه‌های بعدی این مجموعه به شخصیتی قابل کنترل تبدیل شد تا درمیان بازیکنان مورتال کامبت به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند.


شخصیت جرک در مجموعه Mortal Kombat

۲۵. جرک

Jarek

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 4 (1997)

جرک با اینکه از شخصیت های قدیمی مورتال کامبت به‌شمار می‌رود ولی مانند سایر شخصیت های قدیمی همیشه در مرکز توجه نبوده و همین موضوع احتمالا او را نسبت‌به سایر شخصیت های قدیمی مجموعه ناشناخته‌تر نگه می‌دارد. جرک به‌عنوان معاون کلن بلک‌دراگون فعالیت می‌کرد و شخصیت کینو او را شاگرد خود می‌دانست. حرکت‌های جرک شباهت بسیار زیادی به حرکت‌ها و ترفند‌های کینو داشت و همین موضوع محبوبیت او را درمیان بازیکنان MK پایین آورده بود. بااین‌حال در نسخه‌های بعدی مجموعه به‌خصوص در نسخه Armageddon حرکات جدید و منحصربه‌فردی به این شخصیت اضافه شد تا از زیر سایه کینو خارج شود.


تصویری از شخصیت جکس در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۲۶. جکس

Jax

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

جکس یا همان جکسون بریگز که در توضیحات شخصیت های قبلی به او اشاره کردیم دقیقا مانند کینو که در ادامه به او خواهیم رسید از بدنی نیمه فلزی برخوردار است و همین موضوع او را درمیان سایر شخصیت‌ها برجسته‌تر می‌کند. جکس که همسر ورا بریگز تلقی می‌شود برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ در دومین قسمت از بازی‌های MK حضور داشت و به‌عنوان فرمانده سونیا بلید در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد.

جکس درابتدا قرار بود با نام کورتیس استرایکر در نخستین قسمت مجموعه حضور پیدا کند ولی این موضوع به‌خاطر اینکه در قسمت اول مبارز زن حضور نداشت به‌طور کلی لغو شد و در نتیجه این تصمیم شخصیت سونیا بلید طراحی و به دنیای مورتال کامبت اضافه شد تا در قسمت دوم زیرنظر جکس خدمت کند. شخصیت جکس یکی از آن شخصیت های محبوبی به‌شمار می‌رود که بازیگران زیادی مانند راک برای نقش‌آفرینی در نقش او برای ساخت آثاری از این جهان علاقه‌مندی خودشان را نشان دادند ولی موشن کپچر او در بازی‌ها توسط کشتی‌گیر معروف جان پریش انجام شده است.


بازیگر فیلم ۱۹۹۵ مورتال کامبت در نقش جانی کیج در بازی Mortal Kombat 11

۲۷. جانی کیج

Johnny Cage

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

به یکی از محبوب‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت رسیدیم. شخصیتی که امکان ندارد یکی از نسخه‌های مورتال کامبت را بازی کرده باشید و او را به یاد نیاورید. درباره جانی کیج صحبت می‌کنیم می‌کنیم که در طول مقاله بارها اسمش را آورده‌ایم و خواهیم آورد. شخصیتی که همسر سونیا بلید و پدر کیسی کیج است و از همان نسخه اول مجموعه MK همیشه یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های این جهان بوده است.

جانی کیج به‌خاطر ظاهر خودش و لباس‌های جذابی که به تن می‌کند و وسایلی که از آن‌ها برای کشتن حریف‌هایش استفاده می‌کند همیشه موردتوجه بسیاری از اهالی سرگرمی قرار داشته است. همچنین صداگذاری و ایفای نقش او توسط بازیگران بسیار محبوبی مانند ژان کلود ون‌دم و جوئل مک‌هیل توجه‌به او و محبوبیت درمیان طرفداران فیلم‌های اکشن را نیز بیش‌ازپیش افزایش داد تا جایی که این شخصیت را خارج از مدیوم ویدیوگیم بارها و بارها دیده‌ایم.

جانی کیج در داستان دنیای مورتال کامبت یکی از ستاره‌های هالیوودی فیلم‌های اکشن تلقی می‌شد و به‌همین‌خاطر تصمیم گرفت در مسابقات Mortal Kombat شرکت کند تا به همه نشان دهد تنها یک بازیگر هالیوودی نیست. به‌همین‌دلیل رفته‌رفته درکنار سونیا بلید به یکی از مهم‌ترین اعضای ويژه در نیرو‌های محافظ از زمین تبدیل گشت و همچنین در هر نسخه از بازی نسبت‌به نسخه قبلی بلوغ بیشتری در رفتار و شخصیت او دیده می‌شد.

جانی کیج احتمالا یکی از متنوع‌ترین شخصیت های این جهان در زمینه نحوه مبارزه و انیمیشن‌های متفاوت محسوب می‌شود؛ چراکه درکنار مبارزه با چاقو همراه‌با سلاح‌هایی مانند سلاح گرم و نانچیکو نیز با حریفان خود روبه‌رو می‌شود و درکنار همه آن‌ها مبارزه با هنرهای رزمی را هم در حد بسیار بالایی به‌نمایش می‌گذارد. به‌همین‌دلیل تنوع مبارزه و حرکات جانی کیج درمیان شخصیت های مجموعه MK واقعا شگفت‌انگیز است.


شخصیت کابال در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۲۸. کابال

Kabal

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت کابال را می‌توانیم یکی از چند شخصیت دنیای مورتال کامبت بدانیم که پس‌زمینه داستانی بسیار پروپیمانی را به خودش اختصاص داده است. از عضو بودن در یک سازمان آدم‌کشی درکنار شخصیت هایی مانند کینو تا خوردن سرش به سنگ و تلاش برای جبران گذشته بی‌رحم خودش. او به‌همراه چند تن دیگر از اعضای شرور این جهان در سازمانی مشغول به‌کار بود و در آن زمان به‌عنوان یک آدم‌کش کاملا بی‌رحم شناخته می‌شد که افراد بسیار زیادی را کشته بود.

تااینکه به‌دلایلی از آن سازمان جدا شد و درکنار شخصیتی به نام استرایکر در نیروی پلیس مشغول به‌کار شد. او قصد داشت تا با ایستادن درمقابل جرم و جنایت گذشته خونینش را جبران کند و در این مسیر تصمیم گرفت تا زیرنظر ریدن یکی از افرادی باشد که از زمین درمقابل حملات خارجی ایستادگی می‌کنند. کابال به‌خاطر سلاح بسیار جذابش یکی از آن شخصیت های بسیار هیجان‌انگیز و محبوب دنیای مورتال کامبت به‌شمار می‌رود.


شخصیت کای در مجموعه Mortal Kombat

۲۹. کای

Kai

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 4 (1997)

شخصیت کای احتمالا یکی از جوان‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که در اطلاعات داستانی سن او به‌طور میانگین ۲۵ الی ۳۰ سال اعلام شده است. بااین‌حال در نسخه‌های بعدی مجموعه سن او ۱۰ سال بیشتر اعلام شد تا کمی با پیشینه داستانی‌اش هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. کای در White Lotus Society به‌همراه لیو کانگ و کانگ لائو تمرینات خودش را سپری کرد تا شباهت‌های زیادی میان حرکات آن‌ها دیده شود. حرکت محبوب او را می‌توانیم ضربه رنگید او بدانیم. همچنین پرتاب کردن یک گوی آتشین به سمت زمین و خارج شدن آن از زیر پای حریفش یکی دیگر از حرکات محبوب کای تلقی می‌شود.


شخصیت کینو در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۳۰. کینو

Kano

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

شخصیت کینو یکی از آن شخصیت های جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که از همان ابتدای مجموعه در سری بازی‌های MK حضور داشته و از همان ابتدا درمیان شخصیت های محبوب آن قرار داشته است. کینو شخصیتی مزدور تلقی می‌شود که همیشه از دشمنان اصلی زوج جانی کیج و سونیا بلید بوده و همیشه منفعت شخصی خودش را جلوتر از منفعت سایر هم‌تیم‌هایش قرار داده است.

کینو در طول عرضه نسخه‌های مختلف مورتال کامبت تغییرات داستانی زیادی را تجربه کرده؛ از تبدیل شدن به یک دلال و فروشنده اسلحه تا تبدیل شدن به فرمانده ارتش شائو کان. المان منحصربه‌فرد و بسیار جذاب شخصیت کینو را می‌توانیم صورت نیمه‌فلزی و از آن مهم‌تر لیزر قرمز رنگ درون چشم راست او بدانیم. المانی که برای انیمیشن‌های خاص او کاربردهای بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی داشته و یکی از دلایل مهم جذابیت کینو به حساب می‌آید.


شخصیت کنشی با چشم‌های بسته در در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۳۱. کنشی

Kenshi

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

کنشی با اینکه از ابتدای مجموعه مورتال کامبت در بازی‌های این جهان حضور نداشت ولی حضور پررنگی در روندهای مهم داستانی این جهان داشته است. این شخصیت محبوب که از مردم شرقی و آسیایی به‌شمار می‌رود به‌خاطر قدرت‌های ویژه خودش مانند جابه‌جا کردن اشیا خیلی سریع به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد و علاوه‌بر این موضوع مهارت‌های او در هنرهای رزمی طرفداران این سبک را هم به سمت او کشاند.

کنشی به‌این دلیل چشمان خودش را می‌پوشاند چرا که بینایی خودش را از دست داده و این اتفاق به‌خاطر این رخ داد که او پس از آزاد کردن ارواح محبوس در یک سیاه‌چاله به‌عنوان جریمه چشم‌هایش را از دست داد. بااین‌حال پس از این اتفاق دست از مبارزه نکشید و درکنار سایر شخصیت های مهم در نیروهای ویژه مانند سونیا بلید و جکس و سایرین در مقابل شائو کان ایستادگی کرد تا این شخصیت خبیث به هدف اصلی خودش نرسد؛ هدفی که در مورد بعد به‌طور مفصل آن را توضیح می‌دهیم.


شخصیت خاملیون در مجموعه Mortal Kombat

۳۲. خاملیون

Khameleon

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat Trilogy (1996)

در بخش مربوط‌به شخصیت Chameleon اشاره کوچکی به Khameleon کردیم که قدرت‌هایی شبیه‌به هم دارند. شخصیت Khameleon می‌تواند قدرت مبارز‌های زن مجموعه را شبیه‌سازی کند و از آن‌ها برعلیه خودشان بهره ببرد. پیش زمینه داستانی Khameleon در جهان مورتال کامبت ابهامات فراوانی دارد ولی طبق اطلاعاتی محدود می‌دانیم که مانند شخصیت رپتایل، او هم جزو آخرین بازماند‌ه‌ها از نژادش به‌شمار می‌رود. حرکات مهم خاملیون را می‌توانیم ترکیبی از حرکت‌های شخصیت هایی مانند جید، کیتانا و میلینا بدانیم که حرکات و قدرت‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را تقلید می‌کند و همین موضوع می‌تواند باعث گیج شدن حریفش شود و پیش‌بینی کردن حرکاتش را سخت می‌کند.


شخصیت کینتارو با چهار دست در مجموعه Mortal Kombat

۳۳. کینتارو

Kintaro

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

کیتارو را به‌نحوی می‌توانیم جانشین شخصیت گورو بدانیم؛ چراکه گورو در قسمت قبلی مجموعه از لیو کانگ شکست خورد و به‌همین‌دلیل کینتارو جانشین او شد. طبق اطلاعات موجود، کینتارو آخرین بازمانده نژاد خودش به‌شمار می‌رود و در سراسر بدن او می‌توان طرح بدن ببر را مشاهده کرد. وی همچنین مانند گورو چهار دست دارد و در نسخه سال ۲۰۱۱ این مجموعه بار دیگر درکنار گورو در آن بازی حضور داشت. با اینکه حرکت‌های او در مبارزه به گورو شباهت زیادی دارد ولی از طرفی سادگی بیشتری می‌توانیم در حرکات او ببینیم. مهم‌ترین حرکت او را می‌توانیم استفاده از آتش بدانیم که می‌تواند با دهان خودش یک گوی آتشین را به سمت حریفش پرتاب کند یا اینکه با قدرت دهانش یک موج آتشین را به سمت دشمنش بفرستد.


تصویری از چهره شخصیت کیرا در مجموعه Mortal Kombat

۳۴. کیرا

Kira

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

شخصیت کیرا در نخستین حضورش در مجموعه MK به‌عنوان نخستین نیروی کمکی جذب شده توسط کابال در گروه بلک‌دراگون به بازیکنان معرفی شد و از همان ابتدا در قالب یک شخصیت بسیار قوی و ریسک‌پذیر در مجموعه حضور داشت. وی می‌تواند همزمان با بی‌رحم بودن شخصیتی بسیار منطقی باشد و در مسیر خودش به اندازه کافی تعادل برقرار کند. حرکات او در مبارزات به‌طور مستقیم از حرکات سونیا و کانو برداشته شده ولی بااین‌حال چاقوی بسیار خاصش که از دندان اژدها ساخته شده و در حرکاتش نقش مهمی دارد، او را به شخصیتی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. همچنین شخصیت کیرا می‌تواند با کمک هنرهای رزمی خیلی خوب با دشمن خود مبارزه کند.


شخصیت کیتانا با لباس آبی در مجموعه Mortal Kombat

۳۵. کیتانا

Kitana

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

کیتانا یا همان پرنسس کیتانا در بازی Mortal Kombat II به‌عنوان دختر ناتنی شائو کان معرفی شد و از همان موقع تا امروز یکی از محبوب‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌رود. کیتانا وفاداری بسیار زیادی به شائو کان داشت و حتی تصمیم گرفته بود تا به‌عنوان مهم‌ترین آدم‌کش او فعالیت کند ولی بااین‌حال زمانی‌که با شخصیت واقعی شائو کان مواجه شد تصمیم گرفت او را رها کند و درمقابل او قرار بگیرد.

زمانی‌که شائو کان دید که کیتانا دیگر به او وفادار نیست تصمیم گرفت شخصیت دیگری را خلق کند و نام او را میلینا گذاشت و تمام خصوصیات کیتانا را درقالب خصوصیات شیطانی در وی قرار داد به‌این‌صورت یک کیتانای دیگر با خصوصیات شرور در سمت او قرار داشته باشد. همچنین کیتانا زمانی‌که متوجه شد شائو کان دلیل اصلی مرگ پدر واقعی وی تلقی می‌شود، تنفرش از او بیشتر شد و همین موضوع گره داستانی جذابی را میان این دو شخصیت بسیار محبوب قرار داده است.

کیتانا نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین شخصیت های جهان مورتال کامبت است که یکی از محبوب‌ترین سلاح‌های این جهان را هم دراختیار دارد. بادبزن‌هایی که او در دست دارد و تیغه‌هایی که در این بادبزن‌ها می‌توانند هر شخصیتی را نابود کنند. با چرخاندن و پرتاب کردن این بادبزن‌ها، شخصیت کیتانا می‌تواند حرکت‌هایی متنوع و جذابی را اجرا کند و در اشکالی متفاوت به دشمنش آسیب‌هایی جدی بزند.


شخصیت کبرا در مجموعه Mortal Kombat

۳۶. کبرا

Kobra

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

شخصیت کبرا یک جمله بسیار معروف دارد که در آن می‌گوید: «اگر عضو گروه بلک‌دراگون نباشید، مجبورم که شما را از بین ببرم». وی پس از شخصیت کیرا دومین نیروی جذب شده توسط کابال برای کلن بلک‌دراگون بوده است. طرفداران بازی‌های Street Fighter علاقه زیادی به کبرا در مجموعه مورتال کامبت دارند چراکه شخصیتی خیابونی و شبیه‌به شخصیت های استریت فایتر است. مهم‌ترین و جذاب‌ترین حرکت او در مبارزات بدون شک ضربه پای رنگین‌کمانی یا به‌عبارت بهتر ضربه قوسی او با پاهای خودش است که پس از کمی خم شدن به جلو این ضربه را به حریفش وارد می‌کند و علاوه‌بر آسیب شدید، تعادل دشمنش را هم از بین می‌برد. همچنین درمیان حرکت‌های محبوب او می‌توانیم به غیب شدن و ظاهر شدن ناگهانی او پشت‌سر دشمن اشاره کنیم.


شخصیت کالکتور در مجموعه Mortal Kombat

۳۷. کالکتور

Kollector

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 11 (2019)

شخصیت کالکتور یکی دیگر از شخصیت های جدید مجموعه مورتال کامبت به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۹ وارد این مجموعه شد و خیلی سریع به‌خاطر ظاهر منحصربه‌فرد و حرکت‌های جذابش توانست به شخصیتی محبوب تبدیل شود. کالکتور همان‌طور از اسمش مشخص است وظیفه جمع‌آوری بدهی‌هایی را برعهده دارد که شخصیت های مختلف به شائوکان بدهکار هستند. همچنین او را می‌توانیم بانکدار اصلی شائو کان هم بدانیم که با جمع‌آوری این بدهی‌ها می‌تواند هزینه موردنیاز برای کارهای شائو کان را تأمین کند. حرکت مهم او را می‌توانیم مربوط‌به حرکتی بدانیم که به‌خاطر فیزیک خاصش می‌تواند دشمنش را به‌طور کامل احاطه کرده و آسیب زیادی به وی وارد کند.


شخصیت کوتال کان یا همان کواتال در مجموعه Mortal Kombat

۳۸. کوتال کان (کواتال)

Kotal Kahn

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

کوتال کان که خیلی‌ها او را با نام کواتال می‌شناسند در سال ۲۰۱۵ به مجموعه اضافه شد و یکی از باس‌فایت‌های بسیار مهم و سخت مجموعه به‌شمار می‌رود. کوتال کان آخرین بازمانده از نژاد خودش تلقی می‌شود؛ نژادی که پس از حمله شائو کان به محل زندگی آن‌ها به‌طور کامل از بین رفت و از آن‌ها فقط کوتال کان باقی مانده است. مهم‌ترین ترفند او در مبارزات را باید حرکتی بدانیم که طی آن کوتال کان با کمک شمیشرش،‌ جراحتی در سینه خودش ایجاد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا آسیبی که او در سه ضربه بعدی به دشمن وارد می‌کند تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. همچنین وی می‌تواند با کمک شمشیر خودش حرکات ترکیبی جذاب و زیادی را انجام دهد که تقریبا همه آن‌ها درمیان طرفداران کوتال کان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.


شخصیت کرونیکا با چشم‌های آبی در مجموعه Mortal Kombat

۳۹. کرونیکا

Kronika

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 11 (2019)

در این قسمت از مقاله با شخصیت های نسبتا جدیدی روبه‌رو شدیم که کرونیکا نیز یکی از همان شخصیت‌ها است. قبل‌تر اشاره کوچکی به کرونیکا کردیم که نگهدارنده زمان به‌شمار می‌رود ولی اهمیت او به همین نکته ختم نمی‌شود و تاثیر مهم‌تری در تاریخ مجموعه مورتال کامبت از خودش به‌جای گذاشته است. کرونیکا نخستین باس‌فایت زن در تمام تاریخ Mortal Kombat به‌حساب می‌رود و به‌همین‌دلیل می‌توانیم او را آغازگر اتفاقی مهم و انقلابی بدانیم که در آینده شاید شاهد باس‌فایت‌های زن بیشتری در مجموعه باشیم. به‌عنوان نگهدارنده زمان، کرونیکا به‌خوبی می‌تواند این المان مهم را طوری تغییر دهد که دشمن مقابلش متوجه نشود که از کجا آسیب می‌بیند. نه‌تنها المان زمان که وی این قدرت را دارد که از تغییر زمان و مکان به‌طور همزمان بهره ببرد.


شخصیت کونگ لائو در مجموعه Mortal Kombat

۴۰. کونگ لائو

Kung Lao

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

کونگ لائو بدون اغراق یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت های جهان MK تلقی می‌شود. شخصیتی که عضو گروه لوتوس سفید است و برخلاف اجداد خودش و همچنین برخلاف بسیاری از شخصیت های این جهان علاقه زیادی به قهرمان بودن و کشت‌وکشتار ندارد و ترجیح می‌دهد درکنار سایرین در صلح زندگی کند. کونگ لائو بااینکه یکی از معدود شخصیت هایی است که به‌دنبال ایجاد صلح می‌گردند ولی بااین‌حال در دفاع از کسانی که برایش اهمیت زیادی دارند از هیچ نبرد و مبارزه‌ای دست نمی‌کشد.

یکی از اصلی‌ترین خالقان شخصیت های مورتال کامبت یعنی جان توبیاس در مصاحبه‌ای گفته بود که کونگ لائو با الهام از شخصیت آد جاب (Oddjob) در فیلم Goldfinger طراحی شده است که کلاهی شبیه‌به کلاه کونگ لائو داشت. قدرت بدنی و مهارت‌های کونگ لائو شباهت بسیار زیادی به مهارت‌های لیو کانگ دارند بااین‌تفاوت که کونگ لائو ترجیح می‌دهد از کلاه مخصوص خودش در نبردها بیشتر از مهارت‌های رزمی خود استفاده کند. کلاهی که به‌عنوان نماد این شخصیت شناخته می‌شود و کونگ لائو حرکات و ترفندهای بسیار جذابی را با کلاه خودش درمقابل دشمنانش انجام می‌دهد که قطعا با جذابیت و قدرتمند بودن آن‌ها آشنایی کامل دارید.


شخصیت استرایکر در مجموعه Mortal Kombat

۴۱. کورتیس استرایکر

Kurtis Stryker

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت کورتیس استرایکر که بیشتر او را فقط با نام استرایکر می‌شناسند از سال‌های آغازین مجموعه جزم شخصیت های پرطرفدار مورتال کامبت بوده و همچنان هم است. استرایکر که با ظاهری شبیه‌به نیروهای پلیس و با وسایل مخصوص پلیس در این مجموعه حضور داشت یکی از آن شخصیت هایی بود که سازندگان مورتال کامبت سعی می‌کردند از وجهه‌های انسانی او خیلی دور نشوند و شخصیت هایی که به انسان‌های عادی شباهت‌های بیشتری دارند را هم درکنار سایر شخصیت‌ها در این مجموعه قرار داده باشند. استرایکر مانند سایر نیروهای پلیس در واقعیت، در این مجموعه هم با همان وسایل و امکانات نیروهای پلیس با حریف خودش مبارزه می‌کند و با استفاده از وسایلی مانند سلاح کمری، نارنجک یا شوکر به استقبال دشمنانش می‌رفت.


شخصیت لی می درحال مبارزه در مجموعه Mortal Kombat

۴۲. لی می

Li Mei

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

شخصیت لی می یکی از بهترین مبارزان قلمروی اوت‌ورلد به‌شمار می‌رود که محل سکونتش توسط کوان‌چی مورد حمله قرار گرفت و مردم آن‌جا مجبور شدند به دستور کوان چی یک معبد بزرگ برای او درست کنند. لی می که از این وضعیت به‌شدت ناراضی بود برای همیشه کوان چی را به‌عنوان دشمن خونی خودش می‌دید. مهم‌ترین حرکت‌های لی می همگی جادویی هستند و او به‌خوبی می‌تواند از جادو در بهترین و مفیدترین شکل ممکن در راه شکست دادن دشمنش استفاده کند. برای مثال پرتاب کردن گوی‌هایی جادویی که بنفش‌رنگ هستند و می‌توانند تاثیری بسیار قدرتمند روی طرف مقابل لی می بگذارند. همچنین لی می می‌تواند با ضربه‌هایی قوی و بسیار عجیب با پاهایش حریف را از پای درآورد.


شخصیت لو کنگ در بازی مورتال کامبت ۱

۴۳. لیو کانگ

Liu Kang

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

لیو کانگ را شاید بتوانیم پس از ساب‌زیرو و اسکورپین مهم‌ترین شخصیت مجموعه مورتال کامبت بدانیم. لیو کانگ از آن دسته شخصیت هایی به‌شمار می‌رود که تا اینجای مقاله زیاد اسمش را دیده‌ایم و در توضیحات شخصیت های زیادی به آن پرداخته‌ایم. لیو کانگ مانند بسیاری از شخصیت های این جهان از نخستین قسمت این بازی در این مجموعه حضور داشت ولی یکی از معدود شخصیت هایی تلقی می‌شود که در نخستین بازی آرکید مورتال کامبت حضور داشته است و بازیکنان خیلی قدیمی‌تر این بازی قطعا خاطرات بیشتری با این شخصیت دارند.

او به‌همراه کونگ لائو از همراهان قدیمی و همیشگی ریدن به حساب می‌آیند و همیشه در محافظت از زمین تمام تلاش خودش را به کار گرفته تا جلوی شائو کان و اهداف شوم او را بگیرد. این شخصیت بسیار محبوب در طول داستان این جهان رفته‌رفته با شکست شخصیت های مهمی که درمقابلش قرار گرفتند توانست خودش را ثابت کند و به یکی از فرمانده‌های اصلی زمین و نیروهای ویژه تبدیل شود.

وی به‌قدری قدرتمند شد که شائو کان در داستان بازی با اشاره به این موضوع گفت که مهم‌ترین دشمن او در مسیر اهدافش لیو کانگ است. لیو کانگ درابتدای حضورش در مجموعه به‌عنوان شخصیتی غیرخشن به‌تصویر کشیده شد و حتی در پایان یک مسابقه دشمن خودش را نمی‌کشت. بااین‌حال همان‌طور که توضیح دادیم رفته‌رفته پیشرفت کرد و در نسخه‌های بعدی این مجموعه شاهد این موضوع بودیم که لیو کانگ دشمنانش را از بین می‌برد. باید ببینیم در ادامه مجموعه MK چه آینده‌ای در انتظار این شخصیت قرار دارد.


شخصیت موادو در مجموعه مورتال کامبت

۴۴. موادو

Mavado

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002) بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های مجموعه MK از حیث اضافه کردن شخصیت های مهم به این جهان به‌شمار می‌رود که موادو یکی از همان شخصیت‌ها است. این شخصیت که در نبردها بسیار منظم عمل می‌کند با استفاده از Grappling Hook مخصوص خودش می‌تواند به‌راحتی در میدان مبارزه جابه‌جا شود و با این جابه‌جایی کار را برای حریفش بسیار سخت کند. موادو برخلاف سایر شخصیت های بلک دراگون قدرت‌های ماورایی ندارد و از فیزیک بسیار خوب و وسایل مکانیکی به‌خوبی استفاده می‌کند. مانند کشیدن حریف به سمت خودش و وارد کردن ضربات ناگهانی به‌کمک همان هوک‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم.


شخصیت میت در در مجموعه Mortal kombat

۴۵. میت (گوشت)

Meat

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 4 (1997)

پس‌زمینه داستانی شخصیت میت همچنان به‌طور کامل گفته نشده و علامت سؤال‌های زیادی در داستان این شخصیت در جهان مورتال کامبت وجود دارد. شخصیتی که ظاهرش مانند انسانی است که پوستش را به‌طور کامل کنده باشند و تنها ماهیچه‌ها و اعضای داخلی بدنش قابل دیدن هستند. طبق اطلاعات موجود در نبردی که در نسخه Armageddon شاهد بودیم، میت بدون توجه به سایر شخصیت‌ها به بالای اهرام رفت و پس از شکست دادن بلیز توانست قابلیت تغییر شکل به‌دست آورد و پس از اینکه می‌توانست به هر شکلی که دوست داشت تبدیل شود، ماهیت خودش را از دست داد و برای همیشه به همین شکل باقی ماند.


میلینا با یک ماسک صورتی در در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۴۶. میلینا

Mileena

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

پس از شکست شدن تابوی حضور مبارز زن در بازی‌های مبارزه‌ای در نخستین عنوان از بازی‌های MK با حضور سونیا بلید، راه برای اضافه شدن شخصیت های زن به این بازی‌ها از همیشه هموارتر شد و شخصیت میلینا در بازی دوم این مجموعه به این جهان اضافه شد و خیلی سریع نه‌تنها به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد که در داستان بازی و جهان مورتال کامبت نیز به شخصیتی مهم و تأثیرگذار تبدیل شد.

پیش‌تر در توضیحات شخصیت کیتانا به این موضوع اشاره کردیم؛ شخصیتی که در طرف خیر قرار دارد و شائو کان برای اینکه از قابلیت‌های کیتانا استفاده کند با کمک شنگ سونگ فردی کاملا شبیه به او را خلق کرد و قابلیت‌های خوب کیتانا را با المان‌های شیطانی عوض کرد تا بتواند به شخصیت های شرور این جهان خدمت کند.

بااینکه در نسخه‌های ابتدایی مورتال کامبت انتقادهای بسیار شدیدی به ظاهر میلینا شده بود ولی بااین‌حال این موضوع هم نتوانست از اهمیت و محبوبیت این شخصیت درمیان طرفداران این جهان چیزی کم کند. میلینا به‌همراه سلاح بسیار محبوبش یعنی سای و انیمیشن‌های بسیار جذاب و منحصربه‌فردش توانسته همیشه یکی از شخصیت های محبوب این جهان وسیع تلقی شود.


شخصیت موکپ در مجموعه Mortal kombat

۴۷. موکپ

Mokap

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

شخصیت موکپ در بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance به‌عنوان یک شخصیت مخفی حضور داشت و درکنار این موضوع طبق اطلاعات منتشر شده بخش زیادی از داستان این شخصیت از روند اصلی داستان مجموعه حذف شده است. موکپ شخصیتی است که در جهان مورتال کامبت وظیفه موشن‌کپچر در بازی‌های ویدیویی را برعهده دارد و این موضوع شغل اصلی او تلقی می‌شود و از این‌نظر شخصیت بسیار جالبی است و همچنین اطلاعات بسیار زیادش از هنرها و فنون رزمی باعث شده تا در مبارزاتش از آن‌ها بسیار خوب و به‌جا استفاده کند. نکته جالب درباره ارتباط میان نام این شخصیت و شغل وی یعنی بازیگر موشن‌کپچر بودن این است که نام او خلاصه‌ای از Motion Capture به‌شمار می‌رود ولی بااین‌نکته که حرف C طبق رسم مجموعه مورتال کامبت به حرف K تبدیل شده است.


شخصیت مولوچ در مجموعه Mortal kombat

۴۸. مولوچ

Moloch

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

شخصیت مولوچ باز هم یکی دیگر از شخصیت های اضافه شده به این مجموعه در نسخه Deadly Alliance به‌شمار می‌رود. شخصیتی که پیش‌زمینه داستانی خیلی خاصی ندارد و احتمالا مهم‌ترین نکته درباره او را می‌توانیم به طراحی ساده او در مبارزات مربوط بدانیم و همچنین مولوچ را باید یکی از بهترین مینی‌باس‌های این مجموعه معرفی کنیم که شباهت بسیار زیادی از لحاظ سخت بودن به باس‌های اصلی مجموعه داشت. همراه مولوچ همیشه یک گوی بزرگ دیده شده که این گوی بزرگ را زیر بغل خود حمل می‌کند و تقریبا تمام حرکت‌های منحصربه‌فرد خود را با کمک همین گوی انجام می‌دهد. برای مثال مولوچ با کوبیدن این گوی بزرگ به زمین نه‌تنها تعادل دشمنش را مختل می‌کند که می‌تواند آسیب زیادی را هم به او وارد کند.


شخصیت موتارو در مجموعه Mortal kombat

۴۹. موتارو

Motaro

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

موتارو به‌خاطر ظاهر و فیزیکش خیلی سریع به شخصیتی محبوب تبدیل شد؛ شخصیتی که یک سانتور تلقی می‌شود و نیمی از او یک استالیون و نیمی دیگر از بدنش انسان است. این نژاد که به‌خاطر مهارت‌های زیادش در شکار و سایر قدرت‌های ماورایی معروف شده در داستان مجموعه مورتال کامبت نیز پیش‌زمینه جالبی دارد. نژاد موتارو برای گرفتن صلاحیت نزد شائو کان سال‌ها با دشمنان قدیمی خود جنگید ولی درنهایت به خواسته نهایی خود نرسید. موتارو در مجموعه مورتال کامبت به‌خاطر فیزیک قدرتمند خود می‌تواند با کمک پاهایش دورخیزی قوی انجام دهد و با یورشی سریع آسیب زیادی به دشمنش وارد کند. در فیلم سینمایی Mortal Kombat: Annihilation شخصیت موتارو حضور کوتاهی داشت که درنهایت توسط جکس شکست خورد.


تصویری از شخصیت نایت وولف در مجموعه Mortal kombat

۵۰. نایت‌وولف

Nightwolf

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت نایت‌وولف که خیلی‌ها او را به نام گری کلود می‌شناختند به‌خاطر اینکه از نژاد آمریکایی‌های اصیل و قدیمی تلقی می‌شد خیلی سریع به محبوبیت رسید و به یکی از شخصیت های آیکانیک تمام ویدیوگیم تبدیل شد که نژاد آمریکایی‌های قدیمی بودند. این شخصیت در بیشتر نسخه‌های مجموعه مورتال کامبت شخصیتی فرعی به‌شمار می‌رفت تا اینکه در نسخه سال ۲۰۱۱ به یکی از شخصیت های قابل کنترل بازی تبدیل شد و همین موضوع باعث خوشحالی بسیاری از بازیکنان این مجموعه شد. قدرت ویژه و منحصربه‌فرد نایت‌وولف را می‌توانیم مربوط‌به قدرت کنترل ذهن او بدانیم که می‌توانست کنترل حریف را به‌دست بگیرد و همچنین قدرت ویژه جادویی او هم دراین‌میان به او کمک بسیار زیادی می‌کرد.


شخصیت نیتارا درحال فریاد زدن در مجموعه Mortal kombat

۵۱. نیتارا

Nitara

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

نیتارا به‌این‌خاطر که یک ومپایر یا همان خون‌آشام به‌شمار می‌رود درمیان طرفداران این نژاد و درکل درمیان سایر بازیکنان این مجموعه محبوبیت قابل توجهی دارد. نیتارا در تمام عمر خود تصمیم داشته که محل زندگی خودش و سایر خون‌آشام‌ها را از سایر قلمروی اوت‌ورلد جدا کند ولی این هدف به‌هیچ‌وجه هدفی نیست که به‌راحتی بتواند به آن برسد. از آن جایی که نیتارا یک خون‌آشام است، قابلیت و حرکت‌های منحصربه‌فرد او هم مانند سایر خون‌آشام‌ها حول‌محور خون می‌چرخد. برای مثال او می‌تواند یک گوی بزرگ تشکیل شده از خون درست کرده و آن را به سمت حریفش پرتاب کند یا اینکه با گاز گرفتن گردن دشمنش او را نابود کند؛ حرکت آخر یکی از فیتلیتی‌های محبوب مجموعه مورتال کامبت تلقی می‌شود.


شخصیت نوب سایبات در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۵۲. نوب سایبات

Noob Saibot

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

شخصیت نوب سایبات درابتدا در نخستین قسمت مجموعه مورتال کامبت در نقش ساب‌زیرو در آن نسخه حضور پیدا کرد و توسط اسکورپین کشته شد. وی در دومین قسمت مجموعه به‌عنوان یک شخصیت مخفی و غیرقابل کنترل در داستان بازی حضور داشت و درنهایت در سومین قسمت مجموعه در قالب یک شخصیت قابل بازی به جهان مورتال کامبت اضافه شد و از همان زمان به یکی از شخصیت های بسیار محبوب بازی تبدیل شده است.

او در قسمت‌های جدید مورتال کامبت یک سلاح داس‌مانند همراه خود دارد که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این شخصیت تلقی می‌شود. همچنین در بخش داستانی بازی جزو شخصیت های منفی و شرور روند اصلی داستان به‌حساب می‌آید. نام نوب سایبوت برگرفته از نام خانوادگی خالقانش است؛ آقای جان توبیاس (Tobias) و اد بون (Bon) به‌عنوان خالقان این شخصیت نام او را به شکل معکوسی از نام خانوادگی خود طراحی کردند.


شخصیت اوناگا در مجموعه Mortal kombat

۵۳. اوناگا

Onaga

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)

به یکی دیگر از شخصیت های معرفی شده در Deadly Alliance رسیدیم. اوناگا که تحت عنوان دراگون کینگ معرفی شد، فرمانده قدیمی اوت‌ورلد زیرنظر شائو کان به‌شمار می‌رفت. ارتش اوناگا در جهان مورتال کامبت به‌عنوان ارتش شکست‌ناپذیر شناخته می‌شد و همه از رویارویی با این ارتش ترس زیادی داشتند. اوناگا پس از مرگ به درخواست خودش به مومیایی تبدیل و در یک معبد بزرگ نگه‌داری می‌شد. همان‌طور که درباره ارتش اوناگا صحبت کردیم، خود اوناگا نیز یکی از قدرتمندترین موجودات در تمام سرزمین‌های این مجموعه به‌حساب می‌آمد. مهم‌ترین حرکت او در نبردها را می‌توانیم به حرکتی مربوط بدانیم که او پرشی بلند انجام می‌داد و پس از فرود آمدن، موج حاصل شده از فرود شدیدش باعث می‌شد دشمن او تعادلش را از دست بدهد.


شخصیت کوان چی در مجموعه Mortal kombat

۵۴. کوان چی

Quan Chi

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero (1997)

کوان چی با اینکه اکثر اوقات درمیان محبوب‌ترین شخصیت های مجموعه مورتال کامبت نبوده ولی نقش پررنگی در لُر داستانی این مجموعه داشته است. مهم‌ترین اتفاق مربوط‌به این شخصیت را می‌توانیم اتفاقی بدانیم که طی آن کوان چی یک شی باارزش را به‌طور تقلبی به شینوک می‌دهد و خودش نسخه اصلی را نزد خود نگه می‌دارد که همین اتفاق به نابودی شینوک ختم می‌شود. درحالیکه شینوک او را متحد خودش می‌دانست ولی اوضاع همان‌طور باقی نماند.

کوان چی همیشه یکی از قوی‌ترین افراد شرور مجموعه مورتال کامبت تلقی می‌شده و در بیشتر بازی‌های این مجموعه به‌عنوان دومین شخصیت شرور هر بازی در آن‌ها حضور داشته است. همچنین در بازی مورتال کامبت ۴ برای نخستین در قالب یک شخصیت قابل بازی دردسترس بود. کوان چی همیشه به‌عنوان یک جادوگر قدرتمند شناخته می‌شد و استفاده فوق‌العاده او از جادوی سیاه وی را به شخصیتی غیرقابل‌پیش‌بینی و بسیار قوی تبدیل کرده است. به‌یادماندنی‌ترین حرکت او یک جمجمه همراه‌با جادویی قوی است که به سمت دشمنش پرتاب می‌کند.


شخصیت ریدن در در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۵۵. ریدن

Raiden

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

به شخصیتی رسیدیم که حتی در معنای واقعی کلمه از همان ابتدا حضور داشته است، هم از ابتدای انتشار بازی‌های مورتال کامبت و هم از ابتدای شروع زمان در جهان حضور داشته است. ریدن از همان سال‌های ابتدایی زمین، یکی از اصلی‌ترین محافظان زمین به‌شمار می‌رفت و همیشه این سمت خودش را حفظ کرد و حتی باوجود تلاش شخصیت های شرور این جهان هیچوقت مسیرش را تغییر نداد.

ریدن با شخصیت های بسیار مهمی در جهان MK مانند لیو کانگ و ساب‌زیرو هم‌پیمان بوده و در روند داستانی این جهان با آن‌ها همکاری داشته است. این شخصیت بسیار محبوب که طبق گفته‌های اد بون با اقتباس از رایجین، خدای صاعقه در افسانه‌های ژاپن خلق شده، همیشه به‌عنوان حافظ اصلی قلمروی زمین شناخته شده است.

درجه ریدن پس از اینکه به یک خدای ارشد ترفیع پیدا کرد باعث شد تا این شخصیت قابلیت‌های بسیار مهم و هیجان‌انگیزی به‌دست آورد که معمولا دراختیار خدایان بوده است. برای مثال وی می‌تواند علاوه‌بر نبرد با هنرهای رزمی، تلپورت انجام دهد و همچنین توانایی کنترل برق و پرواز را نیز در خود می‌بیند. ریدن به‌عنوان یک خدای نامیرا مانند سایر انسان‌ها و مانند اکثر شخصیت های مورتال کامبت طول عمر مشخصی ندارد و حتی در صورت کشته شدن می‌تواند دوباره به زندگی برگردد.

همان‌طور که در توضیحات شائو کان توضیح خواهیم داد، وی قصد داشت تا قلمروهای مختلف را با قلمروی خودش ادغام کند ولی ریدن از این تصمیم شائو کان بسیار عصبانی شد و همین موضوع دشمنی اصلی میان این دو شخصیت قدرتمند را به اوج خود رساند.


شخصیت رین در مجموعه Mortal kombat

۵۶. رِین

Rain

نخستین حضور در مجموعه: بازی Ultimate Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت رین به‌خاطر حرکت‌های بسیار منحصربه‌فرد خودش محبوبیت بسیار زیادی درمیان بازیکنان مورتال کامبت دارد. شخصیتی نیمه‌خدا و فرزند آرگوس و برادر ناتنی دیگان که پس از مرگ مادرش تصمیم گرفت از پدر خود انتقام بگیرد؛ چراکه پدرش را عامل اصلی مرگ مادر خود می‌دانست. شخصیت رین در مورتال کامبت ۳ نسخه آلتیمیت شخصیتی فرعی به‌شمار می‌رفت ولی پس از آن در بیشتر بازی‌های مجموعه حضوری پررنگ داشت و شخصیتی قابل کنترل تلقی می‌شد. از نام او می‌توانیم متوجه شویم که شخصیت رین قدرت کنترل باران و علاوه‌بر آن قدرت کنترل رعد‌وبرق را هم دارد. به‌همین‌دلیل مهم‌ترین حرکات او در نبردها را می‌توانیم استفاده او از رعد‌وبرق قلمداد کنیم که نه‌تنها دمیج زیادی به دشمنش وارد می‌کند که می‌تواند برای مدت کوتاهی دشمنش را جابه‌جا کند.


شخصیت ریکو در مجموعه مورتال کامبت

۵۷. ریکو

Reiko

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 4 (1997)

ریکو یکی از آن شخصیت های جالبی است که در طول حضورش در مجموعه هم به شینوک خدمت کرده و هم در خدمت شائو کان بوده است. وی درابتدا درمیان نیروهای شینوک حاضر بود و پس از مرگ وی برای مدتی ناپدید شد و ناگهان به‌عنوان یکی از فرماندهان ارتش شائو کان به داستان مجموعه بازگشت. ریکو به‌خاطر ظاهر و حرکت‌هایش در نبردها برخی اوقات با شائو کان اشتباه گرفته می‌شود. مهم‌ترین قابلیت ریکو مربوط می‌شود به سرعت او در جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر. او به‌قدری این کار را سریع و خوب انجام می‌دهد که قدرت تلپورت را هم می‌توان به قابلیت‌های او اضافه کرد. همچنین استفاده او از ضربات سهمگین دست و پا پس از تلپورت کردن او را به مبارزی بسیار قدرتمند تبدیل کرده است.


شخصیت رپتایل در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۵۸. رپتایل

Reptile

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

به شخصیتی رسیدیم که تاثیرگذاری بسیار زیادی در بازی‌های فایتینگ از خودش به‌جای گذاشت. قبل از حضور رپتایل در نخستین بازی مجموعه مورتال کامبت هیچ بازی فایتینگی دارای شخصیت‌ یا شخصیت های مخفی نبود و حضور رپتایل این المان را به بازی‌های فایتینگ اضافه کرد. به‌طوری که شما پس از تمام کردن یک سری مراحل به‌عنوان پاداش این شخصیت را دریافت می‌کردید.

رپتایل یکی از آخرین بازماندگان گونه خودش به‌شمار می‌رود و سخت در تلاش است تا با پیدا کردن تعداد محدودی از بازماندگانِ دیگر، گونه درحال انقراضشان را نجات دهد و در این مسیر تعهد بسیار بالای از خودش نشان می‌دهد. رپتایل، موجودی که یک خزنده انسان‌نما به‌شمار می‌رود تقریبا در تمام نسخه‌های مورتال کامبت حضور داشته و اختلال دوقطبی دارد که او را برای سال‌ها مورد آزار و اذیت قرار داده است.


شخصیت سارینا درحال مبارزه در مجموعه Mortal kombat

۵۹. سارینا

Sareena

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero (1997)

سارینا برای نخستین بار در یکی از اسپین‌آف‌های مجموعه مورتال کامبت به‌عنوان یکی از آدم‌کش‌های حرفه‌ای کوان چی معرفی شد و در نخستین مأموریت خود باید ساب‌زیرو را از بین می‌برد. بااین‌حال وضعیت همیشه همین‌طور باقی نماند و پس اینکه سارینا و ساب‌زیرو یکدیگر را ملاقات کردند، سارینا هدف خودش را تغییر داد و تصمیم گرفت به ساب‌زیرو در مسیر شکست دادن کوان چی کمک کند. مهم‌ترین حرکت سارینا را می‌توانیم به استفاده از سلاحی به نام کارینا قلمداد کنیم. سلاحی قدیمی که سارینا در استفاده از آن مهارت بسیار زیادی دارد. همچنین او قابلیت این را دارد که مشت خودش را شارژ کند و ضربه سهمگینی را با مشت خودش به طرف مقابل وارد کند.


اسکورپیون در بازی Mortal Kombat 11 Ultimate

۶۰. اسکورپین

Scorpion

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

بلاخره به اسکورپین رسیدیم. شخصیتی که به‌عنوان یکی از آن هفت شخصیت اصلی در نخستین قسمت مورتال کامبت معرفی شد و از آن زمان تا همین امروز اگر محبوب‌ترین شخصیت تمام این مجموعه نباشد بدون شک یکی از سه شخصیت محبوب این جهان تلقی می‌شود. اسکورپین در روند داستانی این جهان به‌عنوان یک شبح بازگشته از مرگ حضور دارد که در مسیر گرفتن انتقام خودش از دشمنانش تمام تلاشش را به‌کار می‌گیرد. محبوبیت اسکورپین به‌قدری زیاد است که نه‌تنها درمیان طرفداران MK بسیار محبوب است که در خارج از این جهان هم حضور پررنگی داشته و می‌توانیم به حضور او در جهان سینمایی دی‌سی درکنار شخصیت هایی مانند بتمن و سوپرمن اشاره کنیم.

اسکورپین و ساب‌زیرو با اینکه از بچگی کنار یکدیگر تمرین کرده‌اند ولی در بزرگسالی دشمن اصلی یکدیگر به‌شمار می‌روند. لین کوای یا همان ساب‌زیرو پس از کشتن اسکورپین روح وی را به دنیای زیرین فرستاد تا برای همیشه در جهنم بماند. بااین‌حال شائو کان تصمیم گرفت با احیای روح اسکورپین به کمک کوان چی از او در مسیر رسیدن به اهدافش استفاده کند.

روح اسکورپین در جهنم احیا می‌شود و به دنیای اصلی بازمی‌گردد تا در خدمت شائو کان خدمت کند ولی به‌محض برگشت به جهان اصلی از این وظیفه روی برمی‌گرداند و هدف اصلی خودش را چیزی به جز گرفتن انتقام از ساب‌زیرو نمی‌داند.

ساب‌زیرو و اسکورپین نه‌تنها در داستان دشمنان یکدیگر هستند که نحوه نبرد آن‌ها با دشمنانشان و حرکات منحصربه‌فردشان نیز در تضاد کامل با یکدیگر قرار دارند. برخلاف ساب‌زیرو که از یخ به‌عنوان المان اصلی برای نبردهایش استفاده می‌کند، المان اصلی اسکورپین برای ازبین‌بردن دشمنانش چیزی نیست به جز آتش. همچنین محبوب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین سلاح او را می‌توانیم سلاحی بدانیم که به «The Kunai» معروف است و تقریبا در تمام نسخه‌های بازی حضور داشته است.


تصویری از شخصیت سکتور در مجموعه Mortal kombat

۶۱. سکتور

Sektor

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

سکتور یکی از بهترین و نخستین سربازهای هوشمند دنیای مورتال کامبت به‌شمار می‌رفت که توسط کلن Lin-Kuei خلق شدند تا دشمنان این کلن را از بین ببرند. دراین‌میان پس از خلق سکتور مهم‌ترین ماموریتی که این شخصیت دریافت کرد چیزی نبود به‌جز نابود کردن ساب‌زیرو که قطعا هدف سختی برای او تلقی می‌شد. مهم‌ترین حرکات سکتور را می‌توانیم مربوط‌به استفاده بسیار خوبش از موشک بدانیم. سرباز هوشمندی که قابلیت حمل و شلیک موشک را در خودش و امکاناتش می‌دید و اینگونه به شخصیتی بسیار قدرتمند و بی‌رحم تبدیل شده بود. وی علاوه‌بر شلیک یک موشک این توانایی را هم دارد که چند موشک را به‌طور همزمان یا با فاصله زمانی بسیار کم به سمت دشمنش شلیک کند.


شخصیت شنگ سونگ در مجموعه Mortal kombat

۶۲. شنگ سونگ

Shang Tsung

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

به یکی دیگر از شخصیت های مجموعه MK رسیدیم که از همان بازی نخست در مجموعه حضور داشت و همیشه یکی از شخصیت های اصلی بازی‌های مورتال کامبت به‌شمار می‌رفت. شنگ سونگ که خیلی‌ها او را به‌خاطر سخت بودن مبارزه با او به‌خاطر می‌آورند تقریبا در بیشتر بازی‌های مورتال کامبت به‌عنوان یکی از باس‌فایت‌های اصلی بازی حضور داشت. این شخصیت برای مدت زمان بسیار زیادی به شائو کان خدمت کرد و به‌همین‌دلیل شائو کان به وی اجازه داد به‌عنوان جادوگر آزاد به قلمروهای دیگر برود. شنگ سانگ دشمن خونین لیو کانگ حساب می‌شود و دشمنی این دو نفر را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین رویارویی‌های تاریخ مجموعه Mortal Kombat بدانیم.


شائو کان شخصیت شرور اصلی در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۶۳. شائو کان

Shao Kahn

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

شائو کان را می‌توانیم مهم‌ترین شخصیت شرور تمام دنیای مورتال کامبت بدانیم؛ شخصیتی که تا اینجای مقاله بارها و بارها درباره‌اش صحبت کردیم. شائو کان به‌عنوان باس فایت نهایی نسخه دوم بازی‌های مورتال کامبت در آن بازی حضور داشت و کشتن او یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل تمام بازی‌های MK تلقی می‌شد و احتمالا هنوز هم تلقی می‌شود. شائو کان مبارزی عظیم‌الجثه به‌حساب می‌رود که دارای قدرت‌های بسیار زیادی است و همچنین از تمام جادوهای حاضر در جهان مورتال کامبت به‌طور کامل آگاهی دارد که همین موضوع او را به‌معنای واقعی کلمه به مناسب‌ترین «غول مرحله آخر» تبدیل می‌کند.

شائو کان به‌عنوان امپراتور سرزمین آوت‌ورلد یک هدف بزرگ و نهایی در سر دارد و این هدف چیزی نیست به جز ادغام تمام سرزمین‌های موجود در جهان مورتال کامبت با سرزمین تحت فرمانروایی خودش. هدفی که برای رسیدن به آن حاضر است دست به هرکاری بزند ولی تا الان شخصیت های زیادی در این مسیر مقابل او ایستادگی کرده‌اند. این شخصیت شرور و البته محبوب را می‌توانیم یکی از معدود شخصیت هایی در این جهان بدانیم که تقریبا تمام شخصیت های حاضر در این دنیای خیالی از او واهمه دارند.


شخصیت شیوا با چهار دست در مجموعه Mortal kombat

۶۴. شیوا

Sheeva

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

شخصیت شیوا را می‌توانیم شخصیت زن شبیه‌به گورو بدانیم؛ هردوی این شخصیت‌ها چهار دست بسیار قدرتمند دارند و در یک مسیر حرکت می‌کنند. افرادی از قلمروی شوکان با اندامی بزرگ و قوی که می‌توانند هر موجودی که درمقابلشان قرار می‌گیرد را از بین ببرند. در زمان حمله شائو کان، شیوا به‌عنوان فرمانده اصلی قلمروی خودشان وظیفه مراقبت از ملکه آن سرزمین را برعهده داشت. حرکات و ترفند‌های شیوا با اینکه شباهت‌های ریز و درشت زیادی به حرکت‌های گورو دارند ولی تفاوت‌هایی را هم می‌توانیم به‌راحتی میان این دو شخصیت پیدا کنیم. شیوا شخصیتی سریع‌تر است و می‌تواند با پرشی بسیار بلند به آسمان بپرد و با قدرت بسیار زیاد روی دشمن خودش فرود آید. وی همچنین می‌تواند با دست‌های قدرتمند خود سنگ‌های سنگینی را بلند کرده و به سمت سایرین پرتاب کند.


شخصیت شینوک در در مجموعه Mortal kombat

۶۵. شینوک

Shinnok

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero (1997)

داستان شینوک به زمانی برمی‌گردد که خدایان درحال خلقت و آفرینش قلمروهای مختلف بودند و شینوک دراین‌میان طمع بسیار زیادش باعث شد تا مشکلات زیادی سر راهش قرار بگیرد. طمع شینوک در راه دریافت قدرت و به‌دست آوردن فرمانروایی قلمروی زمین چیزی نبود که مورد قبول خدایان قرار بگیرد و به‌همین‌دلیل پس از طرد شدن اجازه ورود به زمین هم از وی گرفته شد. همین توضیحات از شینوک شخصیتی بسیار شرور و شیطانی ساخت. شخصیت قدرتمند و شیطانی شینوک از قدرت‌های تاریک استفاده می‌کند؛ برای مثال این شخصیت می‌تواند با کمک جادوهای خاص خود اسکلت‌هایی را از زمین به بیرون فرا بخواند و این اسکلت‌ها دشمن وی را به درون زمین بکشند و دمیج زیادی را به او تحمیل کنند.


شخصیت شوجینکو با موهای سفید در مجموعه Mortal kombat

۶۶. شوجینکو

Shujinko

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Deception (2004)

شوجینکو در بازی Mortal Kombat: Deception به‌عنوان شخصیت اصلی بخش Konquest Mode به این مجموعه اضافه شد و پیش‌زمینه داستانی‌اش توجه زیادی را به او جلب کرد. شوجینکو را می‌توانیم یک ماجراجوی بسیار بزرگ بدانیم؛ شخصیتی که در کودکی رویای مبارزه با شنگ سونگ را در سر داشت و به‌همین‌خاطر با سفر به قلمروهای مختلف در هرکدام از سفرهای خود توانست مهارت جدیدی را در مبارزه فرا بگیرید. به‌این‌صورت بدون سروصدا و با انجام دادن کارهای مختلف به شخصیتی تبدیل شد که می‌توانست هر دشمنی را از سر راه خود بردارد. حرکت‌های شوجینکو را می‌توانیم در بسیاری از شخصیت های این جهان بدانیم؛ برای مثال او می‌تواند حرکت‌هایی دقیقا مانند حرکت‌های اسکورپین، ساب‌زیرو، کبرا، رایدن و سایر شخصیت‌ها را انجام دهد؛ چراکه در سفرهای خود به سرزمین‌های مختلف این حرکات را یاد گرفته بود.


تصویری از چهره شخصیت سیندل در مجموعه Mortal kombat

۶۷. سیندل

Sindel

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 3 (1995)

سیندل از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به کیتانا و میلینا دارد که خب بی‌دلیل نیست؛ این شخصیت ملکه ادنیا و مادر کیتانا است و برای مدتی به‌عنوان همسر شائو کان به مخاطبان مورتال کامبت معرفی شد. او برای هزاران سال قبل از وقایع داستانی نخستین مورتال کامبت ملکه ادنیا بود و مدت‌ها در این سمت باقی ماند. وی در این مدت همسر کینگ جراد بود و ارزش زیادی برای قلمروی ادنیا داشت تا اینکه پس از حمله شائو کان کینگ جراد کشته شد و سیندل مجبور شد تا با شائو کان ازدواج کند.
سیندل همیشنه این هدف را در سر داشته تا بتواند بار دیگر ادنیا را آزاد کند و در این مسیر از انجام هیچ کاری دریغ نکرده است. موضوعی که در مورتال کامبت ۳ به‌طور مفصل به آن پرداخته می‌شود. این شخصیت در اکثر بازی‌های مجموعه با سلاحی به نام Kwan Dao دیده می‌شود و در نبردهای خود به‌طور معمول از نیروهای جادویی استفاده می‌کند. برای مثال او می‌تواند با فریادی بسیار بلند دشمن خودش را گیج یا نابود کند؛ همچنین قابلیت معلق شدن دارد و مانند بسیاری از شخصیت های این جهان می‌تواند گوی‌هایی آتشین را به سمت دشمن خود روانه کند.

شخصیت اسکارلت در مجموعه Mortal kombat

۶۸. اسکارلت

Skarlet

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

اسکارلت دقیقا مانند شخصیت ارمک یک شخصیت مخفی به‌شمار می‌رفت که رفته‌رفته با گسترش اطلاعات مورتال کامبت شایعه حضور یک مبارز زن دیگر در بازی‌های ابتدایی این مجموعه در میان طرفداران این مجموعه دست‌به‌دست شد. شخصیتی که ظاهری شبیه‌به میلینا یا جید داشت ولی برخلاف آن‌ها لباسی قرمز رنگ می‌پوشید. به‌همین‌دلیل رفته‌رفته شخصیت اسکارلت متولد شد و در بسیاری از بازی‌های مجموعه حضور پررنگی داشت. اسکارلت با استفاده از شمشیر قدرتمندی که معمولا همراه خود دارد در نبردها مبارزه می‌کند. برای مثال با این شمشیر و تیغه‌ها می‌تواند دشمنش را نصف کند یا آن‌ها را طوری به سمت حریف پرتاب کند که طرف مقابل با صدمه شدیدی مواجه شود.


شخصیت اسموک در مجموعه Mortal kombat

۶۹. اسموک

Smoke

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat II (1993)

اسموک و ساب‌زیرو دوستان صمیمی یکدیگر بودند و در کلن Lin Kuei به‌عنوان نینجاهایی کاربلد فعالیت می‌کردند. آن‌ها به‌خاطر هماهنگی و رابطه بسیار خوبی که داشتند مهم‌ترین مأموریت این کلن را برعهده گرفتند؛ ماموریتی برای ازبین‌بردن شنگ سونگ. ماموریتی که به سرانجام نرسید و پس از برگشت متوجه شدند که سایر نینجاهای آن کلن به سایبورگ تبدیل شده‌اند؛ شخصیت هایی مانند سایرکس و سکتور درمیان آن‌ها بودند.

درنهایت اسموک به یک سایبورگ تبدیل شد و در مهم‌ترین مأموریت خود باید ساب‌زیرویی که فرار کرده بود را از بین ببرد. دراین‌میان ساب‌زیرو توانست اسموک را متقاعد کند که همچنان برای بازگشت از مسیری که در آن قرار گرفته دیر نیست. ترفندهای اسموک در مبارزات شباهت زیادی به حرکات اسکورپین دارند. برای مثال می‌تواند با Kunai حریفش را به سمت خودش بکشد یا پس از غیب شدن، پشت‌سر دشمنش ظاهر شده و صدمه شدیدی را به او وارد کند.


شخصیت سونیا بلید در در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۷۰. سونیا بلید

Sonya Blade

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

زمانی‌که به شخصیت های مهم‌تر و تاثیرگذارتری در مجموعه مورتال کامبت می‌رسیم، متوجه می‌شویم که در موارد پیشین به آن‌ها اشاره زیادی کردیم و سونیا بلید دقیقا یکی از همان شخصیت های مهم و صدالبته بسیار محبوب مجموعه MK تلقی می‌شود. شخصیتی به‌عنوان نخستین مبارز زن در تمام تاریخ ویدیوگیم به این مدیوم عظیم اضافه شد و نه‌تنها در مجموعه مورتال کامبت که در تمام صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیر بسیار زیادی از خودش به‌جای گذاشت.

سونیا بلید باعث شد تا اضافه شدن شخصیت های زن در بازی‌های مبارزه‌ای به المانی طبیعی تبدیل شود. همان‌طور که اشاره کردیم سونیا بلید در نتیجه لغو حضور استرایکر یا همان جکس در نخستین قسمت بازی مورتال کامبت به این جهان اضافه شد تا تمام شخصیت های قابل کنترل بازی را شخصیت های مرد شکل ندهند. همچنین این شخصیت محبوب با الهام از سینتیا راثراک،‌ فرمانده ارتش نیروهای ویژه آمریکا خلق شده است.

سونیا بلید درکنار همسرش جانی کیج و دخترش کیسی کیج از شخصیت های مهم جهان مورتال کامبت به‌شمار می‌روند. شخصیتی که همواره درکنار افرادش تا پای جان در نیروهای ویژه خدمت کرد و هدف نهایی او هم چیزی نبوده جز ایستادگی درمقابل کینو و شائو کان. سونیا بلید با اینکه در داستان بازی به‌عنوان زنی مغرور و یک‌دنده به‌نمایش درمی‌آید ولی بدون شک او را می‌توانیم تجسمی بدانیم از آرمان‌های نیروهای ویژه و هدف‌هایی که اعضای این نیرو برای آن‌ها می‌جنگند.


گارد همیشگی شخصیت ساب زیرو در در مجموعه بازی‌های مورتال کامبت

۷۱. ساب‌زیرو

Sub-Zero

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat (1992)

به دومین شخصیت از دو شخصیت آیکانیک و ماندگار جهان مورتال کامبت رسیدیم. شخصیت هایی به نام‌های کوای لیانگ و هانزو هاساشی که در گذر زمان نام آن‌ها به ساب‌زیرو و اسکورپین تغییر پیدا کرد. این دو شخصیت در کودکی دوست صمیمی یکدیگر بودند و مسیر تقریبا یکسانی را طی کردند.

به شخصیت ساب‌زیرو بپردازیم؛ دو برادر به نام‌های بی‌هان و کوای لیانگ شخصیت هایی به‌شمار می‌روند که در برهه‌های زمانی مختلف هردو از اسم ساب‌زیرو استفاده کردند و هردو در خدمت لین کوئی بوده‌اند. هردوی آن‌ها ظاهری شبیه‌به‌هم دارند، لباس‌هایی با رنگ آبی می‌پوشند و هردوی آن‌ها از یخ به‌عنوان سلاح اصلی استفاده می‌کردند.

ساب‌زیرو که از کودکی درکنار اسکورپین تمرین کرده بود زمانی‌‌که به فردی بالغ بدل گشت درکنار ریدن قرار گرفت تا در مسیر رسیدن شائو کان به اهداف شومش در مقابل او قرار بگیرند و از همان زمان ساب‌زیرو همیشه یکی از اعضای قابل اعتماد نیروهای محافظ زمین تلقی می‌شد حتی با اینکه هیچوقت یکی از اعضای رسمی این گروه تلقی نمی‌شد ولی بااین‌حال هرموقع ریدن از او تقاضای کمک می‌کرد ساب‌زیرو بدون تلف کردن وقت به کمک ریدن می‌آمد.

استفاده ساب‌زیرو از یخ و المان‌های آن باعث شده تا حرکات و انیمیشن‌های مربوط‌به او همیشه درمیان سایر شخصیت‌ها از جذاب‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها محسوب شود. وی با استفاده از یخ می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ از یخ زدن پای حریف گرفته تا استفاده از شمشیر و تیغه‌های یخی برای ازبین‌بردن دشمنانش. درنهایت ساب‌زیرو که از همان نسخه ابتدایی مورتال کامبت در این مجموعه حضور داشته بدون شک یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت های این جهان بزرگ تلقی می‌شود.


تصویری از تاکدا تاکاهاشی و کاتانای او در مجموعه Mortal kombat

۷۲. تاکدا تاکاهاشی

Takeda Takahashi

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

تاکدا تاکاهاشی یکی دیگر از شخصیت های جدیدی تلقی می‌شود که به این مجموعه عظیم اضافه شده است. شخصیتی که پسر کنشی به‌شمار می‌رود و درکنار جکی بریجز، کیسی کیج و کانگ جین لقب بچه‌های مورتال کامبت (Kombat Kids) را به خودش اختصاص داده است و درکنار این سه نفر به‌عنوان شخصیت های قابل بازی در عنوان مورتال کامبت ایکس معرفی شد. تاکدا مبارزی بسیار باهوش با آموزش‌هایی بسیار حرفه‌ای به‌حساب می‌آید که حرکت‌های او را می‌توانیم شبیه‌به حرکت‌های اسکورپین بدانیم. به‌همین‌دلیل او هم مانند اسکورپین از کونای (kunai) استفاده می‌کند ولی با این تفاوت که سلاح او قابلیت انفجار دارد و با منفجر شدن علاوه‌بر برهم زدن تعادل حریف می‌توانند دمیج نسبتا سنگینی به او وارد کنند.


شخصیت تانیا با ظاهری جدید در مجموعه Mortal kombat

۷۳. تانیا

Tanya

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat 4 (1997)

خط داستانی تانیا پیچش‌های زیادی به خودش دیده است. با اینکه درابتدا این شخصیت به‌عنوان شخصیتی وفادار و قابل اعتماد به مخاطبان معرفی شد ولی رفته‌رفته همه متوجه شدند که تانیا در صورت دریافت پیشنهادی بهتر که سود بیشتری برایش در پی داشت، به‌راحتی مسیر قبلی خودش و افرادی که به آن‌ها متعهد بود را فراموش می‌کرد و پیشنهاد جدید را می‌پذیرفت. مهم‌ترین حرکت تانیا را می‌توانیم موج آتشینی بدانیم که او با کمک دستانش به سمت دشمن خود روانه می‌کند. وی همچنین می‌تواند با پرشی بلند ضرب محکمی به طرف مقابلش بزند و سپس در هوا از همان موج استفاده کند تا اینگونه هم ضربه شدیدی وارد کرده باشد هم تعادل حریف را از بین ببرد.


شخصیت تیون درحال سلاخی حریف در مجموعه Mortal kombat

۷۴. تیون

Taven

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Armageddon (2006)

تیون پسر بزرگ دو خدای قدیمی ادنیا یعنی آرگوس و دالیا به‌شمار می‌رود. تیون در روند داستانی جهان مورتال کامبت اتفاقات بسیار زیادی را پشت‌سر گذاشته؛ از رویارویی با ساب‌زیرو گرفته تا قرار گرفتن در یک خواب زمستانی در یک غار بی‌انتها در زمین برای اینکه سال‌ها بعد بیدار شود و مأموریت مهمی را به سرانجام برساند. از آن‌جایی که تیون یک نیمه خدا تلقی می‌شود قدرت‌های بسیار زیادی دارد که غالبا توسط سایر افراد دست‌کم گرفته می‌شوند. تیون این قابلیت را دارد که پس از پرشی بلند مشت‌های خودش را محکم به زمین بکوبد تا اینگونه موجی قوی ایجاد کند تا دشمنش زمین‌گیر شود. همچنین مانند بسیاری دیگر از شخصیت های این جهان می‌تواند گوی‌هایی آتشین به سمت دشمنش پرتاب کند.


شخصیت ترمور در مجموعه Mortal kombat

۷۵. ترمور

Tremor

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat: Special Forces (2000)

ترمور یک نینجای بسیار قدرتمند است که می‌تواند از المان‌های موجود در زمین استفاده کند که دراین‌میان بیشتر از سنگ استفاده می‌کند؛ کماکه ظاهر او هم به همین موضوع اشاره دارد. وی یکی از اعضای بلک‌دراگون به فرماندهی کینو است که کینو او را به‌عنوان محافظ اصلی پورتال منتهی به اوت‌ورلد انتخاب کرد؛ وظیفه‌ای که ترمور در آن شکست خورد. قابلیت‌های مهم او را می‌توانیم استفاده متفاوت او از سنگ‌ها و مواد موجود در زمین بدانیم. برای مثال می‌تواند باعث فوران گدازه‌هایی داغ از زمین شود تا به‌این‌صورت زیر پای حریف او به ظاهر شوند و حریفش به درون این گدازه‌ها انداخته شود. همچنین می‌تواند سنگ‌ها و سایر مواد سنگی موجود در سطح زمین را کنترل کرده و از آن‌ها به‌عنوان سلاح استفاده کند.


شخصیت ترایبورگ در ظاهرهای مختلف در مجموعه Mortal kombat

۷۶. ترایبورگ

Triborg

نخستین حضور در مجموعه: بازی Mortal Kombat X (2015)

و سرانجام به آخرین شخصیت دنیای مورتال کامبت در این مقاله رسیدیم. شخصیت ترایبورگ همان‌طور که از اسمش مشخص است یک سایبورگ به‌شمار می‌رود که از هرکدام از اعضای کلن Lin Kuei قابلیت مهمی را فرا گرفته است. او توانسته قابلیت‌های خوبی را از اسموک،‌ ساب‌زیرو، سکتور و سایرکس به‌دست آورد تا او را آینه تمام‌قدی از اعضای این کلن بدانیم. همچنین قابلیت بسیار جذاب تغییر شکل ترایبورگ او را به پیشرفته‌ترین سایبورگ این جهان تبدیل کرده است. او می‌تواند در لحظه به یکی از آن ۴ شخصیت تبدیل شود و از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کند. برای مثال زمانی‌که به سکتور تبدیل می‌شود ظاهر او به‌طور کامل به رنگ قرمز درمی‌آید و مانند سکتور می‌تواند از پرتاب راکت‌های انفجاری، قابلیت تله‌پورت و آتش زدن حریف توسط شعله‌افکن استفاده کند.

حالا نوبت به شما عزیزان رسیده تا به ما بگویید شخصیت مورد علاقه شما در مجموعه مورتال کامبت کدام شخصیت است؟ به‌نظر شما کدام شخصیت خط داستانی جذاب‌تری داشته است؟ نظر خودتان را با ما و سایر همراهان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده