بهترین تجربه های تک تیراندازی در بازی های ویدیویی | از Sniper Elite تا هیتمن

بهترین تجربه های تک تیراندازی در بازی های ویدیویی | از Sniper Elite تا هیتمن

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

تیراندازی با سلاح اسنایپر یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توان بین آثار ویدیوگیم پیدا کرد و ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به سراغ معرفی بهترین آن‌ها برویم.

بازی های تک‌تیرانداز یک زیرسبک از آثار شوتر هستند که روی ازبین‌بردن اهداف از فواصل دور تمرکز دارند. معمولا در این بازی‌ها سازندگان تلاش می‌کنند تا تجربه‌ای نزدیک به واقعیت و چالش‌برانگیز از تیراندازی را در اختیار بازیکنان قرار دهند. درواقع با درنظر گرفتن عواملی همچون سرعت باد، افت گلوله یا قدرت لگدزنی سلاح‌ها مهارت تیراندازی بازیکنان از فواصل دور در مقایسه با دیگر افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرد. درواقع گیم‌پلی مربوط‌به تک‌تیراندازی از همان ابتدا در بسیاری از آثار شوتر حضوری پررنگ داشته‌اند و همواره بسیاری از این بازی‌ها، مراحل یا مأموریت‌هایی را به این نوع درگیری اختصاص داده‌اند. در بسیاری از این بازی‌ها، علاوه‌بر بخش تک‌نفره و داستانی، شما می‌توانید در بخش چندنفره و با قرار گرفتن در نقش یک اسنایپر خود را برای نبرد با دیگر بازیکنان آماده کنید.


بهترین بازی های سبک تک تیرانداز کدام‌اند؟

در میان بازی های سبک تک‌ تیرانداز، آثاری همانند Sniper Elite 5، هیتمن و Sniper Ghost Warrior Contracts 2 از جمله بازی‌هایی هستند که شما را در نقش یک اسنایپری قرار می‌دهند که باید از فواصل دور اهداف خود را از میان بردارد.


از جمله بازی‌هایی که در سال‌های اخیر موفق شده‌اند تا تجربه لذت‌بخشی از تک تیراندازی را در اختیار بازیکنان قرار دهند می‌توان به آثاری همچون مجموعه هیتمن، مجموعه اسنایپر الایت، بازی Escape From Tarkov و مجموعه محبوب کال آف دیوتی اشاره کرد که هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌روند. با تمامی این اوصاف ما در این مقاله تعدادی از بازی هایی که بهترین تجربه تک‌تیراندازی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، گرد هم آورده‌ایم و قصد داریم آن‌ها را به‌شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند.

بهترین تجربه‌های تک تیراندازی در بازی های ویدیویی


تک تیرانداز در بازی Squad

۱۶- بازی Squad

  • سازنده و ناشر: Offworld Industries
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • پلتفرم: ویندوز

Squad یک بازی ویدیویی است که جنگ مدرن واقع‌گرایانه را بین جناح‌های نظامی و شبه‌نظامی در میدان‌های بزرگ و گسترده نبرد شبیه‌سازی می‌کند. این بازی یک دنباله معنوی برای Project Reality به‌شمار می‌رود که در بازی بتلفیلد 2 در اختیار مخاطبان قرار گرفته بود. Squad روی کار تیمی و ارتباط بین بازیکنان تاکید دارد. به‌صورتی که به بازیکنان اجازه می‌دهد گروهی تا ۹ نفره را از بین نقش‌های مختلف انتخاب کنند.

یکی از نقش‌های موجود در Squad، تک تیرانداز یا اسنایپر است که می‌تواند پشتیبانی دقیق از راه دور را برای کل تیم فراهم آورد. درواقع اسنایپرها در این بازی به یک سلاح تک‌تیرانداز قدرتمند مجهز شده‌اند که می‌توانند دشمنان را تنها با یک گلوله از پای دربیاورند. در این بازی تک‌تیراندازها همچنین می‌توانند در عملیات‌های جاسوسی شرکت کنند و از دوربین دوچشمی برای شناسایی و دور زدن اهداف خود بهره ببرند. در این بازی درواقع نقش اسنایپر برای نقشه‌های بزرگ و باز با پوشش‌ گیاهی یا نقشه‌های شهری با ساختمان‌های بلند توصیه می‌شود که در آن‌ها بازیکنان از نقاط مرتفع با خطوط دید طولانی می‌توانند بهترین استفاده را ببرند.

جالب است بدانید که نقش تک‌تیرانداز در هر گروه بازی Squad به واسطه سلاحی که استفاده می‌کنند، متفاوت است. تک‌تیرانداز ارتش کانادا از سلاح C14 Timberwolf استفاده می‌کند که یک اسنایپر دقیق تلقی می‌شود که می‌تواند ۱۰ گلوله پیش از نیاز به پر کردن مجدد خشاب، شلیک کند. از سویی دیگر تک‌تیرانداز نیروی هوای روسیه از SV-98M استفاده می‌کند که یک سلاح قابل اعتماد و موثر است که می‌تواند در هر نوبت خشاب‌گذاری، هشت گلوله شلیک کند. در مجموع بازی Squad اثری است که به‌واسطه گیم‌پلی جذاب و المان‌های شوتر اول‌شخص خود می‌تواند تجربه سرگرم‌کننده‌ای را در زمینه تک‌تیراندازی در اختیار بازیکنان قرار دهد.


بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2

۱۵- بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2

  • سازنده و ناشر: CI Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 یک بازی ویدیویی از سبک شوتر تک‌تیراندازی و عضوی از مجموعه Sniper: Ghost Warrior است که درواقع یک زیرسبک از بازی‌های شوتر تاکتیکی و مخفی‌کاری به‌شمار می‌رود. در این سبک، بازیکنان کنترل یک تک‌تیرانداز را به‌عهده می‌گیرند که به‌عنوان یک قاتل حرفه‌ای با استفاده از یک سلاح راه دور تلاش می‌کند دشمنان خود را از پای دربیاورد. بازی روی واقع‌گرایی، مخفی‌کاری و دقت تمرکز دارد و بازیکنان باید برای تیراندازی عواملی همچون باد، افت گلوله و هوشیاری دشمنان خود را در نظر بگیرند. بازی همچنین مجموعه‌ای از سلاح‌ها، گجت‌ها و مهارت‌های مختلف را در خود جای داده است که بازیکنان به‌واسطه آن‌ها می‌توانند مأموریت‌های خود را به پایان برسانند.

وقایع بازی در خاورمیانه رخ می‌دهد، جایی‌که بازیکنان نقش یک شخصی ملقب به Raven را به‌عهده می‌گیرند که به‌عنوان یک قاتل قراردادی برای یک سازمان مخفی فعالیت می‌کند. کمپین تک‌نفره بازی از ۶ مرحله تشکیل شده است که هرکدام شامل چندین قرارداد مختلف می‌شود. در جریان مأموریت‌های بازی، بازیکنان باید اهداف خود را به قتل برسانند، تجهیزات نظامی دشمن را از کار بیاندازند یا اطلاعات جمع‌آوری کنند. بازی قابلیت تکرار زیادی دارد و بازیکنان می‌توانند هر قرارداد را به‌روشی خاص و مختلف به پایان برسانند که شامل راه‌ها، تاکتیک‌ها و تجهیزات نظامی مختلفی می‌شود. بازی همچنین بخش چندنفره‌ای را در خود جای داده است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند به‌صورت آنلاین با دیگر تک‌تیراندازها به رقابت بپردازند.

بازی همچنین به‌واسطه استفاده از موتور گرافیکی CryEngine از لحاظ جلوه‌های بصری تجربه‌ای لذت‌بخش و واقع‌گرایانه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. به‌واسطه همین موتور گرافیکی، سازندگان یک سیستم پویای آب‌وهوای شبانه‌روزی را در بازی قرار داده‌اند که باعث می‌شود روی گیم‌پلی و دید بازیکنان تأثیر بگذارد.


تک‌ تیرانداز در بازی Sniper Elite 5

۱۴- بازی Sniper Elite 5

  • سازنده و ناشر: Rebellion Developments
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

Sniper Elite 5 بازی بعدی این فهرست است که وقایع آن در سال ۱۹۴۴ و در اوج جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. بازیکنان در این بازی در نقش یک تک‌تیرانداز امریکایی به‌نام Karl Fairburne قرار می‌گیرند که برای گروه ویژه Special Operations Executive (SOE) فعالیت می‌کند. بخش تک‌نفره بازی شامل هشت مرحله است که هرکدام مأموریت‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند. در جریان مأموریت‌های بازی، بازیکنان باید وارد منطقه نظامی دشمن شده و افسران رده‌بالای نازی را از بین ببرند، در تجهیزات نظامی آن‌ها خلل ایجاد کنند و از راز پنهان یک پروژه مخفی نازی به‌نام Projekt Kraken پرده بردارند. بازیکنان می‌توانند مأموریت‌های مختلف بازی را با روش‌های مختلفی به‌پایان برسانند و در هر نوبت به‌واسطه تکرارپذیری بالای بازی از تجربه مراحل مختلف آن لذت ببرند.

یکی از ویژگی‌های اصلی بازی Sniper Elite 5، سیستم شخصی‌سازی بهبودیافته آن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سلاح‌ها، متعلقات و نوع مهمات آن‌ها را تغییر دهند. بازیکنان همچنین می‌توانند در محل‌های مختلف هر مرحله، تجهیزات نظامی خود را تغییر دهند و بازی را سلاح‌های مورد علاقه خود پیش ببرند. این بازی نیز از موتور قدرتمند گرافیکی Asura بهره می‌برد و در زمینه گرافیک بصری و غیره چیزی برای بازیکنان کم نمی‌گذارد. Sniper Elite 5 تجربه‌ای گسترده و جامع از سبک ‌تک‌تیراندازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که باعث می‌شود علاقه‌مندان سبک‌های شوتر و مخفی‌کاری نیز از آن به‌شدت لذت ببرند.


شخصیت بازی بتل رویال PUBG در مزرعه

۱۲- بازی PlayerUnknown's Battlegrounds

  • سازنده و ناشر: استودیو پابجی / کرفتون
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

پابجی را می‌توان یکی از بنیان‌گذاران سبک بتل رویال در بین بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد که در آن ۱۰۰ بازیکن وارد نقشه‌ای بزرگ می‌شوند و باید تا آخرین نقس با یکدیگر به مبارزه بپردازند. پابجی درواقع با ایده‌گیری از فیلم ژاپنی Battle Royal توسط استودیو PUBG توسعه داده شده است و در سال ۲۰۲۲ به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بازیکنان می‌توانند بازی را به‌صورت انفرادی یا چندنفره با دوستان خود در قالب تیم‌های دو الی چهار نفره تجربه کنند. شما ابتدا بدون هیچ‌گونه تجهیزات و مهماتی در نقشه بازی قرار می‌گیرید و باید رفته‌رفته با جمع‌آوری سلاح‌های گوناگون به نبرد دیگر بازیکنان بروید.

یکی از جنبه‌های گیم‌پلی بازی، استفاده از سلاح‌های تک‌تیرانداز برای ازبین‌بردن اهداف از فواصل دور است که در این راستا توسعه‌دهندگان اسنایپرهای محبوبی همچون AWM (یک اسنایپر رایفل بریتانیایی که در مقایسه با دیگر سلاح‌ها بیشترین آسیب را به اهداف وارد می‌کند)، M24 (اسنایپر امریکایی ۷.۶۲ میلیمتری که دقت بالا و افت تیر پایین از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود) و Kar98k (یک اسنایپر آلمانی که سرعت گلوله و قدرت تخریب متوسطی دارد، اما به‌راحتی در دنیای بازی قابل پیدا شدن است) را در بازی قرار داده‌اند که استفاده از هرکدام آن‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد و لذت‌بخش را برای بازیکنان رقم می‌زند.

بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های بازی پابجی استفاده از سلاح‌های اسنایپر و از بین‌ بردن دیگر بازیکنان از فواصل بسیار دور است که سازندگان با درنظر گرفتن المان‌های گیم‌پلی مناسب و افزودن انواع سلاح تک‌تیرانداز، این تجربه را به خوبی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.


بازی Operation Flashpoint: Dragon Rising

۱۱- بازی Operation Flashpoint: Dragon Rising

  • سازنده و ناشر: Codemasters
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360

یکی دیگر از بهترین بازی های تک تیرانداز Operation Flashpoint: Dragon Rising ساخته استودیو کدمسترز نام دارد که در سال ۲۰۰۹ برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. وقایع بازی در جزیره خیالی Skira در سال ۲۰۱۱ میلادی رخ مي‌دهد. جایی که پس از بحران اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸، بیکاری و نابسامانی‌های سیاسی متعددی در چین شکل گرفت و باعث شد تا People's Liberation Army (PLA) کنترل Skira و میدان نفتی تازه کشف شده آن‌جا را از دولت روسیه تصاحب کنند. با توجه مالکیت هر دو دولت نسبت به منطقه Skira، مذاکرات صلح بی‌نتیجه ماند و تنش بین دو گروه بالا گرفت.

بخش کمپین بازی شامل مراحل مختلفی است که در جریان آن‌ها بازیکنان باید مأموریت‌های مختلفی را انجام دهند که ازبین‌بردن اهدافی مشخص، جزو آن‌ها است. ....


کاراکتر اسنیک در بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain اثر کوجیما

۱۰- بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • سازنده و ناشر: کوجیما پروداکشنز / کونامی
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان

در فهرست بهترین بازی های تک تیرانداز آخرین نسخه از مجموعه متال گیر قرار نیز قرار می‌گیرد که در زمان عرضه درکنار المان‌های مختلف گیم‌پلی خود، موفق شد تجربه‌ای لذت‌بخش از مخفی‌کاری و تک‌تیراندازی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. اثری که وقایع آن در سال ۱۹۸۴ در جریان جنگ سرد رخ می‌دهد. جایی‌که بازیکنان در دنیایی جهان‌باز قرار می‌گیرند که می‌توانند محیط‌های مختلف آن را با پای پیاده، به‌وسیله اسب، خودرو یا هلیکوپتر گشت‌وگذار کنند. بازیکنان در طول مأموریت‌ها می‌توانند از سلاح‌ها و تجهیزات مختلف برای رسیدن به اهداف خود کمک بگیرند و در عین حال از شناسایی توسط نیروهای دشمن جلوگیری کنند.

سازندگان در این بازی سلاح‌های اسنایپر مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که هرکدام در دنیای گسترده و بزرگ بازی می‌توانند استفاده مختلفی داشته باشند. برای مثال سلاحی همچون Reznov-Ickx درکنار دقت بالا و افت تیر پایین خود، می‌تواند به صداخفه‌کن نیز مجهز شود و شما را به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان نیروهای حاضر در منطقه تبدیل کند. همان‌طور که می‌دانید بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به سبک شوتر تاکتیکی خود شناخته می‌شود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه با استفاده از سلاح تک‌تیرانداز خود مراحل مختلف آن را به پایان برسانید.


بازی Insurgency: Sandstorm

۹- بازی Insurgency: Sandstorm

  • سازنده و ناشر: New World Interactive / فوکاس هوم اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

Insurgency: Sandstorm یک بازی ویدیویی اکشن از استودیو New World Interactive است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند در نقش یک تک‌تیرانداز ماهر قرار گیرند که می‌تواند با استفاده از مهارت‌های خود دشمنان را از راه دور از پا در بیاورد. در این بازی شما به ‌عنوان یک تک‌تیرانداز به مجموعه‌ای از سلاح‌ها، دوربین‌ها، صداخفه‌کن‌ها و دیگر تجهیزاتی که جهت شخصی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دسترسی دارید می‌تواند مأموریت‌ها را براساس علاقه خود پیش ببرید. شما همچنین می‌توانید کاراکتر خود از میان کلاس‌های مختلف بازی انتخاب کنید که از میان آن‌ها می‌توان به Marksman، کلاس Sharpshooter ،Observer و Commander اشاره کرد که هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی را به تیم اضافه می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید با هم‌تیمی‌های خود ازطریق سیستم چت صوتی درون بازی ارتباط برقرار کرده و اهداف و برنامه‌های خود را هماهنگ کنید. بازی شامل ۱۴ نقشه مختلف است که هرکدام محیط و منطقه مختلفی را شامل می‌شوند. به‌نحوی‌که از میان آن‌ها می‌توان به خیابان‌های شهری، روستاهای صحرایی یا مناطق کوهستانی و برفی اشاره کرد. علاوه‌بر موارد مذکور سازندگان حالت‌های مختلفی را در بازی گنجانده‌اند که در هر کدام آن‌ها بازیکنان باید مأموریت مشخصی را به انجام برسانند. مأموریت‌هایی که از میان آن‌ها می‌توان به محافظت از اهداف، ازبین‌بردن دشمنان یا محافظت از منابعی خاص اشاره کرد. سازندگان تلاش کرده‌اند تا حد امکان تجربه‌ای واقع‌گرایانه را در دنیای بازی خود ارائه دهند.

به‌نحوی‌که لگد زدن سلاح و در دست گرفتن آن، سیستم نشانه‌روی، جلوه‌های صوتی و موارد دیگر تا حد امکان به واقعیت شباهت فراوانی دارند. بازی همچنین از یک سیستم آب‌وهوایی پویا بهره می‌برد که باعث می‌شود گیم‌پلی بازی از آن اثر بگیرد. Insurgency: Sandstorm با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 توسعه داده شده است و می‌تواند در بخش آنلاین خود ۴۰ بازیکن را به‌‌صورت همزمان پوشش دهد. پس اگر می‌خواهد که اثری را تجربه کنید که مهارت‌های شما را به‌عنوان یک تک‌تیرانداز مورد آزمایش قرار دهند و همزمان شما را برای حفظ جان خود در دنیایی غیرقابل پیش‌بینی و پرتنش به چالش بکشد، Insurgency: Sandstorm بازی مورد نظر شما است.


مأمور ۴۷ در بازی Hitman 3

۸- بازی Hitman

  • سازنده و ناشر: IO Interactive / اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های تک‌تیرانداز شود و نامی از مجموعه بازی‌های هیتمن به میان نیاید؟ آخرین نسخه از این مجموعه یعنی Hitman 3 درواقع نسخه سوم سه‌گانه مجموعه World of Assassination سری هیتمن به‌شمار می‌رود که کار خود را با انتشار بازی Hitman در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. در این نسخه حالا شما باید با رهبران یک سازمان مخفی به‌نام Providence روبه‌رو شوید که نقش مهمی در مسائل سیاسی کشورهای مختلف بازی می‌کنند و از سویی دیگر ارتباطی مستقیم با گذشته مأمور 47 دارند.

این بازی شامل ۶ منطقه مختلف در کشورهای گوناگون است که هرکدام دنیایی وسیع با فرصت‌های گوناگون را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. شما می‌توانید هر مرحله بازی را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید و رویکرد خود را برای انجام مأموریت تغییر دهید. همان‌طور که گفته شد بازیکنان می‌توانند مراحل مختلف بازی را آن‌گونه که دوست دارند تجربه کنند و استفاده از اسنایپر یکی از روش‌های محبوب علاقه‌مندان این مجموعه است. به‌نحوی که در نسخه سوم و در مرحله‌ای به‌نام The Farewell در شهر مندوزای آرژانتین، شما می‌توانید از فاصله دور اهداف خود را از پای دربیاورید. سازندگان در این نسخه یک حالت چندنفره به‌نام Sniper Assassin قرار داده‌اند که به شما اجازه می‌دهد با دوستان خود هم‌تیم شوید و در نقشه‌های مختلف، اهداف گوناگون را از فواصل دور مورد هدف قرار دهید.

درکنار نسخه‌های کنسولی و ویندوزی این مجموعه، استودیو اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۵ یک بازی موبایل با عنوان Hitman: Sniper را برای این پلتفرم عرضه کرد. اثری که در جریان آن بازیکنان با قرارگیری در نقش مأمور ۴۷ و با در دست گرفتن یک سلاح اسنایپر وظیفه پیدا می‌کنند تا اهداف گوناگون را از فواصل دور از پای دربیاورند. البته که ازبین‌بردن اهداف به‌وسیله سلاح اسنایپر در تمامی نسخه‌های مجموعه هیتمن یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای انجام مأموریت‌ها بوده است و هر نسخه از این مجموعه، تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


بررسی بازی Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

۷- بازی Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint یک بازی شوتر تاکتیکی از استودیو یوبی‌سافت و مجموعه Ghost Recon است که شما در نقش یک گروه ویژه عملیاتی قرار می‌دهد که در جزیره‌ای به‌نام Auroa گیر افتاده‌اند. در این بازی شما می‌توانید به‌عنوان یک تک‌تیرانداز از مهارت‌ها و تجهیزاتی که در اختیار دارید برای بقا و انجام مأموریت‌های مختلف در دنیایی جهان‌باز استفاده کنید. در بازی شما با دشمنان مختلفی از جمله سربازها، پهبادها و بلایای طبیعی همانند طوفان و حیات وحش روبه‌رو می شوید و در عین‌حال باید همواره نگاهی هم به منابع، مهمات، نوار سلامتی، میزان استقامت و جراحت وارده خود داشته باشید.

شما می‌توانید مأموریت‌های بازی را به‌صورت مخفیانه به سرانجام برسانید و استفاده از سلاح‌های تک‌تیرانداز با دوربین‌‌های قدرتمند و تجهیزات صداخفه‌کن مختلف در این راه به شما می‌توانند کمک شایانی کنند. بازی با موتور گرافیکی AnvilNext 2.0 توسعه‌ داده شده است و از نکات مثبت آن می‌توان به جلوه‌های بصری و گرافیکی آن اشاره کرد.


تک تیراندازی در بازی Far Cry 6

۶- بازی Far Cry 6

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

بازی بعدی فهرست به آخرین نسخه از مجموعه محبوب فار کرای ساخته استودیو یوبی سافت اختصاص دارد. اثری که این‌بار شما را به جزیره Yara، یک منطقه خیالی که از کشور کوبا ایده‌برداری شده است، می‌برد. شما در بازی در نقش شخصیتی به‌نام Dani Rojas قرار می‌گیرد و باید با کمک دیگر شورشیان علیه دیکتاتوری به‌نام Anton Castillo قیام کنید. یکی از جنبه‌های مهم بازی Far Cry 6 سیستم گیم‌پلی اسنایپر آن است. به‌نحوی که بازی به شما اجازه می‌دهد با استفاده از سلاح‌هایی همانند MS16 ،SVD ،Z93 و MBP .50 دشمنان خود را به‌راحتی از فواصل دور از پای دربیاورید. هر سلاح تک‌تیرانداز در زمینه میزان آسیب‌رسانی، بُرد، دقت و نرخ آتش نسبت به دیگری منحصربه‌فرد است و از ویژگی‌های خاص خود بهره می‌برد. بازی حتی به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از بخش Resolver Workbench و با ادغام قطعات و متریال‌های مختلفی که در دنیای آن پیدا می‌کنید، سلاح اسنایپر مخصوص خود را بسازید.

سیستم گیم‌پلی تک‌تیراندازی در بازی فار کرای 6، از المان‌های استراتژیک نیز بهره می‌برد. درواقع شما می‌توانید دشمنان خود را ابتدا با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلفن همراه خود نشانه‌گذاری کرده و برای نحوه نابود کردن آن‌ها طرح‌ریزی کنید. به‌صورتی‌که می‌توانید از محیط بازی به‌نفع خود استفاده کنید و با انفجار مخازن، تانک‌های گازوئیل یا با آسیب راندن به کابل‌های برق، باعث وقوع انفجار یا حواس‌پرتی شوید. شما حتی می‌توانید با استفاده از حیوانات همراه خود همانند Chorizo یا Guapo دشمنان را از مخفی‌گاه‌شان بیرون بکشید و با استفاده از سلاح اسنایپر، کار آن‌ها را یکسره کنید. درواقع بازی به‌واسطه سیستم جهان‌باز و آزادی‌عمل بسیاری که در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد مراحل و مأموریت‌های موجود در آن را در قالب نقش یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای به‌پایان برسانید که این موضوع باعث می‌شود علاقه‌مندان این سبک از تجربه Far Cry 6 بیش‌ازپیش لذت ببرند.


اسنایپر در بازی Escape From Tarkov

۵- بازی Escape From Tarkov

  • سازنده و ناشر: Battlestate Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم: ویندوز

Escape From Tarkov یک بازی ویدیویی از استودیو Battlestate Games است که المان‌های مختلف از سبک‌های شوتر اول‌شخص، بقا و نقش‌آفرینی را در خود جای داده است. ماجرای بازی در منطقه‌ای از روسیه به‌نام Norvinsk رخ می‌دهد که یک تنش گسترده میان دو شرکت نیروی نظامی خصوصی شکل گرفته و باعث ایجاد منطقه‌ای بی‌قانون و پرخطر شده است. بازیکنان از همان ابتدا می‌توانند انتخاب کنند که قصد دارند بازی را به‌صورت انفرادی پیش ببرند یا به یکی از گروه‌های مذکور بپیوندند.

دنیای جهان‌باز Tarkov بسیار گسترده و وسیع است و شما می‌توانید در نقاط مختلف آن لوت کنید، وارد نبرد شوید، تجارت کنید و کوئست‌های مختلف را انجام دهید. یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی، سلاح‌های آن است که با جزئیات فراوانی نزدیک به واقعیت مدل شده است. بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا ابزار نظامی خود را با متعلقات و مهمات مختلف تجهیز کنند. بازی همچنین تلاش کرده است تا تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را از تیراندازی با سلاح‌های مخلتف در اختیار بازیکنان قرار دهد.

سلاح‌های اسنایپر برای درگیری‌های از راه دور طراحی شده‌اند و اغلب با شلیک یک گلوله به سر یا قفسه سینه دشمنان، می‌توان آن‌ها را از پا درآورد. اگرچه تسلط روی این سلاح‌ها در بازی نیاز به صبر و تمرین فراوان دارد، چرا که این سلاح‌ها معمولا سرعت آتش پایین، قدرت لگدزنی بالا و ظرفیت محدودی در خشاب خود دارند. در بازی Escape From Tarkov سلاح‌های تک‌تیرانداز گوناگونی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به SV-98 ،DVL-10 و VSS Vintorez اشاره کرد که هرکدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای مقالبه با دشمنان برخوردار هستند.


بازی Counter Strike: Global Offensive

۴- بازی Counter Strike: Global Offensive

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3 ایکس باکس 360

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخص دهه اخیر بازی Counter Strike: Global Offensive ساخته استودیو ولو است که در حالت‌ها و نقشه‌های گوناگون بازیکنان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. در این بازی شما می‌توانید در نقش یکی از دو گروه تروریست یا ضدتروریست قرار گیرید و برای رسیدن به اهداف خود از سلاح‌ها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف استفاده کنید. بدون شک یکی از جذاب‌ترین روش‌های تجربه بازی کانتر استرایک، استفاده از سلاح‌‌های تک‌تیرانداز در طول هر دور بازی است که از جذابیت خاصی بین کاربران و طرفداران این بازی برخودار است.

از جمله سلاح‌های اسنایپر این بازی می‌توان به SSG 08 اشاره کرد که با وجود قدرت تخریب نسبتا پایین از دقت بسیار بالایی برخودار است. در نقطه مقابل آن، سلاح AWP قرار می‌گیرد که یکی از گران‌قیمت‌ترین و سنگین‌ترین سلاح‌های بازی قلمداد می‌شود. AWP در زمان شلیک کردن از صدای بالایی برخودار است که می‌تواند باعث لو رفتن محل قرارگیری شما شود، اما قدرت تخریب بسیار بالای آن به بازیکنان اجازه می‌دهد با شلیک تنها یک گلوله دشمنان خود را از پای دربیاورند.

بدون شک سبک بازی تک‌تیراندازی در بازی کانتر استرایک نیازمند بهبود مهارت‌های مختلفی است که درنهایت باعث می‌شود شما به یکی از سرسخت‌ترین و مرگ‌بارترین بازیکنان این بازی تبدیل شوید. تصور کنید سلاح SSG 08 را در اختیار دارید و در هنگام پرش و جابه‌جایی دشمنان خود را مورد هدف قرار می‌دهید! چه لذتی بالاتر از این؟


بازی Call of Duty Warzone 2

۳- بازی Call of Duty Warzone 2

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

Call of Duty: Warzone 2 نسخه جدید بازی بتل رویال محبوب مجموعه کال آف دیوتی است که تجربه‌ای جدید و فراگیر را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اثری که حالا نقشه جدیدی به‌نام Al Mazrah را به خود اضافه کرده است و در آن شاهد محیط‌های جدید شامل یک شهر ساحلی، یک کویر، یک رودخانه و غیره هستیم.

به‌عنوان یک تک‌تیرانداز در بازی شما به مجموعه گسترده‌ای از سلاح‌های برد طولانی دسترسی دارید که می‌توانید در طول رقابت‌ها آن‌ها را ارتقا هم دهید. شما می‌توانید از تجهیزات متعدد همانند دوربین‌ها یا استتارهای گوناگون برای سلاح اسنایپر خود استفاده کنید. از سویی دیگر به واسطه طراحی واقع‌گرایانه مکانیزم تیراندازی سلاح‌ها شامل افت گلوله و لگدزنی سلاح شما می‌توانید با درنظر گرفتن سرعت و جهت باد برای ازبین‌بردن اهداف خود در دوردست برنامه‌ریزی کنید.

وارزون 2 یک سیستم‌ رده‌بندی جدید در خود جای داده است که پیشرفت و عملکرد شما را به‌عنوان یک تک‌تیرانداز ردگیری می‌کند. شما می‌توانید با انجام چالش‌ها و اهداف مختلف همانند هدشات کردن، مهارت‌های شلیک از راه دور یا ازبین‌بردن متوالی دشمنان امتیاز XP، مدال یا نشان کسب کنید. درمجموع به‌واسطه سلاح‌های متنوع و گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده وارزون 2 شما می‌توانید با قرارگیری در نقش یک تک‌تیرانداز به یکی از سرسخت‌ترین رقیب‌های دشمنان خود در میدان نبرد تبدیل شوید.


بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

۲- مجموعه کال آف دیوتی

  • ناشر: اکتیویژن
  • سال انتشار: -
  • پلتفرم: ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

یکی از بهترین تجربه‌های گیم‌پلی تک‌تیراندازی را می‌توانید در بازی‌های مختلف مجموعه کال آف دیوتی پیدا کنید.درواقع بدون شک مراحل تک‌تیراندازی جزوی جدایی ناپذیر از مجموعه کال آف دیوتی بوده‌اند، اما در این بین مراحلی وجود دارند که به‌سختی مي‌توان پس از تجربه آن‌ها را از یاد برد. شاید اولین مرحله‌ای که تجربه تک‌تیراندازی را به‌شکلی کاملا واقع‌گرایانه و لذت‌بخش در اختیار بازیکنان قرار داد، مرحله All Ghillied Up در بازی Call of Duty 4: Modern Warfare بود که در جریان آن بازیکنان را به سال ۱۹۹۶ در کشور اوکراین می‌برد. جایی‌که جان پرایس در دوران جوانی خود به‌سر می‌برد و باید به‌همراه مافوق خود یعنی کاپیتان مک‌میلان مأموریتی مهم را به سرانجام برساند.

نسخه World at War مجموعه کال آف دیوتی هم از جمله بازی‌هایی است که در موارد مختلف شما را در نقش یک تک‌تیرانداز قرار می‌دهد و باید راه خود را با کشتن دشمنان از فواصل دور از میان ساختمان‌ها و مناطق جنگی باز کنید. برای مثال در مرحله Vendetta شما با قرارگیری در نقش Petrenko و با در دست گرفتن یک سلاح دوربین‌دار وظیفه پیدا می‌کنید تا دشمنان خود را در آماج حملات از بین ببرید.

درکنار دیگر مراحل تک‌تیراندازی مجموعه کال آف دیوتی، مرحله برجسته بعدی به Recon by Fire بازی مدرن وارفر 2 (۲۰۲۲) برمی‌گردد که در جریان آن شما با قرارگیری در نقش Gaz باید با کمک کاپیتان پرایس از فاصله دور دشمنان خود را با استفاده از سلاح اسنایپر خود از پای دربیاورید. جدا از این مرحله که به شکل اختصاصی روی گیم‌پلی تک‌تیراندازی تمرکز دارد، خود بازی انتخاب‌های متعددی را به‌عنوان سلاح تک‌تیرانداز برای شلیک از فاصله دور در اختیار شما قرار می‌دهد که هرکدام آن‌ها از مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برند.

از سلاح SP-X 80 گرفته تا FJX Imperium، هرکدام این سلاح‌ها از قدرت تخریب و دقت بسیار بالایی برای ازبین‌بردن اهداف از فواصل بسیار دور دارند. البته که پیش از این شاهد حالت‌های مختلفی از تجربه تک‌تیراندازی در مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی داشته‌ایم و بدون شک استفاده از سلاح‌های اسنایپر در این بازی‌ها و شلیک به دشمنان از فواصل دور، تجربه‌ای بی‌مانند و به‌یادماندنی را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند.


اسنایپر در بازی Arma 3

۱- بازی Arma 3

  • سازنده و ناشر: Bohemia Interactive
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • پلتفرم: ویندوز

ARMA 3 یک بازی ویدیویی از استودیو Bohemia Interactive است که تجربه‌ای واقعی و جامع از سبک شوتر تاکتیکی نظامی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. بازی شامل انواع سلاح، خودرو و محیط‌های مختلفی است که در سبک‌های مختلف مبارزه آن می‌توان تجربه کرد. یکی از چالش‌برانگیزترین و جذاب‌ترین قسمت‌های بازی بخش تک‌تیراندازی آن است که به صبر، حوصله و مخفی‌کاری مناسبی احتیاج دارد.

تک‌تیراندازی در ARMA 3 به‌سادگی فشردن چند کلیک ساده نیست. بازی به‌شکل دقیقی سلاح‌های مرگ‌بار را شبیه‌سازی کرده است که شامل لگد زدن و دقت نشانه‌روی آن می‌شود. بازیکنان در زمان تیراندازی از راه دور و نشانه‌روی عوامل مختلفی همانند فاصله، باد، ارتفاع، افت ارتفاع گلوله و میزان نفوذ آن را باید درنظر بگیرند. بازی همچنین در بخش شبیه‌سازی انتشار صدا به‌خوبی عمل کرده است، به‌نحوی‌که صدای شلیک بازیکنان توسط نیروهای دشمن شنیده می‌شود و می‌توان باعث لو رفتن جای آن‌ها شود. بنابراین در طول بازی بازیکنان باید جایگاه خود را با دقت انتخاب کرده و همواره در طول بازی جابه‌جا شوند.

بازی همچنین مجموعه‌ای از ابزارها و تجهیزات را برای تک‌تیراندازها درنظر گرفته است. بازیکنان می‌توانند از تجهیزاتی همانند دوربین دوچشمی یا دید در شب استفاده کرده و نیروهای دشمن را در مناطق مختلف شناسایی کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند از صداخفه‌کن، لباس‌های گِلی و نارنجک‌های دودزا برای مخفی کردن خود در منطقه دشمن استفاده کنند.

علاوه‌بر موارد مذکور، بازی کمپین‌های تک‌نفره و چندنفره مختلفی را در زمینه تک‌تیراندازی در حالت‌های گوناگون در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. حالت اصلی بازی مربوط‌به جزیره‌های تخیلی مختلفی به‌نام Altis و Stratis در دریای جنوبی مدیترانه می‌شود. جایی‌که نبردی عظیم بین نیروهای ناتو و CSAT در میانه دهه ۳۰ میلادی رخ داده است.

در مجموع ARMA 3 اثری است که تجربه‌ای واقع‌گرایانه از نبردهای تاکتیکی نظامی و همچنین سبک تک‌تیراندازی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. بازی شامل چالش‌های متعدد و گسترده‌ای است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در زمینه تک‌تیراندازی و نبردهای پیچیده نظامی حرفه‌ای شوند.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های سبک تک تیرانداز کدام ها هستند؟

در میان بازی های سبک تک‌ تیرانداز، آثاری همانند Sniper Elite 5، هیتمن و Sniper Ghost Warrior Contracts 2 از جمله بازی‌هایی هستند که شما را در نقش یک اسنایپری قرار می‌دهند که باید از فواصل دور اهداف خود را از میان بردارد.

۲- چه بازی هایی بهترین تجربه استفاده از سلاح‌ های تک تیرانداز را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند؟

از جمله بازی هایی که در آن‌ها می‌توانید با قرارگیری در نقش یک اسنایپر دشمنان خود را از پای دربیاورید می‌توان به متال گیر 5، مدرن وارفر 2 و Arma 3 اشاره کرد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده