// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی مظفرخان | عمارت بزرگ مظفر خان

در این مقاله از سری مقالات معرفی بازی‌های موبایل به سراغ بازی ایرانی مظفرخان رفته‌ایم که در آن باید عمارت را بازسازی کنید.

صنعت بازی‌سازی ایران با وجود تمام محدودیت‌ها توانسته تعدادی ویدیوگیم را طی سال‌های اخیر به‌دست کاربرها برساند. برخی از استودیو‌های بازی‌سازی پس از ساخت چند بازی موبایلی به سراغ بازی‌ها کنسولی می‌روند و برخی دیگر نیز سعی می‌کنند تمرکز خود را روی همان پلتفرم موبایل بگذارند.

از آن‌جایی که تولید آثار بزرگ نیازمند سرمایه، دانش و همچنین زیرساخت‌های بزرگ و بهتر است، اکثر تولیدات داخلی در مقیاس کوچک ساخته می‌شوند و اکثر این آثار نیز برای پلتفرم موبایل منتشر می‌شوند. استودیو نردبان اندیشه پس از موفقیتی که با بازی‌های آمیرزا و شریف آباد به‌دست آورد، حال در جدیدترین اثر خود بازیکنان را به عمارت مظفرخان می‌برند. گیمرها باید آن عمارت قدیمی را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنند. در ادامه به معرفی کامل این بازی می‌پردازیم.

بازی موبایل مظفرخان

نمایی از داخل عمارت بازی مظفرخان

خود مظفرخان نیز در عمارت حضور دارد؛ هرچند به‌دلیل کهولت سن، شازده و سایر اهالی را به درستی نمی‌شناسد

بازی روایتگر داستان شازده، برادرزاده مظفرخان است که به‌تازگی از فرنگ به ایران بازگشته است. اما زمانی‌که وارد عمارت مظفرخان که بخش بزرگی از کودکی خود را در آن گذرانده می‌شود، می‌بیند چیزی از آن عمارت باشکوه نمانده است. عمارت تبدیل به یک خانه سوت و کور شده است. حال باید با کمک شازده و سایر اهالی عمارت، همه‌ی فضاها را بازسازی کنید.

البته خود مظفرخان نیز در عمارت حضور دارد؛ هرچند به‌دلیل کهولت سن، شازده و سایر اهالی را به درستی نمی‌شناسد. در طول بازی باید وارد هر اتاق شوید و تک‌تک جزئیات آن را بازسازی کنید. به‌عنوان مثال در اتاق شازده باید دیوارها، موکت، فرش، چراغ‌ها و چند مورد دیگر از نو بسازید. نکته‌ی خوب در این رابطه این است که در بیشتر این موارد بازیکنان می‌تواند از بین چند گزینه، آن طرحی را که دوست دارند، انتخاب کنند. در طول بازی شخصیت‌های مختلف حضور دارند که با پیشروی با آن‌ها آشنا می‌شوید. به‌عنوان مثال فروغ که معشوقه شازده حساب می‌شود، طی یک داستان خاص وارد بازی می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، در طول بازی باید گوشه‌وکنار عمارت را بازسازی کنید که برای این کار به ستاره نیاز دارید که برای به‌دست آوردن آن باید جورچین‌های مختلف را حل کنید. در هر نوبت از بازی جورچین باید یک یا چند المان خاص را به تعداد مشخص‌شده به‌دست بیاورید. در مراحل اولیه کار چندان دشواری ندارید، اما با پیشروی در مراحل بالاتر کار بازیکنان بسیار دشوار می‌شود. به‌عنوان مثال المان‌هایی به شکل پاکت‌نامه‌های یخ‌زده‌ای وجود دارد که برای به‌دست آوردن آن باید چند بار المان‌های اطراف آن را از بین ببرید.

بازی چند المان کمکی برای بازیکنان در نظر گرفته است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این المان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. در دسته اول المان‌هایی هستند که در خود جدول قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بمب‌ها یکی از المان‌های کمک هستند که با توجه نوع آن می‌تواند چند المان اطراف خود را از بین ببرد. دسته دوم المان‌هایی هستند که جدا از جدول قرار دارند که باتوجه‌به هزینه بالایی که دارند، کمک بیشتری می‌کنند. به‌عنوان مثال المان جارو می‌تواند یک ردیف از المان کتاب‌ها را در یک لحظه از بین ببرد. در مجموع بازی مظفرخان یک اثر جذاب از حیث محتوا است که می‌تواند تا مدت‌ها بازیکنان را سرگرم خود کند.

قسمت جورچین بازی مظفرخان

همانند آمیرزا، در این بازی نیز شنونده‌ی موسیقی آرام و دلنشین با سازهای ایرانی خواهید بود که لذت بازی را دوچندان می‌کنند. دررابطه‌با گرافیک بازی، شاهد یک طراحی بصری پررنگ و لعاب هستید که با المان‌های ایرانی که در محیط به‌کاررفته، جلوه‌ی جذاب‌تری را به بازی می‌دهد. در مجموع بازی مظفرخان یک اثر جذاب و دوست‌داشتنی است که با وجود الگوبرداری از آثار خارجی، توانسته با اعمال عناصر ایرانی، مخاطبان خاص خود را پیدا کند.

بازی مظفرخان هم‌اکنون برای اندروید در دسترس است. شما می‌توانید ازطریق لینک‌ زیر آن را دانلود کنید و از تجربه یک بازی ایرانی لذت ببرید.

دانلود بازی مظفرخان


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده