نویسنده: سیدرضا نصری
// جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Vikingard | کاوش در دنیای سریال Vikings

Vikingard یک بازی موبایل الهام‌گرفته از سریال واکینگ‌ها است که در سبک‌های استراتژی و مدیریتی دنبال می‌شود.

احتمالا برای شما هم مواجه شدن با اقتباس‌های ویدیو گیمی از فیلم‌ها و سریال‌های مشهور، دیگر چندان تعجب‌برانگیز نیست. به‌خصوص که در موبایل به‌دلیل انتشار و ساخت آثار بیشتر نسبت به سایر پلتفرم‌ها، این موضوع بسیار پر رنگ‌تر به نظر می‌رسد و با وجود تعداد بالای این‌گونه عناوین، حتی تاحدودی تبدیل به یک امر قابل پیش‌بینی شده است.

در هر حال این‌بار نوبت به دنیای وایکینگ‌ها و به‌طور مستقیم سریال Vikings رسیده است تا به واسطه‌ی بازی Vikingard قدم در پلتفرم موبایل بگذارد. بازی موبایل Vikingard توسط استودیو Netease Games توسعه‌دهنده‌ی آثاری مانند دیابلو ایمورتال ساخته شده است‌ که تجربه‌ی طولانی مدتی در ساخت بازی‌های موبایل دارد. همچنین بازی دارای حالت‌های چند نفره رقابت محور است که در ابتدا با وعده‌ی ایجاد یک گروه تازه تأسیس از وایکنگ‌ها در سرزمین‌های ناشناخته، کار خود را آغاز می‌کند.

با اینکه بازی اندروید و آیفون Vikingard یک اثر ویدیو گیمی در سبک استراتژی محسوب می‌شود، اما حالت‌های متنوعی را از سبک‌های مختلف در خود جای داده است. به‌گونه‌ای که در اکثر مواقع، گیم‌پلی بازی را مینی گیم‌های پر تکرار و متنوع تشکیل می‌دهند که به‌صورت پازل یا کلیک زدن‌های مداوم دنبال می‌شوند.

جدا از اینکه عدم تمرکز روی یک سبک واحد می‌تواند خروجی خوب یا بدی داشته باشد، Vikingard تا حدودی موفق شده است تا برای مدتی هم که شده، بازیکنان را با استفاده از مینی‌گیم‌های متنوع خود سرگرم نگه دارد. بااین‌حال چالش‌های بازی انقدر سخت نیستند که گذر از آن‌ها به چیزی جز ارتقا‌های مداوم کاراکتر‌ها نیاز داشته باشد. حتی در بخش مبارزات، میزان قدرت کاراکتر‌ها تنها موضوعی است که بسیار مهم‌تر از سایر اختیارات بازیکن جلوه می‌کند؛ مسئله‌ای که خرید‌های درون برنامه‌ای را هم حسابی در اولویت و کانون توجهات قرار داده است.

Vikingard به واسطه‌ی کراس‌اوری که با دنیای سریال Vikings داشته است، سعی می‌کند تا با تاکید روی کاراکتر‌های کلیدی مانند رگنار، فلوکی، آیوار و چند شخصیت مشهور دیگر، حال و هوایی مشابه با دنیای این سریال محبوب را به وجود آورد. به‌گونه‌ای که سعی شده است تا با استفاده از تصاویر واقع‌گرایانه‌ی از آن‌ها که چیزی مانند عکس‌های متحرک جلوه می‌کنند، بیش‌ازپیش گیمر را تحت تاثیر خود قرار دهند.

از طرفی اگر شوق در اختیار گرفتن شخصیت‌های سریال وایکینگ‌ها را دارید، باید گفت که این موضوع با وجود عمیق‌تر شدن محتوای کرس‌اور، انقدر‌ها هم دست‌یافتی و ساده نیست. درواقع در روند ابتدایی Vikingard شما باید شخصیتی مختص به خود را انتخاب و آن را شخصی‌سازی کنید. از همین‌رو باید گفت که کاراکتر‌های دنیای وایکینگ‌ها را نه در قالب یک رهبر اصلی، بلکه تنها به‌عنوان یک مبارز می‌توانید به خدمت بگیرید و از آن‌ها در نبرد‌ها استفاده کنید؛ البته به شرطی که بازیکن آن‌ها را از فروشگاه خریداری کند یا یک مسیر طولانی را برای دستیابی به آن‌ها در پیش بگیرد.

بازی به واسطه‌ی فعالیت‌ها و رویداد‌های مختلف، مینی‌گیم‌های ساده و متنوعی را مقابل گیمر قرار می‌دهد

Vikingard با اینکه در بخش گرافیک عملکرد چشم‌گیری ندارد، اما در زمینه‌ی طراحی تصویری کاراکتر‌ها، تجربه‌ی بصری خوبی را خلق می‌کند. همچنین موسیقی و عملکرد صداپیشه‌های بازی هم در سطح مناسبی قرار دارد. آن‌ها می‌توانند گیمر را از خود راضی نگه دارند. درنهایت اگر طرفدار پر و پا قرص سریال Vikings هستید یا به‌طور کلی به دنیای اساطیری وایکینگ‌ها علاقه دارید، Vikingard اثری است که شاید شما را شگفت زده نکند، اما احتمالا در سرگرم کردن شما نیز شکست نخواهد خورد. بازی موبایل Vikingard به‌صورت رایگان در پلی‌استور و اپ‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Vikingard


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده