نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های مرداد ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

در این ویدیو و مقاله به معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی می‌پردازیم که مرداد امسال منتشر می‌شوند؛ از Remnant 2 تا نسخه پی سی رچت و کلنک. 

در دومین ماه از مرداد ماه ۱۴۰۲، شاهد انتشار ۱۰ بازی مهم خواهیم بود؛ از نسخه پی سی رچت و کلنک گرفته تا نسخه ایکس باکس بازی Stray و همینطور Baldur's Gate 3. به همین دلیل هم در این ویدیو و مقاله به معرفی بازی‌ها خواهیم پرداخت و جزییاتی از تاریخ انتشار و ویژگی آن‌ها ارائه می‌کنیم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

پوستر بازی Remnant 2

بازی Remnant 2

  • تاریخ انتشار: ۳ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس

اولین بازی مهم مرداد، Remnant 2 است که سوم این ماه از راه می‌رسد. بازی، ساخته استودیو گان فایر گیمز و دنباله‌ای برای بازی Remnant: From the Ashes است. نسخه قبلی این مجموعه، اثر موفقی با المان‌های تصادفی و سولزلایک بود و سازندگان، سعی دارند تا همین ویژگی‌های مثبت را به شکلی گسترده‌تر در نسخه جدید لحاظ کنند. بازی تجربه‌ای سوم‌شخص است که می‌توانید شخصیت‌هایی با کلاس‌های مختلف در آن داشته باشید. المان‌های تصادفی بازی، گسترده‌تر از نسخه قبل هستند و این بار علاوه بر المان‌های جهان بازی و مواردی از این دست، حتی شخصیت‌های غیرقابل‌بازی و ماموریت‌های داستانی هم ممکن است به شکلی تصادفی خلق شوند. 

چهره جدی ریوت در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart با سلاح سرد جذاب در دنیای سایبرپانکی چشم نواز

نسخه پی سی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

  • تاریخ انتشار: ۴ مرداد
  • پلتفرم: پی سی

پس از بازی‌هایی مثل اسپایدرمن، لست آو آس و آنچارتد، این بار هم قرار است شاهد انتشار نسخه پی سی Ratchet & Clank: Rift Apart از انحصاری‌های پلی استیشن باشیم. ریفت اپارت بدون شک یکی از موفق‌ترین انحصاری‌های پلی استیشن 5 تا به امروز بوده است و حال کاربران کامپیوتر هم می‌توانند از ماجراجویی این دو یار قدیمی و شخصیت ریوِت لذت ببرند. Rift Apart گیم پلی سریع و هیجان‌انگیز را با گرافیک چشم‌نواز ترکیب کرده و حتی از نظر داستانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. انتشار نسخه پی سی، فرصت خوبی است تا افراد بیش‌تری از این بازی لذت ببرند. 

سریال The Expanse

بازی The Expanse: A Telltale Series Episode 1

  • تاریخ انتشار: ۵ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

در مرداد ماه شاهد برگشت استودیو دوست‌داشتی تل‌تیل گیمز هم هستیم که قرار است اپیزود اول از بازی The Expanse آن‌ها منتشر شود. اپیزود‌های بعدی این بازی هم هر دو هفته یک بار در دسترس قرار می‌گیرند و اخیرا اپیزود ویژه آن هم برای پاییز تایید شد. The Expanse بر اساس سریالی با همین اسم ساخته شده است و در توسعه آن، استودیو دک ۹ هم همکاری داشته است. مثل سایر بازی‌های تل‌تیل گیمز، با اثری داستان‌محور طرف خواهیم بود که در آن تصمیم گیمر‌ها نقش مهمی پیش‌برد وقایع بازی و سرنوشت شخصیت‌ها خواهد داشت. به هر حال قطعا خیلی‌ها دلشان برای بازی‌های تل‌تیل گیمز تنگ شده است و امیدواریم بازگشت آن‌ها، موفق باشد. 

شخصیت‌های بازی Return to Monkey Island

نسخه موبایل Return to Monkey Island

  • تاریخ انتشار: ۵ مرداد
  • پلتفرم: اندروید، iOS

۵ مرداد یک بازی مهم دیگر هم داریم و قرار است Return to Monkey Island برای دستگاه‌های موبایل منتشر شود. Return to Monkey Island سال گذشته بازگشت بسیار خوبی از مجموعه مانکی آیلند بود و حال، کاربران موبایل هم می‌توانند از آن لذت ببرند. برای آن دسته از افرادی که شاید آشنا نباشند، این نسخه از مانکی آیلند تجربه‌ای ادونچر و اشاره و کلیک است که یک بار دیگر گیمر‌ها را با شخصیت گای‌براش تریپ‌وود همراه می‌کند. معما‌های بازی طراحی بسیار خوبی دارند و شاهد دو درجه سختی هستیم که می‌توانند هر سلیقه‌ای از حل پازل را راضی نگه دارند. Return to Monkey Island طنز جالبی هم دارد که به ارزش تجربه آن اضافه می‌کند. 

شخصیت‌ها و لوگوی بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3

  • تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد
  • پلتفرم: پی سی

۱۲ مرداد نوبت به بازی Baldur’s Gate 3 می‌رسد و طرفداران سبک نقش آفرینی، پس از تجربه بازی دیابلو ۴ می‌توانند از یک اثر بزرگ و وسیع دیگر در این سبک لذت ببرند. Baldur’s Gate 3 ساخته استودیو لارین است که پیش از این هم هنر خود را در این سبک با بازی Divinity نشان داده است. البته در مورد کیفیت Baldur’s Gate 3، از همین الان هم می‌توان تقریبا مطمئن بود؛ چرا که نسخه ایرلی اکسس بازی مدت‌ها است که منتشر شده و واکنش بسیار مثبتی از گیمر‌ها را هم در پی داشته است. برای درک عظمت این بازی، کافی است بدانیم که سازندگان ادعا کرده‌اند شاهد ۱۷ هزار پایان‌بندی با تغییرات جزئی متفاوت از هم در بازی خواهیم بود و علاوه بر آن، انواع و اقسام ماموریت‌های اصلی و فرعی هم انتظار گیمر را می‌کشند. 

ماجراجویی کاراکترهای بازی Atlas Fallen در جهانی پوشیده از شن

بازی Atlas Fallen

  • تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس و ایکس

پس از یک هفته و در تاریخ ۱۹ مرداد، شاهد انتشار بازی Atlas Fallen خواهیم بود. این بازی ساخته استودیو دک ۱۳ است که آن‌ها را با آثاری چون سری The Surge می‌شناسیم. با اینکه بازی‌های قبلی دک ۱۳ بیش‌تر با المان‌های سولزلایک شناخته می‌شدند، این استودیو این بار سراغ این سبک نرفته و بیش‌تر قصد ارائه اثری با اکشن سرراست را دارد. گیمر‌ها در بازی امکان ساخت شخصیت خودشان را خواهند داشت و می‌توانند به مرور زمان هم آن را قوی‌تر کنند. از طرف دیگر یک ویژگی جالب، قدرت استفاده از شن‌ها به‌لطف ابزاری خاص است و می‌توان حتی آن‌ها را تبدیل به سلاح هم کرد. 

بررسی بازی Stray استودیو BlueTwelve و شرکت آناپورنا اینتراکتیو

نسخه ایکس باکس بازی Stray

  • تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد
  • پلتفرم: ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس

در همین تاریخ ۱۹ مرداد، گیمر‌های ایکس باکس هم می‌توانند تجربه بازی با گربه دوست‌داشتنی بازی Stray را داشته باشند. Stray روایتگر ماجراجویی گربه‌ای است که وارد شهر مرموز و عجیبی می‌شود و باید در آنجا جوابی برای سوالات مختلف خودش پیدا کند. با اینکه شاید ظاهر بازی در نگاه اول فریبنده باشد، ولی Stray اثری کاملا جدی است که سال گذشته هم موفق شد جایزه بهترین بازی مستقل سال را در گیم اواردز دریافت کند. پس اگر تا به امروز امکان تجربه بازی را نداشته‌اید، نسخه ایکس باکس آن را از دست ندهید. 

معرفی بازی شدو گمبیت

بازی Shadow Gambit: The Cursed Crew

  • تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس

۲۶ مرداد نوبت به بازی جدید استودیو می‌می‌می گیمز می‌رسد؛ استودیویی که با بازی‌هایی چون Desperados 3 مهارت خود را در سبک تاکتیکی نشان داده و این بار کمی عناصر ماورایی را هم وارد بازی کرده است. Shadow Gambit: The Cursed Crew روایتگر داستان دزدانی دریایی است که در اثر یک نفرین، از مرگ برگشته‌اند و حالا باید ماموریت‌های مختلفی را با آن‌ها پشت سر بگذارید. به‌طور دقیق‌تر، بازی هشت شخصیت قابل‌بازی دارد که هرکدام مهارت‌های منحصربه‌فردی دارند و انتظار می‌رود مثل ساخته‌های سابق استودیو، یک بار دیگر با اثری تاکتیکی و با‌کیفیت همراه شویم. 

رقابت بازیکنان در بازی Madden NFL 24

بازی Madden NFL 24

  • تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

الکترونیک آرتز در روز‌های آخر ماه، حسابی سرش شلوغ است! آن‌ها در تاریخ ۲۷ مرداد بازی Madden NFL 24 را خواهند داشت که جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی این شرکت است و EA مثل وعده‌های هر سالی که برای بازی‌هایی ورزشی می‌دهد، این بار هم ادعا کرده که قرار است کامل‌ترین و بهترین نسخه مجموعه تا به امروز باشد. حالت‌های آشنای همیشگی در این نسخه هم وجود خواهند داشت و علاوه بر آن‌ها، به‌لطف تکنولوژی‌هایی مثل Sapien، قرار است در نسخه‌های نسل نهمی و پی سی، شاهد جزییات چهره طبیعی‌تر و پیشرفت گرافیکی ملموسی باشیم. 

مبارزه دو شخصیت در بازی Immortals of Aveum

بازی Immortals of Aveum

  • تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس

دومین بازی EA که آخر ماه و پس از تاخیری تقریبا یک ماهه از راه می‌رسد، Immortals of Aveum است. این بازی تجربه‌ای در سبک شوتر اول‌شخص است؛ البته ذهن‌تان سراغ شوترهایی با سلاح‌های گرم نرود چرا که در Immortals of Aveum، قرار است با انواع و اقسام جادوها حساب دشمنان را برسیم. به‌طور دقیق‌تر بازی ۲۵ جادوی مختلف دارد و المان‌های نقش آفرینی هم نقش پررنگی در آن خواهند داشت و می‌توانید با انواع و اقسام قابلیت‌ها، شخصیت خودتان را به مرور زمان قوی‌تر کنید. 

در پایان لطفا بگویید که شما بیش‌تر منتظر کدام‌یک از این بازی‌ها هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده