نویسنده: سیدرضا نصری
// پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Combat Master | تجربه‌ای از جنس کالاف دیوتی

Combat Master Mobile با درس گرفتن از بعضی نقاط ضعف بازی‌های شوتر چند نفره، سعی می‌کند به یک ویدیوگیم رقابت‌محور حرفه‌ای و ایده‌آل در موبایل تبدیل شود. در‌ ادامه با معرفی Combat Master Mobile همراه زومجی باشید.

باتوجه‌به انتشار بازی‌های با کیفیت و پرمخاطبی که تاکنون در سبک‌های مختلف برای موبایل عرضه شده‌اند، بازی‌های جدید برای رقابت در این عرصه، کار سختی نسبت به گذشته در پیش دارند. به‌خصوص در سبک سری بازی‌های چند‌نفره‌ی شوتر که عناوین با کیفیتی مانند Call of Duty: Mobile و PUBG Mobile حسابی در آن قدرت‌نمایی می‌کنند، رقابت به واسطه‌ی مقایسه‌هایی که ممکن است صورت بگیرد، سخت‌گیرانه‌تر دنبال می‌شود. بااین‌حال Combat Master با الهام از سری بازی کالاف دیوتی از جمله نسخه‌ی وارزون و ایجاد تغییرات مثبت نسبت به آن‌ها، موفق شده است تا حسابی نظر گیمر‌های موبایل را به خود جلب کند.

بازی اندروید و آیفون Combat Master Mobile ساخته‌ی استودیو Alfa Bravo Inc یک تجربه‌ی چند نفره‌ی اول شخص در سبک اکشن شوتر محسوب می‌شود که فعلا در قالب حالت‌های Team Deathmatch ،Deatmatch ،Combat Master ،Arms Race ،Search and Destroy و Warehouse تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را از رویداد‌های خود ارائه می‌کند. البته بازی احتمالا در آینده میزبان حالت بتل رویال هم خواهد بود.

سیستم کنترل بازی موبایل Combat Masterبا اینکه Combat Master Mobile در بیان ساده، همان تجربه‌ای است که در سایر بازی‌های مشهور مانند کالاف دیوتی موبایل دیده‌ایم، اما در واقعیت موضوع تا حدودی تفاوت دارد. در وهله‌ی اول باید گفت که سرعت بالای گیم‌پلی، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی شمرده می‌شود‌ که به خوبی نیز پیاده‌سازی شده است. بنابراین با یک گیم‌پلی بسیار روان و مهارت محور روبه‌رو هستیم که به‌طور جدی روی سرعت عمل گیمر تمرکز دارد. البته حالت‌های بازی در قالب سه لیگ Hardcore ،Masters و Premire قابل انجام هستند که هریک تغییرات مهمی را در روند گیم‌پلی اعمال می‌کنند.

لیگ Hardcore مکانیزم‌های واقع‌گرایانه‌ای را از نحوه‌ی کنترل و تیراندازی در گیم‌پلی اعمال می‌کند

لیگ Premire راحت‌ترین سیستم کنترل را نسبت به سایر لیگ‌ها ارائه می‌کند و علاوه‌بر ویژگی‌های مختلف، میزان سلامتی بیشتری را هم برای گیمر در نظر می‌گیرد. اما در Masters شرایط گیم‌پلی به مراتب سخت‌تر پیش می‌رود و قابلیت‌هایی مانند شکلیک خودکار نیز غیرفعال می‌شوند. از طرفی در لیگ Hardcore گیم‌پلی به شکل واقع‌گرایانه و سخت‌تری نسبت به دیگر لیگ‌ها دنبال می‌شود و میزان سلامتی نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. تغییرات در لیگ‌ها اصلا جزئی نیستند و توانایی ارائه سیستم کنترل بسیار متفاوتی را نسبت به یکدیگر دارند.

نشانه گیری و تیراندازی در بازی موبایل Combat Masterسرعت بالای بازی، تنها در گیم‌پلی خلاصه نمی‌شود و در بخش‌های دیگر هم قابل مشاهده است. به‌عنوان مثال اگر از یک گوشی میان‌رده بهره می‌برید، بازی برای اجرا و رسیدن به منوی اصلی احتمالا حدود پنج ثانیه از زمان شما را می‌گیرد. تا این‌جای کار، Combat Master Mobile سعی کرده است تا وقت گیمر را با باز شدن تبلیغات‌های مختلف نگیرد و رابط کاربری ساده‌ و سریع‌تری را ارائه کند. Combat Master به‌عنوان یک بازی موبایل، از گرافیک خوب و بسیار بهینه‌ای بهره می‌برد و مانع از ایجاد مشکل در زمینه‌ی پایداری نرخ فریم می‌شود. همچنین بازی در نسخه‌ی فعلی، نسبت به سایر عناوین هم رده‌ی خود از‌ حجم بسیار پایین‌‌تری برخوردار است و حدود ۲ گیگ از فضای موبایل را اشغال می‌کند.

Combat Master Mobile از قابلیت کراس پلتفرم بهره می‌برد و با فعال کردن این گزینه در تنظیمات، بازیکنان نسخه‌ی موبایل می‌توانند به همراه گیمر‌های پی سی هم به انجام بازی بپردازند. به‌طور کلی Combat Master Mobile به واسطه‌ی گیم‌پلی مهارت محور و سریعی که ارائه می‌کند، می‌تواند تجربه‌ی متفاوت و هیجان‌انگیزی را در سبک شوتر چندنفره برای بازیکنان رقم بزند. همچنین این بازی به‌صورت رایگان عرضه شده است و در دو حالت آنلاین و آفلاین قابل اجرا است.

دانلود بازی Combat Master Mobile


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده