نویسنده: سیدرضا نصری
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Undawn | تلاش برای بقا به سبک تنسنت

بازی Undawn حاصل مدت‌ها تجربه‌ی پر فراز و نشیب شرکت تنسنت در ساخت سری بازی‌های چندنفره‌ی موبایل محسوب می‌شود. در ادامه با معرفی بازی Undawn همراه زومجی باشید.

اگر اخبار مربوط‌به دنیای ویدیوگیم و به‌خصوص سری بازی‌های موبایل را دنبال کرده باشید، احتمالا به خوبی از میزان قدرت و گستردگی شرکت Tencent مطلع هستید. حال این شرکت مشهور چینی که سابقه‌ی درخشانی در انتشار بازی‌های موبایل مانند PUBG Mobile را دارد، با عرضه‌ی Undawn قدم در محدوده‌ی متفاوتی از ژانر بقا گذاشته است.

بازی موبایل Undawn درواقع یک اثر بقامحور در یک دنیای آخرالزمانی و پرشده از زامبی است که سعی دارد تا تجربه‌ی متفاوت و پر محتوایی را برای گیمر رقم بزند. تجربه‌ای که درکنار گیم‌پلی هیجان‌انگیز خود، تمرکز زیادی روی بخش شخصی‌سازی و البته بُعد واقع‌گرایانه بازی دارد.

آب و هوای بارانی و رعد و برق در بازی موبایل Undawn

بازی از سیستم شخصی‌سازی متنوع و پر جزئیاتی بهره می‌برد

Undawn در ابتدا از بازیکن می‌خواهد تا کاراکتر خود را ایجاد و جزئیات مختلفی از آن را شخصی‌سازی کند. از همین ابتدا، بازی حسابی دست گیمر را باز می‌گذارد و انتخاب‌های بسیاری را در دسترس او قرار می‌دهد. سپس بخش آموزشی Undawn آغاز می‌شود تا گیمر با سیستم گیم‌پلی و مکانیزم‌های مختلف آن نیز آشنا شود. این بخش نه انقدر طولانی است تا بازیکن را از خود خسته کند، و نه انقدر کوتاه که مفهوم را به درستی منتقل نکند؛ به‌خصوص که بازی از گیم‌پلی و رابط کاربری آشنایی بهره می‌برد که مشابه آن را پیش از این در سایر آثار شرکت تنسنت مانند پابجی موبایل دیده‌ایم.

از همین جهت می‌توان گفت که Undawn سیستم مبارزه‌ی فکرشده و باکیفیتی دارد که بعید است حال‌و‌هوای خسته‌کننده‌ای به خود بگیرد. بازی انقدر در استفاده از سلاح‌های گرم، عمکلرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد که ممکن است حتی گیمر را به طولانی‌تر کردن بعضی از مبارزات ترغیب کند. همچنین بازی مدل‌های متنوعی از زامبی‌ها و حیوانات را شامل می‌شود و برای بعضی از مکان‌ها و مراحل، باس‌های قدرتمندی را نیز در نظر گرفته است.

شلیک با شاتگان به زامبی در بازی موبایل Undawn

Undawn دنیایی را خلق می‌کند که در آن می‌توان درکنار پیش‌برد مأموریت‌های اصلی و فرعی، به‌طور آزادانه مشغول گشت‌و‌گذار شد. وسلیه‌های نقلیه‌ی متنوعی مانند موتور نیز در بازی وجود دارند تا دسترسی به مکان‌های دور، کار چندان سختی محسوب نشود؛ علاوه‌بر این، وسایل نقلیه در جابه‌جایی منابع هم می‌توانند کمک بزرگی شمرده شوند و آیتم‌ها را به مراتب سریع‌تر و در حجم بالا‌تری جا‌به‌جا کنند.

در روند گیم‌پلی هر شخصی باید در یک محدوده‌ی مشخص‌شده، خانه یا به عبارت دیگر، کمپ را ایجاد کند و تمام تلاش خود را برای ارتقا آن به کار بگیرد. طراحی کمپ و چینش وسیله‌ها نیز همگی به سلیقه و میزان تلاش گیمر بستگی دارند. همچنین بازیکنان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله مبارزه با زامبی‌ها، کسب منابع و سایر فعالیت‌ها با یکدیگر همکاری کنند و به پیشرفت یکدیگر سرعت ببخشند.

بازی حساب ویژه‌ای روی بخش مشارکت و تعامل میان بازیکنان باز کرده است

بازی در بخش ساخت‌و‌ساز حسابی دست بازیکن را باز می‌گذارد و آیتم‌های زیادی را برای کرفت کردن در دسترس قرار می‌دهد. Undawn وجه واقع‌گرایانه هم دارد و چالش‌های جالبی را در روند گیم‌پلی ارائه می‌کند. درکنار احساس گرسنگی کاراکتر، باید زمانی را برای خواب، حمام، نظافت لباس و حتی رفتن به سرویس بهداشتی اختصاص داد. رعایت تمام این موارد باعث می‌شوند تا عملکرد بهتری را از کاراکتر خود در زمینه‌ی های مختلف مشاهده کنیم.

بازی اندروید و آیفون Undawn از لحاظ گرافیکی هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد و درکنار نور پردازی زیبا، می‌تواند محیط‌های پرجزئیاتی را به تصویر بکشد. حرکت زامبی‌ها و حیوانات طراحی خوبی دارند و در کل این بازی موبایل از لحاظ بصری، انیمیشن‌های روان و جذابی را خلق می‌کند.

درنهایت اگر به سبک بقا و نقش آفرینی علاقه دارید، Undawn به واسطه‌ی کیفیت بالایی که در زمینه‌های مختلف از جمله گیم‌پلی و گرافیک دارد، می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما در موبایل رقم بزند. همچنین Undawn برای پی سی هم منتشر شده است و بازیکنان این پلتفرم می‌توانند با مراجعه به این لینک بازی را به‌صورت رایگان از فروشگاه استیم دانلود و نصب کنند. لازم به ذکر است که بازیکنان ایرانی برای تجربه‌ی بازی Undawn باید آی‌پی خود را تغییر دهند تا با مشکلی در زمینه‌ی اتصال به سرور‌ها مواجه نشوند.

دانلود بازی Undawn


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده