نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Rainbow Six Mobile | تجربه‌ای کم‌نظیر در سبک تاکتیکال شوتر

یوبیسافت با ساخت و عرضه Rainbow Six Mobile بالاخره به انتظارات طرفداران ریبنو سیکس و علاقه‌مندان به بازی‌های تاکتیکال شوتر در موبایل پایان داده است. در ادامه با معرفی بازی ریبنو سیکس موبایل همراه زومجی باشید.

درواقع همه‌چیز از سال ۲۰۱۵ میلادی شروع شد؛ زمانی‌که یوبیسافت یک بازی منحصر‌به‌فرد با نام Tom Clancy's Rainbow Six Siege را برای کنسول‌ها و پی سی منتشر کرد و قدم در یک راه پر فراز و نشیب گذاشت. این ویدیوگیم هم جذاب و منحصر‌به‌فرد تلقی می‌شد و هم تا حدودی ناامیدکننده هم به نظر می‌رسید. زیرا بعضی از ویژگی‌ها و مواردی که در زمینه‌های مختلف مانند گرافیک در قالب تریلر به تصویر کشده شده بودند، آن‌گونه که باید نتوانستند به مرحله‌ی اجرا برسند.

اما با گذشت سال‌ها و انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد، رینبو سیکس سیج توانست جایگاه ویژه‌ای میان بازیکنان پیدا کند و به یکی از بهترین بازی‌های تاکتیکال شوتر تبدیل شود. جایگاهی که برای پر شدن آن در پلتفرم موبایل، تنها به یک نسخه‌ی پورت‌شده یا مشابه با نسخه‌ی کنسولی رینبو سیکس سیج نیاز داشت که بالاخره این اتفاق توسط‌ خود یوبیسافت و با ساخت Rainbow Six Mobile رقم خورد.

معرفی بازی رینبو سیکس موبایل

بازی اندروید و آیفون Rainbow Six Mobile مانند نسخه‌ی کنسولی آن، یک بازی چند نفره‌ی تاکتیکال شوتر است. رقابت‌هایی که در این بازی به مخاطب ارائه می‌شوند، متفاوت با سایر آثار آنلاینی هستند که در حال حاضر در پلتفرم موبایل وجود دارند. در واقع باتوجه‌به‌ گیم‌پلی و جزئیات نسخه‌ی فعلی رینبو سیکس موبایل، این‌گونه می‌توان برداشت کرد که بازی قرار است درکنار ارائه‌ی تجربه‌ی بسیار نزدیک به نسخه‌ی اصلی، تغییرات و تفاوت‌هایی را نیز در جهت بهبود عملکرد و سازگاری با شرایط موبایل داشته باشد.

بازی اندروید Rainbow Six Mobile

گیم‌پلی Rainbow Six Mobile این‌گونه دنبال می‌شود که گیمر در هر دور از بازی باید در یکی از دو جناح‌های حمله و دفاع، به مبارزه بپردازد. هر جناح پنج عضو دارد که هر یک باتوجه‌به ویژگی‌های اپراتور خود می‌تواند نقش بسیار موثری را در روند بازی ایفا کند. در حال حاضر بازی‌ سه حالت Secure Area ،Bom و Team Deathmatch را در دسترس بازیکنان قرار داده است. احتمال اضافه شدن رویداد‌های دیگری نیز در نسخه‌ی جهانی وجود دارد. در حالت Secure Area تیم دفاع‌کننده باید از یک مکان مشخص‌شده در یک ساختمان محافظت کند و مانع از ورود تیم مقابل شود‌.

بازی به خوبی می‌تواند حس و حال نسخه‌ی کنسولی رینبو سیکس سیج را در پلتفرم موبایل تداعی کند

همچنین در حالت Bomb که یکی از محبوب‌ترین مود‌های رینبو سیکس شمرده می‌شود، تیم دفاع باید از دو بمب در دو مکان مختلف محافظت کند و مانع از خنثی شدن هر یک از آن‌ها توسط تیم حریف شود. این مود به‌دلیل بالانس بهتری که میان اپراتور‌های دو جناح برقرار می‌کند، بسیار محبوب است و جزو پر مخاطب‌ترین حالت‌های Rainbow Six Siege محسوب می‌شود. اما حالت Team Deathmatch بیشتر برای آشنا شدن بازیکنان جدید با نقشه و مکانیزم‌های گیم‌پلی طراحی شده است و برخلاف سایر حالت‌ها، از قابلیت ریسپان بهره می‌برد.

بازی موبایل Rainbow Six Mobile

هر جناح دارای اپرتور‌های ویژه‌ای است که در تیم مقابل در دسترس نیستند. می‌توان گفت که شناخت و استفاده‌ی درست از هر اپراتور، ممکن است در مواردی به‌تنهایی جریان بازی را تغییر دهد. درواقع اپراتور‌ها هرکدام علاوه‌بر قدرت ویژه‌ای که در اختیار دارند، از سلاح‌ها و میزان سلامتی منحصربه‌فردی هم بهره می‌برند. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، بازی دارای تفاوت‌ها و تغییراتی نسبت به نسخه‌ی اصلی است که همگی در جهت سازگارتر شدن بازی با موبایل اعمال شده‌اند. از همین‌رو اگر پیش از این تجربه بازی رینبو سیکس را در پی سی یا کنسول داشته‌اید، احتمالا متوجه تفاوت‌های آن خواهید شد.

یوبیسافت نسبت به نسخه‌ی کنسولی، تغییرات هوشمندانه‌ای را در بازی لحاظ کرده است تا گیم‌پلی به خوبی با شرایط موبایل سازگار شود

درنهایت باید گفت که Rainbow Six Mobile درحال حاضر در نسخه‌ی بتا محدود به سر می‌برد و هنوز به مرحله‌ی انتشار جهانی نرسیده است. بنابراین ممکن است مشکلاتی در زمینه‌ی نرخ فریم یا وضعیت سرور‌ها وجود داشته باشد که اگر در آپدیت‌های پیش رو رفع نشوند، احتمالا در نسخه‌ی اصلی بازی برطرف خواهند شد. بااین‌حال رینبو سیکس موبایل هم‌اکنون نیز می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند و تجربه‌ی با کیفیتی را از سبک تاکتیکال شوتر در پلتفرم موبایل برای‌تان رقم بزند؛ تجربه‌ی جذابی که مشابه آن را با چنین کیفیتی، به سختی می‌توان در اندروید و آیفون پیدا کرد.

در آخر اگر قصد تجربه‌ی Rainbow Six Mobile را دارید، ابتدا باید آی پی خود را تغییر دهید، سپس در پلی‌استور برای دسترسی به نسخه‌ی بتا بازی ثبت نام کنید. اما اگر به هر دلیلی در این راه موفق نشدید، تنها کافی است تا فایل بازی را که در سطح اینترنت نیز به‌راحتی یافت می‌شود، دانلود کنید و به‌راحتی به تجربه‌ی بازی بپردازید. همچنین کاربران پلتفرم آیفون هم می‌توانند پس از تغییر آی پی خود به این لینک مراجعه و ثبت نام کنند تا بالاخره پس از دریافت دعوت نامه، موفق به تجربه‌ی نسخه‌ی بتا رینبو سیکس موبایل شوند.

دانلود بازی Rainbow Six Mobile برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده