بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس و اس | از وارزون 2 تا هیلو اینفینیت

بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس و اس | از وارزون 2 تا هیلو اینفینیت

شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

دارندگان کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس | اس می‌توانند به‌صورت رایگان بازی‌های سرگرم‌کننده مختلفی را روی پلتفرم خود تجربه کنند. با ما همراه باشید تا بهترین این بازی‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

شکی نیست که در سال ۲۰۲۰ شرکت مایکروسافت جنگ کنسولی نسل نهم بازی‌های ویدیویی را با عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس بسیار قدرتمند شروع کرد. کنسول‌های قدرتمندی که با تمرکز روی ارائه رزولوشن و نرخ فریم بالاتر از قبل تلاش می‌کنند تا تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. البته که در صورت در اختیار داشتن این کنسول‌ها حتما لازم نیست برای هر بازی پول پرداخت کنید و فروشگاه ایکس باکس با ارائه بازی‌های رایگان مختلف این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از بازی کردن با کنسول خود لذت ببرید. البته که فراموش نکنید این بازی‌ها عنوان فری‌تو‌پلی را یدک می‌کشند و برای دسترسی به محتویات ویژه آن‌ها (از آیتم‌های پوششی گرفته تا سیزن پس) باید پولی جداگانه و درون بازی پرداخت کنید.


بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس و اس کدام ها هستند؟

از بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس که می‌توان آن‌ها را از فروشگاه ایکس باکس دانلود و تجربه کرد می‌توان به آثاری همچون سیمز 4، بخش چندنفره هیلو اینفینیت، کال‌ آف دیوتی وارزون 2 و بازی eFootball 2023 اشاره کرد که هرکدام در سبک‌های مختلف تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.


بازی‌هایی در سبک‌های مختلف شوتر اول‌شخص، ورزشی، چندنفره آنلاین و استراتژی از جمله آثاری هستند که در این فروشگاه یافت می‌شوند و دست بازیکنان با سلایق مختلف را برای انتخاب بازی مورد علاقه خود باز گذاشته‌اند. ازاین‌رو ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به فروشگاه ایکس باکس سری بزنیم و بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس را با شما مرور کنیم. از بازی‌های همچون بخش چندنفره هیلو اینفینیت گرفته تا کال آف دیوتی وارزون 2 از جمله آثاری هستند که می‌توانید در فهرست پیش‌رو آن‌ها را پیدا کنید. بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند.

بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس


تانک جنگی در بازی World of Tanks

۲۷- بازی World of Tanks

  • سازنده و ناشر: Wargaming Minsk / وارمینگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: مبارزات ماشینی

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های جنگی و مخصوصا از نوع تانک‌محور هستید، بازی World of Tanks برای شما ساخته شده است. اثری رایگان و سرگرم‌کننده که در جریان آن شما می‌توانید با کنترل انواع و اقسام تانک‌های جنگی قدیمی و جدید به سراغ نبردهایی سهمگین با دیگر بازیکنان بروید. تانک‌هایی از دوره پیش از جنگ جهانی دوم گرفته تا جنگ سرد که هرکدام تجربه نبردی منحصربه‌فرد را در یکی از ۶ حالت مبارزه بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. در حال حاضر جالب است بدانید که بیش از ۶۰۰ نوع تانک جنگی در پنج کلاس مختلف در بازی گنجانده شده است که هرکدام حس‌وحال متفاوتی را برای شما رقم می‌زنند.

البته که نباید از بخش شخصی‌سازی پیشرفته بازی صرف‌نظر کنیم که به‌واسطه آن قادر هستید تا درکنار استفاده از تجهیزات و جنگ‌افزارهای مختلف در تانک‌های خود، آن‌ها را از لحاظ بصری نیز تغییر دهید. همان‌‌طور که گفته شد، World of Tanks یک بازی فری‌توپلی است و شما می‌توانید آن را به‌صورت رایگان تجربه کنید، اما باید درنظر داشته باشید که برای استفاده از برخی ویژگی‌های آن باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. با تمامی این اوصاف World of Tanks از زمان انتشار اولیه خود (سال ۲۰۱۰) تاکنون توانسته است مخاطبان بسیاری را روی پلتفرم‌های مختلف جذب خود کند و بدون شک کاربران پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس نیز می‌توانند با نصب آن ساعاتی سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنند.


بازی Warframe

۲۶- بازی Warframe

  • سازنده و ناشر: Digital Extremes
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

بازی رایگان بعدی این فهرست به یک اثر اکشن نقش آفرینی جذاب از استودیو دیجیتال اکستریمز اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان کنترل اعضای مبارزانی باستانی به‌نام Tenno را به‌عهده می‌گیرند. نژادی که پس از یک دوره خواب طولانی حالا در آینده‌ای دور خود را پیدا می‌کنند و باید با قبیله‌ای دیگر به‌نام Origin System وارد نبرد شوند. این افراد می‌توانند با استفاده از توانایی ویژه خود که Warframe نام دارد و با کمک سلاح‌ها و توانایی‌های دیگر مأموریت‌های خود را به ‌اتمام برسانند.

با پیش‌روی در بازی بخش‌های مختلفی از داستان برای‌تان آشکار می‌شود و می‌توانند بیشتر از قبل با دنیای Warframe ارتباط برقرار کنند. المان‌های محیطی Warframe به‌صورت تصادفی تولید می‌شوند و بازی یک دنیای جهان‌باز گسترده را در خود جای داده است که در جای‌جای آن می‌توانید مراحلی داستان‌محور را پیدا و تجربه کنید. درکنار گیم‌پلی جذاب و گرافیک بصری خیره‌کننده، سازندگان تاکنون بسته‌های گسترس‌دهنده مختلفی را برای بازی منتشر کرده‌اند که هرکدام محتویات و قابلیت‌های متعددی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.


بازی War Thunder

۲۵- بازی War Thunder

  • سازنده و ناشر: Gaijin Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزات ماشینی

War Thunder یک بازی جنگی با محوریت مبارزات ماشینی در هوا، زمین و دریا است که جنگ‌افزارهایی قدرتمند از کشتی‌های نظامی دوره پیش از جنگ جهانی اول گرفته تا تانک‌ها و جنگنده‌های هوایی مختلف را شامل می‌شوند. بازیکنان در این بازی درواقع می‌توانند جت‌، خودروهای زمینی و کشتی‌های دریایی ساخت کشورهای مختلف همانند امریکا، آلمان، روسیه، بریتانیا و غیره را کنترل کنند و به دلخواه با هرکدام آن‌ها به نبرد دیگر بازیکنان وارد شوند. بازی سه حالت مختلف به‌نام‌های آرکید، Realistic و Simulator را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که هرکدام تجربه متفاوتی را در برمی‌گیرند. به‌صورتی‌که بخش در بخش آرکید سرعت گیم‌پلی بالا است و تا حد ممکن سلاح‌ها و تجهیزات برای بازی ساده‌سازی شده‌اند.

اما با رفتن به بخش‌های Realistic و Simulator سرعت بازی کاهش پیدا می‌کند و گیم‌پلی به دنیای واقعی نزدیک‌تر و در نتیجه سخت‌تر می‌شود. استودیو گایجینگ اینترتینمنت هرساله رویداد جدیدی برای کاربران این بازی تدارک می‌بیند که به‌واسطه آن المان‌های گیم‌پلی جدیدی را پیش‌روی ما قرار می‌دهد. درنهایت می‌توان گفت که War Thunder با تمامی ویژگی‌های خود می‌تواند به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان بازی‌های جنگی تبدیل شود که رایگان بودن آن روی پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس باعث می‌شود تجربه آن خالی از لطف نباشد.


کاراکترهای بازی Trove

۲۴- بازی Trove

  • سازنده و ناشر: Trion Worlds
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: سندباکس

یکی دیگر از بازی‌های جذاب و رایگانی که می‌توانید روی فروشگاه ایکس باکس پیدا کنید، Trove ساخته استودیو Trion Worlds است که شما را به دنیای پیکسلی مشابه با مجموعه ماینکرفت می‌برد. اثری که در جریان آن بازیکنان از ابتدا کنترل یکی از شخصیت‌های بازی را در اختیار می‌گیرند که هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به‌فردی را مطابق با کلاس مخصوص به خود در اختیار دارند. از اول بازی بازیکنان در مکانی به‌نام Hub قرار می‌گیرند و ازطریق پورتال‌های مختلف می‌توانند وارد دنیاهای گوناگون و متنوع بازی شوند. البته که شرط ورود به این پورتال‌ها رسیدن به سطحی مشخص است و هرکدام با پیشرفت بازیکنان و رسیدن آن‌ها به سطوح بالاتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند.

برخلاف دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی در Trove شما تنها سه آیتم کلاه، سلاح و ماسک را می‌توانید از شکست دشمنان خود لوت کنید و برای به‌دست آوردن دیگر آیتم‌های بازی باید ازطریق مکانیزم کرفتینگ، فروشگاه‌های داخل بازی، داد و ستد با دیگر بازیکنان و رسیدن به سطح بالاتر اقدام کنید. از دیگر ویژگی‌های بازی به قابلیت شخصی‌سازی گسترده آن می‌توان اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد کاراکتر خود را مطابق میل خود طراحی کنید. در مجموع Trove را می‌توان اثری سرگرم‌کننده در میان بازی های رایگان کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس درنظر گرفت که برای مدتی بتواند شما را سرگرم کند.


کاراکترهای بازی The Sims 4

۲۳- بازی The Sims 4

  • سازنده و ناشر: مکسیس / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شبیه‌ساز اجتماعی

آخرین نسخه اصلی از مجموعه سیمز یکی دیگر از آثار فری تو پلی موجود در فروشگاه ایکس باکس است که تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اگر از علاقه‌مندان مجموعه سیمز باشید، حتما با سبک گیم‌پلی شبیه‌سازی آن آشنایی دارید. بازی سیمز 4 نیز همانند آثار پیشین مجموعه خود یک شبیه‌سازی از زندگی روزمره را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد که در جریان آن بازیکنان بدون آن‌که هدف خاصی را دنبال کنند، قادر هستند تا با تعامل با المان‌های محیطی دنیای بازی، مسیر زندگی شخصیت‌های آن را پیش ببرند. درواقع بازیکنان در این بازی شخصیت‌هایی به‌نام Sims را کنترل می‌کنند و باید مسئولیت رفتارها و نیازهای آن‌ها را به‌عهده بگیرند.

در این بازی شما باید نیازهای مختلفی همانند گرسنگی، سرگرمی و انرژی شخصیت‌ها را به روش‌های مختلف برآورده کنید. از سویی دیگر سازندگان یک واحد پولی مشخص در بازی درنظر گرفته‌اند و شخصیت‌های بازی می‌توانند با استخدام در یک شغل مشخص یا فروش آیتم‌هایی دست‌ساز همانند نقاشی کسب درآمد کنند. تاکنون محتوای قابل دانلود متعدد و زیادی برای این بازی منتشر شده است که هرکدام امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی را به بازی اصلی اضافه می‌کنند.


بازی ویدیویی Tera

۲۲- بازی TERA

  • سازنده و ناشر: Krafton
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی چندنفره

TERA یا The Exiled Realm of Arborea بازی بعدی این فهرست نام دارد که به‌عنوان یک اثر آنلاین چندنفره به‌صورت رایگان در فروشگاه ایکس باکس قرار گرفته است. سیستم مبارزات بازی به‌صورت همزمان دنبال می‌شود و بازیکنان باید گیم‌پلی آن را از دوربین نمای سوم‌شخص دنبال کرده و در نبردهای تن‌به‌تن با دیگر بازیکنان آن‌ها را به خاک و خون بکشند!

بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد بازیکنان تا شخصیت اصلی را از میان یکی از هفت نژاد مختلف انتخاب کنند که در ۱۳ کلاس گوناگون هر کدام آن‌ها مهارت‌های مختلف و منحصربه‌فردی را در اختیار دارند. هرکدام از نژاد‌های شخصیت‌های بازی با کلاس‌ مشخص خود، به‌واسطه وجود یک درخت مهارت می‌توانند توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی را در اختیار بگیرند و از آن‌ها در نبردهای بازی استفاده کنند. درمجموع TERA با گرافیک چشم‌نواز و سیستم مبارزات هیجان‌انگیز خود برای چند ساعت هم که شده می‌تواند به انتخاب سرگرم‌کننده‌ای برای اوقات فراغت شما تبدیل شود.


بازی Splitgate

۲۱- بازی Splitgate

  • سازنده و ناشر: 1047 Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن، شوتر اول‌شخص

یکی از بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس، Splitgate ساخته استودیو 1047 Games نام دارد که به‌عنوان یک اثر شوتر اول‌شخص تجربه‌ای سرگرم‌کننده و فوق‌العاده لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اثری که در سیستم مبارزات خود با الهام‌گیری از مجموعه هیلو، مبارزاتی نفس‌گیر را در اختیار شما قرار می‌دهد و از سویی دیگر با ارائه المان‌های گیم‌پلی محیطی همانند پورتال‌های جابه‌جایی مکان (با ایده‌گیری از مجموعه Portal)، تجربه آن روی پلتفرم ایکس باکس به‌شدت توصیه می‌شود.

بازی علاوه‌بر ارائه سیستم شخصی‌سازی گسترده، بیش از ۱۵ حالت کژوال و رقابتی مختلف و بیش از ۲۰ نقشه متنوع را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که هرکدام استایل و سبک بازی مختص به خود را دارا هستند. نقشه‌هایی که برای مثال یک واحد تحقیقاتی درون یک آتشفشان فعال یا یک هتل لوکس زیر آب را شامل می‌شوند و تنوع آن‌ها نشان می‌دهد سازندگان تا چه اندازه می‌توانند در این بازی دست به رویاپردازی بزنند. درکنار گیم‌پلی جذاب، گرافیک بصری بازی زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد و به‌عنوان یک بازی فری‌توپلی اصلا شما را ناامید نمی‌کند.


گیم پلی بازی Smite

۲۰- بازی Smite

  • سازنده و ناشر: Titan Forge Games / های‌رز استودیوز و تنسنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: چندنفره آنلاین

بازی بعدی فهرست بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس یک اثر چندنفره آنلاین از استودیو Titan Forge Games است که بازیکنان می‌توانند در آن کنترل یکی از شخصیت‌های حماسی اساطیر فرهنگ‌های مختلفی همانند چین، مصر، یونان یا نورث را به‌عهده بگیرند. درواقع هر کدام از شخصیت‌های بازی Smite در یکی از پنج دسته اصلی ساسین،‌ گاردیان، هانتر، جادوگر و جنگجو قرار می‌گیرند که انتخاب هرکدام، مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

درخصوص گیم‌پلی بازی Smite حالت‌های مختلفی را در خود جای داده است و در آن بازیکنان در قالب دو تیم ۵ نفره در مقابل هم قرار می‌گیرند و پس از وارد شدن به نقشه بازی خود را در سه مسیر مختلف پیدا می‌کنند. هر مسیر توسط یک «Phoenix» و تعدادی برج دفاعی مراقبت می‌شود و هدف بازیکنان از بین این مکانیزم‌های دفاعی و تصرف پایگاه دشمن است. اصلی‌ترین سیستم دفاعی فینیکس‌ها هستند که از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار هستند و درکنار یک تایتان غول‌آسا، هدف اصلی تیم شما به‌شمار می‌روند. اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی بود که استودیو Hi-Rez اعلام کرد که تعداد بازیکنان این بازی از ۴۰ میلیون نفر عبور کرده است که نشان می‌دهد تا چه اندازه سازندگان در جذب مخاطب برای اثر خود موفق عمل کرده‌اند.


آیتم ها در بازی Rogue Company

۱۹- بازی Rogue Company

  • سازنده و ناشر: فرست واچ گیمز / های‌رز استودیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر سوم‌شخص

Rogue Company یکی دیگر از بازی‌های رایگان پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس است که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۲۰ دراختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفت. بازی شامل ۲۵ شخصیت مختلف است که Rogue نامیده می‌شوند و هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های مختلفی را در اختیار دارند. بازی به‌صورت مأموریت‌محور است و هر دور مسابقه بدین صورت آغاز می‌گردد که در ابتدا بازیکنان از آسمان وارد هر نقشه می‌شوند و در مأموریت‌های مختلف باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. سازندگان چندین حالت مختلف در بازی قرار داده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به Extraction اشاره کرد که در جریان آن بازیکنان در یک نبرد چهار در مقابل چهار باید یک هدف مشخص را هک کنند.

همچنین سازندگان سلاح‌ها و تجیهزات مختلفی را برای بازی Rogue Company در نظر گرفته‌اند که بازیکنان می‌توانند در بین مراحل آن‌ها را خریداری کنند. بازی شاید نتواند از لحاظ کیفی رقیبی قدرتمند برای آثار همچون Rainbow Six Siege یا فورتنایت قلمداد شود، اما در مجموع می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم خود کند.


بازی Rocket League

۱۸- بازی Rocket League

  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: ورزشی رانندگی

بازی جذاب بعدی این فهرست به راکت لیگ ساخته استودیو سایانیکس اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان باید به‌وسیله خودروهای مجهز به موشک و توربو توپ را به دروازه تیم حریف وارد کنند. درواقع این بازی ترکیبی از فوتبال و ماشین‌سواری است و شما می‌توانید آن را به‌صورت چندنفره آنلاین با دیگر بازیکنان تجربه کنید. شما در این بازی قادر هستید تا خودروهای خود را با آیتم‌های مختلف شخصی‌سازی کرده و حالت‌های مختلف آن را همانند Snow Day ،Rumble و Hoops تجربه کنید.

راکت لیگ درواقع دنباله بازی Battle-Cars ساخته قبلی استودیو سایانیکس به‌شمار می‌رود که حالا با اضافه کردن المان‌های مختلف گیم‌پلی به اثری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شده است. بازی پس از انتشار در سال ۲۰۱۵ با نقدهای بسیار مثبتی از جانب بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد. از سویی دیگر Rocket League دارای رقابت‌ها و تورنمنت‌های حرفه‌ای مختلفی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در سطح جهانی بازی را با دیگر افراد تجربه کنند.


شخصیت‌های لگومانند بازی Roblox

۱۷- بازی ROBLOX

  • سازنده و ناشر: Roblox Corporation
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: اکشن ماجرایی، استراتژی، شبیه‌سازی

روبلاکس یک پلتفرم بازی‌سازی آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد تا در آن بازی‌های ویدیویی مختلف را ایجاد کنید و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. این بازی یک تجربه تمام‌عیار را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در دنیاهای مختلف آن شخصیت مورد علاقه‌تان را به هر نحوی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید، با دوستان و دیگر بازیکنان به رقابت بپردازید و با چالش‌های مختلف و جذاب روبه‌رو شوید.

از نکات جالب توجه پلتفرم Roblox این است که کاربران آن می‌توانند از هر قشر سنی (از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان) را شامل شوند و از تجربه بازی‌های آن لذت ببرند. در حال حاضر روبلاکس به‌صورت رایگان در پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس قرار گرفته است و بازیکنان می‌توانند با نصب آن به مجموعه‌ای از عظیم از بازی‌های مختلف و سرگرم‌کننده دسترسی پیدا کنند.


شنا کردن در بازی Rec Room

۱۶- بازی Rec Room

  • سازنده و ناشر: Rec Room Inc
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: چندنفره آنلاین

Rec Room را می‌توان دنیایی وسیع نامید که در آن شما می‌توانید بازی‌های چندنفره بسازید و با دوستان خود آن‌ها را تجربه کنید. از نکات جالب توجه Rec Room قابلیت بین‌پلتفرمی آن است که به شما اجازه می‌دهد آن را روی پلتفرم‌های مختلف با دیگر کاربران تجربه کنید.

این بازی شامل چندین بازی چندنفره مختلف است که شامل شوتر اول‌شخص، بازی‌های اکشن ماجرایی چندنفره و ۶ بازی ورزشی می‌شود. بازی ابزارهای مختلفی را در خود جای داده است که بازیکنان به‌واسطه آن‌ها می‌توانند مراحل و بازی‌های مختلفی را طراحی کنند. درواقع در بازی آیتمی با نام «maker pen» وجود دارد که برای ایجاد اشیا سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بازیکنان بعدا می‌توانند آن‌ها را وارد دنیای بازی کنند و با آن‌ها به تعامل بپردازند.


بازی پابجی

۱۵- بازی PUBG: BATTLEGROUNDS

بازی پابجی

  • سازنده و ناشر: استودیو پابجی / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال

بازی بعدی فهرست به یکی معروف‌ترین آثار سبک بتل رویال اختصاص دارد نسخه اصلی آن ابتدا در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. بدون شک پابجی را می‌توان یکی از دلایل اصلی محبوبیت سبک بتل رویال در بین بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد. اثری که در جریان آن تعداد حداکثر ۱۰۰ بازیکن در منطقه‌ای وسیع گرد هم می‌آیند و باید برای بقای خود تلاش کنند. در این بازی بازیکنان می‌توانند به‌صورت انفرادی، دو و حداکثر تیم چهارنفره وارد رقابت بتل رویال شوند و طبیعتا همان‌طور که می‌دانید، آخرین اشخاصی که از میان بازیکنان زنده بمانند، پیروز هر دور نبرد خواهند بود.

سال ۲۰۲۰ بود که این بازی به کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس | اس راه پیدا کرد و دو سال سازندگان آن را در حالت فری‌توپلی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران پلتفرم‌های گوناگون قرار دادند. در حال حاضر این بازی با ارائه رویدادها و محتویات مختلف طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است که این موضوع باعث می‌شود به‌عنوان یک اثر بتل رویال رایگان ارزش تجربه شدن داشته باشد.


بازی رایگان Path of Exile

۱۴- بازی Path of Exile

  • سازنده و ناشر: Grinding Gear Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Path of Exile یک بازی نقش‌آفرینی فری‌توپلی است که وقایع آن در دنیای تاریک و فانتزی رخ می‌دهد. در جریان داستان بازی دولت جزیره Oriath مردم را به قاره Wraeclast تبعید کرده که مکان خدایان باستانی لقب گرفته است. بازیکنان باید با کنترل شخصیت تبعید شده، یکی از هفت کلاس بازی را انتخاب کنند و برای بازگشت به Oriath، خدایان باستانی و دشمنان شیطانی مختلفی را در طول مسیر خود شکست دهند. بازی به‌شدت از گیم‌پلی مجموعه دیابلو الهام گرفته است و بسیاری حتی آن را دنباله معنوی دیابلو 2 نام‌گذاری می‌کنند. در بازی Path of Exile المان‌های روگ‌لایک را می‌توان مشاهده کرد، به‌صورتی‌که تمامی مناطق بازی به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و بازیکنان با هربار سفر به مکان‌های بازی با بخش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند.

بازیکنان در این بازی می‌توانند کوئست‌های مختلف شخصیت‌های غیرقابل بازی را انجام داده، وارد دخمه‌های مختلف شوند و پس از مبارزه با موجودات اهریمنی مختلف به جمع‌آوری امتیار بپردازند. Path of Exile در حال حاضر به‌صورت رایگان در پلتفرم ایکس باکس قرار گرفته است و بازیکنان علاقه‌مند به سبک دانجن‌کراولر و اکشن نقش‌آفرینی می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.


کاراکتر Maeve در بازی Paladins

۱۳- بازی Paladins

  • سازنده و ناشر: ایول موجو گیمز / های‌رز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شوتر اول‌شخص

پالادینز یک بازی شوتر اول‌شخص قهرمانی است که وقایع آن در دنیایی خیالی به‌نام Realm رخ می‌دهد. در این بازی شاهد حضور سربازانی با چهره قرون وسطایی هستیم که برای مبارزه دشمنان خود از سلاح‌های مختلف و مدرن به‌جای شمشیر استفاده می‌کنند. در دنیای پالادین، نبردی بین دو فرقه Magistrate و Resistance/Paladins وجود دارد که در آن اعضای گروه اول قصد دارند تا جادو را به‌کنترل خود در بیاورند و اجازه ندهند شخصی جز آن‌ها از آن استفاده کند. در نقطه مقابل هم گروه مقاومت قرار می‌گیرند که ادعا دارند که جادو باید در اختیار تمامی افراد گذاشته شود.

قهرمانان بازی هرکدام مهارت‌های مخصوصی در اختیار دارند که بازیکنان می‌توانند ازطریق یک سیستم کارتی آن‌ها را بهبود دهند. درواقع بازیکنان ازطریق این کارت‌ها می‌توانند تا حد زیادی قهرمانان بازی را شخصی‌سازی کنند و در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار دهند. سازندگان چهار حالت اصلی در بازی قرار داده‌اند که هرکدام تجربه‌ منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. برای مثال در حالت Siege بازیکنان در قالب تیم‌های ۵ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و پس از فتح نقطه‌ای مشخص از نقشه بازی، وظیفه پیدا می‌کنند که یک محموله خاص را به پایگاه دشمن هدایت کنند.


کاراکتر تریسر در بازی Overwatch 2

۱۲- بازی Overwatch 2

  • سازنده و ناشر: بلیزارد اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: شوتر اول‌شخص

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های شوتر اول‌شخص آنلاین باشید، بدون شک بازی اورواچ ساخته استودیو بلیزارد را اورواچ 2 دنباله و جایگزین بازی اصلی اورواچ است که ابتدا در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود. شرکت بلیزارد اورواچ 2 را در سال ۲۰۲۲ به‌صورت رایگان برای پلتفرم‌های مختلف از جمله ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه کرد که در آن شاهد بازگشت شخصیت‌ها و قهرمانان دوست‌داشتنی نسخه اصلی بودیم که حالا درکنار شخصیت‌هایی جدید، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و آنلاین را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. در این نسخه حالا تعداد اعضای تیم‌ها از ۶ به پنج کاهش پیدا کرده و با تغییراتی که روی شخصیت‌ها اعمال شده، درمجموع سرعت بازی نیز افزایش پیدا کرده است.

علاوه‌بر تغییرات شخصیت‌ها، در این نسخه شاهد اضافه شدن نقشه‌های جدید به بازی هستیم که با سبک جدید تعداد اعضای تیم‌ها، هم‌خوانی بیشتری نیز دارند. همان‌طور که می‌دانید بازی اورواچ یک اثر پولی بود و بلیزارد نسخه دوم آن را به‌صورت فری-تو-پلی عرضه کرده است. در این نسخه حالا لوت‌باکس‌ها حذف شده‌اند و جای خود را به یک سیستم بتل پس داده‌اند که سازندگان ازطریق آن قهرمانان و نقشه‌های جدید را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.


بخش چندنفره هیلو اینفینیت

۱۱- بازی Halo Infinite

بخش چندنفره هیلو اینفینیت

  • سازنده و ناشر: 343 Industries / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول‌شخص

یکی از جدیدترین بازی رایگان این فهرست بخش چندنفره آخرین نسخه از مجموعه محبوب هیلو است که بدون شک تجربه آن برای هر کاربری می‌تواند لذت‌بخش باشد. Halo Infinite به‌خودی خود بازی بسیار خوش‌ساخت و فوق‌العاده‌ای است و این موضوع در مورد بخش چندنفره آن هم صدق می‌کند. همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه سازندگان حالت‌های مختلفی همانند دث‌مچ، Capture the flag و دیگر بخش‌ها را در قسمت چندنفره این بازی قرار داده‌اند که بازیکنان می‌توانند در دو حالت چهار در مقابل چهار و تیم‌های بسیار بزرگ در مقابل یکدیگر قرار گیرند و هرتیمی که زودتر به امتیاز برسد برنده مسابقه خواهد بود.

از جدیدترین ویژگی‌هایی که در این نسخه از هیلو به بخش چندنفره آن اضافه شده است می‌توان به آیتم‌هایی اشاره کرد که به‌صورت موقت یک توانایی خاص را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. گیم‌پلی روان، گرافیک جذاب و صداگذاری عالی از جمله ویژگی‌های بخش چندنفره بازی هیلو اینفینیت هستند که باعث می‌شود تجربه آن را به هر بازیکنی توصیه کنیم.


بازی بتل رویال فورتنایت

۱۰- بازی فورتنایت

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال

یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس، بدون شک فورتنایت ساخته استودیو اپیک گیمز است که در نسخه اختصاصی نسل نهمی خود تجربه‌ای به‌مراتب بهتر را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد. درواقع کمتر کسی است که نام بازی بتل رویال Fortnite را به گوش نشنیده باشد یا حتی آن را تجربه نکرده باشد. اثری که در جریان آن بازیکنان به‌صورت انفرادی یا چندنفره باید در جزیره‌ای وسیع با دیگر بازیکنان وارد مبارزه شوند و درنهایت فرد یا گروهی که لقب آخرین بازمانده را به خود اختصاص دهد، پیروز رقابت می‌شود.

فورتنایت مخصوصا در سال‌های گذشته میزبان شخصیت‌ها و کاراکترهای مختلفی از دیگر مدیوم‌های سرگرمی بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به جان ویک، شخصیت‌های مارول، شخصیت‌های مجموعه ویچر و دیگر بازی‌های ویدیوی اشاره کرد. بازی بدون شک در هر فصل خود تجربه‌ای به‌روزتر و در عین‌حال سرگرم‌کننده‌تر را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد که همین موضوع باعث شده است از زمان انتشار آن تاکنون، بازیکنان بسیاری همواره در حال تجربه آن باشند.


شخصیت ماهی‌گیر در بازی Fishing Planet

۹- بازی Fishing Planet

  • سازنده و ناشر: Fishing Planet LLC
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی، ماهی‌گیری

بازی بعدی مختص علاقه‌مندان ماهی‌گیری است. اثری اول‌شخص و آنلاین که تلاش می‌کند با ارائه تجربه بصری و گیم‌پلی‌ای نزدیک به واقعیت، تجربه‌ای سرگرم‌کننده از ماهی‌گیری را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در بازی بیش از ۱۵۰ گونه ماهی مختلف با رفتارهای منحصربه‌فرد قرار داده شده است که هرکدام در شرایط محیطی مختلفی در بازی قرار گرفته‌اند. سازندگان همچنین در بازی سیستم آب‌وهوایی پویا قرار داده‌اند که به‌واسطه آن شما می‌توانید در شب و روز و در فصل‌های مختلف و شرایط مختلف آب‌وهوایی به ماهی‌گیری بپردازید. شما می‌توانید از انواع قلاب ماهی‌گیری و صدالبته از انواع طعمه مختلف برای ماهی‌گیری خود استفاده کنید، چرا که گیر انداختن ماهی‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون به تعویض تجهیزات شما نیازمند است.

شما برای تجربه Fishing Planet نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارید،‌ اما ضرورتی برای داشتن اشتراک پلاس وجود ندارد. درنهایت درنظر داشته باشید که این بازی برای تمامی کاربران ساخته نشده‌ است و علاقه‌مندان به ماهی‌گیری می‌توانند با آن به‌خوبی ارتباط برقرار کنند و افرادی که علاقه‌ای به این سرگرمی‌ ندارند ممکن است به سرعت از تجربه Fishing Planet خسته شوند. گرافیک بصری زیبا، فیزیک و هوش مصنوعی رفتار نزدیک به واقعیت ماهی‌ها در بازی باعث شده است تا Fishing Planet به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های ماهی‌گیری شما تبدیل شود.


اسکین‌های Tron برای بازی Fall Guys

۸- بازی Fall Guys

  • سازنده و ناشر: مدیاتونیک / دیوالور دیجیتال، اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بتل رویال، پلتفرمر
یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فهرست بهترین بازی های رایگان کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس، بازی Fall Guys ساخته استودیو مدیاتونیک است که در جریان آن نزدیک به ۴۰ بازیکن در مسابقات مختلف در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بازی از مسابقات و مراحل مختلفی بهره می‌برد که هرکدام المان‌های پلتفرم‌ گوناگونی را در خود جای داده‌اند. در هرکدام از مراحل بازی، تنها تعداد محدودی از بازیکنان شانس رسیدن به مرحله بعد را دارند و این تعداد رفته‌رفته تا آخرین مسابقه کاهش پیدا می‌کند.

درنهایت هم همانند یک رقابت بتل رویال، تنها یک بازیکن شانس برنده شدن در این مجموعه‌ها رقابت را دارد. مینی‌گیم‌های بازی به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و هرکدام سبک خاصی از گیم‌پلی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند. به‌نحوی که در بعضی مراحل بازیکنان باید زودتر از دیگران به خط پایان برسند یا در برخی دیگر افرادی پیروز میدان هستند که بتوانند در مقابل موانع و تله‌های محیطی مدت‌زمان بیشتری از سایر جان سالم به‌در ببرند.


اتاق‌های پناهگاه در Fallout Shelter

۷- بازی Fallout Shelter

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: استراتژی

فال‌اوت شِلتر یک بازی استراتژی سرگرم‌کننده از مجموعه محبوب Fallout است که این‌بار بازیکنان را در وظیفه مدیریت زندگی افراد حاضر در یکی از پناهگاه‌های معروف مجموعه قرار می‌دهد. درواقع شما قرار است از ابتدا نیازهای اولیه افراد حاضر در پناهگاه را فراهم کنید و در ادامه با حفظ امنیت آن‌ها، زندگی مسالمت‌آمیزی را برای‌شان رقم بزنید. کاری که شاید در ابتدا ساده به‌نظر برسد، اما رفته‌رفته و با گسترش جمعیت، چالش‌های متعددی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. در این بازی همه‌چیز تحت اختیار شما قرار دارد. درواقع می‌توانید رفته‌رفته پناهگاه خود را گسترش دهید و واحدهای مختلفی را به آن اضافه کنید.

اتاق‌های جدید می‌توانند سالن بدن‌سازی، آزمایشگاه ساخت دارو، مدرسه و غیره باشند که همه در راستای بهبود وضع زندگی افراد پایگاه شما فعالیت می‌کنند. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی و کارتونی است و به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها با آن ارتباط برقرار کنید. از نکات جالب Fallout Shelter می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وابستگی بسیار کمی به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دارد و اگر کمی صبر و حوصله به‌خرج دهید، به‌راحتی می‌توانید بدون هزینه کردن هیچ پولی، در آن پیشرفت کنید و پایگاه خود را گسترش دهید.


نیمار با ریش در بازی eFootball کونامی

۶- بازی eFootball 2023

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: استراتژی

سال ۲۰۲۱ بود که شرکت کونامی تصمیم گرفت نام مجموعه فوتبال محبوب خود را از Pro Evolution Soccer به eFootball تغییر دهد. تغییری که به‌گفته کونامی قرار بود راه این مجموعه از نام نسخه قبلی خود جدا کند و آن را به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای بازی فوتبال شرکت الکترونیک آرتز در اختیار کاربران قرار دهد. بازی فوتبال جدید کونامی بالاخره تحت عنوان eFootball 2022 به‌صورت رایگان منتشر گردید، اما به‌واسطه مشکلات متعدد در زمینه‌های گیم‌پلی، گرافیک فنی و غیره با واکنش منفی کاربران و منتقدان روبه‌رو شد.

این بازی پس از فراز و نشیب‌های فراوان برخلاف رویکرد قبلی کونامی در خصوص انتشار سالانه نسخه‌های جدید، در سال ۲۰۲۲ با عرضه یک به‌روزرسانی به eFootball 2023 تغییر نام پیدا کرد. بازی در مجموع همچنان ساختار و اساس نسخه‌های قبلی خود را حفظ کرده است و پشتیبانی کونامی هر بار با انتشار یک‌به‌روزرسانی جدید کیفیت و عملکرد آن را نسبت به قبل بهبود می‌بخشد. با این وجود به‌نظر می‌رسد بازی فوتبال کونامی در حال حاضر راه زیادی برای رسیدن به کیفیتی قابل قبول و قابل رقابت با مجموعه فیفا الکترونیک آرتز (که از نسخه بعد نام آن تغییر پیدا خواهد کرد) دارد. مسیری که طرفداران این مجموعه به‌شدت منتظر آن هستند تا تجربه‌ای از فوتبال شرکت کونامی را که در نسخه‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی داشتند، دوباره آن را مشاهده کنند.


بسته الحاقی Shadowkeep بازی Destiny 2

۵- بازی Destiny 2

  • سازنده و ناشر: بانجی / اکتیویژن و بانجی
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص

دستینی 2 یکی از بهترین بازی‌های شوتر چند سال اخیر است که در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۷ با برچسب قیمت ۶۰ دلاری منتشر شد، اما پس از دو سال بانجی تصمیم گرفت تا آن را با نام Destiny 2: New Light به‌عنوان یک اثر رایگان (فری‌توپلی) در دست مخاطبان خود قرار دهد. در جریان نسخه دوم این مجموعه بازیکنان کنترل یکی از افراد Guardian را به‌عهده‌ می‌گیرند که درواقع نقش محافظان آخرین سرپناه کره مردم کره زمین را بازی می‌کنند. این افراد با استفاده از نیروی Light از بشریت در مقابل تهدیدهای موجودات بیگانه محافظات می‌کنند.

بازیکنان پس از ورود به این بازی با دنیای پهناوری روبه‌رو می‌شوند که محتوای خود را در قالب یک اثر چندنفره با المان‌های نقش‌آفرینی و در دو حالت PvE و PvP در اختیار مخاطبان قرار داده است. از زمان انتشار این بازی تاکنون، بسته‌های گسترش‌دهنده مختلفی برای آن منتشر شده است که هرکدام روایت و تجربه‌ جدیدی از بازی دستینی 2 را ارائه می‌دهند که بازی کردن آن‌ها خالی از لطف نیست. آخرین بسته گسترش‌دهنده این بازی Lightfall نام دارد که اوایل سال ۲۰۲۳ برای این بازی منتشر شد و در حال حاضر بازیکنان می‌توانند فصل‌های آن را تجربه کنند.


کاور بازی بازی Dauntless

۴- بازی Dauntless

  • سازنده و ناشر: فینیکس لبز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

بازی بعدی این فهرست به یک اثر اکشن نقش‌آفرینی از استودیو فینیکس لبز اختصاص دارد که در جریان آن در دنیایی خیالی که روبه نابودی قرار دارد، موجوداتی به‌نام Behemoth در حال شکار انسان‌ها هستند. گیم‌پلی کلی بازی بدین صورت است که شما باید تا جایی که می‌توانید این موجودات را شکار کرده و با لوتی که از آن‌ها به‌دست می‌آورید، به ساخت تجهیزات و امکانات مختلف مشغول شوید. البته که می‌توانید بازی را به‌صورت انفرادی و چندنفره دنبال کنید و با مکانیزمی مشابه با مجموعه مانستر هانتر، از تجربه آن لذت ببرید.

همان‌طور که گفته شد مکانیزم اصلی گیم‌پلی بازی برمبنای نابودی هیولاها، لوت کردن آن‌ها، ارتقای تجهیزات و آماده شدن برای مبارزه با هیولاهای بعدی چیده شده است. درواقع شما پس از نابود کردن هر هیولا باید تجهیزات جدیدی را کرفت کنید که در مقابل نقاط ضعف هیولاهای بعدی به کار شما بیایند. شما می‌توانید بیشتر بخش‌های بازی را از همین طریق پیش ببرید و بخش پولی بازی را بیشتر در زمینه پوشش ظاهری شخصیت‌ها درنظر بگیرید. سازندگان ۶ نوع سلاح مختلف در بازی گنجانده‌اند که شما می‌توانید هرکدام آن‌ها را مطابق میل خود ارتقا دهید و شخصی‌سازی کنید. طراحی هیولاهای بازی هم چیزی میان فانتزی و واقع‌گرایانه است و می‌توان آن‌ها را چیزی میان هیولاهای بازی God Eater و Monster Hunter درنظر گرفت. درمجموع Dauntless را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های فری‌توپلی فروشگاه ایکس باکس قلمداد کرد که در عین سرگرم‌کننده بودن تجربه‌ای لذت‌بخش و درعین حال ساده و بدون پیچیدگی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد.


تیراندازی در بازی Call of Duty: Warzone 2

۳- بازی Call of Duty: Warzone 2

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد و ریون سافتور / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص

سال گذشته بود که استودیو اکتیویژن پس از موفقیت‌های چشم‌گیر بازی بتل رویال کال آف دیوتی وارزون، نسخه دوم آن را به‌روزرسانی‌های جدید در اختیار مخاطبان قرار داد. اثری که در مقایسه با بازی‌های هم سبک‌ خود با ارائه گرافیک چشم‌نواز و گیم‌پلی‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده به سرعت به محبوبیت‌های فراوانی بین مخاطبان این مجموعه دست پیدا کرد. از ویژگی‌های جدید بازی Warzone 2 می‌توان به Circle Collapse اشاره کرد که باعث می‌شود چندین حلقه مختلف درون نقشه ایجاد شود که مستقل از یکدیگر شروع به کوچک شدن می‌کنند و درنهایت با یکدیگر ادغام می‌شوند.

از دیگر حالت‌های جدید بازی می‌توان به DMZ اشاره کرد که در جریان آن بازیکنان باید با دشمنان هوش مصنوعی و بازیکنان رقیب وارد مبارزه شوند و همزمان برای خروج از بازی و استخراج لوتی که به‌دست آورده‌اند، تلاش کنند. بازیکنان در بازی کار خود را با ظرفیت محدودی از تجهیزات آغاز می‌کنند و به‌واسطه آن می‌توانند در ادامه لوتی را که از هر رقابت به‌دست آورده‌اند، در اختیار خود بگیرند.


گیم پلی بازی Brawlhalla

۲- بازی Brawlhalla

  • سازنده و ناشر: Blue Mammoth Games / یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی، مبارزه‌ای

Brawlhalla یک بازی مبارزه‌ای جذاب از استودیو بلو‌مموث گیمز است که با الگوبرداری از Super Smash Bros و اضافه کردن برخی المان‌های جدید موفق شده است تا تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. برخلاف دیگر بازی‌های مبارزه‌ای شما لازم نیست که نوار سلامت حریف خود را به‌صفر برسانید و درواقع هدف شما بیرون انداختن دیگر کاراکترها از سکوهای هر استیج است. شخصیت‌های بازی هرکدام از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند که با سلاح‌های مخصوص می‌توانند برای رقبای خود بسیار خطرناک باشند.

در جریان بازی شما می‌توانید علاوه‌بر سلاح‌ها از یک سری وسایل پرتابی هماند نارنجک برای بیرون کردن حریف‌های خود از سکوها استفاده کنید که باعث می‌شود گیم‌پلی بازی از تنوع بالایی برخوردار شود. همچنین می‌توانید با جمع‌آوری سکه‌های مختلف و بالا بردن امتیاز خود، جنگجویان بیشتری را آزاد کرده و حتی کاراکترهای محبوب خود را شخصی‌سازی کنید. طراحی شخصیت‌ها و استیج‌های بازی از تنوع بالایی برخوردار است و درکنار موارد گفته شده باعث می‌شوند تا Brawlhalla به اثری سرگرم‌کننده و شایسته تجربه شدن تبدیل شود.


کاراکتر Ballistic در بازی ایپکس لجندز

۱- بازی Apex Legends

  • سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص

Apex Legends یک بازی شوتر قهرمانی چندنفره از استودیو ریسپاون است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با انتخاب یکی از قهرمانان بازی که Legends نامیده می‌شوند، وارد مسابقات و مبارزات چندنفره شوند. سازندگان در بازی دو حالت کلی بتل رویال و آرِنا را قرار داده‌اند که هرکدام از گیم‌پلی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در گیم‌پلی بازی در حالت بتل رویال، ۲۰ تیم سه‌نفره یا ۳۰ تیم دونفره روی یک جزیره فرود می‌آیند و باید با جست‌وجو برای انواع سلاح و تجهیزات، خود را برای نبرد با دیگر بازیکنان آماده کنند.

همانند دیگر بازی‌های بتل رویال، با گذشت زمان محدوده بازی کوچک می‌شود و بازیکنانی که خارج از دایره قرار بگیرند، جان خود را از دست می‌دهند. البته در حالت آرنا اوضاع کمی متفاوت است و بازیکنان به دو تیم سه‌نفره تقسیم می‌شوند و در یک رقابت دث‌مچ سه به سه، با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند تا یکی از تیم‌ها به امتیاز سه برسد. وقایع بازی ایپکس لجندز در دنیای خیالی مجموعه تایتان‌فال اتفاق می‌افتند و بازیکنان به‌راحتی می‌توانند المان‌های ساخته قبلی ریسپاون را در آن پیدا کنند. ایپکس لجندز به‌عنوان یک بازی شوتر بتل رویال با گرافیک جذاب و گیم‌پلی بسیار سرگرم‌کننده خود به‌راحتی در فهرست بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس قرار می‌گیرد.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس کدام ها هستند؟

از جمله بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس می‌توان به آثاری همچون بخش چندنفره بازی هیلو اینفینیت،‌ کال آف دیوتی وارزون 2 و اورواچ 2 اشاره کرد که هرکدام تجربه سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

۲- آیا بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس | اس همیشه رایگان باقی خواهند ماند؟

معمولا بازی هایی که به‌صورت رایگان عرضه می‌شوند یا پس از گذشت مدت زمانی در قالب آثار فری‌توپلی قرار می‌گیرند، همیشه به‌صورت رایگان دردسترس مخاطبان باقی خواهند ماند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده