نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Towerlands: Tower Defense TD | مدافعان قلمرو

Towerlands: Tower Defense TD یک بازی خوش ساخت در سبک تاور دیفنس محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی اعتیادآوری را برای علاقه‌مندان به این سبک پُر طرفدار رقم بزند. در‌ ادامه با معرفی بازی موبایل تاور لندز همراه زومجی باشید.

دفاع از تاور از سری بازی‌های جذاب و پر طرفداری است که اگر جزو بازیکنان قدیمی و علاقه‌مند به این سبک باشید، احتمالا در ابتدا آن را با تجربه‌ی مود‌های دفاعی بازی Warcraft یا آثار دیگری مانند Plants vs Zombies به یاد دارید. تجربه‌های دل‌نشینی که با آثار خاطره‌انگیزی از جمله Grow Castle در پلتفرم موبایل ادامه پیدا کرد و همچنان هم این زنجیره‌ی جذاب و سرگرم‌کننده درحال گسترش است. به‌خصوص در پلتفرم اندروید و آیفون که شاهد عرضه‌ی بسیار گسترده‌تری از بازی‌ها نسبت به سایر پلتفرم‌ها هستیم.

حال در این مقاله قرار است تا به معرفی Towerlands: Tower Defense TD، ساخته‌ی استودیو Black Bears Publishing یکی دیگر از بازی‌های خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده در سبک دفاع از قلعه بپردازیم. بازی تاور لندز به واسطه‌ی گیم‌پلی اعتیادآور و ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌کند، به‌راحتی می‌تواند جزو بهترین‌های این سبک قرار بگیرد. دروقع با اثری روبه‌رو هستیم که درکنار روند گیم‌پلی تدافعی خود، مانند خیلی از بازی‌هایی که این‌روزها برای پلتفرم اندروید و آیفون عرضه می‌شوند، بازیکن را وادار به ارتقا‌های مدوام و تقریبا بی‌انتها می‌کند.

بازی اندروید Towerlands: Tower Defense TD

بازی تاور لندز، تنها یک برج ساده را در اختیار بازیکن قرار‌ می‌دهد و از او می‌خواهد تا در مقابل حملات دشمن ایستادگی و از شهر محافظت کند. بیشتر محتوای بازی روی ارتقا تجهیزات و جابه‌جایی نیرو‌ها در برج تمرکز دارد. به‌عنوان مثال می‌توان کاراکتر‌هایی را از کلاس‌های مختلف مانند کمان‌دار یا جادوگر انتخاب کرد و باتوجه‌به فضایی که وجود دارد، آن‌ها را درون یکی از جایگاه‌ها قرار داد. علاوه‌بر ارتقا تجهیزات و نیرو‌ها، می‌توان برج یا حتی ساختمان‌هایی از شهر را هم ارتقا داد. اما انجام تمام این به‌روزرسانی‌ها و خریداری تجهیزات، به تعداد بسیار زیادی سکه نیاز دارد که برای کسب آن‌ها باید مسیرهای مختلفی در پیش گرفت.

ارتقا مداوم تجهیزات و کسب سکه از جمله موارد مهمی هستند که بیشتر از هرچیزی گیمر را درگیر خود می‌کنند

گذراندن مراحل بازی یکی از بهترین راه‌هایی است که گیمر می‌تواند به پاداش خوبی دست پیدا کند. در هر مرحله بازیکن باید درمقابل انبوهی از دشمنان مانند راهزن‌ها، اورک و سایر نیرو‌های انسانی و اهریمنی مقاومت کند و مانع از ورود آن‌ها به شهر شود. همچنین خزانه‌ای در شهر وجود دارد که هر از گاهی با رجوع به آن می‌توان طلاهای استخراج‌شده از معدن را برداشت کرد و دوباره فضایی را برای ذخیره‌ی طلاهای بیشتر به وجود آورد. اما مهم‌ترین جایی که بازی حسابی سخاوتمندانه رفتار می‌کند تا گیمر سرعت پیشرفت خود را تا چند برابر افزایش دهد، کسب پاداش از راه مشاهده‌ی تبلیغات است. با تماشای تبلیغات‌هایی که طی بازی ظاهر می‌شوند، تا چند برابر حالت عادی می‌توان پاداش و سکه دریافت کرد.

بازی اندروید و آیفون Towerlands: Tower Defense TDTowerlands: Tower Defense TD

بازی Towerlands: Tower Defense TD درکنار تعداد زیادی از شخصیت‌های متنوع، تجهیزات مختلفی را هم برای دفاع از برج در دسترس گیمر قرار می‌دهد. دراین‌میان ترکیب درست نیرو‌ها و تجهیزات درون برج، یکی از مهم‌ترین موضوعات در روند گیم‌پلی محسوب می‌شود. طولی نمی‌کشد که مراحل بازی روند سختی به خود می‌گیرند تا گیمر را وادار به ارتقا یا تغییر ترکیب خود کند. حتی بازی با باز شدن بخش مپ، کمی چالش‌برانگیزتر هم می‌شود. زیرا بازیکن می‌تواند با فرستادن برج به سرزمین‌های اطراف، قلعه‌های دیگر را نیز فتح کند و به‌نوعی مرز‌های قلمرو خود را گسترش دهد. همچنین بخشی وجود دارد که گیمر می‌تواند در آن اقدام به ساخت گروه کند یا به سایر اتحاد‌ها ملحق شود و در نتیجه از جوایز بیشتری بهره ببرد.

تاورلندز تا مدت‌ها می‌تواند محتوای کشف‌نشده و جدید را پیش روی بازیکن قرار دهد

به‌طور کلی بازی موبایل Towerlands: Tower Defense TD سعی کرده است تا تعادل مناسبی را میان ارتقا‌ها و درگیر کردن گیمر بر سر جمع‌آوری سکه حفظ کند. زیرا همان‌طور که احتمالا می‌دانید، آثار پرشماری در این راستا وجود دارند که به‌طور حریصانه‌ای سعی می‌کنند تا به روش‌های مختلفی بازیکن را به بهانه‌ی کسب سکه‌های بیشتر، حتی به قیمت خسته شدن از گیم‌پلی، در روند خود نگه‌دارند. اما Towerlands: Tower Defense TD تا حدودی راه خود را از این روند جدا می‌کند و تلاش خود را برای ارائه‌ی محتوای با کیفیت به کار می‌گیرد.

درنهایت گفتنی است که تاور لندز یک بازی اعتیادآور و جذاب در سبک دفاع از تاور محسوب می‌شود که از گیم‌پلی سرگرم‌کننده و اعتیادآور بهره می‌برد. به‌خصوص اگر به این سبک علاقه داشته باشید، احتمالا از روند کلی آن حسابی لذت خواهید برد. بازی اندروید و آیفون Towerlands: Tower Defense TD در پلی‌استور و اپ‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Towerlands: Tower Defense TD


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده