// سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

تجربه دمو بازی Lies of P؛ پینوکیو به سبک دارک سولز!

بازی Lies of P محصول خوش رنگ و لعابی به نظر می‌رسد و قصد دارد داستانی متفاوت، اما نام آشنا را دراختیار هواداران پینوکیو قرار دهد.

در بهار ۲۰۲۱ بود که بازی Lies of P، جدیدترین ساخته استودیو Round8، معرفی شد. نکته‌ای که در آن زمان نظر کاربران را به خود جلب کرد، ساختار داستانی بود. تیم سازنده برای محصول خود به‌سراغ داستان پینوکیو رفته بود و عجیب‌ترین و جالب‌ترین مورد، این بود که Lies of P با به‌عنوان یک بازی سولزلایک معرفی شد. قرارگیری پینوکیو در جهانی سولزلایک خود موردی عجیب و هیجان‌انگیز است تا کاربران این زیر سبک (Sub Genre) را برای انتشار اطلاعات بیشتر تشنه نگه دارد.

این در حالی است که در گیمزکام ۲۰۲۲، اولین تریلر گیم‌پلی بازی Lies of P نمایش داده شد. پینوکیو با استفاده از شمشیر خود تمامی عروسک‌های خیمه‌ شب بازی را یکی پس از دیگری از بین می‌برد. البته که این عروسک‌ها در وضعیت عادی‌ای نبودند و شهر Krat در آشوبی فرو رفته که وصف نشدنی است. حال این وظیفه پینوکیو است که با پیدا کردن استاد ژپتو یا همان پدر ژپتو، شخصی که خالق عروسک‌های خیمه شب بازی است، بیش‌ازپیش به جهان بازی و اتفاقات شهر Krat شناخت پیدا کند.

برای حمایت از زومجی، لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

همه ما پینوکیو را به کاراکتری دروغگو می‌شناسیم. درواقع دروغ گفتن بخش جدا نشدنی شخصیت‌ پینوکیو است و حال استودیو Round8 روی این مورد تمرکز ویژه‌ای کرده است. در بازی ویژگی دروغ گفتن پینوکیو نقش مهمی را ایفا می‌کند. در گوشه و کنار داستان بازی یا در تعامل با NPCها و انجام مأموریت‌های مختلف، امکان دارد در شرایط انتخاب دیالوگ قرار بگیرید. حال یکی از گزینه‌ها حرف راست و دیگری حرف دروغ است. امکان دارد دروغ گفتن باعث شود در شرایط بهتری قرار بگیرید، شاید هم به ضرر شما تمام شود. معمولا عروسک‌های خیمه شب بازی قادر به دروغ گفتن نیستند، اما پینوکیو یک عروسک ویژه و خاص است و همانند انسان‌ها، قادر به دروغ گفتن است. باتوجه به نوع انتخاب دیالوگ‌ها و دروغ گفتن‌های مخاطب در بازی، سرنوشت شما به سه پایان مختلف ختم می‌شود. ازاین‌رو انتخاب‌های شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

برای مثال، زمانی‌که می‌خواهید وارد هتل کرات شوید، سوفیا، کاراکتری که وظیفه ارتقا سطح پینوکیو را برعهده دارد، به شما می‌گوید که فقط انسان‌ها قادر به ورود هستند. ازاین‌رو اولین جایی که دروغ‌ می‌گویید و با این سیستم آشنا می‌شوید، در بدو ورود به هاب بازی یا همان هتل کرات است. از نظر گیم‌پلی، Lies of P یک بازی سولزلایک است و در گوشه و کنار این بازی المان‌های این زیر سبک چالش‌برانگیز را مشاهده می‌کنید.

حمله مخفیانه به دشمنان در Lies of P

نوارهای آبی رنگ برای استفاده از Fable Art در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند

درجریان نسخه دمو که به‌تازگی در دسترس قرار گرفت، پینوکیو در شروع بازی می‌تواند یکی از سه سلاح درنظر گرفته شده را انتخاب کند. هرکدام از این سلاح‌ها در یکی از ساختار Strength، Dexterity یا Balance قرار گرفته‌اند. Strength برای آن دسته از افرادی است که علاقه بسیاری به سلاح‌های سنگین و بزرگ دارند، این در حالی است که Dexterity برای کاربرانی است که سلاح‌های سبک و تند و سریع را می‌پسندند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید یک تعادل میان این دو شیوه مبارزه‌ای برقرار کنید، Balance بهترین گزینه برای شما است. ازطرفی هر سلاح، یک مهارت مخصوص به نام Fable Art دارد که درطول بازی قادر به استفاده از آن‌ها هستید.

درواقع جدا از نوار سلامت و نوار استامینا، یک سری نوار آبی رنگ هم در زیر نوار استامینا طراحی شده است. نوارهای آبی رنگ برای استفاده از Fable Art  در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با ضربه‌زدن به دشمنان یا استفاده سرنگ مخصوص، می‌توانید این نوار را پر کرده و از ویژگی‌های ذکر شده استفاده کنید. اولین موردی که در دموی بازی نظر من را به خود جلب کرد، نوع استفاده از پری بازی است. سیستم پری کردن Lies of P آنطور که باید و شاید تاثیرگذاری کارآمدی ندارد. البته که انجام آن، می‌تواند روی میزان آسیب‌رسانی شما تأثیرگذار باشد، اما نحوه تایم‌بندی آن در نبردهای حساس می‌تواند کمی آزاردهنده ظاهر شود.

هتل کرات، هاب بازی Lies of P

ویژگی ترکیب سلاح‌ها به هم اجازه می‌دهد تا بازیکنان تیغه و دسته تمامی سلاح‌ها را با یکدیر ترکیب کرده و یک سلاح کاملا جدید را بسازند

ازطرفی Fable Artها در نبردها تاثیر مهم‌تر و کارآمدتری دارند. سیستم شمشیر زنی و مبارزات هم بدین صورت است که بازیکنان به‌واسطه ضربات معمولی و سنگین/شارژی می‌توانند دشمنان را از بین ببرند. جدا از ضربه با شمشیر و فیبل آرت‌ها، پینوکیو می‌تواند از لیجن آرم‌های خود هم در مبارزات استفاده کند. درواقع دست چپ پینوکیو یک بازوی مکانیکی است که لیجن آرم نام دارد. در طول بازی با پیدا کردن لیجن آرم‌های جدید، می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر تعویض کرده و هر لیجن آرم، ویژگی و مکانیسم‌های مخصوص‌به خود را دارد.

ازاین‌رو باتوجه به شیوه مبارزه کردن خود و شرایطی که در آن قرار دارید، می‌توانید از لیجن‌ آرم‌های مختلفی استفاده کنید. تمامی ساختار مبارزات بازی فقط به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. بلکه، ضربات تمام کننده و پرفکت گارد مورد دیگری هستند که نقش کلیدی‌ای را ایفا می‌کنند. به هنگام نبرد با الیت ماب‌ها و باس فایت‌ها، پس از مقداری ضربه رساندن شاهد قرار گرفتن باس‌ها در شرایط خالی هستیم و دور نوار سلامت‌شان سفید رنگ می‌شود. حال اگر یک ضربه شارژ شده را به آن‌ها اعمال کنید (ضربه باید با موفقیت و به‌صورت کامل اعمال شود)، دشمن مورد نظر به اصطلاح Stun شده و می‌توانید یک ضربه تمام کننده را اعمال کنید. ضربات تمام کننده دراینجا با نام Fatal Attack شناخته می‌شوند و آسیب زیادی را وارد می‌کنند.

محیط‌های بازی Lies of P

مهم‌ترین فاکتور، این است که تمامی المان‌های بازی به‌خوبی درکنار یکدیگر کار کرده و یک تجربه روان و بی نقص را ارائه دهند

از نظر بصری، Lies of P در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نورپردازی و جزئیات به محیط در سطح بسیار خوبی قرار دارند. تنها موردی که از همین ابتدا تاحدی می‌تواند نگران کننده ظاهر شود، نوع طراحی دشمنان و تنوع آن‌ها است. آیا عروسک‌های خیمه شب بازی به جنون رسیده شهر کرات آن‌چنان متنوع طراحی شده‌اند که نبرد با آن‌ها خسته کننده نباشد؟ جواب به این سؤال پس از عرضه بازی مشخص می‌شود و دراین‌میان تنوع المان‌های گیم‌پلی هم مورد مهمی است که سازنده ازطریق آن می‌تواند مخاطب را سرگرم نگه دارد.

بااین‌تفاسیر، دمو Lies of P نوید بخش موارد جالبی در گیم‌پلی و ساختار خود است. اما، سؤال اصلی این است که تا چه اندازه این المان‌ها کارکرد مناسبی درکنار یکدیگر دارند؟ برای مثال در حالت گارد گرفتن معمولی، اگر ضربه بخورید، کمی از نوار سلامت شما کم می‌شود. اما، همانند بازی بلادبورن می‌توانید با آسیب رساندن به دشمنان بخشی از نوار سلامت از دست رفته خود را بازیابی کنید. همچنین ویژگی مشابهی هم برای دشمنان شما درنظر گرفته شده است. برای مثال، با ضربه‌زدن به باس‌ها، مشاهده می‌کنید که نوار سلامت آن‌ها به آهستگی در حال بازیابی است. درواقع اگر حملات منظمی نداشته باشید و برای مدت طولانی‌ای، به باس مورد نظر آسیب نرسانید، بخشی از نوار سلامت خود را بازیابی می‌کند.

استفاده از لیجن آرم در مبارزات Lies of P

درانتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا دمو بازی Lies of P را تجربه کرده‌اید؟ بازی Lies of P در تاریخ ۲۸ شهریور ماه (۱۹ سپتامبر) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده