نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

بهترین بازی های قرون وسطایی | از جنگ‌های صلیبی تا ویچر

در این مقاله به معرفی بهترین بازی‌های قرون وسطایی می‌پردازیم که به‌عنوان یکی از پرتنش‌ترین برهه‌های تاریخ شناخته می‌شود.

شوالیه‌های دارای زره‌ براق، شمشیربازی، نبرد سواره با نیزه، توطئه‌چینی‌ها و خرافه‌پرستی‌ها؛ چه کسی از یک داستان خوب قرون وسطایی بدش می‌آید؟ یک پس‌زمینه داستانی محبوب برای بازی‌های ویدیویی که غالبا وقایع تاریخی را با عناصر منحصربه‌فرد و پرطرفداری نظیر اورک‌ها، الف‌ها، اژدهایان و جادوها در هم می‌آمیزد. البته در این بین آثار دیگری نیز وجود دارند که با تکیه بر واقعیت‌های تاریخی مسیر متفاوتی را برای سرگرم‌کردن مخاطبین در پیش می‌گیرند.


بهترین بازی‌های قرون وسطایی کدامند؟

از بهترین بازی‌های قرون وسطایی می‌توان به جنگ های صلیبی، نسخه اول اسسینز کرید، ویچر ۳ و مجموعه A Plague Tale اشاره کرد.


فهرست ما از بهترین بازی‌های قرون وسطایی شما را مجبور می‌کند تا در کمترین زمان ممکن قلعه‌ها را محاصره و صومعه‌ها را غارت کنید. آثار زیادی نوید ارائه یک تجربه ارزشمند در فضای قرون وسطی را می‌دهند، اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها موفق به انجام این کار می‌شوند. چه خواهان گذراندن بقیه عمرتان به‌عنوان یک دهقان قرون وسطایی باشید و چه استحکام‌بخشی به حکومت خود در انگلستان، در این مقاله اثری مطابق با سلیقه خود پیدا خواهید کرد. بازی‌ها بر اساس نظر زومجی رتبه‌بندی شده‌اند.

کاراکترهای بازی Ken Follett's The Pillars of the Earth

۱۵- بازی Ken Follett's The Pillars of the Earth

  • سازنده: شرکت Daedalic Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر و iOS

بازی Ken Follett's The Pillars of the Earth یک تجربه اشاره و کلیک ماجراجویی قرون وسطایی است که رمان تحسین‌شده کن فالت را به ۲۱ فصل مختلف تقسیم می‌کند و در قالب ۳ اپیزود در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. وقایع این بازی در انگلستان قرن دوازدهم اتفاق می‌افتد که جنگ و فقر تمام کشور را فرا گرفته است. این بازی در شهری خیالی به نام کینگز‌بریج جریان دارد و ماجراهای شخصیت‌های مختلفی ازجمله فلیپ، راهب صومعه را دنبال می‌کند.

بازی Ken Follett's The Pillars of the Earth تنها یک بازگویی ساده از رمان ستون‌های زمین نیست و داستان کتاب را به روش جدیدی در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد. این بازی دارای ۳ کاراکتر قابل تجربه، داستان تعاملی درگیرکننده با امکان تغییر سرنوشت کاراکترها به‌وسیله اتخاذ تصمیم‌های مختلف، بیش از ۲۰۰ طرح با حال‌وهوای قرن دوازدهم میلادی و موسیقی متن حماسی و سمفونیک است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را پای نمایشگر بنشاند.

مبارزات نفس‌گیر بازی Northgard

۱۴- بازی Northgard

  • سازنده: استودیو Shiro Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر و اندروید

بازی Northgard یک تجربه استراتژی با مبارزات همزمان است و کنترل گروهی از وایکینگ‌ها را به گیمرها محول می‌کند که قلمرو جدیدی را کشف می‌کنند. در این شرایط باید یک اقامتگاه تازه در این منطقه برپا کنید و به مبارزه با افرادی بپردازید که به گرمی از شما استقبال نمی‌کنند. بازیکن‌ها می‌توانند اجتماع‌هایی تشکیل دهند، وظایفی را به مردان قبیله محول کنند، در داستان بازی غرق شوند یا به‌سراغ بخش چندنفره بروند که به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود.

با اینکه این بازی یکی از آثار انحصاری کامپیوتر بود، اما درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و اندروید نیز قابل تجربه است. رابط کاربری بازطراحی‌شده‌ی این نسخه‌ها به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا از تجربه بازی با کنترلرها لذت ببرند. اگر به‌دنبال تجربه یک بازی استراتژی چالش‌برانگیز با روایتی سرگرم‌کننده در فضای قرون وسطایی هستید، بدون شک بازی Northgard می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

کشتی عظیم‌الجثه بازی Anno 1404

۱۳- بازی Anno 1404

  • سازنده: Ubisoft Mainz
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • پلتفرم: کامپیوتر

بازی Anno 1404 یک شبیه‌ساز شهرسازی و اقتصاد است که به‌جای جنبه‌های نظامی مسئله توسعه اقتصادی را در کانون توجه قرار می‌دهد. این بازی روی تجارت تمرکز دارد؛ بنابراین بازیکن‌ها بیشتر زمان خود را صرف ساختن زیرساخت‌های تجاری، ترسیم مسیر ناوبری و راه‌اندازی بنادر برای ثروت‌آفرینی می‌کنند. در این بازی، مدیریت شهر و تجارت چالش‌برانگیز، اما لذت‌بخش است و با تسلط گیمرها بر مکانیک‌های مختلف میزان سختی به‌مرور افزایش می‌یابد.

بازی Anno 1404 با فراهم‌سازی امکان انجام خودکار سفارشات خرید در بنادر تأکید بیشتری بر کسب درآمد منفعل نسبت‌به سایر نسخه‌های آنو دارد. این قابلیت درواقع خرید و فروش در سطح خرد را به کاراکترهای غیرقابل کنترل محول می‌کند تا بازیکن‌ها بتوانند تمرکز خود را روی توسعه و ساختن شهر معطوف کنند. نظر به اینکه این بازی در قرون وسطی جریان دارد، دیگر نیازی نیست که مانند دیگر نسخه‌های مجموعه نگران بهینه‌سازی شبکه برق باشید.

قتل عام مردم بی‌گناه در بازی Chivalry 2

۱۲- بازی Chivalry 2

بازی Chivalry 2 یک تجربه اکشن مولتی‌پلیر بسیار خشن و تهاجمی با نبردهای حماسی در فضای قرون وسطایی است که امکان شرکت در مبارزات ۶۴ نفره را برای بازیکن‌ها فراهم می‌آورد. این بازی شما را به ضیافتی خونین دعوت می‌کند تا با چرخاندن شمشیرتان سرها را به پرواز درآورید و اندام‌های بدن دشمنان را جدا کنید. اما وجه تمایز این بازی با سایر آثار مشابه چیست؟ گیمرها می‌توانند دست‌وپای دشمنان را جدا کنند و از آن‌ها به‌عنوان سلاح استفاده کنند.

بازی Chivalry 2 را می‌توان یک شوتر مبتنی‌بر کلاس‌های مختلف در عصر تاریکی به‌شمار آورد؛ با این تفاوت که جای تفنگ و تپانچه را با شمشیر و تیروکمان عوض می‌کند. در این بازی اکشن هک‌انداسلش می‌توان از چندین سبک مبارزه‌ای و تعداد زیادی سلاح سرد در میادین نبرد استفاده کرد. تعدادی حالت چندنفره با اهداف گیم‌پلی متفاوت در بازی وجود دارند، ولی در همه آن‌ها باید در زمان معین دشمنان را با استفاده از سلاح‌های در دسترس از میان بردارید.

ماجراجویی در بازی Medieval Dynasty

۱۱- بازی Medieval Dynasty

  • سازنده: استودیو Render Cube
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر

در بادی امر بازی Medieval Dynasty بیشتر به یک بازی بقامحور سندباکس شباهت دارد تا اثری که در این فهرست جای گیرد. این بازی گیمرها را در جایی از یک نقشه با رویدادهای تصادفی رها می‌کند تا به‌دنبال یافتن غذایی برای خوردن، آبی برای نوشیدن و منابع اولیه جهت ساخت‌وساز ابزارهای مورد نیاز برای بقا باشند. این بازی تمرکز زیادی روی مکانیک‌های شهرسازی دارد که امکان ساختن خانه‌ و سازه‌ها برای جذب افراد مختلف به روستا را فراهم می‌کند.

در بازی Medieval Dynasty کاری جز تشکیل و گسترش دهکده نخواهید داشت و گزینه‌های زیادی برای ساخت‌وساز در اختیارتان قرار می‌گیرد. با افزایش جمعیت باید انتظار چالش‌های بیشتری را داشته باشید، اما برای برآوردن نیازهای روزافزون جامعه قرون وسطایی می‌توان برخی از وظایف را به مردم محول کرد. این بازی به‌طرز هوشمندانه‌ای عناصر نقش‌آفرینی، شبیه‌سازی و استراتژی را برای خلق اثری جذاب ترکیب می‌کند که برای هفته‌ها شما را سرگرم می‌کند.

مبارز خسته از نبرد در بازی Kingdom Come: Deliverance

۱۰- بازی Kingdom Come: Deliverance

  • سازنده: استودیو Warhorse
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

بازی Kingdom Come: Deliverance یک تجربه نقش‌آفرینی تاریخی با جهانی پهناور است که بازیکن‌ها را به پادشاهی بوهم در سال ۱۴۰۳ میلادی می‌برد. این بازی تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف را به شما محول می‌کند که هر یک نتایج متفاوتی را به‌دنبال خواهند داشت. در این بازی مبارزه با شمشیر به‌سادگی شکست دشمنان با فشردن یک کلید نیست و به‌خوبی احساس قرارگیری در یک مبارزه واقعی را تداعی می‌کند که نیاز به صرف زمان برای یادگیری دارد.

پس از اینکه پادشاه بوهم از دنیا می‌رود، وارثانش نمی‌توانند تاج‌وتخت را حفظ کنند و برادر پادشاه از این بی‌ثباتی برای نشستن بر اریکه قدرت استفاده می‌کند. گیمرها در بازی Kingdom Come کنترل هنری، پسر یک آهنگر را در دست می‌گیرند که خانواده خود را پس از هجوم ارتش مزدور زیگیسمونت از دست می‌دهد. درحالی‌که آتش انتقام در دل هنری زبانه می‌کشد، او باید به دنبال قاتل خانواده خود بگردد و درعین‌حال تاج‌وتخت را به وارث حقیقی آن بازگرداند.

نبردهای خونین‌بار بازی Medieval II: Total War

۹- بازی Medieval II: Total War

  • سازنده: شرکت کریتیو اسمبلی
  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • پلتفرم‌ها: کامپیوتر، اندروید و iOS

اگر می‌خواهید برای اولین‌بار به‌سراغ تجربه آثار استراتژی کلان بروید، بازی Medieval II: Total War می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع کار باشد. این بازی ترکیب منحصربه‌فردی از نبردهای تاکتیکی همزمان و استراتژی کلان را ارائه می‌دهد، اما بازیکن‌ها را با تعدد گزینه‌های مربوط‌به نیروها سردرگم نمی‌کند. بنابراین تازه‌واردها به‌جای تلاش برای سر درآوردن از ترکیب بهینه ارتش، زمان بیشتری را صرف اعزام سربازان زره‌پوش به نبردها خواهند کرد.

شاید بازی Medieval II به اندازه سایر نسخه‌های مجموعه توتال وار پیچیده نباشد، اما این به‌معنای سادگی تسلط بر بازی نیست. همیشه مسائل مختلفی در بازی وجود دارند که باید به‌طور همزمان مورد رسیدگی قرار گیرند؛ از مذاکرات دیپلماتیک و گسترش مرز‌ها گرفته تا آموزش سربازان و تأمین منابع. نادیده گرفتن تنها یکی از این موارد می‌تواند تأثیرات جبران‌ناپذیری بر دیگر جنبه‌ها داشته باشد و پادشاهی شما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند.

استفاده از سلاح‌های سرد و گرم در بازی For Honor

۸- بازی For Honor

  • سازنده: یوبیسافت مونترال
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

بازی For Honor یک تجربه رقابتی سوم-شخص سرگرم‌کننده است که سرعت، تدابیر جنگی و گیم‌پلی مبتنی‌بر تیم را با نبردهای نزدیک ترکیب می‌کند و جنگجویان قرون وسطایی را دربرابر یکدیگر قرار می‌دهد. بازیکن‌ها می‌توانند کنترل وایکینگ‌ها، شوالیه‌ها، گلادیاتورها، نینجاها، دزدان دریایی، سامورایی‌ها و جناح‌های دیگر را در دست بگیرند و در مبارزات خونین تن‌به‌تن شرکت کنند. این بازی تمرکز زیادی روی استفاده درست از تبر، شمشیر و سایر سلاح‌ها دارد.

برای پیروزی در مبارزات For Honor باید به جابه‌جایی و زمان‌بندی حملات توجه داشت و در صورتی‌که بدون تسلط بر آموزش‌های بازی وارد نبردها شوید، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. اگر ترجیح می‌دهید که با حالت‌های تسخیر و دفاع از امتیازات سروکار نداشته باشید، فور آنر دارای حالت‌های جذاب دیگری است که روی رقابت‌های بازیکن علیه بازیکن تمرکز دارند. البته نباید انتظار پیروزی بر رقبا با فشردن پی‌درپی کلیدها را داشته باشید.

نبردهای پرتنش بازی Mount & Blade II: Bannerlord

۷- بازی Mount & Blade II: Bannerlord

  • سازنده: شرکت TaleWorlds Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر

اگر تجربه نسخه اول بازی Mount & Blade را دوست داشتید، احتمالا بخواهید فرصتی به بازی Mount & Blade II: Bannerlord بدهید. این پیش‌درآمد، ۲۱۰ سال قبل از رویدادهای نسخه اول در سرزمینی خیالی با نام کالریدیا اتفاق می‌افتد و یک تجربه نقش‌آفرینی استراتژی دیگر در فضای قرون وسطایی را تقدیم طرفدارها می‌کند.  بنرلُرد تمام جنبه‌های اولین نسخه مجموعه را بهبود می‌بخشد و با افزودن ویژگی‌های تازه تنوع بیشتری ایجاد می‌کند.

در بازی Mount & Blade II: Bannerlord باید یک ارتش دست‌وپا کنید و عازم نبردهای مختلف شوید. جنگ داخلی در شرف وقوع است و پادشاهی‌ها برای نبردهای پیش‌رو آماده می‌شوند. بازیکن‌ها قهرمان خود را می‌سازند و با تشکیل ارتش به‌سراغ کاوش در جهان می‌روند. شما می‌توانید در بخش کمپین انفرادی سپاهیان خود را فرماندهی کنید یا در بخش چندنفره آنلاین با سایر گیمرها به رقابت بپردازید و مهارت‌های‌تان را به بوته آزمایش بگذارید.

پادشاه بازی Stronghold Crusader

۶- بازی Stronghold Crusader

  • سازنده: استودیو Firefly
  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • پلتفرم‌: کامپیوتر

بازی Stronghold Crusader یکی از پرطرفدارترین و به‌یادماندنی‌ترین آثار استراتژی همزمان تاریخ به‌حساب می‌آید که بسیاری از بازیکنان ایرانی خاطرات زیادی با نسخه دوبله آن دارند. در این بازی سری به دوران جنگ‌های صلیبی می‌زنیم و به مبارزه با شخصیت‌هایی نظیر صلاح‌الدین و ریچارد شیردل می‌پردازیم. گیمرها در این بازی باید با تأمین منابع، ساخت‌وساز بناها و تربیت نیروهای نظامی به دشمنان حمله کنند و در جدالی نفس‌گیر آن‌ها را به زانو درآورند.

بازی Stronghold Crusader به‌واسطه بخش کمپین داستانی دارای مأموریت‌های متنوع، بخش تاریخی با نبردهای الهام گرفته از واقعیت و بخش آزاد تجربه استراتژی بی‌نظیری را تقدیم طرفدارها می‌کند. هر یک از پادشاهان از راهبردهای منحصربه‌فردی برای فرماندهی استفاده می‌کنند که با گزینش هر کدام می‌توان راهی برای غلبه بر آن‌ها پیدا کرد. بازی جنگ‌های صلیبی یکی از آثاری است که می‌توان تجربه آن را به طیف وسیعی از گیمرها پیشنهاد داد.     

کشتار دشمنان با تیغه مخفی در بازی Assassin's Creed

۵- بازی Assassin’s Creed

  • سازنده: شرکت یوبیسافت
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوتر

نسخه اول بازی Assassin’s Creed که با الهام از فیلم Kingdom of Heaven (قلمرو بهشت) به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شد، بازیکن‌ها را در جریان جنگ‌ صلیبی سوم به سرزمین مقدس می‌برد و کنترل یک آدمکش حرفه‌ای با نام الطائر بن لا أحد را به آن‌ها محول می‌کند. این بازی مخفی‌کاری جهان-باز پایه‌گذار یکی از پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌های طول تاریخ شد؛ اثری که وقایع آن در شهرهای مصیاف، اورشلیم، عکا و دمشق جریان داشت.

گیمرها در بازی Assassin’s Creed باید مجموعه از ترورها را به دستور المعلم، رهبر گروه حشاشین انجام دهند. برای نیل به این هدف باید رهسپار قرارگاه «برادری» در شهر مصیاف شوید و نماینده فرقه را در سرزمین مقدس بیابید تا شما را در جریان اطلاعات ابتدایی مأموریت قرار بدهد. با اینکه این بازی دربرابر بازی‌های گرافیکی امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما هنوز به‌واسطه محیط‌های پویای قابل صعود و محتوای تاریخی ارزش تجربه دارد.

شروع نبرد در بازی Age of Empires II

۴- بازی Age of Empires II

  • سازنده: استودیو Ensemble
  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • پلتفرم‌ها: کامپیوتر و پلی استیشن 2

با اینکه بازی Age of Empires IV یکی از بهترین تجربه‌های قرون وسطایی است، اما در این مقاله به‌سراغ بازی Age of Empires II می‌رویم که پس از گذشت ۲۳ سال از عرضه هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بازی ایج آو امپایر ۲ یک تجربه استراتژی همزمان است که امکان فتح شهرها و امپراتوری‌ها با ۱۳ تمدن قابل تجربه در چهار برهه زمانی «عصر تاریکی»، «عصر فئودال»، «قرون وسطای میانه» و «عصر امپراتوری» را برای بازیکن‌ها فراهم می‌آورد.  

بازی Age of Empires II دارای ۵ کمپین مبتنی‌بر تاریخ، ۳ حالت تک‌نفره و بخش مولتی‌پلیر است. هدف گیمرها در این بازی جمع‌آوری منابع برای ساختن شهرها، تشکیل ارتش و شکست مخالفان است. در سال ۲۰۱۳ نسخه بهبودیافته بازی با نام Age of Empires II: HD Edition در دسترس قرار گرفت که شامل بازی پایه، بسته الحاقی Conquerors و یک کمپین تازه بود. نسخه ریمستر ایج آو امپایر نیز پس از انتشار در سال ۲۰۱۹ با استقبال خوبی مواجه شد.

تلاش آمیسیا برای محافظت از برادر کوچک در بازی A Plague Tale: Innocence

۳- مجموعه بازی‌های A Plague Tale

  • سازنده: استودیو Asobo
  • سال انتشار: نسخه اول سال ۲۰۱۹ و نسخه دوم سال ۲۰۲۲
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

بازی‌های A Plague Tale یکی از بهترین آثار اکشن-ماجراجویی مخفی‌کاری تاریخ به‌شمار می‌آیند که داستان متأثرکننده یک خواهر و برادر را در دوران قرون وسطی فرانسه روایت می‌کنند. در نسخه اول این مجموعه امیسیا و هیوگو برای شروع یک زندگی بهتر از خانه طاعون‌زده خود فرار می‌کنند و در طول مسیر با سربازان تفتیش عقاید و موش‌های آلوده روبه‌رو می‌شوند. در نسخه دوم آن‌ها تلاش می‌کنند تا در جنوب فرانسه درمانی برای بیماری خونی هیوگو پیدا کنند.

بسیاری از مراحل بازی‌های A Plague Tale: Innocence و Requiem تأکید زیادی بر مخفی‌کاری برای جلوگیری از درگیری‌های خشونت‌بار دارند. این مجموعه دارای یک سیستم ساخت‌وساز برای ساختن گجت‌های متنوع است تا برای رویارویی با دشمنان با دردسرهای کمتری مواجه شوید. اگر به‌دنبال آثاری با گیم‌پلی جذاب، معماهای درگیرکننده، موسیقی‌های به‌یادماندنی و وقایع داستانی تکان‌دهنده هستید، تجربه بازی‌های این مجموعه را از دست ندهید.

آمادگی ارتش برای مبارزه در بازی Crusader Kings III

۲- بازی Crusader Kings III

  • سازنده: شرکت پارادوکس اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر

بازی Crusader Kings III سومین نسخه از مجموعه پرچمدار شرکت پارادوکس اینتراکتیو و یکی از بهترین بازی‌های استراتژی کلان طول تاریخ است. در این بازی قرون وسطایی بازیکن‌ها پس از انتخاب یک فرمانروا شروع به فتح پادشاهی‌های همسایه به روش‌های گوناگون، از خیانت و نیرنگ گرفته تا زور می‌کنند. این بازی آزادی عمل بالایی را با چاشنی المان‌های نقش‌آفرینی در اختیار بازیکن‌ها می‌گذارد که خلق سناریوهای منحصربه‌فرد را امکان‌پذیر می‌کند.

در کروسیدر کینگز ۳ تنوع اتفاقات و تصمیمات پیش‌روی بازیکن‌ها به‌قدری بالا است که هر دور بازی یک تجربه کاملا تازه به‌حساب می‌آید و همین مسئله ارزش تکرار بازی را شدیدا بالا می‌برد. با اینکه یادگیری Crusader Kings III به‌خصوص برای تازه‌واردها به زمان زیادی نیاز خواهد داشت، اما در صورتی‌که کمی صبر و حوصله به‌خرج دهید، این بازی چنان تجربه استراتژی تاریخی دلنشینی را برای شما رقم می‌زند که تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.  

غلبه گرالت بر موجودات اهریمنی در بازی The Witcher 3: Wild Hunt

۱- بازی The Witcher 3: Wild Hunt

  • سازنده: استودیو سی‌دی پراجکت رد
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

نمی‌توان فهرستی از بهترین بازی‌ها خصوصا بازی‌های قرون وسطایی تهیه کرد و از بازی The Witcher 3: Wild Hunt استودیو سی‌دی پراجکت رد یاد نکرد. با اینکه وقایع این بازی نقش‌آفرینی در یک دنیای خیالی بر پایه اساطیر اسلاو رخ می‌دهد، اما نمی‌توان حال‌وهوای قرون وسطایی آن را نادیده گرفت. نسخه سوم ویچر کنترل یک شکارچی هیولا با نام گرالت از ریویا را به بازیکن‌ محول می‌کند که در یک قاره بی‌نهایت بی‌ثبات و خطرناک به‌دنبال یافتن سیری است.

بازی The Witcher 3 یک ماجراجویی جذاب در دنیایی سرشار از شگفتی ‌است که امکان زندگی به‌جای یک جهش‌یافته هیولاکش را برای بازیکن‌ها فراهم می‌کند. این بازی به‌واسطه داستان درگیرکننده، جهان پرجزئیات و شخصیت‌پردازی غنی یک تجربه نقش‌آفرینی بی‌نظیر را تقدیم طرفدارها می‌کند که اوج هنر بازی‌های ویدیویی را به رخ می‌کشد. اگر تجربه این بازی را دوست داشتید، از نسخه دوم نیز غافل نشوید که دارای همان فضای قرون وسطایی است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده