نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

مهم ترین بازی های خرداد ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

با فرا رسیدن ماه خرداد، در این ویدیو به معرفی مهم‌ترین بازی‌های می‌پردازیم که این ماه منتشر می‌شوند؛ از دیابلو ۴ تا استریت فایتر ۶. همراه زومجی باشید.

آخرین ماه از بهار ۱۴۰۲، بازی‌های مهم زیادی دارد؛ مجموعه دیابلو در این ماه با نسخه‌ای جدید برمی‌گردد و آثار بسیار مهم دیگری مثل استریت فایتر جدید را هم داریم. به همین دلیل در این ویدیو و مقاله به‌معرفی بازی‌های خرداد خواهیم پرداخت. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم بیشتر از بازی‌ها بگوییم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

ماجراجویی گالوم در بازی The Lord of the Rings: Gollum

بازی The Lord of the Rings: Gollum

  • تاریخ انتشار: ۴ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس

اولین بازی مهم خرداد که چهارم ماه از راه می‌رسد، The Lord of the Rings: Gollum است. مجموعه ارباب حلقه‌ها آنقدر مهم و بزرگ است که برای هر تجربه مرتبط با آن هیجان داشته باشیم؛ حتی اگر بازی چندین بار تأخیر خورده باشد. The Lord of the Rings: Gollum روایتگر داستان گالم خواهد بود و وقایع آن، هشت سال پیش از اولین باری که گالم را در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها دیدیم، روایت می‌شود و داستانی اورجینال خواهد داشت. گالم پیش از آنکه حلقه به‌دست بیلبو برسد آن را داشت و تحت تاثیر قدرت آن، به وضعیت فعلی‌اش درآمد.

The Lord of the Rings: Gollum بیشتر مبتنی بر مخفی‌کاری است و باید دید که می‌تواند تجربه‌ای موفق باشد یا خیر.

پوستر بازی Company of Heroes 3

نسخه کنسولی بازی Company of Heroes 3

  • تاریخ انتشار: ۹ خرداد
  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس

Company of Heroes 3 چندی پیش برای کامپیوتر منتشر شد و توانست تجربه استراتژی خوبی با محوریت جنگ جهانی دوم ارائه دهد. حال قرار است ۹ خرداد نسخه کنسولی بازی هم برای پلتفرم‌های نسل نهمی منتشر شود و سازندگان سعی کرده‌اند با بهینه‌سازی کنترل‌های بازی و موارد دیگر، تجربه خوبی روی این پلتفرم‌ها ارائه دهند.

Company of Heroes 3 در جنگ جهانی دوم جریان دارد. یکی از مأموریت‌های بازی که ترکیبی از حالت‌های نوبتی و همزمان است و حس کمپین‌های توتال وار را تداعی می‌کند، بازیکنان را به کشور ایتالیا می‌برد و باید به مرور مناطق مختلفی از آن را تصرف کنید تا درنهایت به رُم برسید. کمپین دیگر بازی هم در آفریقا جریان دارد و سبک و سیاق کلی آن، شبیه کمپین‌های رایج مجموعه و نسخه‌های قبلی است. Company of Heroes 3 همچنین دارای بخش چندنفره است و می‌توان برای مدت زمان طولانی آن را به شکل رقابتی با سایر بازیکنان هم بازی کرد.

پوستر ریمیک بازی System Shock

بازی System Shock

  • تاریخ انتشار: ۹ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر

اگر طی سال‌های گذشته اخبار بازی را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که بازی System Shock از مدت‌ها پیش قرار بود منتشر شود و پس از چندین بار تأخیر خوردن، بالاخره قرار است ۹ خرداد برای کامپیوتر منتشر شود. System Shock نامی آشنا برای گیمر‌های قدیمی است و نسخه جدید آن، درواقع یک بازسازی از نسخه اول مجموعه به‌حساب می‌آید.

System Shock اثری در سبک اکشن ادونچر و با دوربین اول‌شخص است که بازیکنان را به ایستگاهی فضایی می‌برد و در آن‌جا باید برای زنده ماندن تلاش کنند. نسخه اصلی بازی به‌دلیل حس ترس خاص خود و گیم‌پلی جذاب مورد تحسین قرار گرفت و سازندگان وعده داده‌اند تا ویژگی‌های هیجان‌انگیز بازی را حفظ کنند و آن‌ها را با ظاهری مدرن و امروزی ارائه دهند. به هر حال System Shock می‌تواند یک بازی ارزشمند قدیمی را بازسازی کند و باید دید چقدر در این راه موفق خواهد بود.

مبارزان بازی Street Fighter 6

بازی Street Fighter 6

  • تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس

۱۲ خرداد نوبت به یکی از مهم‌ترین بازی‌های ماه می‌رسد و Street Fighter 6 در این تاریخ برای عاشقان بازی‌های مبارزه‌ای در دسترس خواهد بود. مجموعه استریت فایتر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین آثار سبک مبارزه‌ای همیشه تجربه‌های جذابی رقم زده و نسخه جدید آن هم براساس نمایش‌هایی که دیده‌ایم و همینطور نسخه بتایی که اخیرا منتشر شده بود، نوید اثری خوش‌ساخت را می‌دهد.

بازی در زمان عرضه، ۱۸ کاراکتر خواهد داشت که در بین آن‌ها، از شخصیت‌های قدیمی و محبوبی مثل کِن و ریو گرفته تا چند کاراکتر جدید را شاهد هستیم. جلوه‌های بصری بازی حسابی چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند و آن گیم‌پلی غنی و مهارت‌محور مجموعه را هم امیدواریم که در این نسخه با بهبود‌هایی ببینیم. به هر حال Street Fighter 6 اثری بسیار مهم است و باید دید کپکام پس از موفقیت ریمیک رزیدنت ایول ۴، این بار هم موفق خواهد شد یک بازی درجه‌یک دیگر ارائه دهد یا خیر.

دشمن اصلی بازی دیابلو 4

بازی Diablo IV

  • تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۴، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس

پس از استریت فایتر ۶، یک بازی بسیار مهم دیگر هم در تاریخ ۱۶ خرداد داریم و قرار است نسخه جدید دیابلو از راه برسد. Diablo IV یازده سال پس از نسخه سوم منتشر خواهد شد و اگر نسخه Immortals و نسخه بهبود‌یافته دیابلو ۲ را در نظر نگیریم، طرفداران مجموعه حسابی منتظر نسخه جدید مانده‌اند و آماده هستند تا با نسخه جدید، مدتی از کار و زندگی بیوفتند! وقایع Diablo IV پس از اتفاق‌های بسته الحاقی دیابلو ۳ جریان خواهد داشت و یک بار دیگر شاهد خیزش شیاطین هستیم.

بازیکنان با انتخاب از بین کلاس‌های موجود، به نبرد با دشمنان می‌روند و گیم‌پلی اعتیادآور هک اند اسلش و لوت‌محور همیشگی دیابلو، در این نسخه هم ارائه خواهد شد. سازندگان وعده داده‌اند تا یک بار دیگر جهانی تاریک را مثل دو نسخه اول مجموعه شاهد باشیم و اگر بلیزارد تصمیم‌های اشتباهی را که در چند بازی آخرش داشته در دیابلو ۴ هم تکرار نکند، می‌توان امیدوار به یک بازی درجه‌یک بود.

تصویر هنری بازی Layers of Fear

بازی Layers of Fear

  • تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس

۲۵ خرداد بازی Layers of Fear منتشر خواهد شد که قرار است تجربه‌ای کامل از مجموعه Layers of Fear استودیو بلوبر تیم باشد و البته محتویات جدیدی را هم ارائه دهد. بازی با استفاده از موتور آنریل ۵ ساخته شده و روی کنسول‌ها هم فقط برای پلتفرم‌های نسل نهمی منتشر می‌شود که به همین دلیل، انتظار می‌رود شاهد تجربه گرافیکی چشم‌نوازی باشیم.

محتویات جدید بازی براساس کاراکتر نویسنده خواهند بود و سازندگان وعده تجربه‌ای ترسناک البته از نوع ترس روانی را داده‌اند. به هر حال استودیو بلوبر با همه فراز و نشیب‌هایی که بازی‌هایش داشته‌اند، در شکل کلی نام مهمی از حیث بازی‌های ترسناک به‌حساب می‌آید و باید دید Layers of Fear چقدر در انتقال ترس و وحشت موفق خواهد بود.

ستارگان کاور بازی F1 23

بازی F1 23

  • تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن ۴، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس

یک روز بعد یعنی ۲۶ خرداد، بازی F1 2023 را به‌عنوان جدید‌ترین نسخه از شبیه‌ساز مسابقه‌های فرمول ۱ استودیو کدمسترز داریم. سازندگان یک بار دیگر سعی کرده‌اند تا تجربه‌ای نزدیک به واقعیت از رانندگی با ماشین‌های فرمول ۱ ارائه دهند و البته جنبه‌های دیگر این مسابقه‌ها مثل پیست‌ها و ماشین‌ها را هم به بهترین شکل طراحی کنند. بازی همچنین قرار است دارای بخش داستانی هم باشد و براساس آنچه که در تریلر معرفی دیدیم، قرار است اتفاق‌های احساسی و شکست‌ها و پیروزی‌های مختلف را در این قسمت تجربه کنیم.

رقابت کرش و دکتر نئو کورتکس در بازی Crash Team Rumble

بازی Crash Team Rumble

  • تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس

آخرین بازی مهم خرداد هم که ۳۰‌ام این ماه از راه می‌رسد، Crash Team Rumble است. بازی تجربه‌ای تیمی و رقابتی خواهد بود و بازیکنان با شخصیت‌های مختلف جهان کرش، وارد میدان مسابقه می‌شوند. هدف تیم‌ها جمع‌آوری میوه‌های وامبا و رساندن آن‌ها به مقصد است و درنهایت تیمی که بتواند بیش‌ترین تعداد میوه را جمع‌آوری کند برنده مسابقه است.

البته که همه‌چیز به همین سادگی هم نیست و انواع و اقسام آیتم‌ها روی نقشه ظاهر می‌شوند که می‌توان با آن‌ها بلاهای جالب و بامزه‌ای سر تیم رقیب آورد و همینطور می‌توانید وارد نبردی مستقیم هم با اعضای تیم حریف بشوید! نمایش‌های Crash Team Rumble نوید یک بازی دیوانه‌وار و سراسر تفریح را می‌دهند که امیدواریم در عمل هم بازی چنین تجربه‌ای باشد.

در پایان لطفا بگویید که شما بیش از همه منتظر کدام بازی در خرداد ماه هستید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده