نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: شکار زامبی!

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، دو بازی با محوریت زامبی‌ها داریم. همراه زومجی باشید. 

از این پس مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به‌جای روز‌های چهارشنبه در روز‌های سه‌شنبه منتشر می‌شود و مقاله فیلم آخر هفته هم در روز‌های چهارشنبه در دسترس خواهد بود. در این قسمت از مقاله، به‌مناسبت انتشار بازی Dead Island 2 سراغ زامبی‌ها رفتیم و دو بازی با محوریت این موجودات خواهیم داشت. همراه معرفی بازی‌ها باشید:

مبارزه با دشمنان در بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

برای اولین بازی این هفته، سراغ Back 4 Blood از استودیو ترتل راک می‌رویم. بازی ردفال امروز منتشر شد و انتظار می‌رفت تجربه Co-Op سرگرم‌کننده‌ای باشد؛ با این حال نمره‌های بازی خبر از تجربه خیلی درجه‌یکی نمی‌دهند و خب چه چیزی بهتر از یک بازی Co-Op دیگر که با گذشت دو سال از انتشار از حیث بهینه بودن هم به سطح خوبی رسیده و البته رایگان روی سرویس‌های گیم‌پس و حتی پلی استیشن پلاس هم در دسترس است؟

Back 4 Blood از همان ابتدا به‌عنوان دنباله معنوی مجموعه محبوب Left 4 Dead معرفی شد؛ البته که این مورد جای تعجب هم ندارد. چرا که هفت نفر از اعضای تیم سازنده بازی، در واقع همان اشخاصی هستند که یک بازی دمو ساختند و همین دمو بعدا تبدیل به اولین نسخه از Left 4 Dead شد. بازی Back 4 Blood اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در جریان مراسم گیم اواردز معرفی شد و با تاخیری کوتاه، در سال ۲۰۲۱ هم منتشر شد. سازندگان از همان ابتدا اعلام کردند که هدف‌شان ساخت یک بازی با حس تنش بالا است؛ جایی که بازماندگان بدون اینکه ترسی از دشمنان داشته باشند، به نبرد با آن‌ها بروند و با همکاری یکدیگر، بتوانند به موفقیت برسانند؛ ایده‌ای که در عمل هم تا حد زیادی اجرایی شده و مخصوصا اگر بتوانید Back 4 Blood را همراه با دوستان تجربه کنید، لذت زیادی از آن خواهید برد. 

چهار شخصیت بازی Back 4 Blood در حال نبرد با بروزر

بخش داستانی Back 4 Blood، دارای چهار اکت است که در هرکدام باید ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید. در این راه زامبی‌ها که بازی آن‌ها را Ridden معرفی می‌کند، حضور پررنگی دارند و با تمام وجود برای متوقف کردن شما تلاش خواهند کرد. انواع و اقسام سلاح‌ها از مسلسل گرفته تا شاتگان و کلت و موارد دیگر در بازی در دسترس هستند و یکی از لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های بازی، گان پلی واقعا خوب آن است. شلیک با سلاح‌ها و تماشای از بین رفتن زامبی‌ها واقعا هیجان بالایی دارد و مخصوصا کشتن زامبی‌های بزرگ‌تر و باس‌ها که نیازمند داشتن استراتژی و هدف‌گیری درست است، حسابی سرگرم‌کننده طراحی شده است. البته که تنها بازی کردن بازی کمی این لذت را کاهش می‌دهد ولی اگر بتوانید همراه با دوستان‌تان به‌سراغ Back 4 Blood بروید، تجربه واقعا خوبی خواهید داشت. 

Back 4 Blood همچنین ویژگی‌هایی دارد که عمق بیش‌تری به تجربه کلی بازی می‌دهند. برای مثال با یک سیستم کارت‌محور طرف هستیم و می‌توانید با انتخاب از بین کارت‌های مختلف، از ویژگی‌های آن‌ها شامل مواردی چون افزایش سطح سلامتی یا جایگزین کردن ضربه‌های مشت با چاقو و مواردی از این دست در مراحل بهره ببرید. البته برخی از کارت‌ها کنار این ویژگی‌ها، نقاط ضعفی را هم به‌ارمغان می‌آورند و همین هم چالش شیرینی به انتخاب آن‌ها می‌دهد. مورد بعدی قابلیت ارتقا سلاح‌ها است و با انواع و اقسام دوربین‌ها یا موارد دیگر، می‌توانید سلاح خودتان را دقیقا به شکلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید. 

Back 4 Blood در مجموع تجربه‌ای سرگرم‌کننده از یک بازی Co-Op است و از حیث جزییات صوتی و بصری هم مخاطب را راضی می‌کند. پس اگر به بازی‌های زامبی‌محور علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم به‌سراغ تجربه آن بروید. 

Death Road to Canada بازی اندروید

بازی Death Road to Canada

برای دومین بازی این هفته، یک تجربه جمع‌و‌جور‌تر و البته بامزه‌تر با محوریت زامبی‌ها به نام Death Road to Canada داریم. بازی توسط استودیو Rocketcat Games ساخته و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. سازندگان برای خلق این بازی از مجموعه‌هایی چون The Walking Dead و همینطور ساخته‌های جان رومرو الهام گرفته‌اند. 

Death Road to Canada اثری است که بنای آن با ارزش تکرار گذاشته شده است. بله بازی یک داستان کلی دارد و ما را با شخصیت‌هایی همراه می‌کند که می‌خواهند از آمریکایی که زامبی‌ها آن را تسخیر کرده‌اند، خودشان را به کانادا برسانند. در این راه شخصیت‌ها سوار بر یک ماشین هستند و در مسیر اتفاق‌های مختلفی انتظار آن‌ها را می‌کشد و اینجا، دقیقا همان جایی است تصادفی بودن همه‌چیز ارزش تکرار را به بازی اضافه می‌کند. در هر نوبتی که به‌سراغ Death Road to Canada بروید، از اتفاق‌هایی که در مسیر رخ می‌دهند گرفته تا شخصیت‌ها و حتی درگیری‌هایی که با زامبی‌ها دارید، به شکلی تصادفی صورت می‌گیرند و به همین دلیل هم هیچ نوبت از بازی، مشابه نوبت قبلی نیست. 

شخصیت اصلی در بین زامبی‌ها در بازی Death Road to Canada

شخصیت‌هایی که در مسیر با آن‌ها آشنا می‌شوید و حتی می‌توانید آن‌ها را در سفر به سمت کانادا با خود ببرید، هر کدام خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند و به همین دلیل هم اتفاق‌های داستانی مختلفی ممکن است در تعامل با آن‌ها رخ بدهد که گاهی، حتی بازیکن را مجبور به گرفتن تصمیم‌های سخت هم می‌کنند. البته Death Road to Canada قرار نیست تجربه‌ای احساسی باشد و به‌قول خود بازی، با اثری طرف هستیم که هیچ‌چیز را جدی نمی‌گیرد و از قضا همین حس جالبی به آن داده است. صحنه‌های نبرد با زامبی‌ها هم طراحی جالبی دارند و در بازی شاهد رویداد‌هایی به نام Siege هستیم که در آن‌ها، همزمان تعداد زیادی از زامبی‌ها به سمت شما حمله می‌کنند و باید با انواع سلاح‌ها، برای مدت زمان مشخصی در برابر آن‌ها ایستادگی کنید. زامبی‌ها هم همان تعریف کلاسیک این موجودات را دارند و با سرعتی بسیار آهسته به سمت شما می‌آیند؛ با این حال وقتی با تعداد زیادی از آن‌ها طرف باشیم، کار چندان هم راحت نیست. 

Death Road to Canada گرافیک پیکسلی و بامزه‌ای هم دارد و از آن آثاری است که حتی اگر وقت کمی هم داشته باشید، می‌توانید هر از گاهی آن را بازی کنید و از تجربه‌اش لذت ببرید. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده