نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded | سفری پُر خطر به دنیای مقبره‌ها

بازی Tomb Raider Reloaded با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ی خود، ماجراجویی مهیج و متفاوت لارا کرافت را به تصویر می‌کشد. در ادامه با معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded همراه زومجی باشید.

توم ریدر یکی از نام‌های آشنا در صنعت ویدیو گیم و حتی سینما محسوب می‌شود که زندگی و ماجراجویی‌های فردی به نام لارا کرفت را روایت می‌کند. محبوبیت بالای این مجموعه در طی سال‌ها به واسطه‌ی عرضه‌ی بازی‌های متعددی از آن، باعث شد تا این شهرت به مرور افزایش پیدا کند و در قالب سبک‌های مختلف به سایر پلتفرم‌ها مانند موبایل نیز راه پیدا کند.

حال پس از انتشار بازی‌هایی مانند Lara Croft GO که در گذشته ما را در قالب سبک جدیدی در این سری با لارا همراه می‌کرد، این‌بار بازی Tomb Raider Reloaded قصد دارد تا بیش از هرچیزی، بخش اکشن‌های شلوغ و آشنای این مجموعه را به تصویر بکشد. هرچند که از نظر گیم‌پلی، مانند سایر نسخه‌ی عرضه‌شده در اندروید، شباهتی با نسخه‌های اصلی و کنسولی توم ریدر ندارد. این بازی موبایل بیشتر روی شباهت‌های ظاهری و نمادین با نسخه‌های اصلی مانور می‌دهد.

البته Tomb Raider Reloaded از نظر گیم‌پلی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تجربه‌ای ساده و در عین‌حال چالش برانگیزی را رقم می‌زند. گیمر در هر دور از بازی باید سعی کند تا با کنترل لارا کرفت، تله‌ها و دشمنان را پشت سر بگذارد و به استیج‌های بعدی راه پیدا کند.

هربار با رفتن به سطح بعدی، شرایط سخت‌تر و دشمنان نیز با قدرت بیشتری مقابل‌تان قرار می‌گیرند. همچنین کنترل لارا کرفت نیز تنها در حرکت کردن به جهت‌های مختلف خلاصه می‌شود و کاراکتر به‌صورت خودکار به دشمنان شلیک می‌کند؛ مسئله‌ای که شاید باعث شود تا گیم‌پلی بازی ساده جلوه کند.

اما باید گفت که بازی انقدر‌ها هم ساده پیش نمی‌رود و به افزایش مهارت در کنترل و ارتقا مداوم لارا نیاز دارد. به‌خصوص در تجربه‌های اولیه‌ و با ورود به استیج‌های بالا‌تر، چندان طولی نمی‌کشد که گیمر مغلوب دشمنان شود و به نقطه‌ی شروع باز گردد. درواقع برای پیروزی کامل باید بدون شکست از تمام استیج‌ها و موانع عبور کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، در این راه علاوه‌بر نیاز به افزایش مهارت در زمینه‌ی کنترل لارا، باید بخش‌های مختلفی از ویژ‌گی‌های کاراکتر خود را هم ارتقا داد تا روند مبارزات، به‌خصوص در مقابل انواع باس‌های متنوع و قدرتمند کمی راحت‌تر پیش برود.

بازی در سبک روگ لایک و نقش آفرینی دنبال می‌شود و پس از هر شکست، بازیکن را به نقطه‌ی شروع باز می‌گرداند

همچنین با گذشتن از چند استیج، بازیکن می‌تواند از شخصیت‌هایی مانند آنایا کمک بگیرد تا میزان سلامتی خود را افزایش دهد. علاوه‌بر این می‌توان با دیدن تبلیغ‌های قرارگرفته در میان استیج‌ها، از امکانات مختلفی نیز بهره برد و به روند پیشرفت خود سرعت بخشید.

بازی Tomb Raider Reloaded در زمینه شخصی‌سازی هم دست بازیکن را باز می‌گذارد تا با خرید یا به‌دست آوردن آیتم‌های تزئینی، ظاهر شخصیت خود را انتخاب کند.‌ همچنین در بازی اندروید و آیفون Tomb Raider Reloaded شاهد گرافیک و انیمیشن‌های زیبایی هستیم که نقش مهمی را در افزایش جذابیت اکشن‌ها ایفا می‌کنند. از حرکت کردن در محیط گرفته تا انیمیشن‌های شلیک کردن لارا به دشمنان، همگی طراحی قابل قبول و زیبایی دارند و می‌توانند تجربه‌ی خوبی را در زمینه‌ی بصری برای گیمر رقم بزنند.

درنهایت گفتنی است که Tomb Raider Reloaded به واسطه‌ی گیم‌پلی هیجان‌انگیز و گرافیک زیبای خود، یک اثر با کیفیت و لایق تجربه محسوب می‌شود که طرفدارهای سبک روگ‌لایک و نقش‌آفرینی، نباید تجربه‌ی آن را در موبایل از دست بدهند. همچنین لازم به ذکر است که بازی تنها به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و برای اتصال به سرور هم نیاز به تغییر آی‌پی دارد. بازی موبایل Tomb Raider Reloaded در پلی‌استور و اپ‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Tomb Raider Reloaded


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده