// سه شنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی Mighty DOOM | جهنم در ابعاد کوچک

در این مقاله از زومجی به معرفی بازی Mighty DOOM می‌پردازیم که بازیکنان را در دل یک ماجراجویی جذاب و البته دشوار قرار می‌دهد؛ تجربه‌ای که می‌تواند به‌راحتی تا مدت‌ها سرگرم‌کننده باشد.

سری بازی‌های DooM همیشه یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های شوتر اول شخص بوده‌اند. در این سری بازی بازیکنان به معنای واقعی کلمه در دل یک جهنم قرار می‌گیرند که باید با انواع مختلفی از دشمنان که هرکدام از آن‌ها قدرت‌هایی دارند، مبارزه کنند. یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های این مجموعه سلاح‌های عجیب و غریبی است که باید با آن‌ها دشمنان خود را به روش‌های بسیار خشن نابود کنید.

موسیقی این سری بازی جایگاه ویژه دارد. درواقع اگر این موسیقی‌ها در بازی وجود نداشت، شاید انقدر هیجانی را که از بازی تعریف می‌کنیم، در آن نمی‌دیدیم. همچنین طراحی محیط‌ها تاثیرگذاری قابل توجهی روی حس‌وحال کلی بازی دارد. حال در جدیدترین قسمت از مجموعه، بازی Mighty DOOM برای موبایل‌های هوشمند منتشر شده است. با وجود اینکه بازی کمی فضای شاد دارد، اما همچنان خونین و هیجان‌انگیز است. در ادامه با معرفی بازی Mighty DOOM همراه زومجی باشید.

بازی Mighty DOOM


در صورتی که در هر مرحله، کشته شوید، باید آن را از ابتدا آغاز کنید. شما با امتیازهایی که به‌دست می‌آورید، می‌توانید شخصیت، اسلحه و دیگر موارد را ارتقا دهید

بازی Mighty DOOM داستان خاصی را روایت نمی‌کند. صرفا باید با حرکت در محیط‌های هر مرحله، هر تعداد دشمن موجود را نابود کنید. درواقع بازی به این صورت است که هرمرحله شامل ۴۰ استیج است که در هر استیج دشمنانی وجود دارند. در انتهای هر یک از این استیج‌ها یک در به شکل پورتال وجود دارد که بازیکن را وارد استیج بعد می‌کند. در صورتی که در هریک از آن‌ها کشته شوید، باید آن مرحله از ابتدا آغاز کنید.

شما با امتیازهایی که به‌دست می‌آورید، می‌توانید شخصیت، اسلحه و دیگر آیتم‌ها را ارتقا دهید. در ابتدا یا در انتهای هر استیج صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید در آن یک آیتم مانند افزایش نوار سلامتی را انتخاب کنید. در برخی از استیج‌ها شخصیتی وجود دارد که با نزدیک شدن به او می‌توانید آیتم‌هایی را دریافت کنید که در ادامه‌ی مسیر می‌توانند کاربردی باشند.

درکنار دشمنان معمول بازی، در برخی از استیج‌ها باید با باس مبارزه کنید. باس‌فایت‌ها چالش‌های خاصی را پیش‌روی بازیکن قرار می‌دهند. درصورتی که بتوانید تمام استیج‌های مرحله را به اتمام برسانید، می‌توانید وارد سایر مراحل بازی شوید که آن‌ها نیزشامل استیج‌های مختلفی هستند. درواقع هرمرحله فضای به خصوصی دارد. به‌عنوان مثال در یک مرحله بازی در زمین جریان دارد و در مرحله دیگر باید بازی را در کره‌ای ناشناخته دنبال کنید؛ موضوعی که روند بازی را به‌شدت متنوع می‌کند.

گیم‌پلی بازی در عین سادگی چالش‌هایی را به همراه دارد. درواقع برای کنترل شخصیت بازی تنها باید آن را با یک انگشت کنترل کنید و آن‌ را به اطراف محیط بازی بچرخانید. البته برای تغییر اسلحه بازی باید روی یک گزینه کلیک کنید. هر دشمن بازی به شکل جداگانه به سمت بازیکن حمله نمی‌کند. برخی از آن‌ها با شلیک‌های مختلف بازی را برای بازیکن دشوار می‌کنند.

در برخی از مواقع می‌توانید روی دشمنان ضربات فنی خاصی بزنید. البته که قبل از آن باید یکی از آن‌ها را تا دم مرگ برسانید. برخی از سلاح‌هایی که در طول مرحله به‌دست می‌آورید، تنها برای چند لحظه یا تنها یک شلیک فعال می‌شوند. پس برای استفاده‌ی مجدد آن‌ها باید لحظاتی را منتظر بمانید.

همان‌طور که اشاره شد، موسیقی سری بازی DOOM یکی از نقاط قوت آن است که در بازی Mighty DOOM دقیقا همین نکته تکرار شده است. موزیک به‌شدت روند بازی را برای بازیکنان هیجان انگیز می‌کند. درکنار موسیقی اصلی، صداگذاری دیگر قسمت‌های بازی مانند افکت‌های صوتی اسلحه وهمچنین دشمنان به خوبی کار شده‌اند. این ساخته‌ی استودیو بتسدا یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های موبایل چند ماه اخیر است. اگر به این سبک از بازی‌ها علاقه‌مند باشید، احتمالا تا مدت‌ها آن را موبایل خود نگه خواهید داشت.

بازی Mighty DOOM به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید تا از تجربه یک بازی هیجان‌انگیز لذت ببرید.

دانلود بازی Mighty DOOM


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده