نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱

معرفی بازی موبایل Doomsday: Last Survivors | آخرین بازماندگان

بازی Doomsday: Last Survivors قصد دارد تا درکنار یک تجربه‌ی نسبتا متفاوت در سبک استراژی، با الهام از شخصیت‌های محبوب بعضی از آثار شاخص بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های سبک آخرالزمانی، تجربه‌ی سرگرم کننده‌ای را برای بازیکن رقم بزند.

کم نیستند بازی‌هایی که به هر نحوی سعی می‌کنند تا با ارجاعات مستقیم یا غیر مستقیم به دیگر آثار مشهور، تاثیر بیشتری روی مخاطب خود بگذارند؛ به‌خصوص در سری بازی‌های پلتفرم موبایل که در ابعاد گسترده‌ای این موضوع در حال شیوع است و می‌توان در بسیاری از آثار ساخته شده، به وضوح آن را مشاهده کرد. از همین رو، باید گفت که احتمالا اولین موضوعی که پس از تجربه بازی اندروید و آیفون Doomsday: Last Survivors توجه‌ی بازیکن را به خود جلب می‌کند، الهام از کاراکتر‌های آثار مشهوری از‌ جمله The Last of Us ،The Walking Dead و البته بازی‌هایی مانند رزیدنت اویل است. هرچند که این شباهت‌ها تنها در شخصیت پردازی و ظاهر کاراکتر‌ها خلاصه می‌شود و الگو برداری خاصی در سایر زمینه‌ها نشده است. به‌عنوان مثال کاراکتر‌های Liam McFadden و Peggy به جول و الی در بازی و سریال The Last of Us شباهت دارند؛ یا کاراکتر Jaden و نوع بهره‌گیری آن از زامبی‌ها، شخصیت میشون از سریال مردگان متحرک را یادآوری می‌کند. جالب است که بدانید فیلمی هم با نام Doomsday در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است که داستان آن نیز در یک دنیا پر از زامبی و سراسر هرج‌و‌مرج دنبال می‌شود که تا حدودی با اتمسفر بازی نیز همخوانی دارد.

کاراکتر Jadden شبیه شخصیت میشون در سریال مردگان متحرک

بازی دارای ده‌ها شخصیت متنوع است که هر یک از کلاس‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برند.

Doomsday: Last Survivors یک بازی در سبک استراتژی و تاکتیکی است که به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و بازیکنان را با خود یک دنیای آخرالزمانی ترسناک می‌برد. دنیایی که حال توسط زامبی‌ها فتح شده است و انسان‌ها نیز چاره‌ای جز مبارزه برای بقا خود ندارند. در وهله‌ی اول گیم‌پلی Doomsday: Last Survivors را می‌توان تا حد زیادی شبیه به آثار قدیمی تری مانند Clash of Kings دانست؛ اما سازندگان با افزودن مکانیزم‌های نسبتا جدیدتری به این فرمول، توانستند تا تفاوت‌های چشم‌گیری را میان اثر خود با دیگر بازی‌های مشابه ایجاد کنند. به‌طور کلی روند بازی به این‌گونه است که گیمر باید با ساخت یک شهر و قلمرو امن برای مردم خود، تلاش کند تا مانع حمله‌ی زامبی‌ها و سایر بازیکنان شود. همچنین در مقابل نیز برای تأمین تجهیزات مورد نیاز و پیشرفت سریع‌تر شهر، می‌توان به سراغ سایر قلمرو‌ها و مناطق اطراف رفت و آن‌ها را تا حد توان غارت و از وجود زامبی‌ها و دشمنان پاک سازی کرد. البته بازی در حالت دیگر خود که شامل نبرد‌های تاکتیکی و دفاعی می‌شود، هیجان بیشتری را به بازیکنان منتقل می‌کند. این حالت همان بخشی از Doomsday: Last Survivors محسوب می‌شود که کمی قبل‌تر از آن به‌عنوان تفاوت اصلی این بازی با سایر آثار مشابه یاد کرده بودیم.

حالت دفاعی و مبارزه با زامبی‌ها در بازی موبایل Doomsday: Last Survivors

گرافیک و طراحی انیمیشن‌ها در محیط‌های حالت دفاعی، زیبا و پُر جزئیات کار شده‌اند

در‌ بخش نبرد‌های دفاعی بازی که بیشتر حالت‌های داستانی، رویداد‌ها و مأموریت‌ها مختلف را در بر می‌گیرد، باید سه کاراکتر را انتخاب و با استفاده از قابلیت‌های هریک از آن‌ها، در مقابل هجوم انواع و اقسام زامبی‌ها مقاومت کنیم. در این بخش از مراحل بازی، می‌توان به‌طور آزادانه و باتوجه‌به سلاح و قدرت هر کاراکتر، موقعیت مکانی شخصیت‌ها را در هر لحظه تغییر داد و در زمان مناسب از ویژگی‌های آن‌ها استفاده کرد. با وجود ده‌ها کاراکتر متنوع که هر یک درکنار ارائه‌ی یک پیش زمینه‌ی داستانی منحصر‌به‌فرد، دارای صدای اختصاصی، ظاهر متفاوت، قدرت و سلاح‌های ویژه‌ای هستند باعث شده است تا شاهد تنوع بسیار مناسبی در روند بازی باشیم. بازی‌ اندروید Doomsday: Last Survivors از گرافیک‌ بسیار خوبی بهره می‌برد و انیمیشن‌های فانتزی و در عین حال پر جزئیاتی را به تصویر می‌کشد. به‌خصوص در حالت‌هایی که بازیکن در محیط‌های گشت‌و‌گذار یا نبرد‌های دفاعی قرار می‌گیرد، شاهد طراحی و نور پردازی بسیار‌ زیباتری نسبت به زوایای شهری و منطقه‌ای هستیم‌.

به‌طور‌ کلی Doomsday: Last Survivors را می‌توان به واسطه‌ی گرافیک زیبا، گیم‌پلی نسبتا متفاوت و استفاده از شخصیت‌هایی شبیه به سایر آثار شناخته شده زامبی محور، یک بازی جذاب و سرگرم کننده خطاب کرد که احتمالا می‌تواند تجربه‌ی مفرحی را برای طرفداران سبک استراتژی خلق کند. همچنین باید اشاره کرد که در حال حاضر برای اتصال به سرور‌های بازی، باید آی‌پی خود را تغییر داد تا با مشکلی در اجرای اولیه مواجه نشد. Doomsday: Last Survivors یک بازی آنلاین است که در پلی‌استور و اپ‌استور به‌صورت رایگان منتشر شده است.

دانلود بازی Doomsday: Last Survivors


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده