نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۱

آخر هفته چی بازی کنیم: از Chivalry تا ساخت معجون

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ دو بازی می‌رویم که زمان زیادی از انتشار آن‌ها نگذشته است. همراه زومجی باشید.

به‌رسم همیشگی چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. بازی‌های این هفته هردو آثار نسبتا جدیدی هستند که وجه‌اشتراک آن‌ها هم در دسترس بودن ازطریق سرویس گیم‌پس است. در ادامه همراه معرفی بازی‌ها باشید.

میدان نبرد در شب در بازی Chivalry 2

بازی Chivalry 2

اولین بازی این هفته، Chivalry 2، محصول سال ۲۰۲۱ است. این بازی که می‌توانید آن را ازطریق گیم‌پس هم تجربه کنید، اثری چندنفره و آنلاین با محوریت نبرد‌هایی با حال و هوای دوران قرون وسطایی است و جدا از اینکه نسخه اولیه هم کیفیت بسیار خوبی داشت، سازندگان طی یک سال گذشته پشتیبانی خوبی از بازی داشته‌اند و همین هم بهانه‌ای شد تا یک بار دیگر تجربه آن را پیشنهاد کنم.

مجموعه Chivalry در کل سرگذشت جالبی تا به امروز داشته است. در سال ۲۰۰۷ بود که چند علاقه‌مند به بازی‌سازی، یک ماد با نام Age of Chivalry برای بازی Half-Life 2 ساختند. این بازی مبارزاتی با محوریت شمشیر و سلاح‌های سرد داشت و مورد استقبال بسیار خوبی هم قرار گرفت. همین مسئله بهانه‌ای شد تا سازندگان این ماد، بعدا استودیویی به نام Torn Banner Studios را تأسیس و این ماد را با بهبود‌های مختلف، تبدیل به اثری کامل کنند. نتیجه این تصمیم، خلق بازی Chivalry: Medieval Warfare بود که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و با اینکه نسخه‌های کنسولی آن وضعیت مناسبی نداشتند، ولی نسخه پی سی کیفیت قابل‌قبولی ارائه می‌کرد.

مبارزه تیم قرمز و آبی در بازی Chivalry 2

این بازی تا سال ۲۰۱۴ فروشی بیشتر از ۲ میلیون نسخه داشت و استودیو پس از آن، دو بازی دیگر به نام‌های NeverMine و Mirage: Arcane Warfare هم داشت. در سال ۲۰۱۷ اما آن‌ها کار روی دنباله Chivalry را آغاز کردند. طبق گفته سازندگان، هدف این بود که نسخه دوم بازی یک تجربه مبارزه با شمشیرِ صرف نباشد و این احساس را به مخاطب بدهد که می‌تواند با هر آنچه که در میدان نبرد می‌بیند، به دشمنان آسیب برساند. این ویژگی، از یک طرف الهام‌گرفته از مجموعه Monty Python بود و از طرفی هم قصد داشت تا حال و هوای پُر‌تنش و هیجان‌انگیز نبرد‌های قرون وسطایی را به شکلی واقعی‌تر به مخاطب منتقل کند.

سازندگان همچنین با اقداماتی مثل افزایش تعداد بازیکنان به ۶۴ نفر در نقشه‌ها، قصد داشتند تا بتوانند حال و هوایی مثل نبرد‌های شلوغ مجموعه‌هایی چون ارباب حلقه‌ها یا بازی تاج و تخت را ارائه دهند. بازی Chivalry 2 اولین‌بار در جریان E3 2019 معرفی شد و پس از انتشار نسخه بتا، سال ۲۰۲۱ نسخه نهایی آن در دسترس قرار گرفت. از آن زمان تا الان هم مدام محتوای جدیدی برای بازی منتشر شده و از اواخر سال ۲۰۲۲ هم نسخه گیم پس بازی در دسترس قرار گرفته است.

میزگرد تیم ابی در بازی Chivalry 2

بازی Chivalry 2 که در بررسی زومجی هم نمره ۸٫۵ را دریافت کرده، یک اثر چندنفره با محوریت نبرد با سلاح‌های سرد است که به‌معنی واقعی کلمه، می‌توان آن را مهارت‌محور، نفس‌گیر و شدیدا جذاب توصیف کرد. حتی اگر پیش‌تر نسخه قبلی بازی را تجربه نکرده باشید، بخش آموزشی کامل آن به بهترین شکل شما را با جزییات مکانیک‌های مبارزه در کلاس‌های مختلف بازی آشنا خواهد کرد و پس از آن می‌توانید با انتخاب کاراکتر دلخواه و در دست گرفتن سلاح، به نبرد با سایر بازیکنان بروید.

Chivalry 2 حالت‌های بازی مختلفی دارد ولی جذاب‌تر از هر چیزی، لذت خالصی است که در دل مبارزه‌های بازی نهفته است. فرقی نمی‌کند که مثلا با کلاس کمان‌دار بازی کنید و دشمنان را از دور هدف قرار دهید یا اینکه در قامت یک شوالیه با سلاح و زره سنگین به دل نبرد بزنید؛ در Chivalry 2 هر بار شکست دادن دشمن نیازمند مهارت بالایی است که خودِ تلاش برای به مرور بهتر شدن در بازی، ارزش تجربه فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. علاوه‌بر این تنوع بالای کلاس‌ها و تجهیزات هم عامل دیگری است که همیشه تجربه بازی را تازه نگه می‌دارد. اگر به بازی‌های چندنفره و رقابتی علاقه‌مند هستید و اشتراک گیم‌پس هم دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما کمی به Chivalry 2 زمان بدهید تا شاید شما هم گرفتار تجربه شیرین آن شدید!

لوگوی بازی Potion Craft

بازی Potion Craft: Alchemist Simulator

دومین بازی این هفته، Potion Craft: Alchemist Simulator است که همین چند ماه پیش منتشر شده و شاید یکی از آن بازی‌های واقعا ارزشمند سال ۲۰۲۲ باشد که به‌دلیل نداشتن سروصدای خبری زیاد، خیلی‌ها تجربه آن را از دست بدهند. بااین‌حال به‌جرات می‌توان گفت که این ساخته niceplay games اثری واقعا ارزشمند و سرگرم‌کننده است و می‌توان آن را ازطریق گیم‌پس هم دانلود کرد.

Potion Craft: Alchemist Simulator از قضا از یک نظر شباهتی به بازی قبلی این هفته هم دارد و آن داشتن حال و هوایی قرون وسطایی است. بازیکنان در این بازی در نقش شخصی قرار می‌گیرند که هنرش ساخت معجون‌های مختلف است و باید برای موقعیت‌های مختلفی که پیش‌ِروی شما قرار می‌گیرند، بتوانید معجون بسازید و البته که در این راه می‌توانید تصمیم‌هایی تأثیرگذار در داستان کلی هم بگیرید.

گیم پلی ساخت معجون در بازی Potion Craft

اما جدا از بحث داستان و چنین جنبه‌هایی، آنچه که Potion Craft: Alchemist Simulator را به بازی ارزشمندی تبدیل می‌کند، خودِ تجربه درست کردن معجون‌ها در بازی و مکانیک‌هایی است که برای این منظور استفاده شده است. بازیکنان می‌توانند مواد اولیه مورد‌نیاز خود را ازطریق معامله با فروشنده‌ها به‌دست بیاورند یا حتی آن‌ها را شخصا بکارند و پرورش دهند. پس از آن خود فرایند ساخت معجون‌ها هم واقعا سرگرم‌کننده است. جزییات ریزی مثل آماده کردن مواد اولیه با کار‌هایی مثل کوبیدن آن‌ها به میزان کافی در ظرف مخصوص یا تعیین درجه حرارت زیرِ پاتیل و تعیین درست مواد لازم به شکلی طراحی شده‌اند که به مرور حس خواهید کرد واقعا در حال پیشرفت در درست کردن معجون‌ها هستید و جزییاتی وجود دارند که فقط با کسب تجربه می‌توان آن‌ها را یاد گرفت.

این روز‌ها زمان زیادی تا انتشار بازی جدید هری پاتر باقی نمانده و خب اگر شما جزو آن دسته از افرادی بودید که علاقه زیادی به درس معجون‌سازی در کتاب‌ها یا فیلم‌های این مجموعه داشتید (!)، با Potion Craft: Alchemist Simulator می‌توانید حس و حال آن را، حتی پرجزییات‌تر از خودِ مجموعه هری پاتر کسب کنید. پیشنهاد می‌کنم این بازی جالب و متفاوت را از دست ندهید.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده