۱۵ بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با گرافیک چشم نواز

۱۵ بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با گرافیک چشم نواز

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴

در این مقاله قصد داریم به سراغ بازی هایی برویم که با گرافیک هنری و بصری بالایی برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شده‌اند.

هروقت صحبت از نسل جدید بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های آن می‌شود، اولین موضوعی که به ذهن کاربران خطور می‌کند این است که بازی‌های جدید قرار است تا چه اندازه گرافیک واقع‌گرایانه و جلوه‌های بصری چشم‌نواز داشته باشند؟ درواقع یکی از اصلی‌ترین معیارهای پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه بالاتر رفتن گرافیک فنی و هنری بازی‌ها و اجرای روان‌تر و باکیفیت‌تر آن‌ها روی پلتفرم‌های مختلف بوده است. پس بی‌راه نیست که یکی از ملاک‌های ارزیابی موفقیت‌های بازی‌های یک کنسول را عرضه بازی‌هایی با گرافیک بالاتر و اجرای روان‌تر درنظر بگیریم.

حال وقتی صحبت از نسل نهم می‌شود، در یک سمت رقابت کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت حضور دارند که به ترتیب به‌عنوان پلتفرم اقتصادی و پرقدرت این شرکت شناخته می‌شوند. کنسول‌هایی که از زمان عرضه آن‌ها تاکنون آثار مختلفی روی عرضه شده است که هرکدام تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. بازی‌هایی با جلوه‌های بصری فوق‌العاده و چشم‌گیری که بعضا با رزولوشن 4K و حتی نرخ فریم ۶۰ کاربران این پلتفرم را به وجد می‌آورند. از فورتزا هورایزن 5 و سایبرپانک 2077 گرفته تا الن ویک 2 از جمله بازی‌هایی هستند که از زمان عرضه تاکنون جزو باکیفیت‌ترین و گرافیکی‌ترین آثار این کنسول‌ها به‌شمار می‌روند و می‌توان به جرأت از آن‌ها به‌عنوان بازی‌های نسل نهمی یاد کرد. با تمامی این اوصاف در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از گرافیکی ترین بازی های کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس را با یکدیگر مرور کنیم. لازم به‌ذکر است بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبا رتبه‌بندی شده‌اند..

گرافیکی ترین بازی های ایکس باکس سری ایکس | اس


بازی ترسناک The Callisto Protocol

۱۵- بازی The Callisto Protocol

  • سازنده و ناشر: استرایکینگ دیستنس / کرفتون
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ترس بقا

اولین بازی این فهرست به The Callisto Protocol اولین ساخته استودیو استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) اختصاص دارد که تیم توسعه آن را گلن اسکافیلد (خالق سه‌گانه Dead Space) و حجم بالایی از اعضای سابق استودیو ویسرال گیمز (بیش از ۳۰ نفر) که قبلا سه‌گانه دد اسپیس را تولید کرده بودند، تشکیل می‌دهد. اثری که در جریان آن بازیکنان با شخصیتی به‌نام جیکوب لی همراه می‌شوند و باید پس از سقوط در قمری به‌نام Callisto برای بقا بجنگند.

سازندگان با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل ۴، دنیایی واقع‌گرایانه و بسیار چشم‌انگیز را در کالیستو پروتکل خلق کرده‌اند. دنیایی که نمونه آن را تاکنون در نسل نهم کمتر دیده‌ایم و بدون شک می‌توان گرافیک آن را به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده قلمداد کرد. از طراحی مثال‌زدنی شخصیت‌ها و هیولاها گرفته تا نورپردازی‌های عالی که درکنار هم فضاسازی فوق‌العاده‌ای را پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهند. از نکات بارز این بازی می‌توان به ویژگی ری‌تریسینگ آن روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اشاره کرد که باعث خلق صحنه‌های بسیار دیدنی در دنیای آن می‌شود.


نبرد شلوغ در بازی The Ascent

۱۴- بازی The Ascent

  • سازنده و ناشر: نئون جاینت / کِرو دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

بازی بعدی این فهرست به The Ascent اختصاص دارد که با دوربین ایزومتریک خود موفق شد حسابی مخاطبان را سرگرم کند. اثری که تیم سازنده آن یعنی استودیو نئون جاینت، تنها از دوازده توسعه‌دهنده تشکیل شده است و به‌عنوان یک شوتر دونفره از جزئیات دیوانه‌واری برخوردار است. محیط‌های بازی از لحاظ هندسه و منابع نورپردازی از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند و محتویاتی که در صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود (از کاراکترهای غیرقابل بازی گرفته تا آیتم‌های موجود در پس‌زمینه و نورپردازی دنیای بازی) بسیار فوق‌العاده است.

افکت‌های ذرات و قابلیت تخریب بازی در زمان مبارزات از دیگر نکات قابل توجهی هستند که باعث می‌شود The Ascent بدون تردید به یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های دارندگان کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس قلمداد شود. این بازی با رزولوشن 4K متغیر و نرخ فریم ۶۰ روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا شده که تجربه‌ای روان و لذت‌بخش محسوب می‌شود.


عکس اشلی در ریمیک بازی Resident Evil 4 (رزیدنت ایول 4 کپکام)

۱۳- بازی Resident Evil 4 Remake

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ترس بقا

سال گذشته بود که پس از مدت‌ها انتظار شاهد عرضه نسخه ریمیک بازی رزیدنت ایول 4 بودیم. اثری منحصربه‌فرد از این مجموعه که در زمان عرضه نسخه اصلی تحسین بسیاری از بازیکنان و منتقدین را به‌دنبال داشت. البته که کپکام با عرضه نسخه ریمیک این بازی نشان داد که یک بازی باکیفیت را هم می‌توان از چیزی که است بهتر کرد و باز هم از آن تجربه‌ای متفاوت ساخت. طراحی مراحل با دقت و جزئیات بسیار بالایی انجام شده است و در بسیاری از بخش‌ها شما را یاد نسخه اصلی این بازی می‌اندازد.

درکنار شخصیت‌پردازی عالی کاراکترها و روایت داستانی نفس‌گیر، بازی از لحاظ فنی هم یک سر و گردن از آثار منتشر شده در این سبک بالاتر جلوه می‌کند. از صداگذاری بی‌نقص بازی گرفته تا جلوه‌های بصری و گرافیکی که هرکدام درکنار یکدیگر باعث شده‌اند تا Resident Evil 4 به اثری نفس‌گیر و درعین حال لذت‌بخش تبدیل شود. این بازی در حالت Resolution Mode خود با نرخ فریم ۴۰ الی ۴۵ روی کنسول ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود.


بازی ori and the will of the wisps

۱۲- بازی Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده و ناشر: استودیو مون / استودیو ایکس باکس گیم
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر، مترویدوینیا

شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد که استودیو اتریشی مون با انتشار بازی‌های اوری تا این اندازه بتواند در کار خود موفق عمل کند. اثری که نسخه اول آن پس از انتشار در سال ۲۰۱۵ با نقدهای مثبت منتقدین روبه‌رو شد و دنباله آن یعنی Ori and the Will of the Wasps در سال ۲۰۲۰ توانست این موفقیت را ادامه دهد. این درحالی بود که این بازی نسبت به نسخه اول خود از لحاظ بصری جهش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و مدل‌های سه‌بعدی با پس‌زمینه‌های چندلایه با حال‌وهوایی فانتزی را در اختیار کاربران قرار داد.

از سویی دیگر سخت‌افزار قدرتمند ایکس باکس سری ایکس به این بازی اجازه می‌دهد تا با رزولوشن 4K HDR و نرخ فریم قفل شده ۱۲۰ تجربه‌ای به‌یادماندنی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. همچنین بازی با استفاده از تکنولوژی سوپر سمپلینگ رزوشولن 6K و نرخ فریم ۶۰ با ویژگی HDR را با مشخصات بالای گرافیکی ارائه می‌دهد که در نوع خود شگفت‌انگیز است. البته که در این بین کنسول ایکس باکس سری اس هم قادر است بازی را با رزوشولن 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا کند که اصلا تجربه بدی به‌شمار نمی‌رود.


تصاویری از محیط بازی Microsoft Flight Simulator

۱۱- بازی Microsoft Flight Simulator

  • سازنده و ناشر: استودیو ازوبو / استودیو ایکس باکس گیم
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز

زمانی‌که بازی Microsoft Flight Simulator روی کامپیوتر عرضه شد، به‌عنوان یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ مورد تحسین همگان قرار گرفت. البت که این بحث در زمان عرضه بازی به‌وجود آمد که برخی از مدل‌های ساخته شده از روی دنیای واقعی دقیق نیستند، اما واقعیت این است که مدل‌سازی آن‌ها در این مقیاس گسترده کاری بی‌سابقه و شایسته تحسین بود.

این بازی بالاخره یک سال پس از انتشار روی پلتفرم کامپیوتر به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس راه پیدا کرد و حالا کاربران بیشتری می‌توانستند آن را تجربه کنند. بازی بدون شک روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با نرخ فریم ثابتی که ارائه می‌دهد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از سمتی دیگر استفاده آن از تکنولوژی هوش مصنوعی Azure و پردازش ابری تحسین شما را در کیفیت خروجی نهایی برمی‌انگیزد.


مارکوس پشت سر کیت دیاز در Gears 5

۱۰- بازی Gears 5

  • سازنده و ناشر: کوالیشن / استودیو ایکس باکس گیم
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر سوم شخص

وقتی صحبت از خانواده کنسول‌های ایکس باکس می‌شود، بدون شک مجموعه گیرز در بین بازی‌های آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. گیرز 5 آخرین ساخته استودیو کوالیشن که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، در زمان عرضه مرزهای توانایی‌های کنسول ایکس باکس وان را چه از لحاظ زیبایی‌شناسی و چه از لحاظ عملکرد فراتر از حد تصورات برد.

استودیو کوالیشن با انتشار این بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس و اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از رزوشولن 4K و تنظیمات مختلف برای سایه‌زنی‌های بهتر، جزئیات بیشتر و بازتاب‌های مختلف آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از همیشه تبدیل کرد. این بازی با در اختیار داشتن تکنولوژی‌هایی همانند نرخ سایه‌زنی و نرخ به‌روزرسانی متغیر و ری‌تریسینگ به‌راحتی می‌تواند با آثار امروزی رقابت کند.


مسابقات بازی Forza Horizon 5

۹- بازی Forza Horizon 5

  • سازنده و ناشر: پلی‌گراند گیمز / استودیو ایکس باکس گیم
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: رانندگی

بدون شک زمانی‌که صحبت از به تصویر کشیدن جلوه‌های بصری و گرافیکی فوق‌العاده روی کنسول جدید مایکروسافت به میان می‌آید، نام بازی فورتزا هورایزن 5 به یاد کاربران و مخاطبان می‌افتد. اثری که به‌راحتی و به زیبایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ خود روی کنسول ایکس باکس سری ایکس خودنمایی می‌کند و لذت واقعی رانندگی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های فنی گرافیکی این بازی می‌توان به Draw Distance (حداکثر فاصله‌ای که اشیا از راه دور رندر می‌شوند) فوق‌العاده، Pop-in (ناگهانی ظاهر شدن اشیا در محیط بازی) حداقلی، Occlusion یا انسداد محیط و سایه‌زنی عالی و صدها خودروی پرجزئیات اشاره کرد که فورتزا هورایزن 5 همگی این موارد را درکنار سیستم آب و هوایی مختلفی عرضه کرده است که نشان از عملکرد فوق‌العاده آن دارد.


کاراکتر بازی Elden Ring

۸- بازی Elden Ring

  • سازنده و ناشر: فرام سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

الدن رینگ آخرین ساخته استودیو فرام‌سافتور که عنوان بهترین بازی سال را یدک می‌کشد، بازی بعدی فهرست بهترین بازی‌های با گرافیک بالا در کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس است. این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چندسال اخیر که با وجود الهام‌پذیری بی‌چون‌وچرا از مجموعه سولز، مشاهده تک‌تک بخش‌های دنیای زیبای آن شگفت‌انگیز است. از درخت The Erdtree که با نور طلایی خود به سرتاسر دنیای بازی را روشن کرده است گرفته تا ساختمان‌ها خرابه‌های مختلف آن که در جای‌جای نقشه وسیع بازی جای گرفته‌اند، همگی درکنار تجربه‌ای وصف‌ناشدنی را برای بازیکنان رقم می‌زنند.

تنوع در محیط‌ها، جزئیات گسترده، نور و سایه‌های دنیای بازی به خوبی با طراحی باس‌های بی‌شمار آن هم‌خوانی دارد. الدن رینگ از هر لحاظ یکی از بهترین آثار منتشر شده از این استودیو از لحاظ طراحی بصری به‌شمار می‌رود. بسته الحاقی Shadow of the Erdtree این بازی هم که اخیرا معرفی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از اول تیرماه ۱۴۰۳ به تجربه‌ آن بپردازند.


شخصیت بازی Dead Space

۷- بازی Dead Space Remake

  • سازنده و ناشر: استودیو موتیو / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ترس بقا

یک سال پیش بود که استودیو موتیو بالاخره بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان انتشار آخرین نسخه از مجموعه محبوب دد اسپیس، نسخه ریمیک آن را در اختیار بازیکنان قرار داد. اثری که باری دیگر بازیکنان را همراه‌با آیزاک کلارک می‌کند تا با نکرومورف‌ها رودررو شوند. بازی این‌بار با موتور بازی‌سازی فراست‌بایت توسعه داده شده است و حالا شاهد جلوه‌های بصری و نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ای در دنیای سرد و تاریک این مجموعه هستیم که تجربه آن‌ را بیش‌ازپیش لذت‌بخش‌تر کرده است. سازندگان در بخش صداگذاری بازی نیز سنگ تمام گذاشته‌اند و تغییرات مثبتی را در نسخه ریمیک در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند. به‌عنوان مثال برخلاف نسخه اول که آیزاک یک شخصیت ساکت بود، در این نسخه او حالا دیالوگ‌های خود را در اختیار دارد و می‌تواند با دیگر شخصیت‌های بازی تعامل کند.

در بخش گیم‌پلی نیز سازندگان با حفظ اسکلت نسخه اصلی تلاش کرده‌اند تا اثری مدرن و امروزی را در سبک ترس و بقا خلق کنند که تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. Dead Space Remake با تمامی جلوه‌های بصری و بازسازی‌های صورت گرفته در المان‌های اساسی خود به اثری تبدیل شده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را با کشتن نکرومورف‌ها سرگرم خود کند. سازندگان برای ارائه رزولوشن بالاتر از قابلیت FSR 2 شرکت AMD استفاده کرده‌اند. به‌نحوی‌که تعداد پیکسل‌های بازی روی کنسول سری ایکس در حالت Quality درحالی معادل 1296p است که به واسطه این تکنولوژی آپ‌اسکیلینگ، خروجی در حالت 2160p در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.


آغاز ماجراجویی کاراکتر اصلی بسته الحاقی Phantom Liberty بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

۶- بازی Cyberpunk 2077

  • سازنده و ناشر: سی دی پراجکت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن، نقش آفرینی

برخلاف عرضه ناامید‌کننده آخرین ساخته استودیو سی دی رد پراجکت، کیفیت بازی سایبرپانک 2077 روی ایکس باکس سری ایکس مثال زدنی است. شهر نایت سیتی در این بازی با چگالی جمعیت بالاتر، اعمال HDR و ری‌تریسینگ بسیار زنده به‌نظر می‌رسد که با درنظر گرفتن رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ این حس بیشتر از پیش به شما انتقال پیدا می‌کند. آخرین به‌روزرسانی بازی با اضافه کردن پشتیبانی از AMD FSR2 عملکرد و کیفیت تصاویر بازی را از قبل نیز بهتر کرده است.

بازی همچنین پس از دریافت به‌روزرسانی ۲.۰ بهبودهای فراوانی را چه در زمینه گیم‌پلی و چه در زمینه فنی به خود دید که باعث شد به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از قبل روی کنسول‌های خانگی تبدیل شود. در مجموع سایبرپانک 2077 از هر لحاظ یک بازی زیبا و چشم‌نواز به‌شمار می‌رود و جلوه‌های بصری آن تنها یکی از نقاط قوت اثری به‌شمار می‌روند که باعث شده است این بازی در فهرست بهترین بازی های گرافیکی ایکس باکس سری ایکس | اس قرار گیرد.


شخصیت اصلی بازی Control

۵- بازی Control

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / ۵۰۵ گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

استودیو رمدی همیشه به‌خاطر طراحی بصری بازی‌های خود شناخته شده است و این موضوع در مورد بازی کنترل هم صدق می‌کند. از معماری بروتالیست ساختمان‌های بازی گرفته تا افکت‌های ذرات که درکنار تخریب‌پذیری گسترده باعث شده‌اند تا Control اثری گسترده‌ و تجربه‌ای نفس‌گیر باشد. کنترل شما را در دنیایی قرار می‌دهد که می‌تواند در هر لحظه و هر مکان شما را با عظمت و زیبایی خود غافل‌گیر کند. البته که نباید از ویژگی ری تریسینگ فوق‌العاده نسخه آلتیمیت این بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس غافل شویم که در نوع خود بسیار بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

این بازی با دو تنظیمات گرافیکی مختلف روی این کنسول عرضه شده است؛ درحالی‌که در حالت Performance بازی با نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن 1440p رندر شده و خروجی 4K در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد و در حالت Quality بازیکنان می‌توانند با در اختیار داشتن ویژگی ری تریسینگ بازی را با نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن 1440p رندر شده و خروجی 4K تجربه کنند.


پوستر بازی Baldur's Gate 3

۴- بازی Baldur's Gate 3

  • سازنده و ناشر: استودیو لرین
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: نقش آفرینی

عنوان بعدی این فهرست را به بهترین بازی سال ۲۰۲۳ از نگاه منتقدین در جشنواره The Game Awards اختصاص داده‌ایم. Baldur's Gate 3 یک بازی نقش آفرینی از استودیو نام‌آشنای لرین است که سومین نسخه از مجموعه بالدرز گیت به‌شمار می‌رود که از روی بازی‌های رومیزی Dungeons & Dragons توسعه داده شده است. این بازی نقش‌آفرینی به‌واسطه روایت داستانی جذاب و قصه‌گویی فوق‌العاده خود به خوبی از عهده سرگرم‌ کردن مخاطب برمی‌آید و همزمان هم تجربه‌ای سرگرم‌کننده از گیم‌پلی جذاب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اما جدا از داستان‌سرایی غنی و گیم‌پلی بی‌نقص، سازندگان بازی در زمینه ارائه جلوه‌های بصری زیبا و چشم‌نواز نیز اصلا کم نگذاشته‌اند. بازی چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ هنری یک اثر فوق‌العاده محسوب می‌شود. به‌نحوی‌که جزئیات محیطی و چهره شخصیت‌ها و جلوه‌های بصری گوناگون درکنار یکدیگر دنیایی زیبا را خلق کرده‌اند که ساعت‌ها می‌توانید محو تماشای آن شوید.


ماجراجویی کاراکتر اصلی بازی Avatar: Frontiers Of Pandora در پاندورا

۳- بازی Avatar: Frontiers of Pandora

  • سازنده و ناشر: مسیو اینترتینمنت / یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: اکشن ماجرایی

سال ۲۰۱۷ بود که استودیو یوبی‌سافت به‌شکل رسمی اعلام کرد که بازی بزرگ بعدی آن‌ها یک نسخه براساس مجموعه محبوب آواتار جیمز کامرون خواهد بود. اثری مورد انتظار که بالاخره اواخر سال ۲۰۲۳ و پس از اکران رسمی فیلم آواتار ۲ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند به سرزمین پاندورا سفر کنند و درگیر ماجراهای پیش آمده بین انسان‌ها و قبیله سانتو ناوی‌ها شوند. بازی از لحاظ بصری یک اثر چشم‌نواز و زیبا به‌شمار می‌رود که به‌خوبی از موتور Snowdrop بهره برده است.

از طراحی پرجزئیات و بی‌مانند جنگل بازی گرفته تا نورپردازی‌ها و ویژگی ری‌تریسینگ از جمله مواردی هستند که در زمان تجربه بازی محو تماشای دنیای عظیم آن می‌شوید. Avatar: Frontiers of Pandora شاید از نظر گیم‌پلی موفق نشد آن‌طور که باید نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند، اما بدون شک آن را می‌توان یکی از چشم‌نوازترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های منتشر شده توسط استودیو یوبی‌سافت قلمداد کرد.


برایت فالز در بازی الن ویک ۲

۲- بازی Alan Wake II

  • سازنده و ناشر: رمدی اینترتینمنت / اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • سبک: ترس بقا

سال ۲۰۱۰ بود که استودیو رمدی یک بازی و یک دنیای جدید را به جهانیان معرفی کرد. اثری که از همان زمان عرضه توجه بسیاری از مخاطبان و بازیکنان را به خود جلب کرد و تا سال‌ها همگان منتظر بودند تا ببیند چه زمانی این استودیو فنلاندی قصد عرضه نسخه جدید آن را خواهد داشت. این اتفاق بالاخره پس از ۱۳ سال به حقیقت پیوست و ما در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی موفق شدیم تا نسخه دوم آلن ویک را از نزدیک تجربه کنیم. تجربه‌ای در سبک ترس و بقا که این بار علاوه‌بر شخصیت اصلی مجموعه یعنی آلن ویک، ما را با یک مأمور FBI به‌نام ساگا اندرسون همراه می‌کرد تا در دنیای آشفته بازی سرگردان شویم. اگر قرار باشد در خصوص گرافیک بازی Alan Wake II صحبت کنیم، باید بگوییم که جلوه‌های بصری و هنری بازی به‌شدت زیبا هستند.

تک‌تک مناظر و مراحل بازی از لحاظ تصویری زیبا و چشم‌گیر هستند و درکنار نورپردازی فوق‌العاده لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای‌مان رقم می‌زنند. از سویی دیگر، جزئیات فوق‌العاده چهره‌های شخصیت‌ها و انیمیشن‌های مربوط‌به آن‌ها را داریم که نشان می‌دهد استودیو رمدی تا چه اندازه در سال‌های اخیر در تلفیق بازی و صحنه‌های لایو اکشن و خلق آثاری نزدیک به واقعیت عالی عمل کرده است. رمدی در ساخت آلن ویک 2 از آخرین تکنولوژی‌های نرم‌افزاری در زمینه سایه‌زنی و نورپردازی استفاده کرده است و موفق شده تا بازی را روی کنسول سری ایکس در حالت پرفورمنس با رزولوشن خروجی 1440p و نرخ فریم ثابت ۶۰ در اختیار بازیکنان قرار دهد.


آمیسیا و هوگو در بازی A Plague Tale: Requiem

۱- بازی A Plague Tale: Requiem

  • سازنده و ناشر: استودیو اسوبو / فوکاس اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن، نقش آفرینی

استودیو اسوبو که در گذشته آثاری همچون مجموعه The Crew و بازی ReCore را در کارنامه خود داشت، با انتشار بازی A Plague Tale: Innocence موفق شد نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. البته که آن‌ها در سال ۲۰۲۲ با انتشار بازی A Plague Tale: Requiem و با عرضه دنیایی وسیع‌تر و متنوع‌تر و با به‌تصویر کشیدن صدها موش که همزمان در صفحه‌نمایش کاربر ظاهر می‌شدند، اثری به مراتب خوش‌ساخت‌تر را در اختیار بازیکنان قرار داد.

همه‌چیز در این نسخه بهبود پیدا کرده است؛ از تکسچرها و سایه‌زنی‌های محیطی گرفته تا طراحی پوست و مو و لباس کاراکترها که همگی درکنار هم باعث شده‌اند بازی تغییرات مثبت مختلفی را به‌خود ببیند. رزولوشن 4K بازی که از حالت 1440p محلی آن ارتقا یافته است، بازی را به زیباترین شکل ممکن نمایش می‌دهد. ناگفته نماند که اگر بازی را با نرخ فریم ۳۰ روی نمایشگر ۶۰ هرتزی هم تجربه کنید، چیزی از شکوه زیبایی‌های آن کم نمی‌کند.

پرسش‌های متداول

۱- گرافیکی ترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و اس کدام‌اند؟

از میان گرافیکی ترین بازی‌های این دو کنسول می‌توان به سایبرپانک 2077 و الن ویک 2 اشاره کرد. فهرست کامل‌تری از بازی‌ها را می‌توانید در زومجی بخوانید.

۲- بازی های ایکس باکس روی ایکس باکس سری ایکس چقدر گرافیک بهتری از سری اس دارند؟

ایکس باکس سری ایکس در برخی بازی‌ها امکان اجرای آن‌ها روی رزولوشن بالاتر یا با نرخ فریم بالاتر را نسبت به سری اس دارد و برای تجربه 4K بازی‌ها گزینه به‌مراتب بهتری است.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده