// پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

جالب ترین ایستراگ های بازی High on Life | از Doom تا گودزیلا

در این ویدیو نکات و ایستراگ‌های جالب بازی High on Life نظیر اشاره به فیلم گودزیلا و سریال بریکینگ بد را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

بازی High on Life جدیدترین انحصاری پلتفرم ایکس باکس شاید نتوانست آنطوری که باید و شاید نظر منتقدها را به خود جلب کند، اما از نظر شوخ‌طبعی و محتویات مختلف مثل ایستراگ، دارای اشاره‌هایی است که کم و بیش با آن‌ها روبه‌رو شده‌ایم و صد البته یکی از آن‌ها Rick and Morty است. البته وجود این اشاره‌ها مورد غیرعادی‌ای نیست، زیرا که ایده اولیه بازی High on Life توسط یکی از خالقان Rick and Morty به‌وجود آمده است. حال در این ویدیو قصد داریم به سراغ ایستراگ و موارد جالبی برویم که در دل High on Life قرار گرفته‌اند.

تماشا از یوتیوب

یکی از جالب‌ترین مواردی که در همان ثانیه‌های اول بازی متوجه آن خواهید شد، این است که کاراکتر داستان در حال تجربه یک بازی کلاسیک است و زمانی‌که دقیق‌تر شویم، متوجه می‌شویم که این بازی کامپیوتری به Doom کلاسیک ۱۹۹۳ اشاره دارد. مورد جالب دیگر بازی به سریال بریکینگ بد مرتبط می‌شود. در سکانسی از این سریال و پس از بحث و جدل والتر وایت با همسر خود، او از عصبانیت یک پیتزا را به پشت بام پرتاب می‌کند. حال در High on Life اگر پشت بام خانه خود را نگاه کنید، قطعا این پیتزا را پیدا خواهید کرد!

همیشه می‌شنویم که صبور بودن پاداش داشته و نباید در انجام کاری عجله کرد. در یکی از مراحل، بازیکن تمرین‌های مختلفی را باید پشت سر بگذارد و باس فایت آن مرحله هم قبل از هر تمرین با شما صحبت می‌کند. در یکی از این ویدیوها، از شما خواسته می‌شود که صبوری کرده و یک ساعت صبر کنید. درحالت عادی می‌توانید بازی را ادامه داده و از این محیط خارج شوید و به ادامه پیشرفت خود در داستان بپردازید. این در حالی است که اگر بخواهید صبور بودن خود را به‌نمایش بگذارید، بازی مورد جالبی را برای شما تدارک دیده است. هر ۱۵ دقیقه داگلاس مدام به شما امید داده و شما را متقاعد می‌کند که صبر کنید و قطعا با خود می‌گویید «خب صبر می‌کنم، یک ساعت بیشتر نیست و آسمان به زمین نمی‌آید! مهم این است که درآخر یک پاداش هیجان‌انگیز برای من درنظر گرفته شده است.» این در حالی است که پس از گذشت یک ساعت، «هیچ پاداشی» به‌دست نمی‌آورید و همان داگلاس که به شما امید می‌داد، به شکل طعنه آمیزی شما را مسخره خواهد کرد.

اشاره کنی در High on Life به رسانه‌های بازی

در همان مرحله یک قسمت پلتفرمینگ هم وجود داشته که در جریان آن باید از روی یک سری پلتفرم مغناطیسی عبور کنید. حال اگه کِنی (Kenny) را به‌دست گرفته باشید، مدام به شما انگیزه می‌دهد که سکوبازی پیش‌رو مثل مواردی که در ماریو لند مشاهده کرده‌ایم، ساده خواهد بود (اشاره به بازی Super Mario Land). در بخش زاغه نشینی بلیم سیتی هم یک Alien بچه را می‌بینید که مدام شما را تحریک می‌کند تا او را بکشید. معمولا در بازی‌های ویدویی، بچه‌ها نقطه امن به حساب آمده و قهرمان داستان قادر به کشتن آن‌ها نیستند. بااین‌حال در High on Life و با وجود مخالفت‌های بسیار Kenny با شما سر این موضوع، می‌توانید این بچه رو اعصاب را بکشید! وقتی که این کار را انجام دادید، اچیومنتی به اسم Fallout Doesn’t Let You Do This را به‌دست می‌آورید. قطعا اگر از هوادارای سری Fallout باشید، می‌دانید که این بازی مخالف سرسخت کشتن بچه‌ها در بازی بوده و به هیچ‌وجه به شما اجازه این کار را نمی‌دهد.

High on Life حتی رسانه‌های بازی را هم مورد هدف قرار داده است. زمانی‌که به Port Terrine سفر می‌کنید، به بخشی از داستان می‌رسید که باید از داخل یک لوله بزرگ عبور کنید، Kenny خیلی جدی و تاحدی عصبی به این مورد اشاره می‌کند که قطعا یک سری از رسانه‌های بازی تو بررسی خود می‌گویند سازنده تو طراحی این قسمت از مرحله تنبل بوده و از بازی نمره کسر خواهند کرد. جالب است بدانید که Kenny به‌صورت مستقیم به رسانه‌هایی مثل IGN، کوتاکو و پالیگان اشاره می‌کند!

ایستراگ گودزیلا در بازی High on Life

درکل، High on Life پر شده است از محتویات مشابه و بعضی وقت‌ها حتی سلاح‌های شما هم دیالوگ‌های منحصربه‌فردی دارند که در حالت عادی و استفاده از یک سلاح دیگر، دیالوگ مورد نظر را از دست دهید. برای مثال، تو مأموریتی که باید داگلاس را بکشید، مورد جالبی قرار گرفته که اگر از گاس استفاده کنید، شما را راهنمایی کرده و باعث می‌شود دیالوگ متفاوتی را بشنوید و باس فایت مورد نظر هم ظاهر جدید به خود می‌گیرد. همچنین به‌عنوان آخرین ایستراگ هم بد نیست به ایستراگ گودزیلا اشاره کنیم. اگر بتوانید مشخصات شهر Cutie Town را پیدا کرده و وارد آن شوید، با اولین قدم به این شهر و حتی طراحی ظاهر Cutie Town، متوجه اشاره High on Life به کاراکتر و فیلم‌های گودزیلا شده که در نوع خود جالب و دوست داشتنی است.

شما کاربرا هم به ما بگویید که در High on Life چه نکات و ایستراگ‌هایی را مشاهده کرده‌اید که نظر شما را به خود جلب کرده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده