// پنجشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۹

مورد انتظارترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ یک سال جذاب برای بازی‌هایی ویدویی است که علاوه‌بر بازی‌های کنسولی و پی سی، بازی‌های جذابی برای اندروید منتشر می‌شوند. در این مقاله از زومجی نگاهی به بهترین بازی‌های اندرویدی که در این سال منتشر می‌شوند، می‌اندازیم.

سال ۲۰۲۳ که به‌تازگی آغاز شده است می‌تواند یکی از بهترین سال‌های بازی ویدیویی باشد که مملو از بازی‌هایی در سبک و سیاق‌های مختلف است. البته که این موضوع صرفا در رابطه با بازی‌های کنسولی نیست و می‌توانید منتظر بازی‌های جذابی برای اندروید نیز باشید. بازی‌هایی که برخی از آن‌ها را شاید در گذشته در کنسول‌های خود تجربه کرده باشید و حال نسخه متفاوت از آن برای موبایل‌های هوشمند منتشر می‌شود که به‌عنوان مثال می‌توان به Rainbow Six Mobile اشاره کرد.

همچنین این سال می‌تواند یک سال فوق‌العاده برای طرفداران هری‌پاتر باشد که یکی از آن‌ها یعنی Hogwarts Legacy برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی است و بازی Harry Potter: Magic Awakened که برای اندروید و آیفون منتشر می‌شود. حال در این مقاله از زومجی قصد داریم به معرفی بهترین بازی‌های اندرویدی که در این سال منتشر می‌شوند، بپردازیم. با معرفی این بازی‌ها در ادامه مقاله همراه زومجی باشید.


مورد انتظارترین بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۳

برخی بازی‌های این فهرست هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی قابل تجربه هستند

بازی اندروید Warcraft Arclight Rumble

۸- بازی Warcraft Arclight Rumble

  • استودیو: Blizzard Entertainment
  • مناسب سنین: +۱۰
  • سبک: استراتژی
  • قیمت: رایگان

اگر از بازیکنان و علاقه‌مندان قدیمی دنیای وارکرفت هستید، تجربه بازی Warcraft Arclight Rumble احتمالا می‌تواند حسابی جذبتان کند. این بازی که به‌صورت رایگان عرضه خواهد شد در سبک دفاع از قلعه است و بازیکنان به بیش از ۶۰ شخصیت‌ مثبت و منفی این دنیا دسترسی خواهند داشت. البته این بازی با المان‌های مختلفی سعی دارد با سایر بازی‌های دفاع از قلعه متفاوت عمل کند. بازی شامل حالت‌های کمپین PvE گسترده، کوآپ،PvP، دانجن، Raid و چند حالت دیگر است.

گیم‌پلی بازی به این صورت است که دو بازیکن به‌صورت آنلاین در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و حال هریک از آن‎‌ها با کارت‌هایی که در اختیار دارند باید به نحوی بازیکن مقابل خود را شکست دهند. هریک از شخصیت‌های بازی قابلیت و نحوه مبارزه‌ای خاص خود را دارند که باتوجه‌به استراتژی خود باید از آن‌ها بهره ببرید. در مجموع Warcraft Arclight Rumble یک بازی جذاب و متفاوت در سبک دفاع از قلعه است که احتمالا می‌تواند طرفداران این سبک بازی‌ها را جذب خود کند.

دانلود بازی Warcraft Arclight Rumble

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Rainbow Six Mobile

۷- بازی Rainbow Six Mobile

  • استودیو: Ubisoft Montreal
  • مناسب سنین: +۱۳
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

بالاخره پس از هفت سال انتظار نسخه‌‌ای ویژه از بازی Rainbow Six Siege با نام Rainbow Six Mobile قرار است به‌زودی برای اندروید منتشر شود. اگر در گذشته یا حتی هم‌اکنون مشغول تجربه نسخه کنسولی این بازی هستید قطعا اطلاع دارید که این بازی یکی از بهترین تجربه آنلاین یک دهه اخیر است که حسابی می‌تواند بازیکنان را سرگرم خود کند. بازی Rainbow Six Mobile قرار است دقیقا همین مسیر را طی کند اما این نسخه صرفا یک پورت مستقیم و ساده نخواهد بود. بازی همچنان به‌صورت اول شخص است و شامل اسلحه‌هایی در کلاس‌های مختلفی می‌شود.

این بازی در زمان عرضه شامل دو حالت مختلف خواهد بود که هر دوی آن بازیکنان را به دو تیم ۵ نفره تقسیم می‌کند. در حالت اول بازی یعنی Secure Area یکی از تیم‌ها باید سعی کند در مدت زمان چهار دقیقه منطقه‌ای مشخص را به‌دست آورند و تیم مقابل نیز باید مانع از این کار شود. در حالت دوم بازی که با نام The Bomb شناخته می‌شود یکی از تیم‌ها باید بمبی را فعال و در تیم‌ مقابل باید آن را به هرشکلی خنثی کنند. بازی همانند نسخه کنسولی شامل اپراتورهای مختلفی می‌شود که با پیشروی در بازی می‌توانید آن‌ها را به‌دست بیاورید.

دانلود بازی Rainbow Six Mobile

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Gunstars

۶- بازی Gunstars

  • استودیو: Monomyto Game Studio
  • مناسب سنین: +۳
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

بازار بازی‌های سبک بتل رویال همچنان داغ است و هر چند وقت یکبار یک بازی متفاوت بتل رویال منتشر می‌شود و همچنان نیز بازیکنان مختلفی به رقابت در آن‌ها می‌پردازند. بازی Gunstars یکی از جدیدترین این عناوین است که نسخه کامل و رسمی آن در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود که می‌تواند علاقه‌مندان این سبک را جذب خود کند. بازی در بستر بلاک‌چین است و همین موضوع می‌تواند متفاوت بودن آن را با سایر بازی‌های بتل رویالی نشان دهد. درواقع در طول تجربه بازی می‌توانید به گونه‌های مختلفی مانند فروش NFT‌هایی که به‌دست می‌آورید، به‌گونه‌ای کسب درآمد کنید.

گیم‌پلی بازی به این صورت است که بازیکنان در یک نبرد ۱۸ نفره بتل رویالی در یک نقشه کوچک قرار می‌گیرد که باید تنها در سه دقیقه تمام تلاش خود را برای زنده ماندن به خرج دهد. در ابتدای بازی سلاحی برای دفاع از خود ندارید و باید با نابودی اجسام مختلف، سلاح‌هایی را به‌دست بیاورید. بازی از نمای بالا جریان دارد و همین موضوع دید مناسبی را به بازیکن می‌دهد. با جمع‌آوری امتیازهایی که در هررقابت به‌دست می‌آورید می‌توانید کارهای مختلف مانند خرید آیتم‌ها، شخصی‌سازی ظاهر شخصیت بازی و دیگر فعالیت‌ها را انجام دهید. در مجموع بازی Gunstars می‌تواند یک تجربه بتل رویالی جذاب باشد که باتوجه‌به فضای بلاک‌چینی آن باید دید چه عملکردی را می‌تواند داشته باشد.

دانلود بازی Gunstars

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید The Division Resurgence

۵- بازی The Division Resurgence

  • استودیو: Ubisoft
  • مناسب سنین: +۱۳
  • سبک« اکشن سوم شخص
  • قیمت: رایگان

The Division یکی دیگر از بازی‌های جذاب یوبیسافت است که توانست طی چند سال گذشته مخاطبان بسیاری را سرگرم خود کند و حال نسخه موبایل آن با نام The Division Resurgence در آستانه انتشار قرار دارد. داستان بازی در شهر نیویورک جریان دارد و روایت کاملا مجزایی با نسخه‌های اول و دوم دارد. در این بازی همانند نسخه کنسولی باید با دیگر بازیکنان آنلاین به رقابت بپردازید و با جمع‌آوری آیتم‌های مختلف از گوشه و کنار جهان بازی سعی کنید، زنده بمانید. نقشه بازی نسبت به نسخه کنسولی کوچک‌تر است اما باتوجه‌ به دیگر بازی‌های جهان بازی موبایل می‌توان انتظار یک نقشه پرجزیئات را داشت.

در این نسخه می‌توانید از بین شخصیت‌های مختلف یکی را برای ادامه بازی انتخاب کنید که هریک از آن‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. البته ئرحین تجربه بازی می‌توایند شخصیت‌های دیگری را نیز برای ادامه بازی انتخاب کنید. بازی The Division Resurgence برای انتشار در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است ولی شما می‌توانید ازطریق وب‌سایت رسمی بازی در نسخه بتای آن ثبت نام کنید.

دانلود بازی The Division Resurgence

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Harry Potter: Magic Awakened

۴- بازی Harry Potter: Magic Awakened

  • استودیو: Warner Bros. International Enterprises
  • مناسب سنین: +۱۰
  • سبک: نقش آفرینی
  • قیمت: رایگان

سال ۲۰۲۳ یک سال جذاب برای طرفداران جادو و مخصوصا سری هری‌پاتر و در مجموع دنیای هاگوارتز است. در مورد اول پس از مدت‌ها انتظار بازی بزرگ و نقش آفرینی Hogwarts legacy که در مدرسه جادویی هاگوارتز جریان دارد، منتشر می‌شود و همچنین بازی موبایل Harry Potter: Magic Awakened که قرار است به معرفی کوتاه آن بپردازیم. بازی Harry Potter: Magic Awakened شما را در نقش یک دانش‌ آموز سال اول مدرسه هاگوارتز قرار می‌دهد که بازیکنانئ را وارد یک ماجراجویی جذاب می‌کند.

در طول بازی می‌توانید فعالیت‌های مختلفی مانند خرید از فروشگاه شهر، حل معماهای مختلف، شرکت در مسابقه کویدیچ و همینطور رقابت‌های مختفی را با بازیکنان آنلاین دیگر را انجام دهید. زمانی‌که با بازیکنان به رقابت می‌پردازید و در آن رقابت پیروز شوید کارت‌هایی را به‌دست می‌آورید که با جمع آوری آن‌ها می‌توانید جادو‌ها و آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید. بازی Harry Potter: Magic Awakened برخلاف سایر بازی‌های دیگر که از مجموعه برای موبایل منتشر شده است داستان و همینطور گیم‌پلی به ظاهر جذاب‌تری دارد که همین مورد می‌تواند این بازی را بسیار مورد انتظار کند.

دانلود بازی Harry Potter: Magic Awakened

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید DC Heroes & Villains

۳- بازی DC Heroes & Villains

  • استودیو: Ludia
  • مناسب سنین: +۱۰
  • سبک: نقش آفرینی
  • قیمت: رایگان

DC Heroes & Villains یک بازی در سبک جورچین است که باید با قهرمانان مختلف‌ دنیای DC تلاش کنید دشمنان خود را از بین ببرید. بازی به این صورت است که در هر مرحله بازیکن تعدادی از کارت‌های ابرقهرمانان DC را در اختیار دارد که در پایین صفحه‌نمایش داده‌ می‌شوند در بالای صفحه دشمنان و در وسط صفحه نیز جورچین اصلی بازی قرار دارد. حال بازیکنان باید المان‌های مختلف جورچین را درکنار یکدیگر قرار دهند که برای اجرایی شدن آن‌ها باید حداقل سه المان هم‌شکل درکنار یکدیگر قرار گیرند.

البته اگر بتوانید المان مشابه بیشتری درکنار هم قرار دهید، امتیاز بیشتری را کسب می‌کنید. دشمنان بازی هریک قدرت خاصی دارند که برای ازبین بردن آن‌ها باید ضربات بیشتری را وارد کنید. به‌عنوان مثال برخی از آن‌ها سپر دفاعی دارند که کار را کمی دشوارتر می‌کند. با امتیازهایی که در طول هر مرمرحله کسب می‌کنید می‌توانید شخصیت‌های بازی ارتقا دهید. همچنین بسیاری از قهرمانان دیگری وجود دارند که باامتیازهای خود می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. در مجموع DC Heroes & Villains ساخته استودیوی Ludia می‌تواند گزینه جذابی از یک بازی در سبک جورچین باشد که باید دید با انتشار آن چه عملکردی به‌جای می‌گذارد.

دانلود بازی DC Heroes & Villains

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید NBA All-World

۲- بازی NBA All-World

  • استودیو: Niantic
  • مناسب سنین: +۳
  • سبک: ورزشی
  • قیمت: رایگان

اگر از علاقه‌مندان دنیای بستکتبال هستید و حتی بازی‌های ویدیویی مربوط‌به آن را تجربه می‌کنید به‌زودی می‌توانید یک تجربه متفاوت بسکتبال را در بازی NBA All-World داشته باشید. بازی به‌صورت واقعیت افزوده است و درواقع تیم توسعه‌دهنده بازی محبوب Pokemon Go آن را توسعه می‌دهند. در ابتدای بازی چند مرحله آموزشی را باید طی کنید و سپس بعد از موقیعت جغرافیایی شما مشخص می‌کند. حال باید با جابه‌جا در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف بازیکنانی را پیدا کنید و با آن‌ها به رقابت بپردازید.

منظور از موقعیت جغرافیایی این است که باید در دنیای واقعی جابه‌جا شوید و به‌عنوان مثال در کوچه یا خیابان‌های اطرافتان بازیکنان را پیدا کنید. پس از پیدا کردن بازیکن، بازی وارد یک محیط جدید می‌شود و در آن در مقابل یک تور قرار می‌گیرید. نحوه به این صورت است که باید با تنظیم زاویه و سپس قدرت ضربه توپ را وارد تور کنید. بازی به‌صورت نوبتی است و در آخر کسی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده بازی می‌شود. همچنین بازی نکات مختلف و جذاب دیگری مانند پیوستن به تیم‌های مختلف دارد که در نوع خود می‌تواند حسابی روند بازی را جذاب‌تر کند. در مجموع بازی NBA All-World یک تجربه متفاوت است و باید دید که می‌تواند به اندازه Pokemon Go موفق شود.

دانلود بازی NBA All-World

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Call of Duty: Warzone Mobile

۱- بازی Call of Duty: Warzone Mobile

  • استودیو: Digital Legends Entertainment
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

همان‌طور که در قسمتی از این مقاله اشاره شد بازار بازی‌های بتل رویالی همچنان داغ، داغ است در آینده‌ای نزدیک یکی از بهترین بازی‌های بتل رویالی کنسولی، برای موبایل‌های هوشمند منتشر می‌شود. بازی Call of Duty: Warzone Mobile جدیدترین نسخه از سری Call of Dutty برای اندروید است که بازیکنان در یک بتل رویال ۱۲۰ نفره جذاب قرار می‌دهد. در این بازی می‌توانید به‌صورت تک نفره یا به همراهی دوستان خود وارد یک مسابقه شوید. در ابتدا تنها یک اسلحه در اختیار دارید که البته زیاد نمی‌تواند کاربرد خاصی داشته باشد و باید با گشت‌و‌گذار در خانه‌های مختلف به جمع‌آوری اسلحه‌های مختلف بپردازید.

همچنین در سطح نقشه پول‌هایی را می‌توانید جمع‌آوری کنید و با پرداخت آن در حین مسابقه آیتم‌های ویژه را دریافت کنید که هریک از آن‌ها ویژگی منحصربه‌فردی دارند. به‌عوان مثال می‌توانید یک ایردراپ خاص را خریداری کنید که در داخل آیتم‌ها و سلاح‌های ویژه را با بازیکنان می‌دهد. اگر به‌دنبال یک بازی بتل رویال جذاب و هیجان انگیز هستید می‌توانید منتظر انتشار رسمی بازی Call of Duty: Warzone Mobile باشید. اگر به‌دنبال آموزش نصب وارزون موبایل هستید،‌ آموزش زومجی را تماشا کنید.

دانلود بازی Call of Duty: Warzone Mobile

دانلود گوگل پلی Google Play


در این مقاله سعی شد تا نگاهی کوتاه به مورد انتظارترین بازی‌های اندروید سال ۲۰۲۳ انداخته شود. نظر شما در رابطه با بازی‌های معرفی شده چیست؟ آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و همچنین اگر بازی‌ دیگری را می‌شناسید آن را معرفی کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده