// جمعه, ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

موشکافی اولین تریلر بازی Death Stranding 2

استودیو Kojima Productions در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۲ نخستین تیزر تریلر دث استرندینگ 2 را نمایش داد؛ نمایشی که به‌گفته‌ی کوجیما نکات داستانی زیادی دارد. آیا باید متصل می‌شدیم؟

ال فانینگ. اکنون که مدتی از پخش اولین تریلر DS2 و معرفی آن می‌گذرد، شاید برخی از مخاطب‌ها فراموش کرده باشند که پروسه‌ی رونمایی رسمی استودیو کوجیما پروداکشنز از این بازی با انتشار پوسترهایی مرموز در رویدادهای توکیو گیم شو ۲۰۲۲ و PAX Australia 2022 آغاز شد؛ پوسترهایی که روی هرکدام از آن‌ها تصویر تاریک صورت یک نفر و یک سؤال نقش بسته بود.

در اولین پوستر مرموز می‌توانستیم چهره‌ی یک بازیگر زن و جمله‌ی سوالی Who Am I (من چه کسی هستم؟) را مشاهده کنیم. وقتی نسخه‌ی کامل پوستر با رنگ قرمز منتشر شد، شاهد تایید حضور ال فانینگ، بازیگر فیلم The Neon Demon و سریال The Great در اثر جدید هیدئو کوجیما بودیم. سپس پوستر Where Am I (من کجا هستم؟) از راه رسید که کوتسونا شیئوری با سابقه‌ی حضور در فیلم Deadpool 2 را به‌عنوان یکی دیگر از بازیگرهای بازی معرفی کرد.

پیش از گمانه‌زنی درباره‌ی دث استرندینگ ۲ باید به یاد داشته باشیم که ما هیچ‌کدام از این دو نفر را در اولین تریلر بازی ندیدیم.

(این مقاله بخش‌های مهمی از داستان بازی Death Stranding را اسپویل می‌کند)

لوگو سازمان بریجز در اولین تریلر بازی Death Stranding 2

لو اختاپوسی در بازی دث استرندینگ ۲

قرار نیست همه‌ی نکات حاضر در تریلر بازی Death Stranding 2 فقط مربوط‌به داستان آن باشند. اولین نکته‌ای که در اولین قاب تریلر به چشم می‌آید، نقش بستن عبارت In-Game Cinematics Captured on PS5 است؛ تا بدانیم هر آن‌چه که در تریلر می‌بینیم، کات‌سین‌های خود بازی هستند که به همین شکل روی کنسول PS5 اجرا می‌شوند.

وقتی اولین تیزر تریلر بازی Death Stranding در ماه جون/ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شد، استودیو کوجیما پروداکشنز هنوز انجین بازی‌سازی مورد استفاده‌ی خود را به شکل نهایی انتخاب و معرفی نکرده بود. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ کوجیما اعلام کرد از موتور بازی‌سازی دسیما (Decima) برای ساخت بازی Death Stranding بهره می‌برد. پس ظاهرا DS2 در زمانی معرفی شد که پروسه‌ی ساخت آن به مراتب جلوتر از نقطه‌ای است که DS در زمان معرفی در آن قرار داشت.

دث استرندینگ در نوامبر سال ۲۰۱۹ عرضه شد؛ حدود ۴۰ ماه بعد از پخش اولین تیزر تریلر. اگر فاصله‌ی بین معرفی دث استرندینگ ۲ و عرضه‌ی آن هم حدود ۴۰ ماه باشد، بازی باید در سال ۲۰۲۶ از راه برسد. اما باتوجه‌به همین جمله‌ی نقش‌بسته در تریلر می‌توان امیدوار بود که این اتفاق زودتر رخ بدهد؛ شاید در سال ۲۰۲۴ میلادی یا نهایتا در سال ۲۰۲۵.

این قاب یک نکته‌ی داستانی هم دارد. گویا بالای اسباب بازی کودکانه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنیم، نام Bridges نقش بسته است که ما سه حرف آخر آن را می‌بینیم. پس بعید نیست که این‌جا اتاقی خاص در یکی از پایگاه‌های سازمان بریجز باشد. این وسط کوجیما گاهی دوست دارد که با ایستراگ‌های ساده چشمکی هم به آثار سابق خود بزند. برچسب ناقص قرارگرفته روی اسباب بازی احتمالا تعدادی از طرفدارهای سری متال گیر را به یاد یک لیوان با طرح مشابه می‌اندازد که روی آن «من عاشق دایاموند داگز (DD) هستم» نقش بسته بود.

اسباب بازی های رنگارنگ و سایه یک بچه در تریلر بازی دث استرندینگ ۲

عده‌ای از مخاطب‌ها تصور می‌کنند که این‌جا ما سایه‌ی کودکی را می‌بینیم که مکعب قرمز را می‌اندازد. آن‌چه که در قاب بعدی روی وسیله‌ی اندازه‌گیری دیده می‌شود، باعث شده است که بعضی‌ها حدس بزنند این‌جا ما نه خود لوییز، بلکه موجود دیگری را مشاهده می‌کنیم که وارد اتاق او و فرجایل شده است.

جای دست کوچک سیاه رنگ در تیزر تریلر بازی DS2 (دث استرندینگ ۲) هیدئو کوجیما

این‌جا سایه‌ای متحرک روی وسیله‌ی اندازه‌گیری به چشم می‌خورد. شاید یک BT هم داخل این اتاق حضور دارد؛ یک بی‌تی (Beached thing) کوچک و تقریبا هم‌اندازه‌ی خود لوییز. فعلا این فرضیه و تصویر اختاپوس کوچکی را که در انتهای تریلر داخل محفظه‌ی BB قرار می‌گیرد، در پس ذهن داشته باشید.

مجسمه قرمز یک زن در تریلر بازی دث استرندینگ ۲

مجسمه شخصیت املی در بازی Death Stranding 2 و طرح منتشرشده در اکانت توییتر هیدئو کوجیما، سازنده دث استرندینگ

مجسمه‌ی به نمایش درآمده در تریلر از همان ابتدا ذهن مخاطب را به سوی سامانتا امریکا استرند یا همان املی (Amelie) جوان با لباس قرمزرنگ می‌برد. به‌لطف یکی از تصاویر منتشرشده توسط هیدئو کوجیما شکی نداریم که این مجسمه از روی خود شخصیت املی ساخته شده است. چرا گروهی از افراد با لباس‌های نارنجی این مجسمه را به مانند یک نشان مهم در دست دارند؟

آیا این‌جا با فرقه‌ای سر و کار داریم که روح (Ka در جهان دث استرندینگ) بریجت به اسم املی یا همان ششمین و آخرین موجودیت انقراض (Extinction Entity) را مورد پرستش قرار می‌دهند؟

جسم شبیه تابوت نارنجی رنگ در تریلر دث استرندینگ ۲

نوشته‌هایی ناخوانا روی جسم تابوت‌مانند قرار گرفته‌اند. البته این دستگاه پیشرفته‌تر از آن است که تابوت باشد و برای جنازه مورد استفاده قرار بگیرد. چون نه‌تنها شباهتی به کیسه‌های غالبا سفیدرنگ حمل جنازه در جهان بازی Death Stranding ندارد، بلکه هم چراغ الکترونیکی و هم لوله‌ی بیرون‌آمده از آن سبب می‌شوند که بیشتر مثل وسیله‌ای به نظر بیاید که یک شخص آسیب‌دیده را در آن می‌گذارند: تا به‌لطف دستگاه پیشرفته بهبود یابد یا حداقل تا زمان رسیدن به محل اصلی درمان، دوام بیاورد.

هدف نارنجی‌پوش‌ها از انجام چنین کاری مشخص نیست. اما ممکن است آن‌ها در حال تلاش برای نجات دادن شخصی باشند که در آستانه‌ی مرگ قرار دارد. چه شخصی؟ وقتی به موشکافی قاب قرارگرفته در تصویر شاخص این مقاله برسیم، کمی جذاب‌تر می‌توانیم در این رابطه گمانه‌زنی کنیم.

افرادی با لباس نارنجی در اولین تریلر بازی Death Stranding 2 (دث استرندینگ ۲) که ممکن است پرستش‌کنندگان ششمین موجودیت انقراض یعنی املی باشند

آن مجسمه تنها چیزی نیست که به املی اشاره می‌کند. وقتی سم سن کمی داشت، املی شعر London Bridge Is Falling Down (پل لندن در حال فرو ریختن است) را برای او می‌خواند. در بازی Death Stranding بارها شاهد زمزمه شدن این آهنگ توسط شخصیت‌ها بودیم. برخی از بازیکن‌ها باور داشتند که سقوط پل لندن حکم یک استعاره برای شکست خوردن احتمالی سازمان Bridges در پایان کار و از راه رسیدن ششمین/آخرین انقراض را دارد.

اگر تصویر پل برج در شهر لندن را مشاهده کنید، متوجه شباهت کلی ساختار آن با سازه‌ی عجیب‌وغریب حاضر در این قاب از تریلر DS2 می‌شوید.

لوگو استودیو Kojima Productions (کوجیما پروداکشنز) در تریلر بازی Death Stranding 2

تریلر برای بار چندم استرندها را با رنگ قرمز به ما نشان داد. در همین حین اعلام شد که بازی Death Stranding 2 با موتور بازی‌سازی Decima و پشتیبانی تیم سازنده‌ی آن یعنی استودیو گوریلا برای کنسول PS5 ساخته می‌شود. کوجیما پروداکشنز و Sony Interactive Entertainment به ترتیب سازنده و ناشر دث استرندینگ ۲ هستند.

کانال رسمی پلی استیشن در یوتیوب با نام‌گذاری تریلر مشخص کرده است که این پروژه فعلا تحت عنوان Death Stranding 2 شناخته می‌شود، اما امکان دارد که نام نهایی و کامل آن در آینده اعلام شود.

لوییز در بازی دث استرندینگ ۲ هیدئو کوجیما

لوییز. دختربچه‌ای که در ابتدا یک بریج بیبی با اسم سازمانی BB-28 بود و برای شناسایی BTها مورد استفاده قرار می‌گرفت، آرام‌آرام در قلب سم پورتر بریجز تبدیل به لوییز شد. سال‌ها قبل لوسی استرند، همسر سم در حالتی که هنوز بچه‌ی خود را به دنیا نیاورده بود، خودکشی کرد. در نتیجه دختر واقعی سم که قرار بود لوییز نامیده شود، هرگز به دنیا نیامد. در اولین بازی Death Stranding سم پس از مدتی BB-28 را لو و در آخر لوییز صدا زد.

ال فانینگ، بازیگر فیلم شیطان نئونی در بازی Death Stranding 2 هیدئو کوجیما

حالا لوییز چند ماه بزرگ‌تر شده است. از آن‌جایی که در پایان بازی دث استرندینگ شاهد بیرون آورده شدن او به‌عنوان یک نوزاد بسیار کوچک از محفظه توسط سم بودیم، کم‌وبیش می‌توان فهمید که این بخش از تریلر Death Stranding 2 چه مدت پس از سکانس پایانی Death Stranding را نشان می‌دهد.

این‌جا لوییز در آغوش فرجایل با نقش‌آفرینی لیا سیدو است. در انتهای بازی دث استرندینگ وقتی شرکت خصوصی Fragile Express از سوی شهرهای متحده‌ی آمریکا (UCA) به رسمیت شناخته شد، فرجایل به سم پیشنهاد همکاری داد. اما سم که خود را از همه تا جای ممکن جدا کرد، در آن لحظه پیشنهاد را نپذیرفت. بااین‌حال اکنون می‌بینیم که لوییز در دست‌های فرجایل قرار دارد. پس شاید سم پس از اینکه دستبندها را سوزاند و خود را از زیر نظر سازمان Bridges خارج کرد، با لو دوباره سراغ فرجایل رفت تا به دور از چشم همگان و در آرامش کنار دختر کوچک خود زندگی کند. راستی به لباس لوییز دقت کنید؛ به آن بال سفیدرنگ که در یک شات کلیدی دیگر این تریلر هم قرار دارد.

از قضا در این بخش از تریلر هم طرفدارهای متال گیر یک ایستراگ را پیدا کرده‌اند. جلوه‌ی قرار داشتن لو در دست‌های فرجایل عده‌ای را به یاد یکی از پوسترهای رسمی بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty انداخت.

اتاق احتمالی سم، لوییز و فرجایل در بازی Death Stranding 2

آویزان بودن این جسم آشنا از سقف کاری می‌کند که مطمئن شویم دخترک همان لوییز است. سم که دیگر گویا اهل سفر نیست و به باربری نمی‌پردازد، حالا در این Private Room زندگی می‌کند؛ اتاقی که احتمالا به جز خود او فقط فرجایل و لوییز در آن حضور دارند.

کریپتوبایت ها در محفظه نگه داری BB در بازی Death Stranding 2 کوجیما

آرامش فرجایل و لوییز دوام چندانی ندارد. نمایشگر بالای سر آن‌ها که تصویر آسمان را نشان می‌دهد، دچار مشکل می‌شود و فرجایل می‌فهمد که عده‌ای سراغ او و لوییز آمده‌اند. در همین حین شات‌هایی را پیدا می‌کنیم که جزئیات جالبی دارند. مثلا در این قاب می‌بینیم فرجایل از محفظه‌ی BB برای نگه‌داری کریپتوبایت‌های مورد علاقه‌ی خود بهره می‌برد. هرچند گویا چند کریپتوبایت (Cryptobiote) با رنگ متفاوت هم در محفظه دیده می‌شود.

روی مجله‌ی باز عبارت پیتزا به چشم می‌خورد که ما را به یاد آن مراحل فرعی دث استرندینگ می‌اندازد که طی آن‌ها مشغول رساندن پیتزای داغ به محل اقامت هیگز با نقش‌آفرینی تروی بیکر بودیم. در بک‌گراند نه‌تنها عروسک اردک لودنس، بلکه یک قاب با علامت لایک قرار گرفته است؛ تا همه‌ی لایک‌هایی را به یاد بیاوریم که شخصیت‌ها و بازیکن‌های مختلف بازی Death Stranding در طول تجربه‌ی آن به یکدیگر می‌دادند.

فرجایل با نقش‌آفرینی لیا سیدو و لوییز کوچک در بازی دث استرندینگ ۲ (DS2) هیدئو کوجیما

سم قبلا در اتاق‌های خصوصی خود عروسک‌های کودکانه و کتاب‌های مناسب بچه‌ها نداشت. این تغییرات ظاهری نشان‌دهنده‌ی تغییر جدی زندگی سم پورتر بریجز هستند که گویا اکنون خود را در اصل پدر لوییز می‌داند؛ نه شخصی دیگر. حتی یک عروسک درشت کریپتوبایت هم روی طاقچه قرار دارد. عروسک‌های خاص مربوط‌به جهان دث استرندینگ از این نظر بامزه هستند که طی سال‌های اخیر عکس‌هایی از خود کوجیما با آن‌ها را هم دیده‌ایم.

لیا سیدو، بازیگر برنده نخل طلا در نقش فرجایل بازی Death Stranding 2

جدا از گرافیک فنی خیره‌کننده، در این بخش از تریلر بازی Death Stranding 2 شباهت کلی صحنه‌ی فرار فرجایل و لوییز با فرار کلیف و سم واضح به نظر می‌رسد.

احتمالا به یاد دارید که تلاش کلیف برای فرار با سم کوچک از دست سازمان بریجز درنهایت جواب نداد. دای‌هاردمن در آن زمان با شلیک گلوله نه‌تنها خود کلیف را کشت، بلکه به زندگی سم کوچک هم پایان داد. بعد از آن املی سم را در ساحل پیدا کرد و به زندگی برگرداند؛ اتفاق داستانی مهمی که یکی از تاثیرات آن، تبدیل شدن سم به یک Repatriate بود. هر بار که سم می‌میرد، روح او می‌تواند جسم را پیدا کند تا به زندگی بازگردد. جالب این‌جا است که سم هم قبل از به‌دست آوردن زندگی واقعی صرفا یک BB به شمار می‌آمد؛ نوزادی گرفتارشده در محفظه‌ای مخصوص.

حتی در بخشی از سکانس فرار فرجایل با لوییز از آن محل می‌توانیم دیالوگ آشنا را هم بشنویم: «BB، نگران نباش. مشکلی نیست. من همیشه با تو خواهم بود».

پایگاه خالی و رهاشده سازمان بریجز در بازی Death Stranding 2 کوجیما

براساس آن‌چه طی تلاش فرجایل برای گریختن از دست تعقیب‌کنندگان می‌بینیم، ظاهرا او به همراه لوییز در یک پایگاه رهاشده و فراموش‌شده اقامت دارد. احتمالا به همین دلیل سم، لوییز و فرجایل توانسته‌اند به دور از چشم سازمان Bridges و نیروهای UCA زندگی کنند؛ بدون اینکه خیلی‌ها خبردار شوند که سم BB-28 را از محفظه درآورد و حالا به‌عنوان دختر خود بزرگ می‌کند.

فرجایل با بازی لیا سیدو سوار وسیله نقلیه جالب در دث استرندینگ ۲

آن دسته از گیمرها که دوران موشکافی تریلرهای بازی Death Stranding را به یاد دارند، خوب می‌دانند که کوجیما حتی در تریلرهای سینماتیک هم دوست دارد اِلِمان‌های گیم‌پلی بازی را نمایش دهد. بالاخره در دث استرندینگ کات‌سین‌ها به‌صورت Real-Time پردازش می‌شوند. پس وقتی در صحنه‌ی فرار فرجایل با لوییز از مهلکه یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جالب را می‌بینیم، استفاده از آن در گیم‌پلی بازی Death Stranding 2 اصلا تعجب‌آور نخواهد بود.

شاید نمایش فرجایل قبل از سم در نخستین تیزر تریلر بازی DS2 نشان‌دهنده‌ی نکته‌ی مهم‌تری باشد. کوجیما همان بازی‌سازی است که Raiden را تبدیل به پروتاگونیست اصلی بازی متال گیر سالید ۲ کرد؛ درحالی‌که بازیکن‌های بازی Metal Gear Solid در نقش سالید اسنیک مأموریت‌های مختلف را انجام دادند. آیا ممکن است به‌جای سم، فرجایل یا کاراکتری دیگر تبدیل به شخصیتی شود که طی اکثر دقایق تجربه‌ی دث استرندینگ ۲ مشغول کنترل وی هستیم؟

فرجایل زخمی در بازی Death Stranding 2 (دث استرندینگ ۲)

اولین بازی دث استرندینگ به مخاطب می‌گوید که ششمین و آخرین رویداد انقراض در اصل وقتی کلید خورد که املی یعنی روح بریجت در ساحل برای نجات دادن سم، فرزند کلیف تلاش کرد. چه اتفاقی در خط داستانی اصلی دث استرندینگ شباهت قابل توجهی به این رویداد دارد؟ شاید نجات داده شدن لوییز توسط سم.

نوازنده عجیب و غریب در بازی Death Stranding 2 کوجیما با نقش‌آفرینی تروی بیکر

لوییز کم‌وبیش همان‌طور که سم قبل از بازگردانده شدن به زندگی توسط املی تقریبا مرده بود، در ظاهر جان خود را از دست داد. اما در پایان داستان بازی دث استرندینگ، سم پورتر بریجز بی‌توجه به قوانین تصمیم‌گیری کرد و او را به زندگی برگرداند. طی واپسین لحظات تجربه‌ی بازی Death Stranding دیدیم که سم درحالی‌که لوییز را بغل کرده است، کلاه خود را از روی سر برمی‌دارد. بسیاری از مخاطب‌ها هم مخصوصا باتوجه‌به شکل‌گیری رنگین کمان عادی و نه برعکس در آسمان نتیجه‌گیری کردند که در انتهای اولین بازی دث استرندینگ، دیگر قوانین این جهان دچار تغییر شد؛ به این شکل که حتی باران تایم‌فال هم دیگر تاثیر سابق خود را ندارد.

پس از متصل شدن شهرها به یکدیگر، افزایش کایرالیوم در جهان، جدا شدن عامدانه‌ی ساحل املی از همه و صدالبته بازگشت عجیب لو به زندگی، غیرممکن نیست که دنیای دث استرندینگ با مقداری تغییر مواجه شده باشد. حالا به‌دست‌های فرجایل نگاه کنید. دیگر خبری از آن پوست چروکیده و پیرشده نیست. شاید اتفاقات رخ‌داده در انتهای بازی قبلی نه‌تنها قوانین این جهان را تغییر داد، بلکه برخی از تاثیرات عوامل فراطبیعی مثل باران Timefall را هم از بین برد. اصلا اگر هنوز اوضاع مثل سابق است، چرا فرجایل به هدف فرار از قدرت DOOMS خود برای تلپورت استفاده نمی‌کند؟

اگر به یاد داشته باشید، املی شخصی بود که قدرت DOOMS را به هیگز داد. پس امکان دارد که جدایی فعلی او از سواحل همه و دنیا باعث نابودی اِلِمان‌های ماوراالطبیعه مثل تایم‌فال، بسیاری از تاثیرات آن‌ها و همین‌طور قدرت‌های DOOMS افراد مختلف شده باشد. البته که شما اشک جاری‌شده روی صورت فرجایل در اواخر تریلر را دیده‌اید. اگر قدرت‌های DOOMS نابود شده‌اند، این قطره اشک آشنا و مربوط‌به BTها چرا از چشم او می‌ریزد؟ به آن‌جا هم می‌رسیم.

تفنگ نشانه گرفته‌شده به سمت فرجایل یا لو در تریلر دث استرندینگ ۲، اثر استودیو کوجیما پروداکشنز و شرکت سونی

شکی وجود ندارد که نوع قاب‌بندی این بخش از تریلر بودن و تار بودن همه‌ی اِلِمان‌های تصویر به جز تفنگ سبب می‌شوند که هر نوع گمانه‌زنی درباره‌ی آن بتواند به‌سادگی اشتباه دربیاید. بااین‌حال شباهت کلی لباس شخص حاضر در تریلر با هیگز را نمی‌توان انکار کرد.

Higgs Monaghan یا همان مرد دارای ماسک طلایی و رئیس گروه Homo Demens در بازی دث استرندینگ از سم پورتر بریجز شکست خورد. سم او را تحویل فرجایل داد و فرجایل که به‌دنبال انتقام بود، دو گزینه را برای انتخاب دربرابر هیگز گذاشت؛ خودکشی یا گیر افتادن ابدی در ساحل.

تروی بیکر به‌عنوان یکی از بازیگرهای اصلی بازی Death Stranding 2 معرفی شده است و در تریلر رونمایی از این اثر برای اولین‌بار نسخه‌ای تازه از آهنگ BB's Theme را با صدای او می‌شنویم. باتوجه‌به این اطلاعات می‌توان تصور کرد که هیگز نه‌تنها گزینه‌ی دوم را انتخاب کرد، بلکه پس از مدتی می‌تواند راه فرار از ساحل را هم گیر بیاورد؛ هرچه‌قدر هم که انجام این کار سخت به نظر بیاید.

البته حتی اگر شخصی که در این قاب می‌بینیم خود هیگز باشد، مهم‌ترین صحنه‌ی مربوط‌به او طی آخرین ثانیه‌های تریلر DS2 از راه می‌رسد.

بچه افتاده روی زمین در میان آتش مقابل چشم های فرجایل با بازی لیا سیدو | بازی Death Stranding 2 (دث استرندینگ ۲) استودیو Kojima Productions (کوجیما پروداکشنز)

هنگامی که فرجایل تیر می‌خورد و روی زمین می‌افتد، بچه چند متر از او فاصله می‌گیرد. فرجایل خود را کشان‌کشان روی زمین می‌کشد و وقتی باور می‌کند که لوییز کشته شد، با غم و ناامیدی از تقلا دست برمی‌دارد. لوییز و فرجایل به شکلی روی زمین افتاده‌اند که شخص تعقیب‌کننده می‌تواند تصور کند که آن‌ها مرده‌اند. دقت به نوع افتادن آن‌ها سبب می‌شود که لوییز را مرده تصور کنیم، ولی قابل تصور باشد که فرجایل را از حال رفته و آسیب‌دیده اما زنده بدانیم.

حین رخ دادن این اتفاقات یک سکانس کلیدی با محوریت لایک نشان دادن نوزاد درون بدن داریم. بازیکن‌های دث استرندینگ در زمان تجربه‌ی بازی اول این صحنه را وقتی می‌دیدند که سم می‌مرد و به خاطر Repatriate بودن به زندگی برمی‌گشت. پروسه‌ی برگشتن لوییز به زندگی توسط سم واقعا بی‌شباهت با نحوه‌ی بازگرداندن سم به زندگی توسط املی نبود. آیا امکان دارد که لوییز هم تبدیل به یک Repatriate شده باشد؟ آیا هم مرگ او روی جهان بازی تاثیر می‌گذارد و هم خود او پس از مرگ در مکانی به‌خصوص به زندگی برمی‌گردد؟

محفظه بازشده BB در بازی Death Stranding 2 هیدئو کوجیما

محفظه‌ی نگهدارنده‌ی BB ظاهرا بعد از حمله‌ی افراد به محل زندگی لوییز و فرجایل، روی زمین افتاده و باز شده است؛ مانند زمانی‌که سم به‌جای سوزاندن لوییز او را از محفظه بیرون آورد. در آن زمان زندگی لوییز وارد مرحله‌ی تازه‌ای شد. گویا حالا هم قرار است دوباره چنین اتفاقی رخ دهد.

بچه کوچک و بال لباس او در بازی دث استرندینگ ۲

قبل از وارد شدن به بخش بعدی تریلر، مجددا آن جملات را می‌شنویم: ««BB، نگران نباش. مشکلی نیست». این بار خبری از «من همیشه با تو خواهم بود» نیست. لوییز به زندگی بازگشت، اما سم و فرجایل فکر می‌کنند مرده است. آن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند.

رنگ قرمز در این لحظه احتمالا خیلی‌ها را به یاد رنگ قرمز BB Pod شخصیت هیگز در بخش‌هایی از بازی دث استرندینگ می‌اندازد. نکند لوییز پس از بازگشت به زندگی توسط هیگز جدید و گروه تازه‌ی او پیدا شود تا به‌عنوان عضوی از فرقه‌ی عجیبی رشد کند که املی را می‌پرستند و به‌دنبال تسریع پروسه‌ی انقراض کامل هستند؟ شاید بیش از حد مشغول گمانه‌زنی شده باشیم. شاید هم لوییز جوان که او را در تریلر ندیدیم، دقیقا همان شخصیت مهمی باشد که ال فانینگ، نخستین بازیگر معرفی‌شده‌ی دث استرندینگ ۲ نقش او را بازی می‌کند.

در هر حال آن‌چه از این‌جا به بعد تریلر خواهیم دید، احتمالا چندین و چند سال پس از سکانس حمله به فرجایل و لو جریان دارد.

لوگو سازمان Drawbridge بازی دث استرندینگ ۲ که احتمالا فرجایل در آن کار می‌کند

گیمرهایی که سال‌ها قبل با دث استرندینگ آشنا شدند و اخبار مربوط‌به بازی را می‌خواندند، احتمالا کلیدواژه‌ی «طناب» را خوب به یاد دارند. کوبو آبه، نویسنده‌ی ژاپنی در یکی از داستان‌های خود نقش طناب و چوب/چماق در زندگی انسان را شرح می‌دهد. او می‌گوید انسان در ابتدا از تکه‌چوب به‌عنوان سلاح بهره برد تا دشمنان را دور کند، اما سپس از طناب بهره برد تا اشخاص و موارد ارزشمند را نزدیک نگه دارد. کوجیما بارها قبل از عرضه‌ی اولین دث استرندینگ گفت که گیم‌پلی آن بیشتر مبتنی بر طناب است. سم پورتر بریجز می‌خواست افراد را به یکدیگر متصل کند.

ولی ظاهرا حوادثی که ما را به بخش اصلی داستان بازی Death Stranding 2 می‌رسانند، دنیا را به مراتب بدتر و خطرناک‌تر از قبل کرده‌اند. حالا لوگو سازمان تازه‌ای به اسم DrawBridge (پل متحرک) را می‌بینیم. سازمانی که در توضیح آن نوشته شده است: «هم چوب و هم طناب؛ برای مراقبت کردن و متصل کردن. با هم، برای فردا/آینده». کوجیما سال‌ها قبل گفت که اگر روزی دنباله‌ی دث استرندینگ را بسازد، از نقطه‌ی صفر روی آن کار خواهد کرد؛ نه اینکه صرفا بازی اول را بردارد و محصولی دقیقا از همان جنس تولید کند.

این لوگو که قبل از پخش تریلر رونمایی از بازی Death Stranding 2 آن را روی پوسترهای مرموز منتشرشده توسط کوجیما دیده بودیم، گویا سازمان تازه‌ای را نشان می‌دهد که فرجایل تأسیس کرده است؛ سازمانی متفاوت با Fragile Express و Bridges که باتوجه‌به نیازهای جدی‌تر مردم جهان پس از بدتر شدن اوضاع به وجود آمد.

از آن‌جایی که فرجایل در همین تریلر سم پورتر بریجز را به سفری جدید دعوت می‌کند، گویا ما هم باید به DrawBridge بپیوندیم. این اتفاق صرفا یک رخداد داستانی نیست، بلکه می‌تواند همان‌طور که از کوجیما و دنباله‌های ساخته‌شده توسط او انتظار می‌رود، خبر از تغییرات قابل‌توجه در گیم‌پلی بدهد. نگاهی به قسمت‌های مختلف سری بازی Death Stranding و حتی خواندن برخی از صحبت‌های هیدئو کوجیما راجع به دث استرندینگ ۲ کاری می‌کند که مطمئن باشیم قرار نیست گیم‌پلی DS2 کپی برابر اصل گیم‌پلی DS را ارائه دهد. گویا این‌جا چوب هم به اندازه‌ی طناب مهم خواهد بود.

ابزار ماشینی عظیم سازمان DrawBridge فرجایل در بازی Death Stranding 2 (دث استرندینگ ۲)

لوگو سازمان DrawBridge روی بدنه وسیله عجیب و غریب فرجایل در بازی دث استرندینگ ۲ کنسول پلی استیشن 5 سونی

روی وسیله‌ی عجیب‌وغریب می‌توانیم لوگو DrawBridge را مشاهده کنیم. کمی بعد هم فرجایل به حضور خدمه‌ی خود در آن اشاره می‌کند. شاید هم خود این ابزارهای ماشینی را خدمه‌ی سازمان DrawBridge خود می‌داند. این وسط طراحی همین ماشین مکانیکی بزرگ به خوبی به یادمان می‌آورد که یوجی شینکاوا چه نقش بزرگی را در تیم‌های سازنده‌ی آثار گوناگون کوجیما ایفا کرده است.

یکی از شخصیت‌های بازی Death Stranding 2 در تریلر می‌گوید: «هیچ‌کس نباید درد چنین از دست دادنی را تحمل کند. می‌دانی، من واقعا گفتم که می‌فهمم چه احساسی داری. اما اگر خودت را گرفتار غم نگه داری، می‌تواند مثل لنگر تو را متوقف نگه دارد». سخت نیست که تصور کنیم یک نفر این حرف‌ها را به سم می‌زند؛ سم پورتر بریجز که شاید پس از مرگ لوییز، مدت‌ها در کنج انزوا وقت گذراند و خود را از همه دور کرد.

سم با بازی نورمن ریداس و موهای سفید در دث استرندینگ ۲، اثر استودیو کوجیما پروداکشنز و شرکت سونی

نشانه‌های مختلف DOOMS توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند از رنگ پوست بدن سم بریجز و اشک او تا اشک فرجایل. حالا دیگر سنی از سم گذشته است.

فرجایل می‌گوید: «با خدمه/اعضای گروه من بیا سم. وقت این رسیده است که تو دوباره به جاده بزنی و سفر تازه‌ای را آغاز کنی». تیم DrawBridge احتمالا نیاز خاصی به سم پورتر بریجز دارد. امکان دارد خواهش‌های فرجایل و توضیحات فردی که کمی قبل صدای او را شنیدیم، بالاخره پس از سال‌ها سم را دوباره وارد مسیرها کنند.

قبل از آن که به ثانیه‌های پایانی و مرد گیتار به‌دست برسیم، جملات دیگری را می‌شنویم: «این UCA نبود که تصمیم نهایی را گرفت. APAC بود؛ یک شرکت خصوصی».

مرد با ماسک قرمز (احتمالا هیگز با ماسک شبیه به چهره املی) با اجرای تروی بیکر در بازی Death Stranding 2 کنسول پلی استیشن 5 شرکت Sony (سونی)

بسیاری از بازیکن‌ها با دیدن آخرین شات‌های اولین تریلر بازی DS2 نتیجه گرفتند که نوازنده همان شخصی است که جدید آهنگ BB's Theme، اثر لودویگ فارسل را می‌خواند. نمی‌توان انکار کرد که امکان دارد این فرد همان هیگز با نقش‌آفرینی تروی بیکر باشد؛ هیگز که شاید با روشی دشوار از ساحل گریخت و تا آستانه‌ی مرگ رفت، اما درنهایت با این ظاهر جدید به زندگی برگشت. همان‌طور که در چند اثر پیشین کوجیما دیده‌ایم، احتمالا این شخص با استفاده از اعضای مصنوعی مختلف به زندگی ادامه می‌دهد. حتی بازوی متحرک آویزان از پشت شانه‌ی او به لوله‌ی آن جسم تابوت‌مانند شباهت دارد.

آیا هیگز در دث استرندینگ ۲ با ماسکی شبیه به چهره‌ی املی، رئیس فرقه‌ای است که می‌خواهد ششمین و آخرین انقراض را روی سر همه خراب کند؟ بعید نیست که همین فرقه در قالب شرکتی تقلبی به اسم APAC دولت اصلی UCA را هم فریب داده باشد. فراموش نکنیم که هیگز در بازی اول هم علاقه‌ی زیادی به ماسک‌ها داشت؛ برای گذاشتن ماسک روی صورت خود در اکثر دقایق، گذاشتن آن روی صورت املی طی بخشی از بازی و حتی حمله به سم با فشردن ماسک روی صورت.

در انتهای تریلر کوجیما می‌پرسد: «آیا باید متصل می‌شدیم؟». بعد هم موجودی را داخل محفظه‌ی BB مشاهده می‌کنیم که وی در یک توییت به آن اشاره کرد: «لو اختاپوسی. گویا برای خارجی‌ها (افراد خارج از ژاپن) جلوه‌ای ترسناک دارد و یادآور Cthulhu (یک موجود خوفناک در آثار اچ. پی. لاوکرفت) است. من از منطقه‌ی Kansai کشور ژاپن هستم. در نگاه من شبیه Takoyaki (یک غذای ژاپنی با اختاپوس ریزشده) به نظر می‌آید».

فعلا تئوری‌پردازی بس است. تریلر زیبایی را تماشا کردیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده