بهترین انیمیشن‌های ریلود سلاح در بازی های ویدیویی

بهترین انیمیشن‌های ریلود سلاح در بازی های ویدیویی

دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

در این مقاله قصد داریم تا این‌بار از زاویه دید متفاوتی به ریلود‌ کردن سلاح‌ها در بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

شاید در نگاه اول انیمیشن‌های پر کردن خشاب در بازی‌ها مسئله‌ای ساده به‌نظر برسد، اما وقتی کمی با دقت به آن‌ها نگاه بیاندازیم، متوجه می‌شویم که تا چه اندازه می‌توانند روی تجربه‌ای که از بازی دریافت می‌کنیم، تأثیرگذار باشند. باتوجه‌به گذرا بودن این حرکت در بازی‌ها (در‌ آوردن یک خشاب خالی و جایگزین کردن آن‌) شاید تنها چند ثانیه از وقت بازی کردن شما گرفته شود، اما در این اندک زمان، یکی از هنرمندانه‌ترین صحنه‌های بازی‌های ویدیویی را مشاهده می‌کنیم.

واقعیت این است که ریلود کردن سلاح می‌تواند یک پل ارتباطی بین بازیکنان و خود سلاح ایجاد کند. اینکه آیا سلاح به اندازه کافی قدرتمند است؟ اینکه آیا در عین سبک‌وزنی از دقت بالایی برخوردار است؟ یا اینکه گلوله‌ها و خشاب‌های سلاح شما به‌راحتی در جای خود قرار می‌گیرد و شما را برای تیراندازی آماده می‌کند یا خیر، از جمله سؤال‌ها و مواردی هستند که ما در مورد ریلود کردن سلاح‌ها با آن‌ها مواجه می‌شویم.

مورد دیگر اینکه نشان دادن ظاهر یک سلاح تنها یک نیمه داستان است. طراحان انیمیشن‌ در ساخت بازی‌های ویدیویی باید بیشتر مفاهیم ریلود کردن را به‌نحوی شبیه‌سازی کنند که حسی مشخص و منحصربه‌فرد را به کاربر انتقال دهد. حالتی که بازیکنان در آن این حس را داشته باشند که یک سلاح واقعی را دست گرفته‌اند و قرار است به جنگ دشمنان خود بروند. البته که جنبه‌های مختلفی در خصوص این موضوع مطرح است؛ برای مثال در زمینه طراحی ظاهر سلاح ما دو عنصر نرخ تیراندازی و صداپردازی آن را داریم که این موارد درکنار انیمیشن‌های پر کردن خشاب یک حس نبرد تاکتیکی خاصی را به بازیکنان القا می‌کند که می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در نقطه مقابل درصورتی‌که این انیمیشن‌ها با سایر المان‌های طراحی هماهنگی نداشته باشد، آن‌گاه حس مورد نیاز بازی و بالطبع آن رضایت‌مندی بازیکنان از بین می‌رود.

بنابراین، بدون توضیح بیشتری در ادامه پانزده مورد از بهترین انیمیشن‌های پر کردن خشاب را در موارد مختلف با یکدیگر مرور می‌کنیم. ریلود‌هایی که در آن‌ها از گان‌پلی‌های سرعتی گرفته تا ریلود‌های تاکتیکی را که با جزئیاتی که تا حد امکان به دنیای واقعی نزدیک هستند، شامل می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید.


بسته الحاقی Far Cry: Blood Dragon

Blood Dragon یکی از جذاب‌ترین بسته‌های الحاقی نسخه سوم مجموعه محبوب فار کرای است که شما را به دنیایی با حال و هوای فیلم‌های دهه ۸۰ که آینده را نشان می‌دهند، می‌برد. در این بازی در نقش یک کماندوی نیمه‌انسان-نیمه‌ربات به‌نام Sergeant Rex Colt قرار می‌گیرید که شما را یاد شخصیت ترمیناتور می‌اندازد. موارد گفته شده به طراحان صحنه‌های انیمیشنی بازی فضای زیادی برای مانور دادن و خلق جلوه‌های بصری نورانی داده است. به‌نحوی‌که در انیمیشن‌های پرکردن خشاب این بازی اغراق‌های بسیار زیادی را می‌توانیم مشاهده کنیم. اکثر حرکت‌های سلاح‌های شما فضای زیادی را اشغال می‌کنند. برای مثال شات‌گان‌ها قبل از آن‌که گلوله‌های آن‌ها در جای خود قرار گیرند، بدون هیچ دلیلی در هوا به چرخش در می‌آیند و قدرت روباتیک و دقت Sergeant Colt را به رخ بازیکنان می‌کشند. درواقع هرچیزی که در این بازی وجود دارد، دور از واقعیت است و تنها می‌خواهد تا نظر چشمان شما را به خود جلب کند.


بازی بردرلندز 3

طراحان انیمیشن گیرباکس سافتور در نمایش انیمیشن‌های خشاب پرکردن و فیزیک اجسام بازی بردرلندز 3 هنر خود را به زیبایی به رخ مخاطبان کشیده‌اند. در بازی شما با در دست گرفتن هرکدام از سلاح‌های طراحی شده، قدرت واقعی آن‌ها را از نزدیک حس می‌کنید.با این حال، انیمیشن‌های ریلود کردن این سلاح‌ها آنقدر سریع و کوتاه است که اصلا نشان نمی‌دهد که این سلاح‌ها وزن زیادی داشته باشند! شما انتظار دارید که وقتی کاراکتر بازی سلاح خود را برای پر کردن خشاب آماده می‌کند، لوله آن به حرکت درآید، اما در بردرلندز 3 این موارد وجود ندارد. به‌شکلی که بلافاصله پس از اینکه گلوله‌ها در سلاح شما قرار بگیرند، شما آماده تیراندازی هستید.

این سبک طراحی انیمیشن شاید کمی در ذوق بزند،‌ اما واقعیت این است که گیرباکس کار خود را به‌خوبی بلد است. به‌نحوی‌که در عین حال که تیراندازی با سلاح‌های بازی حس خوشایندی به شما می‌دهد، ریلود کردن آن‌ها نیز بسیار نرم و راحت است. درواقع در بین بازی‌های این فهرست، سلاح‌های این بازی کمترین دردسر را برای شخصیت بازی ایجاد می‌کنند و در نتیجه آن بازیکنان می‌توانند به‌واسطه آن یک شوتر تمام‌عیار را تجربه کنند.


بازی بتلفیلد 5

اگر قرار باشد واقع‌گرایانه بودن را به‌عنوان یک ویژگی در نظر بگیریم و اگر بخواهیم مثالی سخت‌گیرانه از طراحی دقیق انیمیشن‌های عوض کردن خشاب ارائه دهیم، باید به سراغ مجموعه بتلفیلد برویم. عوض کردن مهمات برای سربازان آموزش دیده به آسانی آب خوردن است و روش بی‌سروصدا و اصولی آن بدون هیچ‌گونه حرکت اضافی در بازی بتلفیلد 5 شبیه‌سازی شده است. درواقع چیزی که در نمایش این انیمیشن‌ها به چشم می‌آید، توجه به جزئیات ظریف است. برای مثال جزئیاتی همانند تکان خودن انگشت شست بازیکنان در هنگامی که با دست مخالف خشاب را در سر جای خود قرار می‌دهند، از جمله نکاتی است که حسی واقع‌گرایانه به انیمیشن‌های پر کردن خشاب بازی بتلفیلد 5 می‌دهد.


بازی Shadow Warrior 2

بازی شوتر اول شخص استودیو Flying Wild Hog مجموعه‌ای از سلاح‌هایی با ظاهری عجیب و تزئین شده را در خود جای داده است. عظمت بصری آن‌ها با سبک خاصی که قهرمان بازی یعنی Lo Wang خشاب خود را عوض می‌کند، بیشتر جلوه می‌کند. شات‌گان‌ سر کوتاه Major Fletcher گلوله‌های استفاده شده را به‌نحوی بیرون می‌اندازد که Lo با شجاعت قبل از آن‌که خشاب را در سلاح قرار دهد، آن را حول انگشتش می‌چرخاند. در موردی دیگر حرکت ۴۵ درجه رضایت‌بخش بیرون انداختن گلوله سلاح Judgement of Enra را داریم که درست قبل از آن‌که Lo لوله سلاح را به‌صورت مداوم رو به بالا بگیرد، اتفاق می‌افتد. تمامی این حرکات کاملا با اغراق زیادی طراحی شده‌اند و تا حدی کمیک‌بوکی به‌نظر می‌رسند، اگرچه طراحان گرافیکی بازی با دقت روی حرکات انیمیشن‌ها کار کرده و این ریلود کردن‌ها را تا حد ممکن قابل باور طراحی کرده‌اند.


بازی Bulletstorm

یکی از موارد قابل‌توجه بازی Bulletstorm لگد زدن خیلی زیاد سلاح‌های آن بوده که دلیل سبک طراحی آن القای حس قدرت شخصیت اصلی به بازیکنان است. برای یک لحظه تصور کنید که در دنیای واقعی قرار دارید. شلیک کردن با سلاح‌های غول‌آسای این بازی به قدرت بسیار زیادی نیاز دارد. قدرتی که شخصیت اصلی بازی یعنی Grayson Hunt به‌واسطه گذشته‌اش به‌عنوان یک قاتل مأموریت‌های سیاه، از آن برخوردار است. صحبت‌های مختلف او درکنار شیوه فوق‌العاده‌ای که خشاب سلاح‌ها را پر می‌کند، زیبایی خاصی به گیم‌پلی بازی بخشیده است. او گلوله‌های توپ را به‌نحوی در سلاح Bouncer قرار می‌دهد که انگار قصد دارد تا پرتقال را در دستگاه آب‌میوه‌گیری قرار دهد. از سوی دیگر، شات‌گان چهارلوله Boneduster به شکلی وحشیانه پس از شلیک لگد می‌زند، اما به شکلی زیبا خم می‌شود تا گرِیسان گلوله‌های بعدی را در آن قرار دهد.


بازی دستینی 2

طراحی صدای سلاح در بازی به همان اندازه طراحی جلوه‌های بصری انیمیشن‌های پر کردن خشاب مهم و اساسی است. بازی دستینی 2 از جلوه‌های صوتی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که تلفیقی یکپارچه از اصوات ساختگی و تکسچرهای مصنوعی به‌شمار می‌رود. در زمینه انیمیشن‌ها، سلاح‌ها با آن‌که از طراحی ماورایی بهره می‌برند، ولی از سرعت بالایی برخوردار هستند و به اقدامات ساده و دقیقی نیاز دارند. همانند سلاح‌های Borderlands 3، انیمیشن‌های ریلود بازی Destiny 2 هم از سادگی ملموسی برخوردار هستند. البته که در دنیای دستینی 2 جزئیات فراوان و منحصربه‌فرد زیادی نهفته است که مشاهده هرکدام از آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. حرکت عظیم چکشی توپ دستی Sturm زمانی‌که با زور به عقب بازمی‌گردد در اوج خود قرار دارد یا لحظه‌ای قبل از اینکه کارتریج‌های جذاب نارنجک‌انداز The Colony در جای خود قرار می‌گیرند، به نوبه خود بسیار شگفت‌انگیز هستند.


بازی Perfect Dark

Perfect Dark درواقع نسخه علمی-تخیلی بازی GoldenEye 007 به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۰ به خاطر محیط غنی، غیرخطی و هوش مصنوعی قدرتمند خود مورد ستایش قرار گرفت. چیزی که شاید در نسل‌های بعدی از آن به جا ماند، طراحی طراحی فوق‌العاده و تخیلی آن است که در جریان آن شخصیت اصلی بازی یعنی Joanna Dark در جریان مأموریت‌های مخفی خود از آن‌ها بهره می‌برد. برای مثال پیستول Maian Pheonix برای کار کردن نیاز دارد تا گوی‌های انرژی مختلفی را به درون محفظه فیروزه‌ای ژلاتینی خود جذب کند که مشاهده آن واقعا لذت‌بخش است. از سویی دیگر ریلود کردن‌های مسلسل دستی Cyclone همانند یک دستگاه کاغذ خوردکن است که یک خشاب صاف را برای گلوله اسکن می‌کند و شما را یاد یک پرینتر جوهرافشان می‌اندازد!


بازی Cyberpunk 2077

جاه‌طلبی‌های بدون مرز Cyberpunk 2077 درواقع کارهای انجام نشده‌ای هستند که قرار بود در نسخه اولیه بازی شاهد آن‌ها باشیم. درحالی‌که سی دی پراجکت در حال پر کردن خلا بین نسخه نمایش داده شده با نسخه ارائه شده از بازی بود، انیمیشن‌های پرکردن خشاب زیبای بازی که در آن حداقل ۶ مدل جزئیات مختلف برای هرکدام را می‌توانیم پیدا کنیم، چشمان بازیکنانی را که در دنیای Night City قرار گرفته‌ بودند، نوازش می‌داد. اگر بخواهیم به جزئیات ظریف بازی اشاره کنیم، می‌توانیم مسلسل M221 Saratoga را مثال بزنیم که زمانی‌که خشاب آن خالی است، به سمت‌های مختلف تکان می‌خورد و در هنگامی که خشاب آن پر است، به سمت پایین کشیده می‌شود. حرکات دست در بازی سایبرپانک 2077 و مکانیزم‌های سلاح معمولا با یکدیگر هم‌پوشانی دارند و بسیار لذت‌بخش و جذاب هستند. برای مثال سروو موتورهای M-179 Achilles پس از آن‌که خشاب جدیدی در آن جایگذاری می‌شود، لوله آن به یک ۶ ضلعی تقسیم شده و شروع به چرخش می‌کند.


بازی PlanetSide 2

PlanetSide 2 یک بازی شوتر چندنفره عظیم است که در آن هزاران بازیکن با یکدیگر در نقشه‌های مختلف قاره‌های گوناگون در نبردی سیاره‌ای شرکت می‌کنند. انیمیشن‌های ریلود کردن این بازی همانند چیزی که در دستینی 2 یا بردرلندز 3 دیدیم، سریع نیستند و اغلب در مقایسه با دیگر بازی‌ها طولانی‌تر هستند. سازندگان، انیمیشن‌های پر کردن خشاب را در این بازی کمی طولانی طراحی کرده‌اند و این موضوع باعث شده است تا گیم‌پلی بازی PlanetSide 2 به‌جای سرعت بالا، حالتی تاکتیکی به‌خود بگیرد.

البته که این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا این انیمیشن‌ها را که در مقایسه با دیگر بازی‌ها کمی طولانی‌تر هستند، با دقت بیشتری مشاهده کنیم. برای مثال در سلاح اسنایپر SAS-R، سلاح در فاصله بین عوض کردن خشاب‌ها مدت زمان زیادی را معلق است که حسی واقع‌گرایانه را به بازیکنان القا می‌کند.


بازی Turbo Overkill

بازی بعدی یک اثر شوتر اول‌شخص با المان‌های رترو و الهام‌گرفته از دنیایی آخرالزمانی است که با گیم‌پلی‌ای کلاسیک آمیخته شده است. درواقع Turbo Overkill فلسفه ریلود کردن خود را از آثار دهه ۹۰ میلادی قرض گرفته است که در آن آزادی عمل تا حد زیادی وجود ندارد. برای مثال در مورد شات‌گان سرکوتاه که در بازی Boomer نام‌گذاری شده، از ماشین آدم‌کشی نیمه‌انسان نیمه ربات بازی یعنی Johnny Turbo می‌خواهد که کارتریج‌های آن را با دقت اندکی در جای خود جا دهد!

درمجموع سلاح‌هایی همانند مگنوم دوتایی، شات‌گان Waster و Uzi با حرکت زیادی حرکت می‌کنند و لگد می‌زنند. برای مثال در سلاح Uzi، انیمیشن‌های حرکت اغراق نشده آن به ما این فرصت را می‌دهد تا حرکت لوله‌های دوگانه آن را در زمانی‌که گلوله‌های آن درون محفظه قرار می‌گیرد، تحسین کنیم.


بازی Red Dead Redemption 2

تفنگداران کارکشته مرزی آمریکا معمولا گلوله‌ها را دانه دانه درون ‌هفت‌تیر خود جای می‌دهند. این یک فرایند دشوار است، اما اگر شما یک قانون‌شکن تحت تعقیب باشید، این عمل برای‌تان بسیار عادی و ساده می‌شود. البته که این موضوع برای آرتور مورگان در بازی رد دد ردمپشن 2 به‌خوبی صدق می‌کند و در نتیجه طبیعی است که انیمیشن‌های ریلود کردن آرتور بسیار سریع و روان باشد. در این بازی انگشتان آرتور همانند دستان یک شعبده‌باز حرکت می‌کنند و گلوله‌ها را به‌زیبایی هرچه تمام‌تر در سلاح‌ها جا می‌زنند.


بازی Killing Floor 2

مجموعه سلاح‌های بازی Killing Floor 2 شامل سلاح‌های Assault Rifle، اسلحه‌های قدیمی و سلاح‌های دست‌ساز مختلفی می‌شود که هرکدام از جذابیت بالایی برخوردار هستند. البته که همه آن‌ها در یک مورد مشترک هستند و آن‌هم اینکه حرکت‌های ریلود کردن‌های تمامی آن‌ها بسیار زیبا است. سلاح‌ها به‌شکل رضایت‌بخشی در کل صفحه به چرخش درمی‌آیند که از بین آن‌ها می‌توان به Heckler & Koch UMP اشاره کرد. این سلاح قبل از آن‌که برای تعویض خشاب به سمت بالا بلند شود، حرکتی صاف و رو به جلو از خود نشان می‌دهد. در مجموع، شاید سرعت ریلود کردن کمی از واقعیت دور باشد، اما به علت مسیر و نوع حرکت و جابه‌جایی آن‌ها در صفحه‌نمایش، می‌توان ادعا کرد که طراحان انیمیشن استودیو Tripwire Interactive از زیاده‌روی کردن در این بخش اجتناب کرده‌اند.


بازی Escape from Tarkov

تیم انیمیشنی که روی بازی شوتر اول شخص تاکتیکی Escape from Tarkov کار کرده‌اند، به شکل واضحی واقع‌گرایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ریلود سلاح‌های این بازی با صبر و دقت هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد و حتی به بازیکنان همانند انیمیشن‌های ریلود خود احساسی سنگین و ملموس را القا می‌کند. البته که موفقیت انیمیشن‌های زیبای Escape from Tarkov مدیون ظاهر فرسوده سلاح‌ها است. به‌نحوی‌که در بازی توجه زیادی به جزئیات سطوح فلزی سلاح‌ها و خط و خش‌های روی آن‌ها شده است که نور آفتاب را به‌زیبایی بازتاب می‌کنند.

انیمیشن‌های ریلود کردن سلاح‌های بازی این جزئیات بصری را برای بازیکنان به‌نمایش در می‌آورند که صد البته بین آن‌ها تفاوت‌های ظریف مختلفی وجود دارد. برای مثال در یکی از انیمیشن‌های سلاح PPSH-41 یک خشاب برای در آمدن از جای خود به اندکی فشار نیاز دارد و هرکدام از سلاح‌های کلاشنیکف بازی بعد از وارد شدن خشاب به جایگاه خود یک صدای تیک لذت‌بخش را به صدا در می‌آورند.


بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

این واقعیت که اعضای تیم Kojima Productions تلاش کرده‌اند در بازی MGS V که غالبا در حالت سوم‌شخص دنبال می‌شود، انیمیشن‌های ریلود کردن‌های اسنیک را بسیار دقیق طراحی کنند، نشان می‌دهد که تیم توسعه‌دهنده تا چه اندازه به جزئیات بازی اهمیت داده‌اند. البته که اسنیک که به نام Big Boss هم شناخته می‌شود، کار با سلاح را به خوبی بلد است و به‌همین دلیل انیمیشن‌ها بدون هیچ‌گونه تلف شدن زمانی صورت می‌گیرد. نکته قابل‌توجه این انیمیشن‌ها، روانی فرایند ریلود کردن‌ها و به‌راحتی جا خوردن خشاب‌ها است. همه‌چیز درکنار هم به‌خوبی کار می‌کند و یک عمر تجربه نظامی اسنیک را برای مخاطبان به رخ می‌کشد.


بازی Homefront: The Revolution

مطمئنا روان‌ترین ریلود در بین بازی‌های این فهرست به سلاح‌های Homefront: The Revolution اختصاص دارد که فرایند آن در چشم به هم زدن صورت می‌گیرد. نکته جالب درباره این بازی مقدار بالای شخصی‌سازی سلاح‌های آن است که باعث می‌شود هرکدام انیمیشن‌های مختلفی را داشته باشند. از دوربین‌های سلاح شات‌گان Mossberg 590 که روی لوله آن به لغزش می‌افتند گرفته تا حرکت جاکلیدی در زمان ریلود کردن سلاح آتش‌انداز تنها برخی از انیمیشن‌هایی هستند که می‌توانید با شخصی‌سازی سلاح‌ها با آن‌ها روبه‌رو شوید.

با اینکه گیم‌پلی بازی Homefront: The Revolution در نوع خود بهترین نباشد، اما سلاح‌های آن بدون شک از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند. از سویی دیگر حال و هوای چریکی بازی فرصت بیشتری را در زمینه طراحی سلاح‌ها و حرکت آن‌ها در اختیار طراحان انیمیشن‌های بازی داده است که باعث می‌شود حس واقع‌گرایانه بیشتری به بازیکنان القا شود.

منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده