// پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱

بازی Wo Long: Fallen Dynasty؛ تجربه‌ای دوست داشتنی در چین باستان

دمو Wo Long: Fallen Dynasty به‌واسطه‌ی گیم‌پلی درگیر کننده و دوست داشتنی خود نوید یک تجربه جذاب را می‌دهد.

تیم نینجا از گذشته تا به امروز، با ساخت نسخه‌های مختلفی از Ninja Gaiden و در ادامه مجموعه‌هایی مثل Hyrule Warriors و Fire Emblem Warriors نشان داده که تبحر خاصی در توسعه بازی‌های هک اند اسلش دارد. بااین‌حال کاربران امروزی این استودیو را بیشتر برای ساخت بازی Nioh می‌شناسند. محصولی که به‌خوبی المان‌های هک اند اسلش را با سولزلایک ترکیب کند و یک گیم‌پلی سریع، چالش‌برانگیز و دلچسب را به‌نمایش بگذارد.

کاراکتر اصلی شخصی‌سازی شده در Wo Long: Fallen Dynasty

در قسمت شخصی‌سازی کاراکتر بازیکن آزادی عمل زیادی روی خلق چهره مد نظر خود دارد

مدتی پیش و در جریان شوکیس ایکس باکس و بتسدا در ماه ژوئن، بازی جدید استودیو تیم نینجا با نام Wo Long: Fallen Dynasty معرفی شد. یک بازی اکشن هک اند اسلش که درظاهر شباهت‌های بسیاری به سری Nioh دارد، اما این بار تیم سازنده به‌جای ژاپن، به سراغ چین و قرن ۱۴ رفته است تا اقتباس‌هایی از رمان عاشقانه سه پادشاهی داشته باشد. با تمام شباهت‌ها، نمایش‌های Wo Long: Fallen Dynasty موارد جدیدی را هم نشان می‌داد و مدتی است که دمو این بازی در دسترس کاربران پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار گرفته است.

دمو منتشر تنها یکی از مراحل بازی را به‌نمایش می‌گذارد، اما همان یک مرحله کافی است تا با ساختار کلی بازی و مکانیسم‌های آن آشنا شویم. با شروع بازی، بخش شخصی‌سازی دراختیار شما قرار می‌گیرد و به‌خوبی می‌توانید کاراکتر مد نظر خود را خلق کنید. سیستم شخصی‌سازی Wo Long: Fallen Dynasty به‌گونه‌ای است که هم کاربران حرفه‌ای در این زمینه و هم کاربران معمولی بتوانند چهره مدنظر خود را روی شخصیت‌شان پیاده‌سازی کنند. سپس تعدادی کلاس مبارزه‌ای را مشاهده می‌کنید. کلاس‌هایی نظیر Fire (با محوریت قدرت تهاجمی بالا)، Earth (با محوریت قدرت تدافعی بالا)، Wood (با محوریت مهارت‌هایی برای پشتیبانی از خود و بازیابی)، Metal (با محوریت مهارت‌هایی برای تضعیف باس‌ها) و آب (بامحوریت مخفی‌کاری بهتر) که هرکدام مزیت‌های مخصوص به خود را داشته و حتی سیستم ارتقای کاراکتر هم باتوجه به همین کلاس‌ها و سلاحی که بر می‌دارید، دسته‌بندی شده است.

ضربات تمام کننده در Wo Long: Fallen Dynasty

دیفلکت ضربات خطرناک و قرمز رنگ دشمنان و باس‌ها می‌تواند باعث ایجاد یک ضدحمله برای شما شود

در سری Nioh سیستم ارتقای کاراکتر و تاثیر آن روی قدرت آسیب رسانی شما به دشمنان بدین صورت بود که هر یک از بخش‌های درنظر گرفته شده، روی حداقل یکی از سلاح‌های بازی تأثیرگذار بود. ازاین‌رو نمی‌توانستید تمامی بخش‌ها را ارتقا دهید و تنها باید به‌سراغ مواردی می‌رفتید که بیشتر شدن آن‌ها، مناسب شیوه بازی کردن‌تان باشد. حال این سیستم با کمی تغییرات و قرار گرفتن در قالب یک کلاس مبارزه‌ای، وارد Wo Long: Fallen Dynasty شده است. ساختار مبارزات بدین صورت است که دو سلاح Melee اصلی و ثانویه دارید و درکنار آن می‌توانید دو سلاح دوربرد را هم حمل کنید.موردی که باعث شده Wo Long: Fallen Dynasty یک محصول متفاوت نسبت به سری Nioh باشد، استفاده از جادوها و ساختار آن‌ها است. از آن‌جایی که در چین باستان به سر می‌بریم، خبری از نینجوتسو و جادوهای مربوط‌به شینوبی‌ها و سامورای‌ها نیست، اما تیم نینجا با استفاده از عناصر آب، فلز، چوب، آتش و زمین سعی کرده جادوهایی را به‌وجود آورد تا گیم‌پلی بازی دست‌خوش تغییرات شود.

بازیکنان می‌توانند به‌صورت همزمان از چهار جادو استفاده کنند. حال می‌توانید از جادوهای تدافعی و تهاجمی مختلف مثل استفاده از آتش یا یخ برای سلاح، استفاده از مهارت‌هایی مثل فایر بال و آذرخش یا مهارت‌های تدافعی مثل بازیابی نوار سلامت با آسیب رساندن به دشمنان و باس‌ها و بالا رفتن قدرت تدافعی‌تان استفاده کنید. همچنین جدا از استفاده از چهار جادو، هر سلاح دارای مهارت‌هایی منحصربه‌فرد است که به شما آزادی عمل بیشتری در مبارزات می‌دهند و به‌واسطه‌ی شورتکات مربوطه، قابل استفاده هستند. سیستم دیفلکت یا همان Parry کردن ضربات دشمنان و باس‌ها، مورد دیگری است که در اینجا دست‌خوش تغییرات شده است. برای دیفلکت ضربات دشمنان، باید دکمه جاخالی را در بهترین زمان ممکن فشار دهید. به‌عبارتی دیفلکت کردن در Wo Long: Fallen Dynasty دقیقا مثل Perfect Dodge در بازی‌هایی مثل Bayonetta است. اگر ضربات معمولی را دیفلکت کنید، صرفا از آسیب دیدن جلوگیری کرده‌اید، اما دشمنان و باس‌ها دارای ضربات قرمز رنگی هستند که قابل دفاع کردن نیست. ازاین‌رو، دیفلکت این دسته از ضربات باعث می‌شود تا یک ضدحمله را ایجاد کرده و آسیب زیادی را وارد کنید.

محیط مرحله اول بازی Wo Long: Fallen Dynasty

هر سلاح دارای چهار مهارت منحصربه‌فرد است که به شما آزادی عمل بیشتری در مبارزات می‌دهند

در سری Nioh، کاربر می‌تواند از Spirit Guardianهای مختلفی استفاده و از قدرت آن‌ها در نبردها استفاده کند. این در حالی است که در اینجا شاهد Divine Beastها هستیم و با پر شدن نوار مخصوص‌شان، می‌توانید آن‌ها را احضار کرده تا از قدرت‌شان بهره ببرید. تمامی این موارد دست‌به‌دست داده‌اند تا کاربر در Wo Long: Fallen Dynasty بتواند شیوه بازی کردن خود را شخصی‌سازی کند. درکنار تمامی موارد ذکر شده، شاهد سیستمی به اسم Moral Rank هستیم که هم سیستم مجازات بازی و هم قدرت شما تاحدی به این سیستم وابسته است. هر یک از دشمنان شما در بازی رتبه مورال مخصوص‌به خود را دارد. حال شما با کشتن دشمنان می‌توانید رتبه مورال خود را افزایش دهید. رتبه مورال بیشتر درواقع نشان‌دهنده قدرت بیشتر دشمنان، دشمنان الیت، مینی‌باس‌ها و باس‌های بازی است. ازاین‌رو هرقدر که رتبه مورال شما هم افزایش پیدا کند، میزان آسیب‌رسانی‌تان به دشمنان بیشتر می‌شود. ازاین‌رو زنده ماندن بازیکن در طولانی مدت می‌تواند باعث افزایش قدرت بیشتر شود و با هر بار مردن، یک عدد از Moral Rank شما کم می‌شود.

ازاین‌رو مردن‌های پیاپی می‌تواند شرایط را برای تاحدی سخت‌تر کند. همچنین مرگ در Wo Long: Fallen Dynasty پیامد دیگری هم دارد و باعث می‌شود مقداری از Genuine Qi خود را از دست. Genuine Qi موردی است که در Wo Long: Fallen Dynasty از آن برای ارتقای کاراکتر خود استفاده خواهید کرد. ازاین‌رو شاید با خود فکر کنید که مردن‌های پیاپی آن هم برای کاربران تازه‌وارد که هنوز شناخت دقیقی از بازی ندارند، می‌تواند شرایط طاقت‌فرسایی را به‌وجود آورد. واقعیت این است که مکانیسم‌های بازی با لطف سیستم راهنمای بازی به‌خوبی قابل یادگیری هستند و معمولا در بازی‌های مشابه، یک بخش تمرینی هم قرار می‌گیرد تا بتوانید به تمرین کردن مشغول شوید. برای مثال در سری Nioh، به واسطه بخش دوجو می‌توانید تمرین‌های ساده و پیشرفته مختلفی را کامل کنید. حال انتظار می‌رود تیم نینجا در Wo Long: Fallen Dynasty هم از سیستم مشابهی استفاده کند.

حالت کوآپ Wo Long: Fallen Dynasty

هرقدر که رتبه مورال شما هم افزایش پیدا کند، میزان آسیب‌رسانی‌تان به دشمنان بیشتر می‌شود

در دمو منتشر شده از بازی Wo Long: Fallen Dynasty بخش آنلاین بازی هم در دسترس قرار گرفته است. کوآپ بازی تا سقف سه بازیکن به‌صورت همزمان را پشتیبانی می‌کند. حال یا می‌توانید با دوتن از دوستان خود بازی را تجربه کرده یا اینکه از سایر بازیکنان جهان بازی کمک بگیرید. برای نسخه دمو، بخش آنلاین بازی تجربه خوبی را ارائه می‌دهد و کاربران برای قوی‌تر شدن در طول مراحل، می‌توانند با متصل شدن به سایر کاربران، Genuine Qi فارم کرده و خود را بیش‌ازپیش قوی‌تر کنند.

از نظر بصری، Wo Long: Fallen Dynasty پیشرفت خوبی نسبت‌به ساخته قبلی تیم نینجا دارد و طراحی انیمیشن‌های حرکتی و ضربات تمام کننده، به‌خوبی انجام شده است. دمو ذکر شده تنها یکی از مراحل Wo Long: Fallen Dynasty را دراختیار کاربر قرار داده است. ازاین‌رو، نمی‌توان به‌طور دقیق در مورد دشمنان، تنوع طراحی آن‌ها، طراحی باس‌های بازی و تنوع محیط‌ها صحبت کرد. بااین‌حال امیدوار هستیم که تیم نینجا از این حیث بتواند تجربه‌ای خوب و درخور را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

رویارویی با دشمنان در Wo Long: Fallen Dynasty

در انتها دمو Wo Long: Fallen Dynasty نشان داد که با بازی خوبی طرف خواهیم بود. البته که برای بیان نظر قطعی و نهایی بسیار زود است و برای تجربه محصول نهایی باید صبر کرد. Wo Long: Fallen Dynasty در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده