مرور تمام پروژههای Assassin's Creed معرفیشده در مراسم یوبیسافت
یوبیسافت همانطور که از مدتها پیش اعلام کرده بود، دیشب رویداد یوبیسافت فروارد را برگزار کرد. این مراسم ابتدا با نمایش بازیهای مختلف این شرکت از آثار مرتبط با مجموعه دیویژن گرفته تا نسخه موبایل رینبو سیکس و Mario + Rabbids Sparks of Hope آغاز شد و در بخش پایانی، به مجموعه Assassin's Creed رسید. یوبیسافت به مناسبت ۱۵ سالگی این مجموعه، تدارک ویژهای برایش دیده بود و پروژههای مختلفی از آن معرفی شدند که در ادامه نگاهی به آنها و جزییاتشان خواهیم داشت. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم بیشتر راجع به این آثار صحبت کنیم:
همانطور که در چند وقت اخیر شاهد لو رفتن جزییات یک بازی از اسسینز کرید که قرار است در بغداد جریان داشته باشد بودیم، Assassin's Creed Mirage بهعنوان اولین پروژه از مجموعه در مراسم رونمایی شد. آخرین نسخه منتشرشده از این مجموعه، Valhalla است که انتشار آن به سال ۲۰۲۰ برمیگردد و حال قرار است Mirage که برای سال ۲۰۲۳ برنامهریزی شده، بازگشتی برای اسسینز کرید باشد. طبق اعلام یوبیسافت، Mirage بازگشتی به ریشههای مجموعه خواهد بود و به همین دلیل هم تریلر منتشرشده از این بازی، حال و هوایی نزدیک به اولین نسخه اسسینز کرید دارد.
Mirage بهوسیله استودیو بوردو (Bordeaux) یوبیسافت ساخته میشود و وقایع آن در سال ۸۶۱ میلادی و در شهر بغداد جریان خواهند داشت. شخصیت اصلی بازی جوانی به نام Basim است که اگر نسخه آخر مجموعه را بازی کرده باشید، با او آشنا هستید. در بازی شاهد روند تبدیل شدن Basim به یک اسسین حرفهای خواهیم بود و در این راه، استاد این شخصیت نقش پررنگی خواهد داشت؛ استادی به نام روشن که اصالت ایرانی دارد و نکته جالب در مورد اون، این است که شهره آغداشلو، بازیگر ایرانی ایفای نقشش را برعهده دارد و از صدایش برای صداگذاری این کاراکتر استفاده شده است.
استفاده از صدای شهره آغداشلو برای روایت وقایع در تریلر بازی و بعد هم توضیحاتی که این بازیگر در رابطه با ایفای نقش روشن داد، حال و هوای جالبی به معرفی Mirage بخشیده بود. این بازی قرار است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ منتشر شد و کاربران کامپیوتر و همینطور پلتفرمهای نسل هشت و نهمی ایکس باکس و پلی استیشن میتوانند آن را تجربه کنند. سازندگان وعده دادهاند که Mirage قرار است بالانس خوبی از حیث ارائه تجربه اکشن و مخفیکاری داشته باشد و طراحی محیط آن هم بهگونهای خواهد بود که میتوان لذت زیادی از گشتوگذار در جهان بازی و تماشای سبک معماری آن برد. بههر حال این نسخه از اسسینز کرید تا حد زیادی حال و هوای نسخه اول مجموعه را تداعی میکند و میتواند در صورت اتخاذ تصمیمهای درست، به اندازه نمایشش بازی موفقی هم باشد.
پس از معرفی رسمی Mirage، نوبت به مستندی به نام Assassin's Creed: Beyond the Creed رسید. در طول ۱۵ سالی که از آغاز مجموعه اسسینز کرید میگذرد، استودیوهای مختلفی روی نسخههای آن کار کردهاند و ماجراهای جالبی در این راه رخ داده است. این مستند ۱۱ دقیقهای که میتوان آن را رایگان از یوتیوب یوبیسافت تماشا کرد، در مدت زمان محدودش برخی از این ماجراهای ساخت بازیها را بهتصویر میکشد و در صورت تمایل، میتوانید آن را تماشا کنید.
پس از نمایش مستند مذکور، نوبت به Assassin's Creed Valhalla و معرفی بسته الحاقی The Last Chapter برای آن رسید. نمایش منتشرشده از این بسته الحاقی جزییات خاصی ندارد و فقط شاهد شخصیت Eivor هستیم که در حال صحبت با کاراکتری دیگر است؛ بااینحال در توضیحات ارائهشده از این محتوا، مشخص شد که The Last Chapter قرار است پایانی بر داستان والهالا باشد و تا آخر سال ۲۰۲۲ شاهد انتشار آن خواهیم بود.
نمایش دیشب یوبیسافت، در کل تمرکز زیادی روی بازیهای موبایل در دست توسعه این شرکت داشت و جدا از بازیهای موبایل دیویژن و رینبو سیکس که نمایشی از آنها منتشر شد، یوبیسافت اعلام کرد که یک بازی موبایل با اسم رمز Jade هم از اسسینز کرید در دست ساخت دارد. این بازی در کشور چین جریان خواهد داشت و یکی از ویژگیهای جالب آن، این است که میتوانید برای اولینبار در مجموعه اسسینز کرید، شخصیت خودتان را با ظاهر دلخواه بسازید. با اینکه این پروژه یک تجربه موبایل است، ولی یوبیسافت وعده داده که ویژگیهای آشنای مجموعه مثل ارائه دنیایی بزرگ و جهانباز در آن هم در نظر گرفته شدهاند. همچنین تاکید ویژهای هم روی دیوار چین شده احتمالا نقش پررنگی در بازی خواهد داشت.
یوبیسافت در ادامه اعلام کرد که Jeb Stuart، فیلمنامه نویس Die Hard و آثار مختلف دیگر، شورانر سریال اسسینز کرید خواهد بود که با همکاری یوبیسافت و نتفلیکس ساخته میشود. جزییات بیشتری از این سریال ارائه نشده است. پس از این خبر شاهد نمایش یک سری از محصولات مرتبط با مجموعه مثل آرت بوک هم بودیم. اما پس از این موارد، نوبت به یکی دیگر از مهمترین پروژههای معرفیشده در مراسم دیشب رسید؛ پروژهای به اسم Red که طرفداران مجموعه از مدتها پیش مشتاق تایید ساخته شدنش بودند.
دلیل این اشتیاق، جریان داشتن بازی در کشور ژاپن است و باتوجه به پتانسیلی که این منطقه دارد، خیلیها علاقه داشتند تا روزی شاهد نسخهای از اسسینز کرید باشیم که در ژاپن جریان دارد. Red قرار است ما را به ژاپن فئودال ببرد و جزییات بیشتری از آن منتشر نشده است؛ فقط میدانیم که ساخت بازی برعهده استودیو Quebec قرار دارد که سازندگان نسخه Odyssey بودند و همینطور یوبیسافت اعلام کرده که پروژه Red، بازی پرچمدار بعدی از آنها از اسسینز کرید است و احتمالا شاهد اثری خواهیم بود که از حیث جلوههای بصری و وسعت کلی، تجربهای غنی بهحساب میآید.
اما این پایان پروژههای مرتبط با اسسینز کرید نیست و در دقایق پایانی مراسم، شاهد نمایش تریلر دیگری بودیم که از پروژهای با اسم رمز Hexe رونمایی کرد. این تریلر از این نظر جذابیت دارد که فضای کلی آن، شباهت کمی به آن حال و هوای کلی همیشگی اسسینز کرید که تجربههایی تاریخی را در بازههای زمانی مختلف بهتصویر میکشد، دارد. بهطور دقیقتر، تریلر کوتاه Hexe جنگلی تاریک و مرموز را نشان میدهد که حتی میتوان گفت فضایی ترسناک دارد. از طرف دیگر، شاهد سازهای چوبی هستیم که شبیه به لوگوی اسسینز کرید است ولی در عین حال، سازههای چوبی استفادهشده در جادوگری را هم تداعی میکند که بارها در آثار و مخصوصا فیلمهای مختلف مشابه آنها را دیدهایم. چنین فضاسازی این احتمال را بهوجود میآورد که این پروژه از اسسینز کرید، حال و هوایی ترسناک داشته باشد یا حتی بازیکنان را به دوره و مکانی در تاریخ ببرد که کارهای ماوراطبیعی مثل سحر و جادو، نقش پررنگی در آن داشتند.
اطلاعات بیشتری از پروژه Hexe منتشر نشده و فقط میدانیم که این بازی را استودیو مونترآل یوبیسافت میسازد که نقش بسیار مهمی در تاریخ کلی این مجموعه دارد. علاوهبر این، براساس توضیحات ارائهشده، این نسخه هم قرار است تجربهای بزرگ باشد و یوبیسافت آن را یک اثر پرچمدار در مجموعه معرفی کرده است. همچنین اعلام شد که تریلر منتشرشده از بازی، نکات مخفی زیادی دارد؛ پس اگر شما هم موارد خاصی از این ویدیو متوجه شدید، آن را با ما و سایر کاربران بهاشتراک بگذارید.
آخرین محتوایی که توضیحات بیشتری در رابطه با آن ارائه شد، Assassin's Creed Infinity بود که از مدتها پیش شایعههایی زیادی پیرامون آن منتشر و گمانهزنیهای مختلفی در رابطه با ماهیتش انجام میشد. براساس توضیحات ارائهشده در مراسم، Infinity قرار نیست یک بازی خاص باشد. این محتوا در اصل یک هاب یا پلتفرم برای ورود به دنیای اسسینز کرید خواهد بود که هنوز هم مشخص نیست بازیکنان ازطریق آن، به چه مواردی دسترسی خواهند داشت. برخی احتمال میدهند که شاهد تجربهای مثل Halo: The Master Chief Collection باشیم که آثار مختلفی از مجموعه به مرور به آن اضافه میشوند و البته توضیحاتی که سازندهها ارائه کردهاند، خبر از این میدهد که شاید ازطریق Infinity بتوانیم به تجربههایی جدید از مجموعه دسترسی داشته باشیم. در حال حاضر آنچه که دقیق میتوان گفت، این است که Infinity یک بازی صرف نیست و قرار است حکم پلتفرمی را داشته باشد که برای فهمیدن جزییات بیشتر از محتوای ارائهشده ازطریق آن، باید بیشتر هم صبر کنیم.
در پایان لطفا نظرات خود را در مورد پروژههای معرفیشده از اسسینز کرید با زومجی بهاشتراک بگذارید. بهنظرتان کدام بازیها پتانسیل بیشتری برای موفقیت دارند و آیا این مجموعه پس از استراحتی چند ساله میتواند دوباره روند موفقی داشته باشد؟