// شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

بهترین بازی های تقویت ذهن و حافظه اندروید

در این مقاله از سری بهترین بازی های اندروید، به بازی های تقویت ذهن اندرویدی می‌پردازیم که تجربه آن‌ها‌ می‌تواند باعث تقویت ذهن و حافظه شما شود.

می‌توان به‌راحتی به این موضوع اذعان کرد که افراد بسیاری به‌صورت روزانه زمان زیادی را در موبایل خود مشغول به فعالیت‌های مختلفی هستند و گاهی نیز این فعالیت‌ها بیشتر جنبه وقت گذراندن دارند که انجام بازی‌های موبایلی جزو همین دسته قرار می‌گیرند. البته بازی‌های موبایلی وجود دارند که با تجربه‌ آن‌ها علاوه‌بر اینکه مخاطب را سرگرم می‌کنند باعث پیشرفت حافظه و ذهن مخاطب نیز می‌شوند. برخی از این آثار به اندازه پیشرفته و دقیق برنامه‌ریزی شده‌اند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید قطعا نتایج بسیاری خوبی را خواهید گرفت. به‌عنوان مثال بازی Lumosity: Brain Training یکی از بهترین بازی‌های تقویت ذهن است که با تجربه نتایج بسیار خوبی را خواهد گرفت. در این مقاله از زومجی به معرفی بهترین بازی های تقویت ذهن اندروید می‌پردازیم. با ادامه مقاله همراه زومجی باشید.


بازی های تقویت حافظه اندروید

بازی اندروید Energy: Anti Stress Loops

۲۰- بازی Energy: Anti Stress Loops

  • استودیو: Infinity Games
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

اول به‌سراغ یک بازی با ظاهر ساده می‌رویم که در عین سادگی ذهن مخاطب را به‌شدت درگیر می‌کند. در این بازی تنها کاری که باید انجام دهید متصل کردن سیم‌ها به یکدیگر و درنهایت روشن کردن چراغ اصلی است. در مراحل ابتدایی همه چیز معمولی و آسان است ولی با گذشت تنها چند مرحله بازی آنقدر پرجزئیات می‌شود که گاهی مجبور می‌شوید تمام مسیر‌های رفته را دوباره و از یک مسیر دیگر آغاز کنید. در برخی از مراحل بازی علاوه‌بر دو آیتم اصلی سیم و چراغ یک آیتم به شکل وای‌فای وجود دارد که با اتصال به آن می‌توانید بخش‌های مختلفی را از فاصله دور روشن کنید که شاید به ظاهر بازی را ساده کند اما گاهی باعث دردسر می‌شوند. در مجموع ساخته استودیوی Infinity Games یک بازی به‌شدت خلاقانه و جذاب است که می‌تواند به یکی از بازی‌های همیشگی موبایل شما تبدیل شود.

دانلود بازی Energy: Anti Stress Loops

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Brain code

۱۹- بازی Brain code

  • استودیو: .kk
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

اگر برنامه‌نویسی کار کرده باشید قطعا می‌دانید که باید از یک سری منطق برای پیشبرد برنامه استفاده کنید و در غیر این صورت با مشکل برخورد خواهید کرد. بازی Brain code دقیقا چیزی شبیه به محیط برنامه‌نویسی است. درواقع در این بازی شما باید در هرمرحله طبق توضیح درجه شده در بالا صفحه، مشکلی را تنها در چند کلمه حل کنید. البته نیاز نیست برنامه‌نویسی را بلد باشید زیرا این بازی تنها یک شباهت به برنامه‌نویسی دارد و طبق اصول خود پیش می‌رود. بازی شامل مراحل مختلفی است که در هرمرحله چالش پیش‌روی شما دشوارتر می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید حتما طبق توضیح داده شده مشکلی راه حلی پیدا کنید و باید با کمی خلاقیت به فکر حل مشکل باشید. به‌عنوان مثال در یکی از مراحل ابتدایی بازی در مقابل شما یک پرنده خاکستری در درون یک قفس مشکلی و در پس زمینه سفید قرار دارد و تنها کاری باید انجام دهید نوشته یک خط کد برای مشکی کردن پس زمینه است.

دانلود بازی Brain code

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Memory Games: Brain Training

۱۸- بازی Memory Games: Brain Training

  • استودیو: Maple Media
  • مناسب سنین: ۱۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی‌ها و همچنین برنامه‌های مختلفی برای اندروید وجود دارند که هدف آن‌ها تقویت ذهن مخاطب است. بازی Memory Games: Brain Training یکی از این موارد است که اگر آن را به درستی تجربه کنید احتمالا نتیجه بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد. در این بازی شما باید به‌صورت روزانه زمان بسیار کوتاهی را صرف تجربه بازی‌های پیشنهادی کنید. این بازی‌ها شامل انواع مختلفی می‌شوند؛ به‌عنوان مثال در یک بازی باید موقیعت تعدادی آیتم را حفظ کنید و پس از مدتی کوتاه، جایگاه آن را به درستی حدس بزنید و البته که این مورد به مرور زمان دشوارتر می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های جذاب Memory Games حالت آنلاین آن است که می‌توانید با سایر افراد آنلاین سرتاسر دنیا به رقابت بپردازید که در عین تقویت ذهن خود می‌توانید با دیگران به رقابت بپردازید. ساخته استودیوی Maple Media یک اثر بسیار خوب و مفید است که نیاز است آن را برای مدتی تجربه کنید.

دانلود بازی Memory Games: Brain Training

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Brain Test: Tricky Puzzles

۱۷- بازی Brain Test: Tricky Puzzles

  • استودیو: Unico Studio
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

Brain Test: Tricky Puzzles با مراحل خلاقانه‌ای که دارد ذهن بازیکن را به‌چالش می‌کشد. مراحل بازی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مخاطب خود را فریب دهند که از قضا این کار را به بهترین شکل انجام داده‌اند. برخی از مراحل بازی به اندازه‌ای دشوار می‌شوند که چاره‌ای جز استفاده از دکمه راهنمای بازی ندارید که البته راهنمای بازی نامحدود نخواهد بود و باید برای به‌دست آوردن آن‌ها امتیازهایی را جمع آوری کنید. بازی Brain Test: Tricky Puzzles ساخته استودیوی Unico Studio یک اثر جذاب و خلاقانه است که اگر می‌خواهید ذهن خود را به چالش بکشید می‌تواند تجربه جالبی برای شما باشد.

دانلود بازی Brain Test: Tricky Puzzles

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید !Brain it On

۱۶- بازی !Brain it On

  • استودیو: Orbital Nine Games
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

اگر به فیزیک و قوانین آن علاقه‌مند هستید بازی !Brain It On می‌تواند حسابی فکر شما را درگیر کند. بازی شامل چندین و چند مرحله متفاوت است که در هریک از آن‌ها باید با استفاده از قوانین فیزیک چالشی را حل کنید. البته که نباید انتظار چالش‌های کودکانه و ساده‌ای را داشته باشید و شاید موقعیتی پیش بیاید که زمان زیادی را برای حل کردن آن چالش از شما بگیرد. در طول مراحل بازی باید با اضافه کردن آیتم‌هایی، مسئله پیش‌ روی خود را حل کنید. هیچ محدودیت زمانی خاصی برای اتمام مراحل در نظر گرفته نشده است اما اگر بتوانید در زمان کوتاهی آن را به اتمام برسانید امتیاز کاملی را دریافت خواهید کرد. در قسمت از صفحه گزینه وجود دارد که با انتخاب آن یک راهنمایی برای حل مسئله داده می‌شود که احتمالا در مراحل بالاتر به کار می‌آید. در مجموع ساخته استودیوی Orbital Nine Games یک اثر فکری است که قدرت ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد.

دانلود بازی !Brain it On

دانلود گوگل پلی Google Play


Monument Valley

۱۵- بازی Monument Valley

  • استودیو: Ustwo
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: ۴ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

بازی Monument Valley شاید جزو آثار تقویت ذهن قرار نگیرد اما به خاطر وجود مراحل خلاقانه گاهی مجبورتان می‌کند ذهن خود را به کار بیاندازید و راه حلی را پیدا کنید. در این مجموعه بازی باید کاراکتر پیش‌ روی خود را که در یک ساخته معماری عجیب هنری گرفتار شده را در مسیر درست هدایت کرده تا به نقطه مشخص شده برسد. در اولین نسخه مانیومنت ولی کنترل تنها یک کاراکتر به نام آیدا را برعهده دارید ولی در Monument Valley 2 برخلاف قسمت اول باید دو شخصیت Ro و دخترش را در مسیر درست هدایت کنید. بازی گیم‌پلی پیچیده‌ای ندارد فقط کافی است صفحه را چرخانده با کشیدن روی صفحه و تغییر شکل دادن المان‌های آن بازی را پیش ببرید. Monument Valley از منظر طراحی بصری بسیار چشم‌نواز کارشده و در نسخه دوم بازی این موضوع به شکل جذاب‌تری نمایان می‌شود.

دانلود بازی Monument Valley

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید 2048

۱۴- بازی 2048

  • استودیو: Gabriele Cirulli
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

با اینکه در حدود ۸ سال از انتشار 2048 می‌گذرد خیلی از افراد هنوز مشغول به تجربه آن هستند. در بازی 2048 در مقابل یک جدول ۱۶ خانه‌ای قرار دارید. در ابتدای بازی در دو خانه از ۱۶ خانه، دو عدد ۲ قرار دارد حال باید با ترکیب کردن آن‌ها اعداد بزرگتری تولید کنید. با هر بار حرکت یک خانه با عدد ۲ پر می‌شود و همین موضوع باعث سخت‌تر شدن روند بازی می‌شود. زمانی‌که یکی از اعداد بسیار بزرگ شود کار برای شما نیز دشوار می‌شود زیرا باید تلاش کنید سایر اعداد را نیز بزرگ کنید و باتوجه‌به اینکه تعداد خانه‌ها محدود است و خانه‌ها پس از هربار حرکت پر می‌شود و همچنین اگر در جای مناسبی قرار نداشته باشند به‌راحتی بازی را از دست می‌دهید. ساخته استودیوی Gabriele Cirulli یک اثر ساده اما به‌شدت جذاب و گاهی اعتیادآور است.

دانلود بازی 2048

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Bonza Word Puzzle

۱۳- بازی Bonza Word Puzzle

  • استودیو: MiniMega
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

در بازی Bonza Word Puzzle باید در هر مرحله تلاش کنید که از یک جدول بزرگ کلمات با معنی مختلفی را استخراج کنید. در مراحل ابتدای با چند راهنما کار سختی را در پیش ندارید ولی رفته، رفته چالش‌ها بیشتر می‌شود. گیم‌پلی بازی به این صورت است که در مرحله یک سری اشکال هندسی به شکل مربع مربع در کنارهم قرار گرفته‌اند که روی هریک از آن‌ها یک حرف انگلیسی درج شده است و حال باید با کنارهم قرار دادن این حرف‌ها در ذهن خود کلمات منطقی را پیدا کنید و در ادامه با فشردن‌ حرف‌ها کلمه را حدس بزنید. بازی Bonza Word Puzzle ساخته استودیوی MiniMega است که درکنار تقویت ذهن، دایره لغات زبان انگلیسی بازیکنان را هم بیشتر می‌کند.

دانلود بازی Bonza Word Puzzle

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Brain Dots

۱۲- بازی Brain Dots

  • استودیو: Translimit
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

در بازی Brain Dots تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن راهی برای برخورد دو توپ قرمز و آبی به یکدیگر است. البته تنها در همین یک خط نوشته همه چیز آسان به نظر می‌رسد ولی پس از گذشت چند مرحله به دشواری بازی پی خواهید برد. بازی یک مداد به شما می‌دهد و باید با استفاده از آن هرچیزی که می‌تواند برخورد این دو توپ را شکل دهد، طراحی کنید. البته که با پیشرف در بازی می‌توانید انواع مدادهای رنگی و حتی مداد شمعی و موارد دیگر را به‌دست بیاورید. بازی یک بخش جذاب دیگر نیز دارد. در این بخش می‌توانید مراحل اختصاصی خود را طراحی کنید که این موضوع کاملا بستگی به ذوق و هوشمندی شما دارد. ساخته استودیوی Translimit یک اثر چالش برانگیز و جذاب است که به‌راحتی مخاطب درگیر چالش‌های سخت خود می‌کند.

دانلود بازی Brain Dots

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Cut It: Brain Puzzles

۱۱- بازی Cut It: Brain Puzzles

  • استودیو: Azura Global
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

در بازی Cut It: Brain Puzzles باید در هر مرحله برش‌های منظمی را طبق اصول خواسته شده ایجاد کنید که البته با چالش‌های دشواری همراه است. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید کشیدن روی صفحه و درواقع روی اجسام است. در برخی از مراحل بازی باید به‌طور جداگانه و طبق اصول اجسام را برش دهید و گاهی نیز به‌طور همزمان و همانند بازی معروف Fruit Ninja در یک لحظه چند آیتم را برش کاری کنید. Cut It: Brain Puzzles یک حالت آنلاین نیز دارد که می‌توانید با سایر بازیکنان آنلاین دیگر به رقابت بپردازید که جذابیت‌های خاص خود را دارد. بازی Cut It: Brain Puzzles ساخته استودیوی Azura Global یک اثر جالب است که گاهی ذهن شما را در حل مراحل مختلف درگیر می‌کند.

دانلود بازی Cut It: Brain Puzzles

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Clockwork Brain Training

۱۰- بازی Clockwork Brain Training

  • استودیو: Total Eclipse Games
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۶

اگر می‌خواهید ذهن و قدرت حافطه خود را تقویت کنید بازی Clockwork Brain می‌تواند به شما کمک کند. در این بازی شما باید به‌صورت برنامه‌ریزی شده یک سری بازی‌ ساده را انجام دهید که با هربار پیشرفت شما، بازی برای شما دشوارتر می‌شود. Clockwork Brain یک بخش مهم نیز دارد که در آن پیشرفت شما را در یک نمودار نشان می‌دهد. برای جذاب شدن بازی یک ربات در طول مسیر بازی همراه مخاطب است و نکاتی را یادآور می‌شود که جذابیت‌هایی به بازی اضافه می‌کند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد بازی شامل چندین بازی کوچک و ساده است که باید آن‌ها را انجام دهید. این بازی‌ها شامل حد عکس تار شده، چیدن کلمات درکنار هم و چندین و چند بازی ساده دیگر که همه آن در جهت تقویت حافظه شده آماده شده‌اند. Clockwork Brain Training ساخته Total Eclipse Games جزو بهترین‌های این فهرست است که تجربه آن به‌شدت توصیه می‌شود.

دانلود بازی Clockwork Brain Training

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Math | Riddles and Puzzles Maths Games

۹- بازی Math | Riddles and Puzzles Maths Games

  • استودیو: Black Games
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

اگر در حل سریع مسائل ریاضی مهارت دارید یا اینکه علاقه‌مند به حل سوالات ریاضی برای تقویت ذهن هستید بازی Math | Riddles and Puzzles Maths مناسب شما است. در این بازی همان‌طور که مشخص است با ریاضیات سروکار دارید که می‌تواند حسابی ذهن شما را در حل آن‌ها درگیر کند. در این بازی سعی شده که کمی از یکنواختی بازی‌های حل ریاضیت فاصله بگیرد و با ایجاد تنوع در طراحی مراحل افراد بیشتری را جذب خود کند. به‌عنوان مثال در یک مرحله باید یکی از اعداد بازی را نصف کنید و به یک عدد دیگر اضافه کنید تا یک عدد جدید به وجود بیایید و با استفاده از آن راه حلی را پیدا کنید. Math | Riddles and Puzzles Maths گرافیک بسیار ساده دارد که در عین همین سادگی تمرکز شما را برای حل مسائل بالا می‌برد. ساخته استودیوی Black Games با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود از گوگل‌پلی یک اثر موفق در دسته بازی‌های حل مسائل ریاضی است اگر می‌خواهید ذهن خود را تقویت کنید بهتر است به سراغ این بازی بروید.

دانلود بازی Math | Riddles and Puzzles Maths Games

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Orixo

۸- بازی Orixo

  • استودیو: Logisk
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

در بازی Orixo ساخته استودیوی Logisk با تلاش کنید که شش ضلعی‌های پیش روی خود را باتوجه‌به عدد‌هایی که در اختیار دارید تکمیل کنید اما به همه چیز در چند مرحله اول ساده به نظر می‌رسد. در ابتدای بازی با چند مرحله آسان همه چیز را به بازیکن توضیح می‌دهد و گاهی نیز در حین مراحل آموزش را به چالش می‌کشد که آنقدر نیز دشوار نیستند اما با گذشت زمان همه چیز تغییر می‌‌کند و شاید برای برخی از مراحل بازی چند مدتی درگیر آن باشید. Orixo از نظر ظاهری به‌شدت یادآور بازی Energy: Anti Stress Loops است که در این فهرست به اشاره شد. موسیقی که در طول بازی پخش می‌شود به‌شدت جذاب و آرامش‌بخش است که بدو شروع بازی به مخاطب توصیه می‌شود که از هندزفری برای تجربه بازی استفاده کند.

دانلود بازی Orixo

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Lumosity

۷- بازی Lumosity

  • استودیو: Lumos Labs
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۰۷

بدون لحظه‌ای تردید Lumosity: Brain Training بهترین بازی برای تقویت و افزایش قدرت ذهن است که برای موبایل‌های هوشمند منتشر شده است. درواقع Lumosity نام یک مؤسسه بزرگ است که در زمینه افزایش قدرت ذهن و حافظه دیگر موارد اینچنینی فعالیت می‌کند که بعدها با طراحی و سایت و سپس یک بازی‌ موبایلی فعالیت خود را گسترش داد. در این بازی شما از پایه و طبق اصول خاصی باید فعالیت خود را آغاز کنید. پس از ثبت نام در بازی پروفایل شما ساخته می‌شود و حال باید طبق اصول از پیش تعیین شده فعالیت‌‌های را داشته باشید. بازی به این شکل است که باید به‌صورت روزانه یک سری بازی را انجام داده و در پایان هریک از آن‌ها پشرفت شما را نسبت به روز‌های قبل نشان می‌دهد. در پایان فعالیت روزانه دیگر نمی‌توانید فعالیت‌های اصلی را داشته باشید ولی می‌توانید باز‌ی‌های مختلفی را برای خود انجام دهید تا در ادامه عملکرد بهتری را داشته باشید. این بازی‌ها شامل بازی‌های سرعتی، حدسی، محاسباتی و موارد دیگر است که همگی آن در جهت رشد ذهن مخاطب هستند. اگر می‌خواهید به‌صورت جدی مهارت ذهن و حافظه خود را افزایش دهید بازی Lumosity: Brain Training ساخته Lumos Labs به کمک شما آمده است.

دانلود بازی Lumosity

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Differences

۶- بازی Differences

  • استودیو: Easybrain
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Differences همان‌طور که از نام آن پیدا است باید در آن سعی کنید اختلافات بین عکس را پیدا کنید. بازی در مراحل ابتدایی چالش‌های آسانی را پیش‌روی بازیکن قرار می‌دهد اما همه چیز تنها در همان مراحل ابتدایی آسان است. درواقع در بعضی از مراحل جزئیات آنقدر زیاد و ریز می‌شود که پیدا کردن اختلافات را به‌شدت دشوار می‌کند. درهر مرحله از بازی باید ۱۰ تفاوت را پیدا کنید که پس تشخیص درست دور آن جواب دایره کشیده می‌شود که به اشتباه دوباره به سراغ آن نروید. همچنین در بازی محدودیت‌هایی نیز دارید که بازی را سخت‌تر از قبل می‌کند. در هر مرحله از بازی سه بار می‌توانید اشتباه تشخصی دهید که در غیر این صورت آن مرحله را از دست خواهید داد. بازی Differences قطعا جزو آن دسته از بازی‌هایی است که اگر می‌خواهید حافظه تصویری خود را تقویت کنید می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

دانلود بازی Differences

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Classic Sudoku

۵- بازی Classic Sudoku

  • استودیو: Easybrain
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

احتمال بسیار زیاد تا به امروز حداقل یک بار تجربه بازی فکری سودوکو را داشته‌اید یا حداقل آن را در گوشه کنار یک مجله یا روزنامه دیده‌اید. بازی Classic Sudoku ساخته استودیوی Easybrain یک تجربه موبایلی سودوکو است که می‌تواند در اوقات فراغت ذهن شما درگیر و همچنین تقویت کند. هدف شما در هر بازی قرار دادن اعداد ۱ تا ۹ در یک جدول است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید در یک ردیف یا ستون اعداد تکراری وجود داشته باشد. بازی در ابتدا و در جهت آشنایی کلی با فضای بازی مراحل آسانی را پیش رو قرار می‌دهد اما در مراحل بالاتر حسابی ذهن بازیکن را درگیر حل آن جدول می‌کند. بازی یک‌سری چالش روزانه دارد که با حل آن‌ها امتیازهایی را دریافت خواهید کرد. همچنین در بازی یک گزینه وجود دارد که درصورتی که در موقیعت گرفتار شوید می‌توانید با انتخاب آن راهنمایی‌هایی را دریافت کنید.

دانلود بازی Classic Sudoku

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی جدول شرح در متن : جدولستان

۴- بازی جدول شرح در متن : جدولستان

  • استودیو: سرگرمی سازان
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۱۴۰۰

همانند سودوکو، جدول نیز یکی از بازی‌هایی است که قطعا یک‌بار آن تجربه یا حداقل آن را دیده‌اید. این بازی نیازی به تمرکز خاصی ندارد و مستقیما به اطلاعات عمومی بازیکن برمی‌گردد. در این بازی و درمرحله یک جدول پرپرسش روبه‌رو مخاطب قرار می‌گیرد که باید جواب درست را با حروف فارسی در جلوی سؤال کامل کنید. درصورتی که جواب به درستی باشد خانه‌های سوالات دیگر با حرف درست کامل می‌شود که تا حدی می‌تواند به بازیکن در سوالات دیگر جدول کمک کرده باشد. همچنین اگر در یک مرحله در سوالی گیر کرده باشید می‌توانید از خود بازی راهنمایی‌های را دریافت کنید. در مجموع جدولستان یک بازی فکری و جذاب است که اگر اطلاعات عمومی خوبی دارید قطعا از تجربه آن لذت خواهید برد.

دانلود بازی جدولستان

دانلود گوگل پلی Google Play


 بازی Quiz Of Kings

۳- بازی Quiz Of Kings

  • استودیو: شرکت دانش پروران امیرکبیر
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۱۳۹۴

بازی Quiz Of Kings قطعا یکی از معروف‌ترین بازی‌های ساخت ایران است که با گذشت ۸ سال از زمان انتشار هنوز بازیکنان زیادی به‌صورت روزانه مشغول تجربه آن هستند. در این بازی باید با حریف خود که می‌تواند یک حریف شانسی یا یکی از دوستانی باشد که دنبال کرده‌اید در شش مرحله رقابتی به سوالات چهار گزینه پاسخ دهید. در هریک از این شش مرحله دسته خاصی از سوالات مانند اطلاعات عمومی، جغرافیایی، تاریخ، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر وجود دارد. بازی به این صورت است که در ابتدای بازی یک بازیکن باید از بین ۳ موضوع یکی را انتخاب و به سوالات آن موضوع جواب دهد. پس از پاسخ به سوالات باید منتظر بماند تا حریف نیز به سوالات آن موضوع پاسخ دهد. پس از اینکه مرحله اول تمام شود امتیاز‌های هر دو بازیکن نشان داده می‌شود و حال بازیکن مقابل باید این روال را طی کند تا اینکه در پایان مرحله ششم برنده مشخص شود. Quiz Of Kings شامل حالت‌های مختلفی مانند، بازی تیمی، مسابقات مختلف و موارد بسیار دیگری است که اگر می‌خواهید یک تجربه جذاب را داشته باشید قطعا از ساخته استودیوی شرکت دانش پروران امیرکبیر لذت خواهید برد.

دانلود بازی Quiz Of Kings

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Chess

۲- بازی Chess

  • استودیو: Chess.com
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی‌های شطرنج بسیار زیادی برای اندروید وجود دارد ولی بازی Chess · Play & Learn به‌دلیل سادگی و حالت‌های متنوع یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که با قابلیت‌های مختلفی که دارد بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این بازی جدا از اینکه می‌توانید به بازی شطرنج بپردازید می‌توانید اصولی این بازی محبوب را یاد بگیرید. شما می‌توانید به‌عنوان یک بازیکن تازه وارد از صفر همه چیز یاد بگیرد تا به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید. Chess بیش از ۵۰‌ هزار تکنیک مختلف را به بازیکن آموزش می‌دهد که در نوبه خود بسیار جذاب است. جدا از بخثت آموزش شما می‌توانید با بازیکنان سرتاسر دنیا به رقابت بپردازید و مهارت خود به چالش بکشید.

دانلود بازی Chess

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید That Level Again

۱- بازی That Level Again

  • استودیو: IamTagir
  • مناسب سنین: ۳+
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

در آخرین قسمت به سراغ یک بازی متفاوت نسبت به سایر بازی‌های این فهرست می‌رویم که به‌شدت دشوار و گاهی فراتر از قدرت فکر پیش می‌رود. در مجموع در بازی‌های That Level Again باید تلاش کنید که از یک در خارج شوید. کل بازی در یک محیط ثابت است و قرار نیست با محیط‌های جدیدی روبه‌رو شوید ولی همین موضوع به بهترین شکل ممکن ذهن شما را درگیر می‌کند. درواقع بازی منطق خاص خودش را دارد و باید باتوجه‌به متن اول هر مرحله راهی را برای خروج پیدا کنید. برای اینکه راه‌حل مراحل بازی لو نرود فقط به یک مرحله از بازی اشاره می‌کنم که منطق بازی را متوجه شوید. در یک مرحله از بازی باتوجه‌به متن بالا باید کاری را انجام دهید که بعد از شاید چند ساعت متوجه می‌شوید که باید Airplane mode موبایل خود را فعال کنید، به همین سادگی! اگر می‌خواهید یک تجربه خاص از بازی‌های فکری را تجربه کنید و قدرت ذهن و البته منطق خود را بسنجید ساخته IamTagir گزینه به‌شدت جذابی است.

دانلود بازی That Level Again

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بهترین بازی های تقویت ذهن اندروید کدام‌ها هستند؟

بستگی به‌دیدگاه شما نسبت به بازی‌های تقویت ذهن دارد. فرضا اگر به پیش‌بینی بازی‌های بعدی حریف اعتقاد دارید بازی شطرنج گزینه خوبی است. اگر می‌خواهید از یک اتاق با حل معما فرار کنید، بازی That Level Again را پیشنهاد می‌کنیم. از طرفی دو بازی سودکو و بازی جدولستان و کوییز اف کینگز هم طبیعتا برای افزایش اطلاعات عمومی و تقویت ذهن تأثیرگذار هستند.

بازی تقویت ذهن اندروید مناسب کودکان چه بازی کنیم؟

پیشنهاد اول کوییز اف کینگز است. بعد می‌توانید به سراغ بازی‌هایی مثل Lumosity و Peak بروید که شامل مینی‌گیم‌های متنوعی می‌شود.

در این مقاله از زومجی سعی شد که نگاهی کوتاه به بهترین بازی‌های اندرویدی که می‌تواند ذهن و حافظه شما را تقویت کنند، بیاندازیم. اگر شما نیز به بازی خاصی در این زمینه آشنایی دارید، آن را با دیگر کاربران در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده