نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

مهم ترین بازی های شهریور ۱۴۰۱ که نباید از دست بدهید

در این ویدیو و مقاله به معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی می‌پردازیم که قرار است شهریور ۱۴۰۱ منتشر شوند. همراه زومجی باشید.

پس از دو ماه نسبتا خلوت در تابستان ۱۴۰۱، شهریور ماه قرار است شاهد عرضه بازی‌های جذابی روی پلتفرم‌های مختلف باشیم. از بازسازی لست آو آس گرفته تا NBA 2K23 و آثار دیگر. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را که برای معرفی بازی‌ها آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا بعد هم بیشتر از آثار جدید این ماه بگوییم. فقط در نظر داشته باشید که تاریخ انتشار بازی Return to Monkey Island دیشب و در جریان افتتاحیه گیمزکام اعلام شد و به همین دلیل در ویدیو به آن اشاره نشده است.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

کاراکترهای اصلی ریبوت Saints Row در پوستر این بازی

بازی Saints Row

  • تاریخ عرضه: ۱ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

اولین بازی مهم شهریور که دیروز منتشر شد، Saints Row است. مجموعه Saints Row را با تجربه‌های جهان‌باز و مفرحی می‌شناسیم که گیم‌پلی اغراق‌شده و گاهی حتی عجیب و غریبی را ارائه کرده‌اند و Saints Row جدید، قرار است یک ریبوت برای مجموعه باشد. در این نسخه به شهر Santo Ileso در جنوب غریبی آمریکا خواهیم رفت که به‌گفته سازندگان، در طراحی آن برخی الهام‌های جزئی از لاس‌وگاس گرفته شده است.

نسخه جدید Saints Row همان تجربه جهان‌باز و آشنای همیشگی است که در آن می‌توانید کاراکتر خودتان را با جزییات بالایی بسازید و پس از آن در داستان بازی، درگیر رویارویی با گروه‌های گنگستری مختلفی شوید که بر شهر حاکم شده‌اند. در این راه انواع و اقسام سلاح‌ها را در اختیار خواهید داشت و سازندگان برای این نسخه تمرکز زیادی هم روی بهبود نحوه کنترل ماشین‌ها داشته‌اند تا آن‌ها هم نقش پررنگ‌تری در روند بازی داشته باشند. Saints Row جدید را می‌توان همراه‌با یک دوست هم تجربه کرد. نمره‌های منتشر‌شده از بازی نوید تجربه‌ای نه‌چندان ایده‌آل را می‌دهند که بیشتر برای طرفداران همیشگی این مجموعه مناسب خواهد بود.

 بازی Commandos 3 - HD Remaster

بازی Commandos 3 - HD Remaster

  • تاریخ عرضه: ۸ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

بازی مهم بعدی شهریور که هشتم این ماه از راه می‌رسد، نسخه ریمستر و بهبود‌یافته Commandos 3 است. Commandos 3 آخرین نسخه‌ای از مجموعه کماندوز به‌حساب می‌آید که با سبک و سیاق تاکتیکی و دوربین ایزومتریک منتشر شده و نسخه Strike Force که پس از این بازی منتشر شد، اثری در سبک اول‌شخص بود. شرکت کالیپسو ناشر نسخه ریمستر بازی خواهد بود و ساخت آن هم برعهده استودیو Raylight Games است.

Commandos 3 - HD Remaster داستانی در سه منطقه اروپای مرکزی، نرماندی و استالینگراد روایت می‌کند و شخصیت‌های آشنایی مثل گرین برت یک بار دیگر کنار هم جمع شده‌اند تا مراحل مختلفی را در این مناطق پشت سر بگذارند. نسخه اصلی بازی تجربه‌ای محبوب و خاطره‌انگیز بود که حالا می‌توان به‌لطف این ریمستر که روی سرویس گیم‌پس هم منتشر می‌شود، آن را با جلوه‌های بصری بهبود‌یافته تجربه کرد. شرکت کالیپسو پیش از این ریمستر نسخه دوم کماندوز را هم منتشر کرده بود که به‌دلیل برخی مشکلات مورد اعتراض طرفداران هم قرار گرفت و امیدواریم که در ریمستر نسخه سوم، شاهد تجربه بهتری باشیم.

لوگو و سه شخصیت بازی Inscryption

نسخه پلی استیشن بازی Inscryption

  • تاریخ عرضه: ۸ شهریور
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

در تاریخ هشت شهریور، بازی‌های دیگری هم داریم که یکی از آن‌ها، نسخه پلی استیشن بازی Inscryption است. ساخته تحسین‌شده Daniel Mullins Games اواخر سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر منتشر شد و جزو آثار موفق سال بود که در خیلی از فهرست‌های مربوط‌به بهترین بازی‌های سال هم حضور پررنگی داشت و حالا قرار است کاربران کنسول‌های پلی استیشن هم امکان تجربه آن را داشته باشند.

Inscryption تجربه‌ای با تلفیق سبک‌های مختلف است که تمرکز زیادی هم روی سبک کارتی دارد. در ابتدای بازی، شخصیت اصلی گرفتار در یک اتاق تاریک و ترسناک است که باید راهی برای خروج از آن پیدا کند. بااین‌حال همزمان باید با یک شخصیت عجیب و غریب، مشغول تجربه یک بازی کارتی شود که در آن، باید مجسمه‌ای را در نقشه هدایت کنید و با رسیدن به خانه‌های مختلف، با دشمنان در جریان یک بازی کارتی مبارزه کنید. البته خانه‌های دیگری هم هستند که در آن‌ها در جریان تعامل با شخصیت‌های مختلف، اتفاق‌های جالبی برای کاراکتر بازی رخ می‌دهد. نکته پررنگ دیگر بازی، وجود المان‌های روگ‌لایک در آن است؛ به این صورت که در صورت شکست خوردن و مرگ، باید کار را از ابتدای نقشه آغاز کنید.

Inscryption در کل تجربه‌ای متفاوت و بسیار ارزشمند است که پیشنهاد می‌شود تجربه آن را از دست ندهید.

تصویر هنری بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection

  • تاریخ انتشار: ۸ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

سومین بازی که هشت شهریور منتشر می‌شود، یک مجموعه با محوریت لاک پشت‌های نینجا و با نام Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection است. طرفداران این مجموعه انیمیشنی روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارند و پس از Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge که چندی پیش منتشر شد، حالا هم قرار است شاهد انتشار مجموعه‌ای شامل آثار کلاسیک لاک پشت‌های نینجا باشیم.

Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection در کل شامل ۱۳ بازی است که بازی‌هایی منتشر‌شده بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ را در برمی‌گیرد. ویژگی‌هایی مثل امکان ذخیره بازی‌ها یا قابلیت به عقب برگرداندن زمان یا همان Rewind، حال و هوایی مدرن‌تر به بازی‌ها خواهند داد و آن نسخه‌هایی که در گذشته هم از امکان بازی چندنفره پشتیبانی می‌کردند، در مجموعه جدید همچنین امکانی فراهم می‌کنند و می‌توانید از تجربه چندنفره محلی آن‌ها لذت ببرید.

تصویری از جوئل و تس در بازی The Last of Us Part 1

بازی The Last of Us Part 1

  • تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

بدون شک بزرگ‌ترین نام در بین بازی‌های شهریور، The Last of Us Part 1 است که یازدهم این ماه به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 در دسترس قرار می‌گیرد و البته اعلام شده که نسخه پی سی آن هم قرار نیست فاصله زمانی زیادی با نسخه کنسولی داشته باشد. The Last of Us Part 1 یک بازسازی از نسخه اول لست آو آس به‌حساب می‌آید و قرار است بازیکنان را با بهبود‌های مختلف، با ماجراجویی جوئل و الی همراه کند.

The Last of Us Part 1 به‌گفته سازندگان، یک بازسازی کامل خواهد بود و جدا از اینکه از حیث جلوه‌های بصری پیشرفت زیادی نسبت به نسخه اصلی خواهد داشت، قرار است شاهد تغییراتی از حیث گیم‌پلی هم باشیم و مثلا کنترل‌های بازی پیشرفت زیادی داشته‌اند و احتمالا تجربه‌ای نزدیک به نسخه دوم لست آو آس ارائه خواهند کرد. این بازی همینطور قرار است از ویژگی‌های مختلف پلی استیشن 5 مثل صدای سه‌بعدی یا قابلیت‌های دسته دوال‌سنس هم استفاده کاملی برای ارائه تجربه بهتر بدهد. The Last of Us Part 1 پس از معرفی واکشن‌های ضد و نقیضی در پی داشت و اکثر اعتراض‌ها به آن، به قیمت‌گذاری ۷۰ دلاری بازی بود. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که این بازسازی درنهایت چقدر در جلب رضایت طرفداران و منتقدین موفق خواهد بود.

کاور نسخه مایکل جوردن ادیشن بازی NBA 2K23

بازی NBA 2K23

  • تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

نزدیک شدن به فصل پاییز و روز‌های پایانی تابستان، همیشه نوید انتشار نسخه جدید بازی‌های ورزشی مختلف را می‌دهد و امسال هم ۱۸ شهریور قرار است شاهد انتشار NBA 2K23 باشیم؛ نسخه جدید مجموعه‌ای که در چند نسخه اخیر وضعیت پر فراز و نشیبی داشته و باید دید که امسال چقدر تجربه موفقی خواهد بود.

NBA 2K23 جدا از داشتن ویژگی‌های آشنای همیشگی و البته وعده‌های سازندگان برای ارائه تجربه‌ای بهتر در زمینه‌هایی چون گیم‌پلی، شامل بخش چالش‌های مایکل جردن هم خواهد بود. اگر از طرفداران قدیمی بازی باشید، بخش مشابهی در بازی NBA 2K11 وجود داشت که در آن بازیکنان می‌توانستند برخی از مهم‌ترین دقایق زندگی ورزشی مایکل جردن را تجربه و بازی کنند و حالا قرار است در NBA 2K23 هم شاهد چنین حالتی باشیم. سازندگان اعلام کرده‌اند که براساس بازه زمانی‌که مسابقه‌های ارائه‌شده در این حالت در آن جریان دارند، شاهد تجربه‌ای متفاوت از حیث گیم‌پلی خواهیم بود که نمایش‌دهنده حس و حال و تجربه کلی بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در آن دوران خواهد بود.

لوگوی بازی Splatoon 3

بازی Splatoon 3

  • تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

۱۸ شهریور همچنین شاهد انتشار بازی Splatoon 3 هم خواهیم بود که به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. نسخه قبلی این مجموعه از جمله بازی‌های بسیار محبوب سوییچ بود و حالا Splatoon 3 قصد دارد تا دوباره این موفقیت را تکرار کند.

Splatoon 3 شامل حالت‌های داستانی و چندنفره خواهد بود و بازیکنان می‌توانند ضمن تجربه کمپین آن، یک بار دیگر درگیر نبرد‌های هیجان‌انگیز چندنفره بازی در قالب گروه‌های Inklings و Octolings شوند. به‌گفته سازندگان خیلی از حالت‌هایی که در نسخه قبلی جزو بخش‌های محبوب طرفداران بودند، در این نسخه هم برمی‌گردند و می‌توان انتظار داشت که شاهد تجربه‌ای مفرح و هیجان‌انگیز باشیم.

کرکترهای بازی Return to Monkey Island در دنیای فانتزی

بازی Return to Monkey Island

  • تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر و نینتندو سوییچ

آخرین بازی مهم شهریور هم که همین دیشب تاریخ انتشارش در جریان افتتاحیه گیمزکام اعلام شد،‌ بازی Return to Monkey Island است که بیست و هشتم این ماه برای کامپیوتر و نینتندو سوییچ از راه می‌رسد. پس از وقفه‌ای طولانی، ششمین نسخه مانکی آیلند که به‌وسیله ران گیلبرت ساخته می‌شود، قصد دارد یک بار دیگر علاقه‌مندان سبک ادونچر را درگیر تجربه‌ای لذت‌بخش کند.

Return to Monkey Island یک ادونچر اشاره و کلیک است و دوباره ما را با شخصیت گای‌برای تریپ‌وود همراه خواهد کرد. به‌طور دقیق اعلام نشده که وقایع بازی در چه بازه زمانی جریان خواهند داشت ولی مثلا می‌دانیم که در بخشی از آن، به‌شکل فلش‌بک وقایع پس از Monkey Island 2: LeChuck's Revenge را تجربه خواهیم کرد. بازی قرار است مثل برخی از نسخه‌های دیگر آن شامل دو درجه سختی آسان‌تر و نرمال باشد تا قشر وسیع‌تری از گیمر‌ها امکان تجربه آن را داشته باشند. مجموعه مانکی آیلند بدون شک جزو محبوب‌ترین و بهترین بازی‌های دوره طلایی آثار ادونچر است و امیدواریم نسخه جدید آن هم بتواند علاقه‌مندان این سبک را راضی نگه دارد.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده