نویسنده: سارا مرتضوی
// شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

در دنیای DOOM‌ داستان از چه قرار است: بخش دوم

در قسمت دوم از داستان مجموعه بازی‌های دوم، سرگذشت دوم‌اسلیر را در بازی دوم‌ایترنال و دو بسته‌الحاقی که برای این بازی عرضه شده است، دنبال می‌کنیم. 

در قسمت قبل دیدیم که چطور دکتر سموئل هیدن، دوم‌اسلیر را به‌پاس خدمات بی‌نظیرش، به زمان و مکانی نامعلوم تلپورت می‌کند تا در نبود این شکارچی اهریمن، نقشه‌های خود برای کنترل دنیا را پیش ببرد. در نبود دوم‌اسلیر اما نیروهای اهریمنی به رهبری نژادی با نام «دیگ» خود را به زمین می‌رسانند و باری دیگر بشریت در معرض نابودی قرار می‌گیرد. انسان‌ها، به رهبری سموئل هیدن، برای مدتی در برابر حمله شیاطین مقاومت می‌کنند، هرچند ناگفته هم پیداست که هیچ قدرتی غیر از قدرت افسانه‌ای دوم‌اسلیر، توان مقابله با جهنمیان را ندارد.

به‌این ترتیب در آغاز نسخه ایترنال بازی، دوم‌اسلیر را می‌بینیم؛ سوار بر قلعه‌ای عظیم‌الجثه و با راهنمایی و کمکِ هوش‌مصنوعی وگا، به مقصد زمین در حال حرکت است. اسلیر قصد دارد با نابودی سه کشیش جهنمی، حمله اهریمنان را خنثی کند و امنیت و آسایش را به سیاره زمین بازگرداند. در ادامه سراغ داستان دو بسته‌الحاقی بازی می‌رویم تا ببینیم چطور بعد از پاک‌سازی زمین از نیروهای اهریمنی، حالا تمامِ هستی در خطر نابودی قرار گرفته است. درنهایت هم می‌بینیم که چطور دوم‌اسلیر، این سرباز بی‌نام و نشان، با نابودی عاملین اصلی پشت تمام ماجراها، سعی می‌کند یک‌بار برای همیشه به تمام این درگیری‌ها پایان دهد.

تماشا در یوتیوب


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده