بهترین بازی های روبلاکس | از Adopt Me تا Phantom Forces

بهترین بازی های روبلاکس | از Adopt Me تا Phantom Forces

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله به سراغ معرفی بهترین بازی های پلتفرم روبلاکس رفته‌ایم که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

روبلاکس (Roblox) یک پلتفرم آنلاین بازی‌های ویدیویی است که به کاربران خود اجازه ساخت بازی‌های مختلف و امکان تجربه آن‌ها توسط دیگر افراد را می‌دهد. این پلتفرم از سال ۲۰۰۶ کار خود را آغاز کرد و کاربران با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Lua در آن دست به خلق آثار مختلف در سبک‌های گوناگون بازی‌های ویدیویی زدند. این پلتفرم از نیمه دوم سال ۲۰۱۰ میلادی رشد چشم‌گیری به‌خود دید و در دوره قرنطینه کرونا در سال‌های اخیر مخاطبان بسیار بیشتری به تجربه آثار آن روی آوردند. درواقع در دوره قرنطینه این پلتفرم به کودکان اجازه می‌داد تا بتوانند از طریق تجربه بازی‌های سرگرم‌کننده مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و حتی در آن برای یکدیگر جشن تولد بگیرند! تقریبا اکثر بازی‌های این پلتفرم به‌صورت فری‌تو‌پلی عرضه می‌شوند و بازیکنان می‌توانند با استفاده از پول درون بازی Robux به خرید محتویات مختلف برای بازی مورد علاقه خود اقدام کنند.

طراحی کاراکترهای این پلتفرم، مخصوصا بازی‌هایی که در دوره ابتدایی رشد آن توسعه داده‌ شدند، از مجموعه‌های اسباب‌بازی همانند لِگو ایده‌برداری کرده‌اند و معمولا از گرافیک مینیمالی بهره می‌برند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۰ اعلام شد نزدیک به پنج هزار بازی این پلتفرم، هرکدام بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود دیده‌اند که رقم بسیار بالایی برای یک پلتفرم آنلاین به‌شمار می‌رود. با تمامی این اوصاف، ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی به برخی از محبوب‌ترین بازی‌های این پلتفرم بیاندازیم و آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین بازی های روبلاکس را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های روبلاکس 2022


بازی روبلاکس Zombie Stories

۲۵- بازی Zombie Stories

  • سازنده: Pandemic
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: شوتر اول‌شخص

Zombie Stories یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم روبلاکس بوده که به‌عنوان یک اثر تعاملی و شوتر ترسناک در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این بازی شما می‌توانید به همراه پنج نفر از دیگر بازیکنان در مجموعه‌ای از مأموریت‌های کوآپ به نبرد زامبی‌ها بروید یا دیگر مادهای جذاب بازی را تجربه کنید. شخصیت‌های بازی در چهار کلاس مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند و علاوه‌بر آن بازیکنان می‌توانند تعداد زیادی از سلاح‌های مختلف را با پیش‌روی در مراحل آزاد کنند.

سلاح‌های بازی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ دسته اول سلاح‌های گرم سنگین هستند که معمولا به‌صورت خودکار یا نیمه‌خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرند. سلاح‌های بعدی انواع کُلت و پیستول را تشکیل می‌دهند و دسته آخر هم سلاح‌های سرد هستند که برای نبردهای از نزدیک به کار شما می‌آیند. شما همچنین قادر هستید تا با به‌دست آوردن پوسته‌های گوناگون، شخصیت‌های خود را آن‌طور که دوست دارید، شخصی‌سازی کنید.


بازی روبلاکس Work at a Pizza Place

۲۴- بازی Work at a Pizza Place

  • سازنده: Dued1
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: کژوال، شهرسازی

Work at a Pizza Place یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آشپزی بین کاربران پلتفرم روبلاکس به‌شمار می‌رود که مخاطبان زیادی را جذب خود کرده است. درواقع این بازی کژوال شما را به پیتزافروشی Builder Brothers دعوت می‌کند تا به‌عنوان یکی از شغل‌های صندوق‌دار، آشپز، مسئول بسته‌بندی و پیک ارسال پیتزا به مشتریان خود سرویس دهید. شما با قرارگیری در هرکدام از شغل‌های موجود در پیتزافروشی وظایف مشخصی را باید انجام دهید که به‌نوبه خود بسیار سرگرم‌کننده هم هستند.

از مسئول صندوق‌داری که با مشتری‌ها سر و کله می‌زند گرفته تا پیکی که رانندگی خود را برای رساندن پیتزا به مشتریان مورد آزمایش قرار می‌دهد، از جمله شغل‌های چالش‌برانگیز و بعضا بامزه این بازی هستند. خارج از دنیای پیتزا فروشی شما می‌توانید همانند مجموعه سیمز، از پولی که به‌دست آورده‌اید برای تجهیز کردن محل زندگی خود استفاده کنید. Work at a Pizza Place با طراحی ساده و گیم‌پلی سرگرم‌کننده و جذاب خود یکی از بهترین بازی های روبلاس به‌شمار می‌رود.


بازی روبلاکس Welcome to Bloxburg

۲۳- بازی Welcome to Bloxburg

  • سازنده: Coeptus
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: شبیه‌ساز زندگی، شهرسازی

Welcome to Bloxburg یک بازی شبیه‌ساز زندگی و نقش‌آفرینی در پلتفرم روبلاکس است که توسط توسعه‌دهنده‌ای با نام کاربری Coeptus توسعه داده شده است. این بازی شامل شبیه‌سازی فعالیت‌های روزانه یک شخصیت مجازی در یک شهر تخیلی است. درواقع بازی براساس مجموعه بازی‌های سیمز توسعه داده است بازیکنان را در دنیایی جهان‌باز به شهر Bloxburg می‌برد.

شهری که بازیکنان در آن باید مواظب کاراکتر خود باشند، برای خود خانه بسازند و آن را شخصی‌سازی کنند و در مجموع به انجام فعالیت‌های مختلفی که در اطراف آن‌ها بپردازند. Welcome to Bloxburg یکی از معدود بازی های روبلاکس است که برای تجربه آن نیاز به پرداخت پول هستید. قیمت بازی ۲۵ واحد Robux است (بسته ۴۰۰ تایی Robux قیمتی حدود ۴.۹۹ دلار دارد) که در ازای پرداخت این مبلغ ناچیز، محتویات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.


بازی روبلاکس Weapon Fighting Simulator

۲۲- بازی Weapon Fighting Simulator

  • سازنده: Lightning Dragon
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ماجراجویی

بازی Weapon Fighting Simulator اثری متفاوت است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند مجموعه‌ای از سلاح‌های مختلف را برای خود ایجاد کنند و با استفاده از آن‌ها به نبرد دشمنان خود بروند. البته که شما می‌توانید علاوه‌بر سلاح‌های مختلف از آیتم‌ها و اسپل‌های گوناگون استفاده کنید تا در مبارزه‌ای که با حریف خود دارید، جان سالم به‌در ببرید.

بازی از زمان عرضه خود تاکنون به‌روزرسانی‌های مختلفی را دریافت کرده است که سازندگان به‌وسیله آن‌ها سلاح‌ها و دشمنان جدیدی را به آن اضافه کرده‌اند. Weapon Fighting Simulator ساخته استودیو Lightning Dragon است که این اثر، اولین ساخته آن‌ها به‌شمار می‌رود. پس اگر می‌خواهید در یک بازی اکشن روبلاکسی با سلاح‌های مختلف و متنوع به جنگ هیولاهای مختلف بروید، بازی Weapon Fighting Simulator را از دست ندهید.


بازی روبلاکس Thief Simulator

۲۱- بازی Thief Simulator

  • سازنده: Funwise
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: مخفی‌کاری

بازی بعدی این فهرست به یک اثر مخفی‌کاری اختصاص دارد که شما را در قالب یک دزد حرفه‌ای قرار می‌دهد! در بازی Thief Simulator بازیکنان می‌توانند مهارت‌های مخفی‌کاری خود را در تجربه‌ای نفس‌گیر در زمینه دزدی کردن به‌کار گیرند و از یک دزد معمولی به یک سارق حرفه‌ای تبدیل شوند. درواقع بازیکنان در این بازی برای جمع‌آوری پول‌ راه‌های مختلفی را در اختیار دارند. برای مثال شما می‌توانید به شخصیت‌های غیرقابل بازی دیگر دستبرد بزنید و تا جایی که می‌توانند آن‌ها را لوت کنید، دستگاه‌های ATM را نابود کرده و پول‌های آن را به‌سرقت ببرید یا خود را برای دزدی از خانه‌های دنیای بازی آماده کنید!

سازندگان در بازی آیتم‌های مختلفی را نیز قرار داده‌اند که به کمک آن‌ها بتوانید دزدی‌های خود را راحت‌تر انجام دهید. شما همچنین می‌توانید با پیش‌روی در بازی خانه‌ها، مغازه‌ها و بانک‌های جدیدی را آزاد کنید و آن‌ها را به‌عنوان اهداف بعدی خود قرار دهید. در مجموع Thief Simulator یک اثر سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های روبلاکس یاد کرد.


بازی روبلاکس Super Bomb Survival

۲۰- بازی Super Bomb Survival!!

  • سازنده: Polyhex
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: بقا

Super Bomb Survival یک بازی بقای فیزیک‌محور است که در آن مواد منفجره به‌صورت بی‌امان از آسمان بر شما نازل می‌شوند و شما باید برای نجات جان خود تا حد امکان تلاش کنید! از دینامیت‌های تایمردار گرفته تا افشانه‌های آتش از جمله مواردی هستند که هر لحظه شما را تهدید می‌کنند و باید همواره مواظب وقوع آن‌ها باشید. با تخریب بلوک‌های دنیای بازی، شما به‌صورت عمودی به سمت دنیای پایین خود حرکت می‌کنید و با محیط‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوید. درواقع هر انفجاری که در زمین بازی رخ می‌دهد، یک مسیر جدید را برای شما ایجاد می‌کند.

البته که اگر یکی از بمب‌های بازی با شما برخورد کنند، کار شما به پایان نمی‌رسد و بازی شما را به مکانی جدید تلپورت می‌کند. در این مکان بازماندگان باید برای نجات جان خود و بازگشت به دنیای بازی با یکدیگر به رقابت بپردازند و خود را به چالش بکشند. Super Bomb Survival بدون شک یکی از نفس‌گیرترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های پلتفرم روبلاکس به‌شمار می‌رود که تجربه آن را به هر کاربری توصیه می‌کنیم.


بازی روبلاکس Speed Run 4

۱۹- بازی Speed Run 4

  • سازنده: Vurse
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: ماجراجویی

Speed Run 4 یک بازی پلتفرمر کلاسیک است که در دوره‌های زمانی بسیار کوتاه تجربه می‌شود. درواقع همان‌طور که از نام بازی برمی‌آید، شما باید با پلتفرم زردرنگی که پیش‌روی‌تان قرار دارد، برای رسیدن به انتهای نقشه تا جای ممکن با سرعت شروع به دویدن کنید. هر مرحله سرعت شما افزایش پیدا می‌کند و برهمین اساس هر مرحله سطح دشواری مختص به خود را نیز دارا است.

طراحی بازی شاید ساده به‌نظر برسد، اما تجربه مراحل همانند ساندترک‌های آن بسیار لذت‌بخش است. یکی از نقشه‌های بازی ممکن است شما را در مسیر پلتفرم‌های صورتی رنگ روشنی قرار دهد که آهنگ‌های ترنس را در آن گوش دهید و دیگر آهنگ Speed of Sound کُلدپلی را برای شما پخش کند. همانند دیگر بازی‌های روبلاکس، لذت واقعی تجربه Speed Run 4 در حالت چندنفره آن است. درست است که تجربه تنهایی این بازی سرگرم‌کننده است، اما حرکت کردن در دنیای بازی به‌همراه دوستان روبلاکسی خود، عمقی جدید به این بازی پلتفرمر سرعت‌بالا می‌دهد.


بازی روبلاکس Sonic Speed Simulator

۱۸- بازی Sonic Speed Simulator

  • سازنده: Gamefam x Sonic
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: ماجراجویی

Sonic Speed Simulator یک بازی چندنفره آنلاین از مجموعه سونیک است که با همکاری استودیو سگا تولید شده است. در این بازی بازیکنان می‌توانند به تمامی شخصیت‌های سری محبوب سونیک دسترسی پیدا کنند و از تجربه بازی آن لذت ببرند. در این بازی می‌توانید در دنیای پهناور آن با سرعت به حرکت دربیایید، سکه جمع‌آوری کرده و شخصیت‌ها و پوسته‌های مختلف را آزاد کنید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت سه‌بعدی و سوم‌شخص پلتفرمر است و در ابتدا به‌صورت پیش‌فرض یک آواتار روبلاکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بازیکنان می‌توانند با جمع‌آوری کارت‌ها، خرید کد و شرکت در رویدادهای مختلف، شخصیت‌های اصلی دنیای سونیک از جمله سونیک، Tails و Knuckles را آزاد کنند. بازیکنان در طول بازی با گشت‌وگذار در دنیای آن باید امتیازهای XP را جمع‌آوری کرده و پیرو آن دو پارامتر سرعت و قدرت شخصیت اصلی خود را ارتقا دهند. Sonic Speed Simulator از سرورهای قدرتمندی بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تعداد ۷۰۰ نفر آن را به‌صورت همزمان تجربه کنند.


بازی روبلاکس Shindo Life

۱۷- بازی Shindo Life

  • سازنده: RELL World
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: مبارزه‌ای

Shindo Life یک بازی محبوب براساس مجموعه ناروتو است که به‌عنوان دنباله معنوی یک بازی با همین نام ساخته شده است. در این بازی شما می‌توانید کاراکتر مبارز انیمه‌شکل خود را ایجاد کنید و با استفاده از مهارت‌های ویژه به نبرد دشمنان مختلف بروید. در گیم‌پلی بازی شیندو لایف شما قادر هستید در مبارزات تک‌به‌تک به دوئل بپردازید، در دنیای بزرگ بازی گشت‌وگذار کنید و خود را در قالب شخصیت‌های نینجا قرار دهید. این بازی توسط استودیو RELL World توسعه داده شده است و سازندگان آن با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف محتویات گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. پس اگر به‌ انیمه‌های ژاپنی مخصوصا مجموعه محبوب ناروتو علاقه‌مند هستید، به‌شما توصیه می‌کنیم تجربه Shindo Life را از دست ندهید.


بازی روبلاکس Royale High

۱۶- بازی Royale High

  • سازنده: callmehbob
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

Royale High یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی است که در جریان آن شما کنترل یک شخص دبیرستانی با قدرت‌های ماوراطبیعی از یک خانواده اشرافی را به عهده می‌گیرید. هدف شما در بازی ایجاد توازن در برقراری رابطه اجتماعی با دیگر بازیکنان علیه درس خواندن و همزمان بالا بردن سطح خود است. نمرات بهتر باعث می‌شود پول درون بازی بیشتری را به‌دست بیاورید که می‌توانید از آن برای خرید آیتم‌های پوشیدنی کاراکتر خود استفاده کنید.

سازندگان همچنین خارج از محیط مدرسه، دنیای بزرگی برای رای گشت‌وگذار در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند که باعث می‌شود گیم‌پلی بازی از تنوع بالایی برخوردار باشد. بازی همچنین رویدادهای فصلی و به‌روزرسانی‌های منظمی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد تا همیشه محتوای جدیدی برای عرضه کردن داشته باشد.


بازی Phantom Forces در پلتفرم روبلاکس

۱۵- بازی Phantom Forces

  • سازنده: StyLiS Studios
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر اول‌شخص
Phantom Forces یک بازی شوتر اول شخص است که در پلتفرم روبلاکس تجربه‌ای مشابه با آثار معروفی همچون کال آف دیوتی و بتلفیلد را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در بازی بازیکنان می‌توانند سلاح‌های مورد نظر خود را از میان چهار دسته نظامی مختلف انتخاب کنند. سازندگان همچنین از لحاظ سیستم کنترلی دست بازیکنان را در تجربه این بازی باز گذاشته‌اند و به شما اجازه می‌دهند تا همانند یک اثر اکشن، شیرجه بزنید و کاور بگیرید! بازی پس از زمان انتشار به خاطر طراحی و سیستم کنترل خود مورد توجه بازیکنان و منتقدان قرار گرفت و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بازی های پلتفرم روبلاکس یاد کرد.

بازی روبلاکس Pet Simulator X

۱۴- بازی Pet Simulator X

  • سازنده: Big Games Pets
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: کژوال

اگر از علاقه‌مندان حیوانات خانگی هستید، بازی Pet Simulator X برای شما ساخته شده است. در این بازی شما تخم‌های مختلفی را جمع‌آوری می‌کنید که درون خود موجودات مختلفی همانند سگ‌های خانگی، اژدها، تک‌شاخ و دیگر موجودات تخیلی و اسرارآمیز را جای داده‌اند.

درواقع در این بازی شما مجموعه‌ای از حیوانات خانگی بامزه را جمع کرده ، در دنیای بازی به گشت‌وگذار می‌پردازید و سکه‌ها را جمع‌‌آوری می‌کنید. همچنین در طول بازی درصورتی که خوش‌شانس باشید حیوانات کمیابی را به‌دست می‌آورید که می‌توانید آن‌ها را با قیمت بالایی به دیگر بازیکنان به فروش برسانید.


بازی روبلاکس Natural Disaster Survival

۱۳- بازی Natural Disaster Survival

  • سازنده: Stickmasterluke
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: اکشن ماجرایی، بقا

Natural Disaster Survival یک بازی سرگرم‌کننده‌ از توسعه‌دهنده‌ای به‌نام لوک وِبر (Luke Weber) است که در پلتفرم روبلاکس با نام کاربری Stickmasterluke معروف شده است. این بازی در نگاه اول شما را یاد بازی پابجی می‌اندازد، اما با این تفاوت که در این‌جا دیگر دشمن شما، دگیر بازیکنان نیستند. درواقع در این بازی بلایای طبیعی مختلف هستند که به‌شکل خاص طراحی شده‌اند تا جان شما را بگیرند و باید در طول بازی تلاش کنید تا حد امکان زنده بمانید.

بازی روش‌های مختلفی برای نابودی شما در نظر گرفته است. به‌نحوی‌که در یکی از مراحل آن شما باید برای فرار از یک سیل بزرگ خود را به بالای یک برج شیشه‌ای برسانید یا در مرحله‌ای دیگر باید تلاش کنید خود را به بالاترین نقطه نقشه برسانید تا از سقوط ساختمان‌های دیگر به‌خاطر زلزله جان سالم به‌در ببرید. Natural Disaster Survival از ایده‌‌های جذابی برای سرگرم‌ کردن مخاطب خود استفاده کرده است و بدون یک می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های روبلاکس به‌شمار آورد.


بازی روبلاکس Murder Mystery 2

۱۲- بازی Murder Mystery 2

  • سازنده: Nikilis
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: ماجراجویی

Murder Mystery 2 یک بازی ماجراجویی است که همانند بازی مافیا، بازیکنان باید در نقش‌های مختلف قرار گرفته و آن را با دوستان خود تجربه کنند. درواقع در ابتدای بازی سه نقش مختلف بی‌گناه، کلانتر و قاتل به بازیکنان داده می‌شود و بازیکنان می‌توانند براساس این کاراکترها، کار خود را آغاز کنند. قاتل و کلانتر تنها نقش‌های مسلح بازی هستند، اما در آغاز هر دور سلاح‌ این دو نقش مخفی است و آن‌ها هم همانند نقش بی‌گناه، ناشناس هستند. درواقع آن‌ها زمان حرکت خود را مشخص می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد هیجان بین بازیکنان می‌شود و باید با شک کردن به دیگر بازیکنان، نقش یکدیگر را برملا کنند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، نقش کلانتر محافظت از بی‌گناه است و آن‌ها برای نجات هر بی‌گناه امتیاز ویژه دریافت می‌کنند. درصورتی‌که اگر از بدشانسی جزو دسته بی‌گناه بیافتید، باید حسابی مواظب اطرافیان خود باشید! قاتل به‌جای سلاح گرم، یک چاقو در اختیار دارد و زمانی‌که سلاح خود را بیرون می‌کشد، هیجان بازی به نقطه اوج خود می‌رسد.


بازی روبلاکس Mining Simulator 2

۱۱- بازی Mining Simulator 2

  • سازنده: استودیو Rumble
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: کژوال

Mining Simulator 2 دنباله یکی از محبوب‌ترین بازی‌های روبلاکس است که تنها چند ماه پس از گذشت زمان عرضه بین کاربران بسیار محبوب شد. نسخه دوم این مجموعه تمامی المان‌های خوب نسخه اول را برداشته و آن‌ها را در نسخه جدید بهتر هم کرده است. از فعالیت‌هایی همانند سوراخ‌کاری گرفته تا گنج و جایزه‌هایی که در معدن یافت می‌شود، همگی نوید تجربه یک بازی سرگرم‌کننده را می‌دهند.


بازی روبلاکس MeepCity

۱۰- بازی MeepCity

  • سازنده: alexnewton
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شهرسازی

MeepCity یک بازی شهرسازی روبلاکسی است که تاکید زیادی در ارتباط اجتماعی میان بازیکنان دارد. اثری که برخلاف دیگر آثار پلتفرم روبلاکس که معمولا تعداد بازیکنان سرور آن‌ها محدود است، می‌تواند در سرورهای خود تا تعداد ۲۰۰ نفر را پوشش دهد. سازندگان تلاش کرد‌ه‌اند تا در MeepCity ویژگی‌های مثبت دیگر بازی‌های پلتفرم روبلاکس را گرد هم آورند.

در این بازی مجموعه‌ای محبوب از حیوانات خانگی قابل شخصی‌سازی، یک سیستم ساخت‌وساز که به بازیکنان اجازه ساخت خانه رویایی‌شان را می‌دهد و مینی‌گیم‌های مختلف که بازیکنان ازطریق آن‌ها می‌توانند پول درون بازی به‌دست بیاورند، وجود دارد. تمامی موارد گفته شده درکنار گیم‌پلی خوش‌ساخت MeepCity باعث شده است این بازی یکی از بهترین آثار موجود در پلتفرم روبلاکس قلمداد شود.


بازی روبلاکس King Legacy

۹- بازی King Legacy

  • سازنده: Venture Lagoons
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: ماجراجویی

King Legacy یک بازی ماجراجویی سرگرم‌کننده از استودیو Venture Lagoons است که براساس دنیای انیمه وان پیس توسعه داده شده است. این بازی ابتدا با نام King Piece شناخته می‌شد و به‌علت جلوگیری از نقض قوانین کپی‌رایت، سازندگان آن، نام بازی را به King Legacy تغییر دادند. در این بازی بازیکنان می‌توانند در دریای آزاد به سفر کردن بپردازندند و به عضویت نیروی دریایی دربیایند یا تبدیل به یک دزد دریایی شوند.

همانند دنیای وان پیس، سازندگان در بازی میوه‌های شیطانی مختلفی را درنظر گرفته‌اند که بازیکنان می‌توانند با مصرف آن‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای را به‌دست بیاورند و از آن‌ها در رقابت‌های PvP استفاده کنند. از جمله نکات مثبت این بازی می‌توان به قابلیت کشف سرزمین‌های جدید، ملاقات با دزدان دریایی مختلف و پیدا کردن گنج‌های ارزشمند در سرتاسر دنیا اشاره کرد که باعث شده‌اند King Legacy به یکی از بهترین بازی‌ های پلتفرم روبلاکس تبدیل شود.


بازی روبلاکس Jailbreak

۸- بازی Jailbreak

  • سازنده: Badimo
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

اگر به روایت‌های داستانی فرار از زندان علاقه دارید، بازی بعدی فهرست به شما اختصاص دارد. در بازی Jailbreak شما کار خود را با انتخاب یکی از دو نقش افسر پلیس یا مجرم آغاز می‌کنید. اگر در نقش مجرم قرار گیرید، هدف اصلی شما فرار کردن از زندان است و برای فرار کردن شما به کلیدی نیاز دارید که پلیس محافظ شما آن را در اختیار دارد.

البته که اگر در نقش افسر نگهبان بازی را شروع کنید، اوضاع برای‌تان متفاوت می‌شود. به‌عنوان یک افسر پلیس شما سلاح‌هایی همانند پیستول و شوک برقی و یک‌جفت دست‌بند را در اختیار دارید که به‌وسیله آن‌ها تلاش می‌کنید تا زندانی خود را در بند نگه دارید. در ادامه اگر زندانی‌ها موفق به فرار شوند، بازی به یک اثر جهان‌باز گسترده تبدیل می‌شود و حالا این شما هستید که باید مجرم را به هر نحوی دستگیر کنید.


بازی Break In در پلتفرم روبلاکس

۷- بازی Break In

  • سازنده: Cracky4
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: ماجراجویی

Break In یک بازی ترس و بقا در پلتفرم روبلاکس است که توسط یک دانش‌آموز نیوزیلندی ساخته شده است. داستان بازی درباره تعدادی از بازیکنان است که درون یک خانه توسط گروهی محاصره‌ شده‌اند و باید تلاش کنند تا از این رویداد ترسناک و دلهره‌آور جان سالم به‌در ببرند. بازی شاید در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر برسد، اما زمانی که به آمار ۱.۶ میلیارد بازدید آن نگاه بیاندازید، متوجه می‌شوید که این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بازی به‌صورت داستان‌محور توسعه داده شده است و پس از عرضه، مورد توجه یوتیوبرهای زیادی از سراسر دنیای قرار گرفت. در خانه‌ای که قرار گرفته‌اید اسرار بسیاری نهفته هستند و این شما هستید که در یک شب طوفانی باید به همراه دیگر بازیکنان پرده از رمز و رازهایی دنیای Break In بردارید. اگر می‌خواهید که در پلتفرم روبلاکس یک اثر ماجراجویی با المان‌های ترس و بقا را تجربه کنید، Break In می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند.


بازی روبلاکس Blox Fruits

۶- بازی Blox Fruits

  • سازنده: Gamer Robot
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: ماجراجویی

بازی بعدی این فهرست هم به علاقه‌مندان انیمه وان پیس اختصاص دارد. اگر از علاقه‌مندان انیمه وان پیس باشید و مقاله زومجی را درباره جهان این مجموعه مطالعه کرده باشید، حتما با میوه‌های شیطانی آن آشنایی دارید. حال در بازی Blox Fruits این ایده توسعه‌ پیدا کرده است و شما با قرار گرفتن در نقش یک دزد دریایی باید با مبارزه با دشمنان قدرتمند و باس‌فایت‌های چالش برانگیز راه خود را در اقیانوس‌های بزرگ هموار سازید.

شما می‌توانید با میوه‌هایی که در این بازی Blox Fruit نام دارند، قدرت‌های مختلف و عجیبی به‌دست آورید و با استفاده از این میوه‌ها، به‌ آرامی قدرتمند شوید و با پیش‌روی در دنیای بازی مهارت‌های مختلف را به‌دست آورید. شما همچنین در این بازی قادر هستید تا با دیگر بازیکنان تیم تشکیل دهید و دشمنان را نابود کنید.

استفاده درست از میوه‌های Blox رمز موفقیت شما در پیشرفت در بازی است. به‌صورتی‌که هر میوه نقطه ضعف‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا است. در بازی Blox Fruits تهیه میوه‌ها به روش‌های مختلف قابل انجام است. شما می‌توانید میوه‌ها را از یک فروشنده بخرید یا هر یک‌ ساعت یک‌بار به جست‌وجوی میوه‌هایی که در نقاط مختلف دنیای بازی فرود آمده‌اند، بگردید. این بازی با ۷.۱ میلیارد بازدید یکی از محبوب ترین بازی های روبلاکس به‌شمار می‌رود و شما می‌توانید هم‌اکنون آن را به‌صورت رایگان در این پلتفرم تجربه کنید.


بازی روبلاکس Arsenal

۵- بازی Arsenal

  • سازنده: ROLVe Community
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر اول‌شخص

Arsenal یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول‌شخص ساخته شده توسط کاربران در پلتفرم روبلاکس است که بازیکنان در جریان یک سری رقابت‌های دث‌مچ بزرگ علیه یکدیگر وارد مبارزه می‌شوند. بازیکنان می‌توانند سلاح‌های عجیب و غریبی را در اختیار گرفته و برای به‌دست آوردن Golden Knife تا جایی که می‌توانند از تیم حریف کیل (Kill) بگیرند.

بازیکنان همچنین قادر هستند در بازی Arsenal با امتیازهای درون بازی، کاراکتر خود را شخصی‌سازی کرده و هرکدام پوسته‌های مختلفی را برای آن انتخاب کنند. در این بازی درواقع بازیکنان باید آنقدر دشمنان خود را از بین ببرند تا تعداد کیل‌های خود را به عدد ۳۲ برسانند. جالب است بدانید در حالت استاندارد بازی، سلاح بازیکنان پس از هر کیل عوض می‌شود و اگر شما توسط دیگر بازیکنان کشته شوید، یک امتیاز از مجموع کیل‌های‌تان کم می‌شود. سیستم گیم‌پلی بازی از جذابیت بالایی برخودار است و باعث می‌شود بازیکنان همواره تلاش کنند تا برای رسیدن به امتیاز ۳۲ خود را به آب و آتش بزنند.


بازی روبلاکس Anime Mania

۴- بازی Anime Mania

  • سازنده: استودیو Anime Legend
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: مبارزه‌ای

Anime Mania یک بازی انیمه‌محور دیگر است که در جریان گیم‌پلی سوم‌شخص بیتم‌آپ به شما اجازه می‌دهد در قالب یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه‌هایی همانند دراگون بال زد، ناروتو، وان پیس و غیره قرار گیرید. درواقع هدف اصلی شما در بازی کمک گرفتن از تمامی شخصیت‌های مذکور برای دفاع از برج‌تان در مقابل حملات دشمنان است.

Anime Mania در مجموع یک بازی سبک دفاع از قلعه یا برج به‌شمار می‌رود که با انتخاب تِم انیمه‌ای، تلاش کرده است تا طرفداران بسیاری را جلب خود کند.


بازی روبلاکس Anime Fighting Simulator

۳- بازی Anime Fighting Simulator

  • سازنده: BlackZone
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: مبارزه‌ای

اگر از علاقه‌مندان انیمه‌های ژاپنی و مجموعه‌هایی همانند ناروتو، وان پیس و دراگون بال هستید، بازی Anime Fighting Simulator می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. در این بازی شما با قرار گرفتن در نقش شخصیت‌های انیمه‌های مختلف می‌توانید وارد مبارزات هیجان‌انگیز زیادی شوید و از آن‌ها لذت ببرید.

درواقع بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در طول زمان قدرتمندتر شوند، با متحدان جدید خود بازی را تجربه کرده و از بخش داستانی آن لذت ببرند. درون بازی بازیکنان قادر هستند با امتیازی به‌نام Chikara Shard مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت‌ها و قهرمانانی را که در اختیار دارند، بهبود و ارتقا دهند. پس اگر از علاقه‌مندان انیمه‌های ژاپنی هستید، این بازی برای شما ساخته شده است.


بازی روبلاکس All Star Tower Defense

۲- بازی All Star Tower Defense

  • سازنده: Top Down Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: دفاع از قلعه

All Star Tower Defense تنها یک بازی انیمه‌محور روبلاکس معمولی نیست و به‌ خودی خود یک اثر دفاع از قلعه خوش‌ساخت قلمداد می‌شود. در این بازی شما باید از شخصیت‌های محبوب انیمه‌ای استفاده کنید تا جلوی انبوه حملات دشمنان را گرفته و همزمان مهارت‌های جدیدی را نیز یاد بگیرید.

بخش داستانی بازی شما را وارد مأموریتی می‌کند که باید از یکی محل‌های معروف انیمه‌های ژاپنی محافظت کنید. با پایان هر مرحله شما جوایزی به‌دست می‌آورید که به شما اجازه می‌دهد برج‌های قدرتمندتری را در اختیار بگیرید. همچنین چندین حالت چالش‌برانگیز، یک حالت PvP و حتی یک حالت نامحدود در بازی قرار داده شده است تا توانایی‌های شما را مورد سنجش قرار دهند.


بازی روبلاکس Adopt Me!

۱- بازی Adopt Me!

  • سازنده: DreamCraft
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: نقش‌آفرینی

اگر از علاقه‌مندان حیوانات خانگی همانند سگ و گربه هستید، به احتمال زیاد بازی‌هایی با سبک نگه‌داری این حیوانات را تجربه کرد‌ه‌اید. معمولا بازی‌های این سبک، شما را در نقش نگهدارنده‌ یک حیوان خانگی قرار می‌دهند که باید به آن غذا دهید، آن را تمیز کرده و در مجموع از حیوان خود نگه‌داری کنید. این دقیقا چیزی است که شما می‌توانید از بازی جذاب روبلاکس Adopt Me انتظار داشته باشید. اثری با بیش از ۲۹ میلیارد بازدید که محبوب‌ترین بازی پلتفرم روبلاکس به‌شمار می‌رود.

در این بازی همانند دیگر بازی‌های مشابه این سبک، شما ابتدا حیوانات خانگی بانمکی را به سرپرستی قبول می‌کنیم و سپس می‌توانید از آن‌ها مراقبت کرده، به آن‌ها لباس پوشانده و همچنین غذا دهید. از دیگر ویژگی‌های جذاب Adopt Me! قابلیت تزئین دکوراسیون خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید و می‌توانید همانند مجموعه سیمز، یک زندگی مجازی را از نزدیک تجربه کنید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های روبلاکس کدام ها هستند؟

از جمله بهترین بازی های روبلاکس می‌توان به آثاری همچون Adopt Me ،Welcome to Bloxburg و Murder Mystery 2 اشاره کرد.

۲- آیا برای تجربه بازی های روبلاکس نیاز به پرداخت هزینه است؟

خیر. اکثر بازی های روبلاکس به صورت فری تو پلی هستند و کاربران تنها برای خرید محتویات درون بازی باید هزینه پرداخت کنند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده