بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر | از فورتنایت تا دوتا 2

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر | از فورتنایت تا دوتا 2

یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بهترین بازی های برویم که کاربران پلتفرم کامپیوتر می‌توانند آن‌ها را به‌صورت آنلاین با دوستان خود تجربه کنند.

در چند سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی و با رشد روزافزون سرعت اینترنت بین کاربران مختلف، شاهد افزایش تعداد بازی‌های آنلاین چندنفره بوده‌ایم. به‌نحوی که بسیاری از سازندگان درکنار بخش تک‌نفره، همواره یک بخش‌ چندنفره از بازی خود را به‌نحوی عرضه کرده‌اند تا بتوانند بازیکنان را در مدت‌زمان بیشتری نگه دارند. البته که این رویکرد در سال‌های اخیر تا حدی پیش رفته است که علاوه‌بر آثار استراتژیک، شاهد عرضه بازی‌های تمام آنلاینی همانند فورتنایت، اورواچ یا برخی نسخه‌های کال آف دیوتی بوده‌ایم که شاید در گذشته جذب مخاطب آن‌ها کمی بعید به‌نظر می‌رسید. بااین‌حال بسیاری از بازی‌های آنلاین در دو حالت کلی PvP (بازیکن علیه بازیکن) و PvE (بازیکنان علیه محیط) عرضه شده‌اند که هرکدام تجربه متفاوتی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

در حالت PvP معمولا بازیکنان در شکل‌های مختلف به نبرد با یکدیگر می‌روند و باید با انجام یک سری وظایف مشخص به پیروزی در مسابقات دست پیدا کنند. البته که اوضاع در حالت PvE متفاوت است و این‌بار بازیکنان درکنار یکدیگر باید از عهده شکست هیولاها و دشمنان بازی بربیایند. با این وجود تاکنون بازی‌های زیادی به‌صورت چندنفره آنلاین برای پلتفرم کامپیوتر منتشر شده‌اند که هرکدام قشر خاصی از مخاطبان را هدف قرار داده‌اند و از همین‌رو ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین آن‌ها را برای شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر را مرور کنیم. ترتیب بازی‌ها براساس حروف الفبای انگلیسی است:

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر 2022


شخصیت Baruuk در بازی Warframe

۲۵- بازی Warframe

  • سازنده و ناشر: Digital Extremes
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

اولین بازی فهرست بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر به Warframe ساخته استودیو دیجیتال اکستریمز اختصاص دارد. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام تِنو را به‌عهده می‌گیرند که قبلا یک مبارز باستانی بوده و حالا پس از قرن‌ها از خواب بیدار شده است. از همان شروع بازی متوجه می‌شوید که کره زمین درگیر جنگی بین‌سیاره‌ای با نژادی به‌نام Grineer شده است و حالا شما باید در این نبرد سرنوشت‌ساز شرکت داشته باشید.

شخصیت‌های بازی می‌توانند با استفاده از سلاح‌های مختلف و همچنین توانایی‌های ویژه‌ای که «وارفرِیم» نامیده می‌شود، به جنگ دشمنان خود بروند. همچنین در گیم‌پلی بازی علاوه‌بر المان‌های اکشن، می‌توانیم المان‌های پارکور را هم مشاهده کنیم که به هیجان Warframe افزوده است. سازندگان علاوه‌بر قسمت اکشن، بخش نقش‌آفرینی را هم در بازی خود گنجانده‌اند و بازیکنان می‌توانند با جمع‌آوری امتیازهای زیاد به سراغ بهبود تجهیزات شخصیت اصلی بازی بروند.

این بازی در زمان عرضه با نقد متوسطی روبه‌رو شد، اما با گذشت زمان و با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف، سازندگان محتویات بسیاری را در اختیار بازیکنان قرار دادند و ارزش تجربه وارفریم را بسیار بالا بردند.


کاراکتر Yoru در بازی Valorant

۲۴- بازی Valorant

  • سازنده و ناشر: ریوِت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص

ولورانت یک بازی شوتر اول‌شخص قهرمان‌محور از استودیو ریوت گیمز (خالق بازی League of Legends) است که وقایع آن در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد. بازیکنان می‌توانند در قالب یکی از کاراکترهای بازی که Agents نامیده می‌شوند، در کشورها و فرهنگ‌های مختلف به تجربه این بازی بپردازند. هرکدام از مأمورهای بازی دارای مهارت‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند در طول مبارزه از آن‌ها استفاده کنند. بازیکنان در ابتدای بازی یک پیستول و یکی مهارت ویژه در اختیار دارند و همانند بازی کانتر استرایک، می‌توانند ازطریق سیستم پرداخت درون‌بازی، سایر سلاح‌ها یا مهارت‌ها را براساس عملکرد خود در دور قبلی خریداری کنند.

در حالت اصلی بازی، بازیکنان می‌توانند در هرکدام از تیم‌های پنج‌نفره حمله‌کننده یا دفاع‌کننده قرار گیرند و برای کسب پیروزی تلاش کنند. سازندگان حالت‌های مختلف چندنفره دیگری نیز در بازی ولورانت قرار داده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به دث‌مچ، اسپایک‌ راش و Replication اشاره کرد که هرکدام تجربه سرگرم‌کننده و جذابی از این بازی آنلاین چندنفره را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.


پوستری از بازی Valheim با نمایش نیزه و سپر قدیمی در محیط های اسکاندیناویایی

۲۳- بازی Valheim

  • سازنده و ناشر: آیرون گیت استودیو / کافی استین پابلیشینگ
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: سبندباکس، بقا

ولهِیم ساخته استودیو آیرون گیت یک بازی سندباکس خوش‌ساخت است که در جریان آن بازیکنان در نقش وایکینگی قرار می‌گیرند که در یک جنگ بزرگ کشته شده است و حالا باید تلاش کند تا خود را به جایگاه بالایی در والهالا (دنیای پس از مرگ نورث) برساند. برای انجام این‌کار بازیکنان باید هیولاهای مختلفی را شکست دهند و در طول مسیر برای حفظ برای خود تلاش کنند.

در ابتدای بازی بازیکنان سلاح خاصی در اختیار ندارند و باید با جمع‌آوری منابع مختلف و انجام فعالیت‌هایی همانند کشاورزی کردن و استخراج منابع، آیتم‌ها و تجهیزات مختلف را برای خود ایجاد کنند. سبک اصلی این بازی به‌صورت بقا است و بازیکنان در بخش‌های مختلف سرزمین آن باید تلاش کنند تا درکنار یکدیگر برای نبرد با باس‌های قدرتمند آماده شوند. درواقع هدف اصلی شما در بازی آماده‌سازی برای نبرد با این هیولاهایی برگرفته از افسانه‌شناسی نورث است که در حالت چندنفره بازیکنان می‌توانند درکنار یکدیگر از عهده چالش‌های بازی بربیایند..


شوالیه ایستاده بر صخره در The Elder Scrolls Online

۲۲- بازی The Elder Scrolls Online

  • سازنده و ناشر: زنی‌مکس استودیوز / بتسدا سافتور
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره

اگر از علاقه‌مندان جهان الدر اسکرولز هستید، بدون شک بازی The Elder Scrolls Online با دنیای پهناور خود برای شما ساخته شده است. وقایع بازی در قاره تمریل در دوره دوم رخ می‌دهد و داستان حدود هزار سال قبل از الدر اسکرولز 5 را روایت می‌کند. الدر اسکرولز آنلاین با ساختاری مشابه با دیگر بازی‌های این مجموعه، گیم‌پلی‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

گیم‌پلی بازی در بیشتر اوقات غیرخطی است و بازیکنان باید در کوئست‌های مختلف و رویدادهای تصادفی گوناگون شرکت داشته باشند. بازیکنان می‌توانند شخصیت‌ خود را از میان نژادهای انسان، اِلف و حیوانات انسان‌نما انتخاب کنند. همچنین ۶ کلاس مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که انتخاب هرکدام از آن‌ها، مهارت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. الدر اسکرولز آنلاین یکی بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر است که هم‌اکنون می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.


کاراکتر Sea Of Thieves در مقابل ارواح دزدان دریایی

۲۱- بازی Sea of Thieves

  • سازنده و ناشر: رِیر / مایکروسافت استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: اکشن ماجرایی

Sea of Thieves یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو بریتانیایی رِیر است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک دزد دریایی را به‌عهده می‌گیرند و در جهانی گسترده می‌توانند به گشت‌وگذار بپردازند. در طول ماجراجویی‌های بازی، گروهی از بازیکنان معمولا با یکدیگر روبه‌ور می‌شوند، با هم اتحاد تشکیل می‌دهند و برخی مواقع به جنگ یکدیگر می‌روند. بازیکنان می‌توانند در قالب حالت‌های انفرادی، دونفره، سه‌نفره و چهارنفره بازی را تجربه کنند، به‌صورتی‌که هرکدام نقش مشخصی را در هدایت کشتی به‌عهده بگیرند. برای مثال هدایت سکان کشتی، سامان‌دهی توپ‌ها، جهت‌یابی، سوار کشتی دشمنان شدن و جست‌وجو در لانه کلاغ‌ها از جمله وظایفی هستند که بازیکنان می‌توانند بین یکدیگر تقسیم کنند.

سازندگان همچنین به بازیکنان اجازه شخصی‌سازی کامل کشتی را داده‌اند و بازیکنان می‌توانند برای کشتی خود نام انتخاب کنند. در نبردهای دریایی درصورتی که دشمنان کشتی شما را سوراخ کنند، آب کم‌کم درون آن را فرا می‌گیرد و شما باید قبل از غرق شدن کشتی، آب را با سطل خارج کرده و محل سوراخ‌ها را با تخته‌های چوبی بپوشانید. در این بازی بازیکنان می‌توانند آزادانه در تمامی نقاط دریای پهناور آن به گشت‌وگذار بپردازند و در جزیره‌های مختلف منابع گوناگون همانند غذا، میوه، تخته‌های چوبی و توپ‌ها را جمع‌آوری کنند. درمجموع Sea of Thieves به‌واسطه محتویات بسیار زیاد و پشتیبانی فوق‌العاده توسعه‌دهندگان خود به یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر تبدیل شده است.


پرش با خودرو در Rocket League

۲۰- بازی Rocket League

  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی رانندگی

بازی بعدی فهرست به یک اثر ورزشی و رانندگی اختصاص دارد که بازیکنان می‌توانند آن را به‌صورت چندنفره تجربه کنند. Rocket League ساخته استودیو سایانیکس از جمله بازی‌های خوش‌ساختی است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند در قالب دو تیم چهارنفره پیش‌روی هم قرار گیرند و برای گل زدن به یکدیگر تلاش کنند. درواقع هدف شما در بازی به‌نوعی تجربه یک فوتبال خودرویی است که باید در جریان آن به‌وسیله خودروی خود یک توپ غول‌آسا را وارد دروازه تیم حریف کنید.

خودروهای بازی طراحی‌ منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند در زمان ضربه زدن به توپ در هوا پرش کرده و دیگر خودروها را با زدن ضربه مستقیم از دور مسابقه خارج کنند. راکت لیگ ابتدا در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و پس از جذب مخاطبان فراوان بالاخره در سال ۲۰۲۰ به‌صورت فری تو پلی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. سازندگان این بازی از زمان انتشار تاکنون بسته‌های الحاقی مختلفی را برای آن منتشر کرده‌اند که هرکدام باعث بهبود تجربه آن شده است.


شخصیت های بازی Rainbow Six Siege

۱۹- بازی Rainbow Six: Siege

  • سازنده و ناشر: یوبی سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: شوتر تاکتیکی

رینبو سیکس سیج یک بازی شوتر اول‌شخص از استودیو یوبی سافت که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش اپراتورهای مختلف از تیم رینبو، باید مأموریت‌های مختلف را در قالب یک تیم انجام دهند. هرکدام از اپراتورهای بازی ملیت، سلاح و گجت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارند و با مهارت‌های خود می‌توانند در انجام مأموریت‌ها به کمک شما بیایند.

در رقابت‌های آنلاین، تیم حمله‌کننده می‌تواند محل اسپاون کردن اپراتورهای خود را انتخاب کند. از همان ابتدا بازی یک دقیقه زمان در اختیار دو تیم قرار می‌دهد تا آماده‌سازی را برای حمله و دفاع انجام دهند. برای مثال تیم حمله‌کننده می‌تواند به‌وسیله پهباد نقشه بازی را جست‌وجو کرده و خود را برای حمله آماده کند. در حال حاضر ۲۰ نقشه مختلف در بازی قرار گرفته است که بازیکنان می‌توانند درحالت‌های مختلف آن‌ها را تجربه کنند. Rainbow Six: Siege از جمله بازی های تفنگی آنلاین برای کامپیوتر است که در حال حاضر با عرضه محتویات به‌روز و مختلف همواره مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا جذب خود کرده است.


نشانه گرفتن اسلحه در پابجی

۱۸- بازی PUBG: Battlegrounds

  • سازنده و ناشر: استودیو پابجی / کرَفتون
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: بتل رویال

وقتی صحبت از بازی‌های بتل رویال به میان می‌آید، می‌توان از پابجی به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی این سبک در آثار نسل‌های جدید یاد کرد. این بازی که قبلا یک عنوان یک بسته‌ گسترش‌دهنده برای دیگر بازی‌ها محسوب می‌شد، در سال ۲۰۱۷ به‌صورت دسترسی پیش‌ از موعد و چندماه بعد در قالب یک نسخه کامل در اختیار کاربران قرار گرفت. در این بازی، ۱۰۰ بازیکن وارد یک جزیره می‌شوند و باید با جست‌وجو برای سلاح‌ها و تجهیزات مختلف برای کشتن دیگر بازیکنان تلاش کنند. در طول زمان نقشه بازی کوچک می‌شود و بازیکنان مجبور می‌شوند در محیطی محدودتر برای بقا تلاش کنند.

گرافیک واقع‌گرایانه، گیم‌پلی جذاب و المان‌های شوتر سوم‌شخص بازی از جمله موارد مثبتی هستند که باعث شده‌اند پابجی به‌عنوان یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر از جمله اولین انتخاب‌های بازیکنان علاقه‌مند به سبک بتل رویال باشد.


مبارز در بازی Path of Exile

۱۷- بازی Path of Exile

  • سازنده و ناشر: Grinding Gear Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Path of Exile یک بازی نقش‌آفرینی چندنفره از استودیو گریندینگ گیر گیمز است که وقایع آن در دنیایی تاریک و فانتزی رخ می‌دهد. سبک بازی به‌صورت دانجن‌کراولر و نقش‌آفرینی است و با ایده‌گیری از بازی دیابلو 2 موفق شده تجربه‌ای سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. بازیکنان می‌توانند شخصیت خود را از میان یکی از هفت کلاس اصلی انتخاب کنند که هرکدام چندین مشخصه اصلی را در خود جای داده‌اند.

سازندگان از زمان انتشار بازی تاکنون با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف به‌خوبی به پشتیبانی از آن ادامه داده‌اند و قرار است نسخه دوم آن هم در سال ۲۰۲۴ در اختیار بازیکنان قرار گیرد. در جریان داستان بازی، دولت جزیره Oriath مردم را به منطقه Wraeclast تبعیده کرده است و بازیکنان باید با کنترل یکی از افراد تبعید شده، برای بازگشت به جزیره خود به نبرد با خدایان باستانی و دشمنان شیطانی بروند.


شخصیت تریسر بازی اورواچ

۱۶- بازی Overwatch

  • سازنده و ناشر: بلیزارد
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شوتر اول‌شخص

شاید یکی بهترین بازی‌های آنلاین این فهرست بازی اورواچ ساخته استودیو بلیزارد باشد که در زمان عرضه با نقدهای بسیار مثبتی از جانب بازیکنان و منتقدین مواجه شد. اورواچ یک بازی شوتر آنلاین قهرمان‌محور است که حالت‌های مختلف آنلاینی را در خود جای داده است. در حالت اصلی این بازی بازیکنان در قالب دو تیم ۶ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بازیکنان از ابتدا باید شخصیت خود را از میان انبوهی از قهرمانان که در سه دسته کلی تانک، Damage و پشتیبان قرار گرفته‌اند،‌ انتخاب کنند.

هرکدام از قهرمانان مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی را در اختیار دارند که درکنار سیستم بالانسینگ عالی اورواچ، باعث خلق اثری به این زیبایی شده‌اند. بلیزارد تلاش کرده است تا پیش‌زمینه داستانی اورواچ را در قالب انیمیشن‌های کوتاه مختلف به تصویر بکشد و هرکدام از قهرمانان خود را به این روش برای بازیکنان معرفی کند. بلیزارد در سال ۲۰۱۹ نسخه دوم این بازی را معرفی کرد که قرار است با محتویات به‌مراتب بیشتر و جذاب‌تر در مقایسه با نسخه قبلی به‌زودی برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شود.


Overcooked 2

۱۵- بازی Overcooked 2

  • سازنده و ناشر: تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌ساز آشپزی

بازی بعدی این فهرست صرفا یک بازی اکشن با محوریت مبارزت و موارد این‌چنینی نیست و این‌بار بازیکنان باید درکنار یکدیگر به آشپزی کردن پبردازند! استودیو تیم 17 پس از عرضه موفق بازی Overcooked بالاخره در سال ۲۰۱۸ نسخه دوم این بازی شبیه‌ساز آشپزی را منتشر کردند که در آن محتویات جدیدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار بدهند. در بازی Overcooked 2 بازیکنان می‌توانند حداکثر در قالب تیم چهارنفره درکنار یکدیگر غذای مورد نیاز یک رستوران را آماده کنند.

بازیکنان در این فرایند باید مواد اولیه را خورد کرده، ظرف‌ها را بشویند و غذای آماده شده را برای مشتری سرو کنند. نسخه جدید این بازی در مقایسه با نسخه اصلی، منوهای بیشتر، مراحل تعاملی بیشتر و تم‌های رستورانی جدیدی را در خود جای داده است. در برخی مراحل موانع مختلفی قرار گرفته است که باعث می‌شود در روند آشپزی شما وقفه و اختلال ایجاد شود و این شما هستید که باید بتوانید در هر شرایطی بهترین غذا را به‌دست مشتریان برسانید. بازی Overcooked 2 از جمله بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر است که تجربه آن به اکثر بازیکنان پیشنهاد می‌شود.


جهان بازی No Man's Sky و فضانورد

۱۴- بازی No Man's Sky

  • سازنده و ناشر: هلو گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: بقا، اکشن ماجرایی

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های سبک فضایی باشید، بدون شک نام بازی No Man's Sky ساخته استودیو هلو گیمز را شنیده‌اید. اثری که شاید در زمان انتشار به خاطر کمبود محتویات وعده داده شده، با استقبال چندان مناسبی از جانب منتقدین و بازیکنان روبه‌رو نشد،‌ اما با گذشت سال‌ها و به‌روزرسانی‌های مختلف، در حال حاضر به‌راحتی درکنار بهترین بازی‌های آنلاین قرار می‌گیرد.

در این بازی بازیکنان در قالب کنترل شخصیتی به‌نام Traveller قرار می‌گیرند که در ابتدای کار در سیاره‌ای تصادفی باید تلاش کند تا سفینه خود را برای پرواز آماده کند. پس از آماده‌سازی سفینه بازیکنان می‌توانند به سیاره‌های مختلف سفر کنند و به‌ جمع‌آوری منابع مختلف بپردازند. موجودات فضایی هرکدام از سیاره‌های بازی به‌صورت تصادفی ایجاد شده‌اند و هرکدام از طراحی منحصربه‌فرد و بعضا بامزه‌ای بهره می‌برند. سازندگان با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید این بازی، قابلیت چندنفره را به‌صورت کامل در آن اعمال کردند و حالا بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌های چهارنفره به گشت‌وگذار در سیستم‌های ستاره‌ای بی‌کران بازی مشغول شوند.


اژدهایی در Monster Hunter Rise: Sunbreak

۱۳- بازی Monster Hunter Rise

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Monster Hunter Rise یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از شرکت کپکام است که درواقع ششمین نسخه از مجموعه مانستر هانتر به شمار می‌رود. Rise بسیاری از المان‌های جدید نسخه World را در خود جای داده است و علاوه‌بر آن سازندگان تلاش کرده‌اند تا با اضافه کردن ویژگی‌ها و مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی، دست به خلق اثری جدید و در عین‌حال سرگرم‌کننده بزنند.

همان‌طور که از نام این مجموعه برمی‌آید، بازیکنان در این بازی نیز کنترل یک شکارچی را به ‌عهده می‌گیرند که وظیفه دارد تا با استفاده از مجموعه‌ای از سلاح‌ها و ابزارهای مختلف هیولاهای بزرگی را شکار یا اسیر کنند. درصورتی که بازیکنان بتوانند مأموریت‌های خود را با موفقیت به پایان برسانند، می‌توانند از لوت‌های به‌دست آمده برای ساخت زره و سلاح‌های جدید استفاده کنند.


گیم پلی بازی موبا League of Legends

۱۲- بازی League of Legends

  • سازنده و ناشر: ریوت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: موبا

لیگ آف لجندز یا به اختصار LoL یک بازی آنلاین چندنفره با محوریت مبارزات آرِنا است که در آن بازیکنان کنترل یکی از قهرمانان بازی را در اختیار می‌گیرد. هرکدام از قهرمانان بازی یک سری مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارند که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها در طول مبارزات استفاده کنند.

در بازی، دو تیم ۵ نفره در رقابتی PvP وارد می‌شوند و هرکدام از تیم‌ها نصف نقشه بازی را در اختیار دارند و باید از آن دفاع کنند. هرکدام از ده بازیکن زمین، کنترل یکی از قهرمانان بازی را به‌عهده می‌گیرند و در طول یک مبارزه، این قهرمانان با جمع‌آوری امتیازهای تجربه، کسب طلا و خرید آیتم‌ها مختلف برای شکست دشمنان قدرت خود را می‌توانند افزایش دهند. در حالت اصلی بازی یعنی Summoner's Rift یک تیم زمانی‌که موفق شود وارد پایگاه اصلی حریف شود و ساختمان Nexus آن را از بین ببرند، برنده مسابقه خواهد بود.


Halo Infinite Fractures

۱۱- بازی Halo Infinite

  • سازنده و ناشر: 343 Industries / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: شوتر اول‌شخص

بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های خانواده ایکس باکس، هیلو اینفینیت ساخته استودیو Industries 343 بود که بالاخره سال گذشته راه به پلتفرم ویندوز پیدا کرد. سازندگان در این بازی تلاش کرده‌اند تا از تمامی اشتباهات خود در نسخه‌های قبلی (مخصوصا نسخه پنجم مجموعه هیلو) درس بگیرند و اثری شایسته طرفداران را عرضه کنند. در بخش چندنفره هیلو اینفینیت بسیاری از بخش‌های چندنفره نسخه‌های قبلی این مجموعه بازگشته‌اند که از بین آن می‌توان به دث‌مچ و Capture the flag اشاره کرد.

بازیکنان در این حالت‌ها می‌توانند در قالب تیم‌های چهار نفره و در حالت گسترده تا حداکثر ۲۴ نفره در مقابل یکدیگر قرار گیرند. از جمله بخش‌های جدید این نسخه می‌توان به آیتم‌های مختلفی اشاره کرد که بازیکنان می‌توانند با برداشتن آن‌ها مهارت موقت و جدیدی را در طول هر نبرد به‌دست بیاروند که از بین آن‌ها می‌توان به زره نامرئی، دش کردن و قلاب اشاره کرد.


بخش آنلاین بازی GTA V ب

۱۰- بازی Grand Theft Auto Online

  • سازنده و ناشر: راک استار گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن ماجرایی

اگر قرار باشد از بهترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر صحبت کنیم، بدون شک GTA Online یکی از آن‌ها خواهد بود. GTA Online یک بازی اکشن ماجرایی چندنفره از شرکت راک‌استار گیمز است که ابتدا درکنار بازی GTA V در اختیار کاربران قرار گرفت. بازیکنان می‌توانند در دنیای بزرگ این بازی وارد لابی‌ها شوند و مأموریت‌های مختلف راه به‌صورت انفرادی و چندنفره به اتمام برسانند. بازیکنان همانند بخش تک‌نفره می‌توانند مهارت‌های مختلف شخصیت اصلی بازی همانند توانایی رانندگی و استقامت او را بهبود بخشند. سازندگان در این بازی یک سیستم کسب تجربه قرار داده‌اند که بازیکنان در ازای انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌ها یا فعالیت‌ها در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

بازیکنان با کسب بیشتر این امتیاز می‌توانند سلاح‌ها، لباس‌ها و شخصی‌سازی بیشتر ماشین‌ها را در اختیار بگیرند. راک استار از زمان انتشار این بازی تاکنون به‌خوبی با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف از آن پشتیبانی کرده و هر ساله محتویات جدیدی مخصوصا در زمینه انجام مأموریت‌های مختلف به GTA Online اضافه کرده است.


لباس های متنوع بازی Fortnite

۹- بازی فورتنایت

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: بتل رویال

مگر می‌شود صحبت از بازی‌های چندنفره آنلاین باشد و حرفی از فورتنایت به میان نیاید؟ Fortnite ساخته استودیو اپیک گیمز از زمان انتشار تاکنون رشد بسیار زیاد و سرسام‌آوری را به خود دیده است و در حال حاضر بیشتر از آن‌که صرفا یک بازی باشد، بیشتر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اثری بتل رویال که در جریان آن ۱۰۰ بازیکن در جزیره‌ای فرود می‌آیند و باید با جمع‌آوری آیتم‌ها و سلاح‌های مختلف از سرتاسر نقشه، برای بقای جان خود تلاش کنند. بازیکنان می‌توانند فورتنایت را به‌صورت انفرادی یا تیمی تجربه کنند و فصل‌های مختلف از آیتم‌های گوناگونی که سازندگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، لذت ببرند.

از جمله نکات مثبت بازی می‌توان به پشتیبانی فوق‌العاده اپیک‌گیمز از آن و محتویات بی‌اندازه‌ای که در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، اشاره کرد. از پوسته‌های مختلف همانند شخصیت های مارول و دی‌سی گرفته تا کاراکترهای دیگر بازی‌های ویدیویی، و پخش کنسرت و تریلر فیلم‌ها در دنیای بازی که همه و همه درکنار هم باعث شده‌اند تا فورتنایت به یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های آنلاین پلتفرم‌های مختلف مخصوصا کامپیوتر تبدیل شود.


شخصیت اصلی بازی Final Fantasy XIV

۸- بازی Final Fantasy XIV

  • سازنده و ناشر: اسکوئر انیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین

فاینال فانتزی 14 یک بازی نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین از مجموعه محبوب Final Fantasy است که وقایع آن در دنیای خیالی Eorzea رخ می‌دهد. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که با دریافت نقدهای منفی، استودیو اسکوئر انیکس تصمیم به جایگزینی آن با یک نسخه به‌روز شده را گرفت. بالاخره در سال ۲۰۱۳ بود که نسخه بهبودیافته بازی منتشر شد و داستان ۵ سال پس از گذشت وقایع نسخه اصلی را روایت کرد. اسکوئر انیکس باتوجه‌به موفقیت‌های این بازی، به‌صورت منظم و در بازی‌های زمانی دو ساله تاکنون بسته‌های الحاقی مختلفی برای آن منتشر کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به Shadowbringers و Endwalker اشاره کرد که هرکدام محتویات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار داده است.

در این بازی بازیکنان می‌توانند کاراکتر دلخواه خود را ایجاد کرده و با پیشرفت در طول بازی به جمع‌آوری آیتم‌های مختلف بپردازند. داستان بازی در سیاره خیالی Hydaelyn رخ می‌دهد که علاوه‌بر پوشش گیاهی مختلف، سه قاره بزرگ را در خود جای داده است. Final Fantasy XIV چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ گیم‌پلی درکنار بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر قرار می‌گیرد و تجربه آن به علاقه‌مندان بازی‌های چندنفره گسترده و دنیای خیال‌آمیز فاینال فانتزی به‌شدت توصیه می‌شود.


فصل چهارم بازی Fall Guys

۷- بازی Fall Guys

  • سازنده و ناشر: Mediatonic / اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال

فال گایز یک بازی بتل رویال پلتفرمر است که در جریان آن ۶۰ بازیکن کنترل موجوداتی ژله‌ای شکل را به‌عهده می‌گیرند و باید با یکدیگر در مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های سه‌بعدی رقابت کنند. هدف بازیکنان در هرکدام از این بازی‌ها تلاش برای حذف نشدن است و برای انجام این کار باید در هر مرحله امتیاز مورد نیاز برای راه پیدا کردن به دور بعدی را جمع‌آوری کنند. مینی‌گیم‌های بازی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که هرکدام به نحوی می‌تواند بازیکنان را به چالش بکشد. از مسیرهای پرپیچ و خمی که باید با گذشت موانع مختلف خود را به مقصدی مشخص برسانید گرفته تا مراحلی که باید از شلیک توپ‌ها جاخالی دهید تا به بیرون سکو پرتاب نشوید.

درنهایت هم پس از انجام چندین مرحله تعدادی از بازیکنان به مرحله نهایی می‌رسند و در آن‌جا باید با یکدیگر بر سر رسیدن به رتبه اول به رقابت بپردازند. سیستم کنترلی بازی ساده است و بازیکنان با علاوه‌بر توانایی به حرکت درآوردن این موجودات ژله‌ای‌شکل، می‌توانند از روی موانع پرش کنند، از لبه آن‌ها آویزان شوند و از روی آیتم‌های مختلف شیرجه بزنند! Fall Guys شاید در نمای اول بسیار ساده‌انگارانه به‌نظر برسد، اما با تجربه مراحل و مینی‌گیم‌های مختلف آن متوجه می‌شوید که با یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی های آنلاین کامپیوتر مواجه هستید.


هیروی تینکر در بازی دوتا ۲

۶- بازی Dota 2

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: مبارزات آنلاین چندنفره

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های آنلاین پلتفرم کامپیوتر بدون شک Dota 2 ساخته استودیو وَلو است که در سال ۲۰۱۳ برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس منتشر شد. در این بازی بازیکنان با قرار گرفتن در قالب تیم‌های پنج‌نفره باید از پایگاه خود در مقابل حملات دیگر بازیکنان دفاع کنند. در بازی قهرمانان مختلفی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند در نبردهای خود از آن‌ها استفاده کرده و به جنگ تیم حریف بروند. هرکدام از این قهرمان‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای را در اختیار دارند که در طول مبارزه می‌توانند از آن‌ها علیه دشمنان استفاده کنند. استفاده از کدام از مهارت‌ها مقداری از انرژی مانای قهرمانان را مصرف می‌کند و بازیکنان برای استفاده مجدد از این توانایی‌ها باید مدت زمان مشخصی را صبر کنند.

در جریان گیم‌پلی بازی دو تیم که Radiant و Dire نامیده می‌شوند، در دو گوشه نقشه قرار می‌گیرند و باید از مسیرهای مشخص به تیم مقابل حمله کنند. درنهایت هم تیمی برنده بازی می‌شود که بتواند ساختمان Ancient حریف را از بین ببرد. دوتا 2 به‌واسطه گیم‌پلی و وفاداری به بازی‌های سبک خود مورد تحسین منتقدین بسیاری قرار گرفته است و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر یاد کرد.


ویلسون در بازی Dont Starve Together

۵- بازی Don’t Starve Together

  • سازنده و ناشر: کلِی اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: بقا

بازی Don't Starve Together نسخه چندنفره بازی Don't Starve است که در جریان آن این‌بار بازیکنان با کمک دوستان خود برای بقا در دنیای The Constant تلاش کنند. در جریان این بازی بازیکنان در این دنیای بی‌رحم به‌همراه دیگر موجودات ناشناخته و بسیار خطرناک گیر افتاده‌اند و باید تلاش کنند تا با جمع‌آوری منابع مختلف و ساخت آیتم‌های گوناگون جان خود را نجات دهند.

در نسخه چندنفره این بازی، حالا بازیکنان دیگر تنها نیستند و می‌توانند به‌همراه سایر دوستان خود در دنیای بازی به گشت‌وگذار بپردازند، با کمک هم به جنگ هیولاها بروند، منابع مختلف را استخراج کنند و درنهایت پایگاهی مستحکم برای خود بسازند. همان‌طور که گفته شد، هدف اصلی شما در بازی زنده ماندن است و هرچه بتوانید این کار را بهتر و بیشتر انجام دهید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.


پوستر بسته الحاقی دستینی 2 (بازی Destiny 2) شرکت بانجی

۴- بازی Destiny 2

  • سازنده و ناشر: بانجی / بانجی و اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول‌شخص

دستینی 2 یک بازی شوتر اول‌شخص جذاب از استودیو نام‌آشنای بانجی است که اواخر سال ۲۰۱۷ در اختیار کاربران پلتفرم کامپیوتر قرار گرفت. این بازی ابتدا با برچسب قیمت ۶۰ دلاری عرضه شد و تنها پس از گذشت دو سال، بانجی آن را به‌صورت فری‌تو‌پلی در اختیار تمامی کاربران قرار داد. همانند نسخه اول، فعالیت‌های این نسخه به بخش‌های PvE و PvP تقسیم شده است که هرکدام تجربه متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد.

بازیکنان در این بازی کنترل یکی از افراد Guardian را به‌عهده می‌گیرند که وظیفه دارد با استفاده از نیرویی به‌نام Light از بشریت در مقابل موجودات بیگانه محافظت کند. سازندگان از زمان عرضه این بازی تاکنون، بسته‌های گسترش‌دهنده مختلفی برای دستینی 2 عرضه کرده‌اند که هرکدام محنویات بسیاری را چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ رویدادهای مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


نسخه فصل سوم نقشه گولاگ در بازی Call of Duty Warzone

۳- بازی Call of Duty: Warzone

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد و ریون سافتور / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص

کال آف دیوتی وارزون، یکی دیگر از بازی‌های آنلاین کامپیوتر است که مخصوصا در چندسال گذشته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. وارزون یک بازی بتل رویال است که در جریان آن بازیکنان با وارد شدن به یک جزیره، باید برای بقا خود تلاش کرده و همزمان دیگر بازیکنان را از دور مسابقه خارج کنند. در این بازی به بازیکنانی که کشته می‌شوند، یک شانس بازگشت به مسابقه داده می‌شود، به‌نحوی که بازیکنان پس از مرگ در مکانی نامعلوم و در حالتی به‌نام Gulag باید در نبردی تن‌به‌تن با دیگر بازیکنانی که کشته‌ شده‌اند، رقابت کند و اگر بتواند حریف خود را شکست دهد، بازی شانس مجدد را در اختیار او قرار می‌دهد. البته که بازگشت از مرگ همانند شروع دوباره بازی است و بازیکنان باید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای زنده ماندن را از ابتدا پیدا کنند.

از دیگر نکات جالب توجه این بازی، پوسته‌های متعددی است که به‌مناسبت‌های مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های خود را به دلخواه شخصی‌سازی کنند. کال آف دیوتی وارزون با گرافیک بصری چشم‌نواز و گیم‌پلی هیجان‌انگیز خود بدون شک یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر لقب می‌گیرد.


کاراکترهای بازی Apex Legends

۲- بازی Apex Legends

  • سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: بتل رویال

اِیپِکس لِجندز یک بازی آنلاین شوتر از استودیو نام‌آشنای ریسپاون اینترتینمنت سازنده مجموعه تایتان‌فال است که در آن بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از قهرمانان بازی را در رقابت‌های چندنفره به‌عهده بگیرند. سازندگان در این بازی در بخش‌های زیادی از مجموعه تایتان‌فال الهام گرفته‌اند و درنهایت محصولی باکیفیت و چندنفره را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند.

Apex Legends در مجموع از دو حالت کلی بهره می‌برد که بتل رویال و آرِنا نام دارند. در حالت بتل رویال، ۲۰ تیم سه نفره یا ۳۰ تیم دو نفره پس از فرود آمدن در یک جزیره جدا افتاده، باید با جست‌وجو برای یافتن انواع سلاح و تجهیزات، خود را برای مبارزه با دیگر بازیکنان آماده کنند. محیط بازی پس از گذشت زمان کوچک‌تر می‌شود و بازیکنان در نقشه‌ای فشرده‌تر باید به سراغ یکدیگر بروند و افرادی که خارج این محدوده قرار گیرند، جان خود را از دست می‌دهند.

در حال آرنا بازیکنان دو تیم سه‌نفره را تشکیل می‌دهند و باید برای پیروزی در بازی در مبارزات دث‌مچ به نبرد یکدیگر بروند. برخلاف حالت بتل رویال بازیکنان در این حالت از ابتدا در یک فروشگاه کار خود را آغاز می‌کنند و می‌توانند تجهیزات و دیگر مهارت‌های قهرمانان خود را با استفاده از امتیازهایی که در دورهای قبلی به‌دست آورده‌اند، خریداری کنند.


بازی Among Us

۱- بازی Among Us

  • سازنده و ناشر: Innersloth
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مبارزات ماشینی

Among Us یک بازی چندنفره آنلاین از استودیو Innersloth است که از بازی مافیا و فیلم ترسناک The Thing الهام گرفته شده است. وقایع بازی در یک ایستگاه فضایی رخ می‌دهد که در آن بازیکنان در نقش فضانوردانی قرار می‌گیرند که ظاهری رنگی و بدون دست دارند. هر کدام از بازیکنان یکی از دو نقش بازی را می‌تواند اختیار کند که در این بین بیشتر بازیکنان Crewmate و تعداد کمی از آن‌ها در قالب Imposter قرار می‌گیرند. هدف Crewmateها شناسایی Imposterها و رأی‌گیری برای اخراج آن‌ها است.

البته که بازیکنانی که در نقش Crewmate قرار گرفته‌اند می‌توانند با انجام تمامی فعالیت‌هایی که در مکان‌های مختلف نقشه قرار گرفته‌اند، بازی را به پایان برسانند. از سویی دیگر هدف Imposterها هم این است که با کشتن اعضای Crewmate مأموریت آن‌ها را دچار اخلال کنند یا یک مشکل اساسی را به‌نحوی اجرا کنند که تیم مقابل نتوانند در مدت زمان مشخص آن‌ را رفع کنند. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی است و محیط آن به مشابه بازی‌های پیکسل‌آرتی طراحی شده است. اِمانگ آس جزو بازی‌های چندنفره‌ای است که در سال‌های اخیر با استقبال قابل‌ توجهی از جانب بازیکنان روبه‌رو شد و هم‌اکنون می‌توانید آن را با دوستان خود روی پلتفرم کامپیوتر تجربه کنید.


پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر کدام ها هستند؟

    در حال حاضر بازی‌هایی همانند فورتنایت، فال گایز و GTA Online از جمله بهترین بازی های آنلاینی هستند که کاربران پلتفرم کامیپوتر می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند.

  • آیا برای تجربه بازی های آنلاین کامپیوتر به اشتراک خاصی نیاز است؟

    خیر. برخلاف کنسول‌ها، درصورتی که نسخه اصلی بازی‌های کامپیوتر را در اختیار داشته باشید، شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را با دوستان خود به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ‌گونه حق اشتراک اضافی تجربه کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده