// یکشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۲

۱۵ بازی میان نسلی جذاب برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

زومجی در این مقاله به معرفی ۱۵ بازی خوب می‌پردازد که هم روی پلی استیشن 4 و هم روی پلی استیشن 5 می‌توانید از تجربه‌ی آن‌ها لذت ببرید.

از آن‌جایی که هنوز دو سال هم از عرضه‌ی کنسول‌های نسل ۹ نگذشته است، طی چندین و چند ماه گذشته بازی‌های زیادی را دیدیم که همزمان برای اجرا روی PS4 و PS5 در دسترس گیمرها قرار گرفتند. شما در ویدیو اختصاصی جدید زومجی می‌توانید با ۱۵ بازی ویدیویی مناسب آشنا شوید که هم روی کنسول‌های نسل ۸ و هم روی کنسول‌های نسل ۹ شرکت Sony عرضه شده‌اند.

البته علاوه‌بر بازی‌های میان‌نسلی که از همان روز عرضه روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به‌دست بازیکن‌ها رسیدند، در این فهرست برخی از آثار عرضه‌شده در چند سال قبل را هم می‌بینید که پس از شروع نسل ۹ شاهد از راه رسیدن نسخه‌ی نسل ۹ آن‌ها بودیم.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

محیط کویری Elden Ring

بازی Elden Ring

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پی سی

تعداد قابل توجهی از مخاطب‌ها مطمئن بودند که الدن رینگ از پس جلب توجه منتقدها و طرفدارهای قدیمی استودیو فرام‌سافتور برمی‌آید. بااین‌حال موفقیت بازی Elden Ring واقعا مثال‌زدنی و فراتر از پیش‌بینی‌ها شد. تازه‌ترین ساخته‌ی هیدتاکا میازاکی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی او تا امروز شده است و همچنان خیلی‌ها مشغول مبارزه با موجودات مختلف در سرزمین‌های میانی هستند.

استودیو FromSoftware در بازی جهان-باز الدن رینگ موفق به پیاده‌سازی جذاب گیم‌پلی سولزبورن شد و نتیجه‌ی کار، تجربه‌ای است که بازیکن را در یک جهان زیبا غرق می‌کند. در این بین از آن‌جایی که فرام‌سافتور حداقل هنوز از لحاظ فنی به سطح ایده‌آل نرسیده است، Elden Ring برای بسیاری از گیمرها می‌تواند روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 کم‌وبیش به یک اندازه لذت‌بخش باشد.

اسسینز کرید والهالا

بازی Assassin's Creed Valhalla

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی و Stadia

جدا از اینکه چه احساسی نسبت به تغییرات اساسی سری بازی Assassin's Creed طی سال‌های اخیر داریم، نباید انکار کرد که بازی Assassin's Creed Valhalla به‌عنوان یک محصول پرفروش توانست توجه گیمرهای پرشماری را به خود جلب کند؛ تا در نقش ایور با وایکینگ‌ها همراه شوند و برای شکستن دادن دشمنان بجنگند.

تعداد زیادی از بازی‌های جهان-باز یوبیسافت طی سال‌های اخیر به یک فرمول کلی مشخص در گیم‌پلی رسیده‌اند که مخالف‌ها و موافق‌های خود را دارد. در صورتی که ساختار اصلی گیم‌پلی این بازی‌ها برای شما جذاب باشد، Assassin's Creed Valhalla را می‌توان یک ماجراجویی قابل قبول با برخی از لحظات ویژه و خواستنی به شمار آورد.

باتوجه‌به این نکته که بخشی از سرویس یوبیسافت پلاس تقدیم مشترک‌های پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس شده، مشترک‌های دو سطح برتر پلاس نیازی به خرید جداگانه‌ی بازی Assassin's Creed Valhalla برای تجربه‌ی آن ندارند.

شخصیت های Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto V

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و پی سی

امکان ندارد که یک ویدیوگیم بدون دلیل یا صرفا به‌خاطر عرضه روی پلتفرم‌های مختلف به بیشتر از ۱۶۵ میلیون نسخه فروش برسد. موفقیت پنجمین قسمت اصلی شماره‌دار از سری بازی Grand Theft Auto دیوانه‌وار است. GTA V در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و پرشده از فعالیت‌های متنوع عرضه شد و هنوز هم خیلی از گیمرها را سرگرم می‌کند؛ تازه حالا به‌لطف رشد GTA Online، تنوع فعالیت‌های قرارگرفته در این بازی بیشتر شده‌اند.

به‌لطف بخش آنلاین وسیع، کدهای تقلب، امکانات فراوان برای انجام کارهای گوناگون در نقاط مختلف شهر و همچنین وجود ایستراگ‌هایی که پیدا کردن آن‌ها می‌تواند جالب باشد، بازی GTA 5 از پس ارائه‌ی سرگرمی طولانی به مخاطب برمی‌آید. اما حتی اگر به‌صورت آفلاین و بی‌توجه به فعالیت‌های فرعی فقط مشغول لذت بردن از بخش داستانی بازی شوید، این محصول همچنان می‌تواند ساعات خوشی را برای شما رقم بزند. تازه شاید برخی از افراد بخواهند با نسخه‌ی نسل ۹ روی پلی استیشن 5 سراغ خاطره‌بازی با تجربه‌ای بروند که چند سال قبل از آن لذت زیادی بردند.

Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی و Stadia

برخی از طرفدارهای Respawn Entertainment می‌گویند که ریسپاون بهترین استودیوی بازی‌سازی متعلق به شرکت EA است. وقتی به تنوع و کیفیت آثار تیم نام‌برده نگاه می‌کنیم، ادعای آن‌ها پربیراه به نظر نمی‌رسد. چون ریسپاون نه‌تنها میلیون‌ها گیمر را با ایپکس لجندز سرگرم کرده است و درآمد زیادی را برای الکترونیک آرتز به ارمغان می‌آورد، بلکه با سری بازی Star Wars Jedi توانست توجه این شرکت به بازی‌های تک‌نفره‌ی داستانی را مجددا افزایش دهد.

درحالی‌که طرفدارها منتظر عرضه‌ی بازی Star Wars Jedi: Survivor روی پلتفرم‌های نسل ۹ هستند، همچنان بازی Star Wars Jedi: Fallen Order توسط تعداد بیشتری از بازیکن‌ها تجربه می‌شود. برخلاف برخی از بازی‌های نسل ۸ که صرفا نسخه PS4 آن‌ها یک آپدیت نرم‌افزاری را دریافت کرد تا کمی بهتر روی پلی استیشن 5 اجرا شود، Star Wars Jedi: Fallen Order واقعا در قالب نسخه PS5 هم در دسترس قرار گرفت تا تجربه‌ی بهتری را روی نسل ۹ ارائه دهد.

اگر به داستان‌های جهان استار وارز و همین‌طور بازی‌های اکشن-ادونچر سوم‌شخص علاقه دارید، احتمالا می‌خواهید یک شانس به این محصول بدهید. Star Wars Jedi: Fallen Order نه‌تنها با گیم‌پلی خود موفق به جلب طرفدارها شد، بلکه خیلی از افراد علاقه‌مند به بازی باور دارند که داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی آن فراتر از انتظار بود.

نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Ghost of Tsushima Director's Cut

بازی Ghost of Tsushima Director's Cut

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

در وصف موفقیت گوست آو سوشیما شاید همین بس که استودیو Sucker Punch Productions در ایالت واشنگتن کشور آمریکا موفق به تولید یک بازی در رابطه با ژاپن شد که مجله ژاپنی فامیتسو به آن نمره‌ی ۴۰ از ۴۰ را داد. ساکر پانچ بازیکن‌ها را تبدیل به یک سامورایی در سرزمین آفتاب تابان کرد و در تجربه‌ای که بخش زیادی از آن واقع‌گرایانه به نظر می‌رسید، باعث شد تا از شمشیرزنی‌ها و اجرای ترفندهای مختلف لذت ببریم.

Ghost of Tsushima Director's Cut که هم روی کنسول PS4 و هم روی کنسول PS5 سونی عرضه شد، تجربه‌ی ارائه‌شده در بازی اصلی را با یک بسته الحاقی بزرگ گسترش داد. این وسط هم نسخه پلی استیشن 4 بازی بدون شک جذابیت زیادی دارد و هم نسخه پلی استیشن 5 با بهره‌برداری از مواردی همچون قابلیت‌های دوال‌سنس، همراهی با شبح سوشیما را جذاب‌تر کرد. مشترک‌های پلاس اکسترا و پلاس پریمیوم/دیلاکس می‌توانند بازی Ghost of Tsushima Director's Cut را بدون خرید جداگانه‌ی آن تجربه کنند.

شهر ژاپنی‌ها در سایبرپانک ۲۰۷۷

بازی Cyberpunk 2077

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی و Stadia

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد که میلیون‌ها گیمر را طی سال‌ها عاشق سری بازی ویچر کرد و با The Witcher 3: Wild Hunt تبدیل به تیم بازی‌سازی محبوب بسیاری از گیمرها شد، در زمان عرضه نتوانست سایبرپانک 2077 را آن‌طور که باید و شاید روی کنسول‌ها به گیمرها تحویل بدهد. اما حالا که مدتی از انتشار آپدیت‌های بزرگ می‌گذرد و بازی انصافا شرایط بهتری پیدا کرده است، فرصت خوبی برای دیدن نقاط قوت انکارناپذیر آن داریم.

بازی Cyberpunk 2077 با فضاسازی درست، بازیکن را در یک جهان پرشده از تکنولوژی‌های آزاردهنده قرار می‌دهد؛ دنیایی که انگار فناوری‌هایی که قرار بود زندگی را برای انسان بهتر کنند، فقط سرعت از بین رفتن انسانیت را افزایش داده‌اند. تجربه‌ی کلی هم پرشده از همان کوئست‌های داستانی متنوع و حساب‌شده‌ای است که سی‌دی پراجکت بارها قدرت خود در طراحی آن‌ها را نشان داده است.

با اینکه تک‌تک بازی‌های فهرست پیش‌رو هم برای پلی استیشن 4 و هم برای پلی استیشن 5 عرضه شده‌اند، در رابطه با سایبرپانک 2077 باید بیشتر از حالت عادی همه را به تجربه‌ی نسخه نسل ۹ دعوت کرد. ماجرا درباره‌ی غیر قابل بازی بودن نسخه نسل ۸ نیست، اما فاصله‌ی کیفیت فنی نسخه‌های PS4 و PS5 واقعا زیاد و تأثیرگذار به نظر می‌آید. اکنون سی‌دی پراجکت مشغول روی DLC بزرگ و پولی سایبرپانک 2077 کار می‌کند.

حالت موزیک لایبرری بازی Gran Turismo 7

بازی Gran Turismo 7

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

بیشتر از ۲۴ سال از زمانی می‌گذرد که کازونوری یامائوچی و اعضای تیم او در استودیو پولی‌فونی دیجیتال موفق به عرضه‌ی اولین بازی Gran Turismo شدند. از آن زمان تاکنون میلیون‌ها گیمر که به اتومبیل‌رانی در جهان ویدیوگیم عشق می‌ورزند، قسمت‌های مختلف گرن توریزمو را تجربه کرده‌اند. در نتیجه همین نکته که خیلی‌ها بازی Gran Turismo 7 را بهترین قسمت بین شماره‌های اخیر مجموعه می‌دانند، نشان‌دهنده‌ی لایق تجربه بودن آن است.

GT7 از همان روز عرضه تعداد زیادی از ماشین‌ها، لوکیشن‌های پرجزئيات و جذاب برای عکس‌برداری، امکانات فراوان برای شخصی‌سازی خودرو و مسابقات مختلف را داشت. بااین‌حال تیم سازنده ظاهرا هر ماه با یک آپدیت جدید از راه می‌رسد تا محتوای آن را گسترش دهد و مثلا پیست یا اتومبیل دیگری را به بازی اضافه کند. Gran Turismo 7 یکی از آن شبیه‌سازهای رانندگی در صنعت بازی است که تلاش خود برای جذب انواع‌واقسام گیمرها را به خرج می‌دهند.

بررسی بسته الحاقی Aftermath بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی، Stadia و نینتندو سوییچ

مجموعه‌ی مورتال کامبت به‌لطف بازی‌سازهای بزرگی همچون اد بون که نام او به‌تازگی وارد تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی شد، نقش بزرگی در جهان بازی‌های فایتینگ داشته است. بسیاری از گیمرها که بیشتر به هدف سرگرم شدن و نبرد با شخصیت‌های جالب مختلف به سراغ بازی‌های مبارزه‌ای می‌روند، سال‌ها از تجربه‌ی بزرگسالانه‌ی Mortal Kombat لذت برده‌اند.

بازی Mortal Kombat 11 به‌عنوان تازه‌ترین نسخه‌ی موجود از این مجموعه توانست با تاکید روی برخی از عناصر کلیدی و جذاب مورتال کامبت تبدیل به یک ویدیوگیم خشن و اصیل برای بعضی از طرفدارهای دوآتشه شود. مورتال کامبت ۱۱ در پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس قرار دارد.

والپیپر فول اچ دی بازی Destiny 2 استودیو بانجی

بازی Destiny 2

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی و Stadia

استودیو Bungie طی بیشتر از ۳۱ سال فعالیت دستاوردهای گوناگونی داشته است. از همان زمان که این تیم سراغ پروژه‌ی Destiny رفت، خیلی‌ها می‌دانستند که اهداف بزرگی را با آن دنبال می‌کند. سپس وقتی Destiny 2 باتوجه‌به اشتباهات Destiny توانست قدم به قدم این مجموعه را به سطح بالاتری برساند، بانجی یک بار دیگر خود را نشان داد.

بسیاری از بازی‌های آنلاین به سرعت از بازار حذف می‌شوند و برخی از آن‌ها فقط برای مدتی کوتاه موفق هستند. Destiny 2 به‌عنوان یک شوتر اول‌شخص که البته گیم‌پلی آن به همین یک سبک محدود نمی‌شود، همچنان پرمخاطب است. همین چند ماه قبل و در حقیقت چند سال پس از عرضه‌ی بازی، نوبت به انتشار بسته الحاقی عظیم The Witch Queen رسید؛ یک دی‌ال‌سی که به نظر برخی از رسانه‌ها تازه اوج قدرت داستانی بازی Destiny 2 را نشان داد.

در این فهرست با بازی‌های زیادی مواجه می‌شوید که به‌صورت تک‌نفره و آفلاین می‌توان از آن‌ها لذت برد. اما اگر کسی می‌خواهد به یک بازی لایو سرویس فرصت بدهد و قدم به یک جهان فانتزی و علمی-تخیلی جالب بگذارد، Destiny 2 اثری است که هم روی پلی استیشن 4 و هم روی پلی استیشن 5 می‌توان به سراغ آن رفت. بانجی اکنون روی DLC بزرگ بعدی بازی کار می‌کند.

پوستر بازی Devil May Cry 5 Special edition با محوریت شخصیت ورجیل

بازی Devil May Cry 5 Special Edition

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی و Luna

شرکت کپکام پس از اینکه قدم به قدم توانست سری بازی Resident Evil را دوباره به محبوبیت و شناخته‌شدگی فراوان برساند، با عرضه‌ی بازی Devil May Cry 5 بالاخره طرفدارهای یک مجموعه‌ی دیگر خود را هم خوشحال کرد. دویل می کرای 5 که به بیشتر از پنج میلیون نسخه فروش رسید، هم برنده‌ی چند جایزه شد و هم واکنش‌های مثبتی را از سوی کاربرها دریافت کرد.

گیم‌پلی پرسرعت بازی در همراهی با موسیقی‌هایی که گیمر را به وجد می‌آورند، بازیکن‌ها را مقابل شیاطین قرار داد؛ تا در قالب شخصیت‌هایی از جمله دانته به اجرای کمبوهای مختلف بپردازند و از دیوانگی سری بازی Devil May Cry لذت ببرند. بازی روی نسل ۸ بسیار لذت‌بخش است و جذاب است. بااین‌حال اگر Special Edition را برای نسل ۹ تهیه کنید، بیش‌ازپیش می‌توانید در دل هیجان بازی غرق شوید.

پوستر بازی کنترل

بازی Control: Ultimate Edition

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پی سی، Stadia، نینتندو سوییچ و Luna

کنترل نتوانست به محبوبیت و جایگاه آثاری همچون بازی Alan Wake و دو بازی نخست مجموعه‌ی مکس پین برسد. اما این باعث نمی‌شود که هویت استودیو Remedy را در آن مشاهده نکنیم. دنیاسازی عجیب بازی درکنار نویسندگی خاص سم لیک باعث شد که Control در برخی از لحظات بتواند گیمر را در اتمسفر داستانی خاص خود غرق کند. البته که قدرت‌های عجیب جسی فیدن در مقام شخصیت اصلی هم در نوع خود، کنترل را برای مخاطب‌های هدف جذاب کرد.

Control: Ultimate Edition که بازی را با تمام DLCهای آن در اختیار گیمر می‌گذارد، روی پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس قرار دارد. در نتیجه اگر مشترک دو سطح برتر پلاس هستید و می‌توانید با برخی از نقاط ضعف و دقایق نه‌چندان عالی بازی کنار بیایید، احتمالا در Control: Ultimate Edition دقایق جذابی را هم پیدا خواهید کرد که به خوبی از آن‌ها لذت می‌برید.

تلاش مایلز مورالز برای متوقف کردن یک ماشین در بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی

اسپایدرمن: مایلز مورالز یکی دیگر از بازی‌های قابل توجهی است که بدون نیاز به خرید جداگانه‌ی آن‌ها می‌توانید با اشتراک پلی استیشن پلاس اکسترا یا پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس تجربه کنید. Marvel's Spider-Man: Miles Morales با تغییر برخی از عناصر بازی اصلی و صدالبته حفظ کردن مواردی دیگری که در بازی Marvel's Spider-Man دیدیم، یک تجربه‌ی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد. اینسامنیاک گیمز اثبات کرده است که از پس ساخت بازی‌های خوبی برمی‌آید که گیمر را به هیچ عنوان خسته نمی‌کنند.

برخی از قدرت‌های متفاوت مایلز مورالز نسبت به پیتر پارکر، داستان شخصی گره‌خورده به خانواده‌ی او و صد البته وجود شخصیت‌های فرعی خوب کاری می‌کنند که از تجربه‌ی نه چندان بلند Marvel's Spider-Man: Miles Morales لذت ببریم. استودیو Nixxes Software اکنون مشغول کار روی نسخه PC بازی است که در فصل پاییز از راه می‌رسد.

لبخند شخصیت یوفی موقع نگه داشتن متریا در بازی Final Fantasy 7 Remake شرکت اسکوئر انیکس

بازی Final Fantasy VII Remake

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی

فاینال فانتزی یک جهان غنی، شگفت‌انگیز و زیبا است که شاید ورود به آن کمی سخت به نظر برسد. ولی غرق شدن در این فانتزی انقدر شیرین است که ارزش تلاش را دارد. شاید یکی از بهترین نقاط ورود به مجموعه برای اشخاصی که تا امروز حتی یک بازی Final Fantasy را تجربه نکرده‌اند، بازی Final Fantasy VII Remake باشد؛ اثر ستایش‌شده‌ی شرکت اسکوئر انیکس که همین حالا طرفدارها منتظر دنباله‌ی آن با نام Final Fantasy 7 Rebirth هستند.

فاینال فانتزی 7 روی پلی استیشن 4 با شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی، گرافیک عالی، ترکیب دل‌چسب مبارزات نوبتی و گیم‌پلی ریل تایم، فعالیت‌های فرعی جالب، طراحی جالب باس‌ها و تنوع کلی مأموریت‌ها توانست خیلی‌ها را جذب کند. نسخه‌ی پلی استیشن 5 هم یک بازی زیبا را به خوبی زیباتر از قبل کرد و تازه با یک DLC داستانی مفصل به گیمرها فرصت دنبال کردن بخشی خاص و جالب از قصه را داد.

آسمان زیبای بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

هورایزن فوربیدن وست یک دنباله‌ی عالی برای اثری است که استودیو گوریلا شرکت سونی را وارد دوران تازه‌ای کرد. الوی در Horizon Forbidden West همچنان به تلاش برای جلوگیری از پایان زندگی روی زمین ادامه می‌دهد و پی به رازهایی می‌برد که داستان مجموعه بازی Horizon را بزرگ‌تر و عجیب‌تر از قبل می‌کنند.

مراحل فرعی جالب و تنوع اسلحه برای مبارزه با موجودات ماشینی، تنها برخی از نقاط قوت کلی اثر هستند. هورایزن فوربیدن وست در حقیقت با قرار دادن بازیکن در یک جهان وسیع که ارزش گشت‌وگذار را دارد، تبدیل به یک اکشن ماجراجویانه با چند اِلِمان نقش‌آفرینی بسیار خوب می‌شود. بازیکن در نقش الوی نه‌تنها با شخصیت‌ها و دشمنان متفاوت، بلکه با مأموریت‌های گوناگون در محیط‌های مختلف مواجه است. تازه حالا به‌لطف آپدیت‌های نرم‌افزاری، بازی Horizon Forbidden West روی پلی استیشن 5 میخکوب‌کننده‌تر از قبل جلوه می‌کند. البته که بهینه‌سازی بسیار خوب آن روی کنسول PS4 باعث شد که تجربه‌ی نسخه‌ی نسل ۸ نیز در نوع خود لذت‌بخش باشد.

نیتن دریک، کلوئی فریزر و شخصیت های دیگر مجموعه آنچارتد استودیو ناتی داگ سونی در بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection کنسول پلی استیشن 5

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی

استودیو ناتی داگ در نسل ۸ با بازی Uncharted 4: A Thief's End توانست سرانجامی معرکه را تقدیم یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های جهان پلی استیشن کند. وقتی ماجراجویی نیتن دریک به زیبایی تمام شد، Uncharted: The Lost Legacy نشان داد که آنچارتد حتی در یک قسمت فرعی هم می‌تواند سرگرم‌کننده، خوش‌جلوه و پرهیجان باشد.

چند ماه قبل Uncharted: Legacy of Thieves Collection روی پلی استیشن 5 تقدیم بازیکن‌ها شد تا این دو بازی Uncharted عالی را بتوانیم با کیفیتی بهتر از قبل تجربه کنیم. اگر تا امروز این آثار سطح بالا را بازی نکرده‌اید، چه روی کنسول نسل ۸ و چه روی کنسول نسل ۹ شرکت سونی در سریع‌ترین زمان ممکن سراغ آن‌ها بروید. ولی اگر قبلا آن‌ها را بازی کرده‌اید هم Uncharted: Legacy of Thieves Collection با ارائه‌ی دو ریمستر خوب سبب شده است که دلایل زیادی برای تجربه‌ی مجددشان داشته باشید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده