نویسنده: مریم خواجوی
// چهار شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

۱۵ بازی میان نسلی جذاب برای ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس

در این مقاله ۱۵ تا از بهترین‌ بازی‌های میان نسلی را که هم روی ایکس باکس وان و هم ایکس باکس سری ایکس و اس با بالاترین کیفیت ممکن قابل تجربه هستند، فهرست کردیم.

نسل نهم کنسول‌ها، محدودیت‌های سخت‌‌افزاری را کم‌تر کرد تا بازی‌سازها با چالش‌های کمتری مواجه باشند و تجربه‌ی روان‌تر و چشم‌نوازتری برای گیمرها به ارمغان بیاید. البته این موضوع به معنای بی‌توجهی به نسل قبل نیست و هنوز خیلی از بازی‌ها همچنان برای نسل هشتم منتشر می‌شوند.

از آن طرف ماجرا بازی‌های قدیمی‌تر را داریم که زمانی برای نسل هشتم منتشر شده بودند و اکنون برای نسل نهم بهینه‌سازی شدند و به روانی هرچه تمام‌تر و با گرافیک مدرن‌تر قابل اجرا هستند. برخی از آن‌ها حتی از رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. فهرست پیش رو شامل بازی‌هایی است که هم روی کنسول ایکس باکس وان و هم ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه هستند. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

بازی رزیدنت ایول ویلج

بازی Resident Evil Village

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، پی سی

ویلج دومین نسخه از مجموعه رزیدنت ایول است که زاویه دوربین اول شخص دارد. البته این تنها تفاوت فاحش بازی با سایر نسخه‌های رزیدنت ایول نیست. چون بازیکن در Resident Evil 7: Biohazard و Resident Evil Village در نقش یک شخصیت کاملا جدید به نام ایتن وینترز به تجربه‌ی بازی می‌پردازد. داستان بازی سه سال بعد از وقایع نسخه‌ی منتشرشده در سال ۲۰۱۷ رخ می‌دهد.

ایتن وینترز که اکنون پدر شده است، مجبور می‌شود برای پیدا کردن دخترش رز، قدم در روستایی دورافتاده و تاریک با حال و هوای رزیدنت ایول ۴ بگذارد. اما همان‌طور که انتظار می‌رود، اتفاقات ترسناکی در انتظار شخصیت اصلی داستان ما هستند و پیدا کردن رز قرار نیست به این راحتی‌ها باشد.

اگر به هر دلیلی نتوانسته‌اید نسخه ۲۰۱۷ را تجربه کنید یا داستان آن را فراموش کرده‌اید، بازی در ابتدا خلاصه‌ای از اتفاقات مهم را برایتان شرح می‌‌دهد. پس زیاد نگران این موضوع نباشید. البته که اگر دنبال بازی‌های ترسناک هستید، در مجموع تجربه Resident Evil 7: Biohazard پیشنهاد می‌شود.

همچنین در ماه اکتبر بسته الحاقی جدیدی برای رزیدنت ایول ویلج از راه می‌رسد که علاوه‌بر اضافه کردن دوربین سوم شخص، شامل محتوای اضافه برای حالت Mercenaries و مراحل داستانی جدید به نام Shadow of Rose می‌شود.

پوستر بازی Ori and Will of the Wisp

بازی Ori and the Will of the Wisps – The Blind Forest

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پی سی

بازی تحسین‌شده Ori and the Blind Forest در سال ۲۰۱۷ با استقبال و بازخورد‌های بسیار مثبتی همراه بود. دنباله‌ی این بازی که Ori and the Will of the Wisps نام دارد، با گرافیک بهتر و سیستم مبارزه ویژگی‌های جدید حتی تجربه کامل‌تری نسبت به نسخه اول است.

این بازی پلتفرمر با المان‌های مترویدوینیا با موسیقی متن‌های شنیدنی و محیط‌های چشم‌نواز اکنون با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K روی کنسول‌های نسل نهم اجرا می‌شود. اگر مشترک گیم ‌پس باشید می‌توانید همین الان هر دوی این بازی‌ها را به فهرست بازی‌های خود اضافه کنید.

بخش آنلاین کالکشن هیلو مستر چیف

بازی Halo: The Master Chief Collection

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

هیلو مستر چیف کالکشن شامل ۶ نسخه از مجموعه هیلو است؛ هیلو کامبت اوالود، هیلو ۲ انیورسری، هیلو ۳، هیلو ۳ ODST، هیلو ریچ و هیلو ۴. هر کدام از این بازی‌ها با جدیدترین بهینه‌سازی روی کنسول‌های جدید قرار گرفته‌اند و این بهینه‌سازی شامل بهبود گرافیکی و اجرای بازی‌ها تا فریم ریت ۱۲۰ می‌شود.

کالکشن نام‌برده فرصت خوبی برای آشنایی با سری بازی Halo را به بازیکنان جدید می‌دهد؛ گیمرهایی که چندان با دنیای هیلو آشنا نیستند. البته که طرفدارهای قدیمی مجموعه هم می‌توانند سراغ تجربه‌ی مجدد چند بازی هیلو با کیفیت بالا‌تر بروند. همه‌ی این بازی‌ها شامل بخش آنلاین هم می‌شوند.

سنوئا در بازی Hellblade Senua's Sacrifice

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پی سی

سنوئا، شخصیت اصلی بازی Hellblade: Senua's Sacrifice، برای نجات روح نامزدش به هل، سرزمین مردگان در دنیای نورس سفر می‌کند. استودیو نینجا تئوری به بهترین و تاریک‌ترین شکل ممکن توانسته است این دنیا را به تصویر بکشد که با ناپایداری شخصیت سنوئا و داستان غمگین و درگیرکننده به اوج خود می‌‌رسد.

نسخه دوم هل‌بلید به‌صورت انحصاری برای پلتفرم‌های پی‌سی و ایکس باکس‌های نسل نهم در دست ساخت است. عملکرد خوب نسخه اول باعث شده است که انتظار برای دنباله‌ی آن به‌شدت بالا باشد. بازی Hellblade: Senua's Sacrifice در حال حاضر روی گیم پس قرار دارد.

بازی sea of thieves

بازی Sea of Thieves

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

با دوستان خود در نقش دزدهای دریایی دل را به دریا بزنید، غارت کنید، گنج‌‌های گمشده را کشف کنید و با بازیکنان دیگر اتحاد تشکیل دهید یا یک جنگ تمام عیار به راه بیندازید. با اینکه بازی Sea of Thieves به‌تنهایی هم محتوای داستانی زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد که برای ساعت‌ها سرگرمتان می‌کند، اما تجربه آن با جمع دوستان بیشتر توصیه می‌شود.

با اینکه چهار سال از زمان انتشار بازی می‌گذرد، Sea of Thieves هنوز به‌روز‌رسانی‌های جدیدی دریافت می‌کند و تیم سازنده هر فصل با محتوی جدید به بازی تنوع می‌بخشد. به‌عنوان مثال یکی از بسته‌های الحاقی که مدتی پیش منتشر شد، کراس‌اور بین این بازی با دزدان دریایی کارائیب با حضور کاپیتان جک اسپارو بود. بازی Sea of Thieves هم‌اکنون ازطریق گیم‌پس قابل دانلود است.

مامور 47 در محیط شلوغ بازی هیتمن 3

بازی Hitman 3

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پی سی

آخرین نسخه از از سه‌گانه Assassination هیتمن یک هدیه ارزشمند به طرفداران سبک مخفی‌کاری است. اولین نسخه از این ریبوت که سال ۲۰۱۶ عرضه شد، در ۶ اپیزود مجزا به‌دست گیمرها رسید و حتی اپیزود اول آن برای مدتی به‌صورت رایگان در دسترس بود. نسخه دوم و سوم از این قاعده پیروی نکردند و کامل منتشر شدند. تازه بعدا هر کدام بسته‌های الحاقی خود را نیز دریافت کردند.

مراحل بازی هر کدام در شهرهای مختلفی مانند برلین و دبی جریان دارند و بدون شک یکی از نقاط قوت بازی غنی بودن همین مراحل و طراحی محیط‌هایشان است. روش‌های مختلفی که برای کشتن هر دشمن می‌توان به کار برد، دست شما را در پیش بردن مراحل به شیوه‌ی خودتان باز می‌گذارد و در نتیجه بازی از ارزش تکرار بالایی برخوردار است.

مجسمه های طلایی در بازی The Forgotten City

بازی The Forgotten City

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پی سی

از یک ماد برای بازی اسکایریم تا یکی از بهترین بازی‌های معمایی سال ۲۰۲۰ میلادی. Forgotten City در ابتدا یکی محبوب‌ترین مادهای اسکایریم بود و سپس نیک پیرس، سازنده‌ی آن تصمیم گرفت که The Forgotten City را جداگانه به‌عنوان یک بازی مستقل منتشر کند. سپس سه سازنده‌ی بازی، چهار سال از وقت خود را صرف ساخت آن کردند.

در The Forgotten City شما خودتان را در قلب یونان می‌یابید؛ جایی که همه باید از قانون طلایی پیروی کنند و براساس آن اگر یک نفر مرتکب گناه شود، همه مورد مجازات قرار می‌گیرند. شما در طول بازی باید معمای بزرگ را به شیوه خودتان حل کنید.

گیم پلی بازی Alan Wake Remastered

بازی Alan Wake Remastered

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 5، پلی استیشن 4، پی سی

آلن ویک یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های استودیو رمدی است و در سال‌های گذشته با اینکه بیشتر از یک دهه از انتشار بازی می‌گذشت، طرفداران همچنان خواهان ساخت دنباله‌ی آن بودند. سال ۲۰۲۱ بالاخره انتظارها به سر رسید و ابتدا ریمستر بازی منتشر و سپس ساخت نسخه‌ی دوم آن تایید شد. Alan Wake 2 اولین بازی رمدی با ژانر ترس و بقا است و طی سال ۲۰۲۳ به بازیکن‌ها تحویل داده می‌شود.

جا در پای آلن ویک بگذارید؛ نویسنده‌ای که در به در دنبال همسر گمشده‌اش می‌گردد و در این مسیر متوجه می‌شود که داستانی که نوشتن آن را به یاد ندارد، به واقعیت پیوسته است. شخصیت اصلی این داستان هم کسی نیست جز خود آلن. حال سوالی که پیش می‌آید این است که نویسنده‌ی ما به شخصیت اصلی داستانش چقدر رحم کرده است. بازی آلن ویک با ساخته‌ی جدیدتر رمدی، کنترل، در یک جهان رخ می‌دهند و هر دو سعی در جواب به سوالی پیچیده دارند؛ چه می‌شد اگر ماهیت‌های ناخودآگاه جمعی راهی برای ورود به دنیای واقعی پیدا می‌کردند؟ 

پوستر بازی Gears Tactics

بازی Gears Tactics

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

بازی Gears Tactics عناصر مجموعه گیرز آو وار را برداشت و آن‌ها را در ژانر استراتژی تاکتیکی قرار داد. بازی از نظر زمانی ۱۲ سال پیش از اولین نسخه از مجموعه Gears رخ می‌دهد و پیش‌درآمدی برای داستان قسمت‌های اصلی به شمار می‌آید.

گیرز تاکتیکز که در اصل برای ایکس باکس وان و پی سی منتشر شده بود، یکی از آثاری است که نسخه نسل ۹ آن همزمان با انتشار ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس بازیکنان قرار گرفت. به‌لطف سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس، بازی Gears Tactics روی این کنسول با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا می‌شود.

دنیای رنگارنگ و گیم پلی بازی Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوتر

اولین نسخه‌ی Psychonauts در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و با وجود بازخوردهای مثبت، فروش چندان خوبی نداشت. شاید برای همین نسخه دوم با فاصله زمانی ۱۶ ساله از راه رسید. پس از اینکه شرکت مایکروسافت به‌صورت کامل استودیو دابل فاین، سازنده‌ی بازی سایکوناتز را خریداری کرد، این تیم با برخوراری از پشتیبانی لازم توانست ساخت بازی را به اتمام برساند. حتی خیلی از باس‌فایت‌هایی که به خاطر محدودیت‌های مالی از Psychonauts 2 حذف شده بودند، در بازی قرار گرفتند.

سایکوناتز ۲ پر از ایده‌های خلاقانه و یکی از بهترین پلتفرمرهایی است که در حال حاضر می‌توانید تجربه کنید. با اینکه داستان بازی با فاصله زمانی کمی از نسخه اول و Psychonauts in the Rhombus of Ruin رخ می‌دهد، می‌توانید بدون تجربه آن‌ها هم به سراغ نسخه دوم بروید. با Raz، قهرمان داستان به یک دنیای فانتزی سفر کنید و با ورود به فضای ذهنی شخصیت‌های مختلف به حل رازهای بازی بپردازید.

دوم اسلیر در بازی دوم ایترنال

بازی DOOM Eternal

پلتفرم‌ها: پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پی سی

 با اینکه بیش از دو دهه از انتشار اولین نسخه‌ی DOOM می‌گذرد، همچنان می‌توان نوآوری‌‌‌های زیادی در آن مشاهده کرد

بازی Doom Eternal دنباله‌ی نسخه‌ی ۲۰۱۶ است و هر دو ریبوت نسخه‌های کلاسیک این مجموعه به شمار می‌آیند؛ آثاری که از همان ابتدا تا به امروز انقلابی در سبک بازی‌های شوتر اول شخص به راه انداختند و با اینکه بیش از دو دهه از انتشار اولین نسخه‌ی DOOM می‌گذرد، همچنان می‌توان نوآوری‌‌‌های زیادی در آن مشاهده کرد.

اکشن نفس‌گیر بازی درکنار گیم‌پلی غنی با صداگذاری و موسیقی هیجان‌انگیز، یک ترکیب طلایی است که DOOM با آن شناخته می‌شود. بازی همواره چالش‌های جدیدی را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ به طوری که بعد از مدتی متوجه می‌شوید که تنها دغدغه‌تان بالا بردن مهارت‌تان است.

شخصیت های اصلی بازی Gears 5

بازی Gears 5

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

بعد از مجموعه هیلو، معروف‌ترین مجموعه انحصاری مایکروسافت گیرز آو وار است که البته نام رسمی آن از جایی به بعد به Gears خلاصه شد. نسخه‌های مختلف گیرز از بهترین آثار شوتر اول شخص هستند که می‌توانید تجربه کنید. آخرین نسخه اصلی مجموعه، مخصوصا روی کنسول‌های نسل نهم ایکس‌ باکس تجربه روان و چشم‌نوازی برایتان رقم می‌زنند.

بازی Gears 5 به‌لطف بهره بردن از محتوای داستانی با شخصیت‌پردازی قوی درکنار بخش آنلاین، پتانسیل این را دارد که برای ساعت‌ها سرگرمتان کند. گیرز 5 هم در حال حاضر روی سرویس گیم پس قرار دارد.

محیط بازی هیدیز

بازی Hades

پلتفرم‌ها: پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پلی‌ استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پی سی

جدا از اینکه چند سال‌مان است و چه علایقی داریم، همه‌ی ما عاشق چالش هستیم. بازی‌های روگ‌لایگ از آن ویدیوگیم‌هایی هستند که تمرکزشان را به‌طور دقیق روی چالش‌برانگیز بودن گذاشته‌اند. باید آنقدر شکست بخورید تا بالاخره موفق شوید!

Hades این ویژگی را با یک خط داستانی درگیر‌کننده و جذاب در دل اساطیر یونان و موسیقی‌های متن شنیدنی ترکیب کرده است تا شاهد یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ باشیم. هیدیز جایزه بهترین بازی ایندی و اکشن مراسم گیم اواردز را هم از آن خود کرد و توانست حسابی خوش بدرخشد.

دنیای بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

برای تجربه‌ی بخش آنلاین هیلو اینفینیت به سرویس گیم پس یا ایکس باکس لایو نیازی ندارید

نمایش پر از نقص‌های فنی و گرافیک نه چندان قابل قبول برای یک اثر مدرن، مخصوصا اثری شناخته‌شده مانند هیلو برای طرفداران قابل قبول نبود. وارد شدن انتقادات شدید به یکی از تریلرهای بازی،چ درنهایت به تأخیر یک ساله‌ی بازی منجر شد. این تأخیر جواب داد و هیلو توانست نظر خیلی‌ها را جلب کند؛ آن هم تقریبا همزمان با از راه رسیدن نسخه‌های جدید دو تا از معروف‌ترین مجموعه‌های شوتر اول شخص؛ کال آو دیوتی ونگارد و بتلفیلد 2042. کال آو دیوتی صرفا همان فرمول آشنای مجموعه را پیاده کرد و بتلفیلد هم اصلا برای انتشار آماده نبود. در نتیجه هیلو تنها بازی‌ای بود که توانست در آن دوره طرفداران شوتر اول شخص را تا حدودی راضی نگه دارد.

بخش داستانی بازی روی گیم‌ پس قرار دارد و همین الان بدون پرداخت هزینه جداگانه می‌توانید به تجربه‌ی جدیدترین ماجراجویی مستر چیف مشغول شوید. بخش آنلاین هیلو اینفینیت هم رایگان است و بدون اشتراک گیم پس یا ایکس باکس لایو می‌توانید به رقابت با سایر بازیکنان بپردازید.

مسابقه با لامبورگینی در هوای بارانی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

پلتفرم‌ها: ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، پی سی

جدیدترین نسخه مجموعه فورتزا روی سخت‌ افزار قدرتمند نسل ۹ ایکس باکس از هر زمان دیگری چشم‌نوازتر است. کنترل ماشین‌ها در عین روان بودن تا جای ممکن واقع‌گرایانه است. بازی از روز اول انتشار روی گیم پس قرار گرفت و توانست در هفته اول انتشار به بیش‌ از ده میلیون بازیکن برسد.

چه از طرفداران همیشگی بازی‌های ریسینگ باشید چه برای سرگرمی گاهی اوقات به سراغ آن‌ها بروید، فورتزا هورایزن بهترین گزینه‌ی ممکن برای یک آخر هفته‌ی دل‌انگیز با دوستانتان است.

کدام بازی لحظات بهتری را برای شما رقم زده است؟ جای کدام بازی خالی بود؟ در قسمت نظرات منتظر شنیدن تجربه‌های شما هستیم.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده