نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴

مهم ترین بازی های تیر ۱۴۰۱ که نباید از دست بدهید

با اینکه تیر ماه ۱۴۰۱ در مجموع ماه نسبتا خلوتی است،‌ ولی کماکان چند بازی جالب در آن منتشر می‌شود که در این مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. 

در اولین ماه از تابستان سال ۱۴۰۱، ماه نسبتا خلوتی پیشِ‌روی گیمر‌ها است؛ ماهی که شاید بازی‌های خیلی بزرگی در آن منتشر نشوند، ولی هنوز هم چند اثر جذاب و ارزشمند داریم که می‌توانند در این روز‌ها گیمر‌ها را سرگرم کنند. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم بیش‌تر از بازی‌های این ماه بگوییم:

برای حمایت از زومجی، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

بازی Sonic Origins

بازی Sonic Origins

  • تاریخ انتشار: ۲ تیر
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

اولین بازی مهم تیر ۱۴۰۱ که دوم این ماه منتشر شد، Sonic Origins است؛ یک مجموعه از نسخه‌های کلاسیک سونیک که شامل چهار بازی می‌شود و در آن، شاهد بازی‌هایی هستیم که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ منتشر شده بودند. بازی‌های موجود در این مجموعه ریمستر را می‌توان در دو حالت اصلی و سالگرد تجربه کرد که در حالت اول، بازی‌ها با نسبت ۴:۳ اجرا می‌شوند و در حالت دوم هم با پشتیبانی از صفحه نمایش‌های عریض و با نسبت ۱۶:۹. 

جدا از بهبود‌های بصری اینچنینی، یکی از ویژگی‌های مهم Sonic Origins امکان بازی با شخصیت‌های ناکلز و تیلز (به‌استثنای نسخه Sonic CD که امکان بازی با ناکلز در آن وجود ندارد) است و علاوه بر سونیک، می‌توانید این شخصیت‌ها را هم کنترل و با آن‌ها بازی کنید. بازی Sonic Origins پس از انتشار با استقبال نسبتا خوب منتقدین هم روبه‌رو شد و اگر طرفدار سونیک باشید، به‌احتمال زیاد لذت زیادی از بازی کردن آن خواهید برد. 

شخصیت های بازی Fire Emblem Warriors: Three Hopes

بازی Fire Emblem Warriors: Three Hopes

  • تاریخ انتشار: ۳ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

مجموعه Fire Emblem محبوبیت خیلی زیای بین گیمر‌های علاقه‌مند به آثار شرقی دارد و سوم تیر، نسخه جدیدی از آن با نام Fire Emblem Warriors: Three Hopes منتشر شده است. این بازی، در واقع اثری ترکیبی از مجموعه فایر امبلم با مجموعه Warriors شرکت کوئی تکمو است و تجربه‌ای در سبک هک اند اسلش و نقش آفرینی به‌حساب می‌آید. 

در بازی Fire Emblem Warriors: Three Hopes، شما می‌توانید کاراکتری از بین شخصیت‌های مجموعه فایر امبلم را انتخاب کنید و بعد در قالب یک تجربه هک اند اسلش شلوغ به‌سبک بازی‌های Dynasty Warriors، وارد میادین نبرد بزرگ شوید. نسخه ترکیبی قبلی این دو مجموعه که سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بازی موفقی بود و نسخه جدید هم نمره‌های خوبی دریافت کرده است. 

لوگوی بازی F1 22

بازی F1 22

  • تاریخ انتشار: ۱۰ تیر
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

F1 22 سومین بازی مهم تیر است که دهم این ماه منتشر خواهد شد و الکترونیک آرتز هم ناشر آن خواهد بود. طبق روال همیشگی، کد مسترز سازنده بازی است و F1 22، بازی رسمی مسابقات فرمول ۱ و فرمول ۲ سال ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید و سازندگان تلاش زیادی کرده‌اند تا تجربه‌ای به‌مراتب واقعی‌تر و بهتر از همیشه ارائه دهند. 

جدا از شبیه‌سازی کامل تعداد زیادی ماشین و پیست مسابقه، کد مسترز امسال اهمیت زیادی برای بهبود فیزیک کلی بازی قائل شده و اعلام کرده که کنترل ماشین‌ها در این نسخه، واقعی‌تر حس خواهد شد. سیستم هوش مصنوعی بازی هم بهبود زیادی داشته و قرار است همواره بازیکنان را به‌چالش بکشد و مانع از یکنواخت شدن تجربه آن در طولانی‌مدت شود. در نهایت نباید فراموش کرد که حالت‌های مختلف بازی، از جمله حالت Career هم در این نسخه در دسترس است. 

شخصیت  بازی As Dusk Falls

بازی As Dusk Falls

  • تاریخ انتشار: ۲۸ تیر
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

با اینکه تیر ماه در کل ماه خلوتی از حیث انتشار بازی‌های بزرگ و مشهور است، ولی در آن شاهد چند اثر مستقل هستیم که می‌توانند تبدیل به تجربه‌های بسیار ارزشمندی شوند. یکی از این بازی‌ها که پتانسیل خوبی دارد، As Dusk Falls که استودیو‌های ایکس باکس وظیفه انتشار آن را برعهده دارد و در رویداد اخیر مایکروسافت هم نمایش جالبی داشت. 

As Dusk Falls تجربه‌ای داستان‌محور است که تصمیمات بازیکن، نقش بسیار پررنگی در آن دارند. روایت بازی در یک بازه نسبتا بلندمدت و در منطقه آریزونا جریان دارد و تمرکز اصلی آن، روی دو خانواده است که درگیر ماجراهای مختلفی می‌شوند. علاوه بر اینکه امکان تجربه این ماجراجویی به‌شکل تک‌نفره فراهم شده، هشت بازیکن می‌توانند As Dusk Falls را کنار یکدیگر هم تجربه کنند و باهم در تصمیم‌گیری‌های آن نقش داشته باشند. 

گربه در حال دیدن عبارت کمک در بازی Stray

بازی Stray

  • تاریخ انتشار: ۲۸ تیر
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

آخرین و شاید مورد‌انتظار‌ترین بازی تیر ماه هم چیزی نیست جز Stray که از همان نمایش اول، حسابی مورد توجه قرار گرفت و خیلی‌ها منتظر تجربه بازی در نقش یک گربه هستند. 

Stray بازیکنان را با یک گربه خیابانی همراه می‌کند که به‌دنبال خانواده خود می‌گردد. البته که این کار پیچیدگی‌های زیادی دارد و شما باید در شهری با حال و هوای خاص، مسیر خودتان را پیدا کنید و مراقب تهدید‌های موجود هم باشید. در مسیر رسیدن به خانواده، یک Drone هم شخصیت اصلی بازی را همراهی می‌کند و کارهایی مثل رمزگشایی از صحبت ربات‌ها یا نگه‌داری آیتم‌ها برعهده آن است. بازی Stray از نظر گرافیک هم تجربه چشم‌نوازی به‌نظر می‌رسد و باید منتظر ماند و دید که پس از نمایش‌های جذابش تا الان، آیا در نهایت بازی موفقی خواهد شد یا خیر. 

در پایان لطفا نظرات خود را با زومجی و کاربرانش در مورد بازی‌های این ماه به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده