// دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

بهترین بازی های پورت شده روی اندروید

برخی بازی‌‌های معروف کامپیوتر و کنسول‌ها در حال حاضر برای اندروید پورت شده‌اند که در مطلب می‌توانید با فهرستی از بهترین‌های آن‌ها آشنا شوید.

رشد بازار گوشی‌های اندروید و iOS باعث شد تا بازیسازان با امکان‌سنجی، برخی از بازی‌های بزرگ پی‌سی و کنسول‌ها را برای موبایل نیز منتشر کنند. در این مطلب و البته ویدیو به سراغ بهترین بازی های پورت شده پی‌سی و کنسول‌ها برای اندروید رفته‌ایم. بازی‌های معرفی شده عمدتا به‌طور کامل با تمام ویژگی‌هایی که روی سایر پلتفرم‌ها دارند برای اندروید نیز منتشر شده‌اند. البته همه بازی های معرفی شده رایگان نیستند و برای تجربه قانونی آن‌ها طبیعتا باید هزینه کنید. باتوجه‌به هدف مقاله در ادامه اشاره‌ای به بازی‌هایی مانند دیابلو ایمورتال نکرده‌ایم زیرا این بازی‌های ابتدا با هدف موبایل ساخته شده‌اند و سپس در طول زمان برای پی‌سی نیز منتشر شده‌اند.

فهرست پیش‌رو شامل رتبه‌بندی نمی‌شود و شماره‌گذاری برای نظم بیشتر مطلب است.

لطفا برای حمایت از زومجی ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


بازی های PC و کنسول برای اندروید

بازی لایف ایز استرنج روی ریل قطار

۲۱- بازی Life is Strange

بعد از موفقیت بازی لایف ایز استرنج روی کنسول‌ها و پی‌سی، استودیوی دونت ناد،‌ بازی Life is Strange را بدون کم و کاست برای اندروید و iOS منتشر کرد. لایف ایز استرنج یک بازی داستان محور تعاملی است که انتخاب‌های شما سرنوشت شخصیت‌ها را در آن مشخص می‌کند. در نتیجه باید حواس‌تان به تصمیم های مکس، شخصیت اصلی بازی باشد تا خدایی‌نکرده از انتخاب خود پشیمان نشوید. بازی تمرکز یادی روی گفتگوی شخصیت‌‌ها دارد. درضمن با گشت‌وگذار در محیط هر مرحله می‌توانید آیتم‌های مختلف را نیز جمع‌آوری کنید.

دانلود بازی Life is Strange

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Dead Cells روگ لایت

۲۰- بازی Dead Cells

دد سلز یک بازی روگ‌لایت (rogue-lite) از استودیوی Playdigious‌ است. شما یک سلول را کنترل می‌کنید که در نتیجه آزمایش‌های شکست خورده‌ی کیمیاگری به‌وجود امده است و در یک زندان با کلی نگهبان بی‌رحم گرفتار شده است. بی‌شک می‌توانیم یکی از مهم‌ترین خصوصیات بازی‌های روگ‌لایت را کشته‌شدن متوالی بدانیم. در بازی Dead Cells نیز با هربار کشته شدن نه‌تنها مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرید، تازه داستان بازی را هم پیش می‌برید. بازی دو بعدی است و با به‌دست آوردن قدرت‌های جدید می‌توانید به بخش‌های بیشتری از دنیای بازی دست پیدا کنید. اگر از کشته شدن نمی‌ترسید و به توانایی خودتان اطمینان دارید حتما به‌سراغ Dead Cells بروید.

دانلود بازی Dead Cells

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Street of Rage 4

۱۹- بازی Street of Rage 4

شورش در شهر ۴ جدیدترین بازی فهرست بهترین بازی های پورت شده روی اندروید است. دوسال از عرضه Street of Rage 4 برای پلتفرم‌های دیگر ‌می‌گذرد و خوشبختانه اکنون شاهد انتشار این بازی روی موبایل هستیم. نسخه اندروید شورش در شهر ۴ از کنترلر لمسی پشتیبانی می‌کند در نتیجه می‌توانیم بگوییم که بازی برای موبایل بهینه شده است. بازی ۱۲ استیج دارد و حالت‌های استوری، آرکید و ترینینگ بازی هم در نسخه موبایل در دسترس است. بسته الحاقی Mr. X's Nightmare هم برای موبایل منتشر شده ولی خب باید برای تجربه ‌آن پول اضافه پرداخت کنید.

دانلود بازی Street of Rage 4

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Fortnite

۱۸- بازی Fortnite

اما بازی فورتنایت. باتوجه‌به کراس پلتفرم و کراس پلی بودن فورتنایت بین کنسول‌ها، پی‌سی و موبایل، می‌توانیم فورتنایت را مانند بازی براول‌هالا برای طرفداران خیلی خاص بدانیم. دنیا و همه امکانت نسخه پی‌سی و کنسول در فورتنایت موبایل هم به‌طور کامل قرار دارد. از طرفی شما می‌توانید با دوستان خود روی سایر پلتفرم‌ها بازی را به‌لطف ویژگی کراس‌پلی، تجربه کنید. بازی برای موبایل بهینه شده است. فورتنایت یک بازی بتل رویال با حالت‌های متفاوت است که به‌لطف حالت‌های مختلف توانسته در طول زمان بازیکنان مختلفی را درگیر دنیای خود کند. حالت بتل رویال اصلی بازی قابلیت ساخت ساز را به بازیکن می‌دهد درحالی‌که در حالت Zero Build بازیکنان با مهارت کمتر می‌توانند از تجربه بازی بدون نیاز به یادگیری مهارت ساخت‌ساز لذت ببرید. متاسفانه در حال حاضر بازی فورتنایت از روی گوگل پلی و اپ‌استور حذف شده است. برای دانلود بازی می‌توانید از سایت اپیک‌گیمز یا APKPure اقدام کنید.

دانلود بازی Fortnite

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Gris

۱۷- بازی Gris

نوای عاشقانه دختری جوان که در یک جنگ درونی به‌سر می‌برد، گریس یک بازی احساسی با موسیقی متن خیلی خاص برای غرق کردن بازیکنان در دنیای خود است. بازی گریس در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برای کنسول‌ها و پی‌سی منتشر شد. بازی دوبعدی است و اصلا گیم‌پلی پیچیده‌ای ندارد اما استودیوی اسپانیایی نومادا توانسته در ماجراجویی ۵ ساعتی بازی ترکیب خوبی را از رنگ‌ها، حس همذات‌پنداری با شخصیت اصلی و موسیقی شنیدنی را ارائه کند. حتما گریس را در فهرست دانلود خود قرار دهید که پشیمان نخواهید شد.

دانلود بازی Gris

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Bloodstained: Ritual of the Night

۱۶- بازی Bloodstained: Ritual of the Night

در این فهرست دو بازی از کوجی ایگاراشی داریم. Bloodstained: Ritual of the Night اولین‌بار سال ۲۰۱۹ برای کنسول و پی‌سی و سپس در سال ۲۰۲۰ برای اندروید و iOS منتشر شد. هرچند حرفه‌ای شدن در استفاده از کنترلر لمسی بازی کمی مشکل به‌نظر می‌رسد اما هنوز هم بازی مکانیک متروید‌وینیا خودش را حفظ کرده است. شما کنترل Miriam را برعهده دارید و باید درکنار گشت‌و‌گذار در اتاق‌های مختلف از روی پلتفرم‌ها بپرید، هیولاها را بکشید و قدرت‌های جدیدی را برای دسترسی به محیط‌های قدیمی به‌دست بیاورید. هرچند Bloodstained کمی بازی سختی است اما خودمانی بگوییم تجره آن حال می‌دهد.

دانلود بازی Bloodstained: Ritual of the Night

دانلود گوگل پلی Google Play


 بازی GTA: Chinatown Wars

۱۵- بازی GTA: Chinatown Wars

بعد از نینتندو DS و کنسول قابل حمل PSP، به‌شدت نیاز به عرضه بازی GTA: Chinatown Wars برای موبایل احساس می‌شد. بعد از ۵ سال در سال ۲۰۱۴، راک استار بازی Chinatown Wars از سری جی تی ای را برای اندروید و iOS‌ عرضه کرد. بازی مانند GTA 2 دوربین بالا به‌پایین دارد و کاملا با نمایشگر موبایل بهینه شده است، پس بدون نگرانی و با‌خیال راحت می‌توانید بازی را روی موبایل تجربه کنید. بازی GTA: Chinatown Wars در شهر لیبرتی سیتی جریان دارد، تک‌نفره است و داستان و گیم‌پلی کاملا مختص به‌خودش را نسبت به نسخه‌های دیگر جی تی ای دارد.

دانلود بازی GTA: Chinatown Wars

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Company of Heroes

۱۴- بازی Company of Heroes

اما برای ریئل تایم استراتژی بازها هم یک بازی قدیمی پورت شده روی موبایل داریم. Company of Heroes که معرف حضور است. یک بازی خیلی محبوب از استودیوی رلیک برای سال ۲۰۰۶ که داستان جنگ‌جهانی دوم و نبرد D-Day را روایت می‌کند. در جریان بازی باید در ۱۵ مرحله هدایت نیروهای آمریکایی را به‌دست بگیرید. کنترل بازی طبیعتا نسبت به ماوس و کیبورد چندان روی موبایل روان نیست اما هنوز هم تجربه بازی روی موبایل امکان‌پذیر است.

دانلود بازی Company of Heroes

دانلود گوگل پلی Google Play


Hearthstone

۱۳- بازی Hearthstone

معروف‌ترین بازی کارتی حال حاضر جهان هنوز هم هارت استون از بلیزارد است. شخصیت‌های آشنای بازی‌های بلیزارد نقش مهمی در کارت‌‌های بازی هارت استون دارند و بلیزارد مدت‌ها است که با بسته‌های الحاقی کارت‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. هرچند استراتژی و شیوه بازی کردند کارت‌ها در هارت استون مهمه ولی خب بدون گرفتن بسته‌های الحاقی چندان حرفی برای گفتن در حالت رنکینگ بازی نداریم. ولی خب می‌توانید با نصب بازی هرچند وقت یک‌بار به بازی سر بزنید.

دانلود بازی Hearthstone

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Castlevania: Symphony of the Night روی موبایل

۱۲- بازی Castlevania: Symphony of the Night

کوجی ایگاراشی مسلما یکی از بازیسازان بزرگ صنعت گیم به حساب می‌آید و بی‌شک دیدن بازی Castlevania: Symphony of the Night روی اندروید و iOS اونم به‌صورت رسمی توسط کونامی اتفاق خیلی مهمی بود. همان‌طور که برای Bloodstained گفتیم، احتمالا بازی کردن کسلوینیا با کنترلر مجازی موبایل چندان آسان نخواهد بود. بازی Castlevania: Symphony of the Night یک ریمستر نیست و صرفا شاهد یک پورت از بازی کلاسیک روی موبایل هستیم.

دانلود بازی Castlevania: Symphony of the Night

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Stardew Valley کشاورزی و مزرعه داری

۱۱- بازی Stardew Valley

گفتم اینکه بازی Stardew Valley یکی از جالب‌ترین بازی‌های پورت شده روی موبایل است،‌ اغراق‌آمیز نخواهد بود. بازی Stardew Valley شباهت زیادی به مجموعه Harvest Moon دارد. در این بازی امکان کشاورزی‌، دامداری، شرکت در رویدادهای روستا و درنهایت ارتقاء ابزار به بازیکن داده می‌شود و با کمک این خصوصیات باید سعی کنید تا مزرعه را به‌مرور زمان بزرگ‌تر کنید. داستان در رابطه با یک کارمند جوان است که به‌دنبال مرگ پدربزرگ خود راهی روستا می‌شود تا طبق وصیت‌نامه مزرعه پدربزرگ را به شکوه گذشته برگرداند.

دانلود بازی Stardew Valley

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Baba is You

۱۰- بازی Baba is You

بازی Baba is You از جمله بازی‌‌‌های پیچیده‌ی فهرست است. اگر بخواهم توضیح دهم Baba is You یک بازی پازل است. در جریان بازی باید با چیدن صحیح کلمات درکنار یکدیگر مسیر را برای تمام کردن مرحله سپری کنید. به‌عنوان مثال، زمانی‌که کلامتی مثل Flag is Win را درکنار هم قرار می‌دهید با رفتن روی پرچم مرحله تمام خواهد شد. باتوجه‌به پیچیده مراحل کمی توضیح بازی سخت به‌نظر می‌رسد.

دانلود بازی Baba is You

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Brawlhalla

۹- بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla کپی برابر اصل بازی Super Smash Bros است. بازی کلی شخصیت و کلی هم زمین مبارزه دارد که باید با برداشتن یکی از شخصیت‌ها به‌صورت دوبعدی در یک زمین مبارزه در نبرد با سایر بازیکنان پیروز شوید. به‌دلیل رایگان بودن براول‌هالا برای آزاد کردن شخصیت‌ها باید هزینه کنید اما به‌صورت چرخشی ماهیانه شخصیت‌های مختلفی رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد.

دانلود بازی Brawlhalla

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Limbo

۸- بازی Limbo

متاسفانه هنوز بازی Inside برای اندروید منتشر نشده است به‌همین خاطر به‌سراغ بازی Limbo رفتیم. دنیای تاریک و بی‌رحم لیمبو، هرچند به‌ظاهر در حال روایت ماجراجویی یک پسر جوان است ولی خب از شما چه پنهان با یک از بازی‌های بی‌رحم طرف هستیم. بازی Limbo معما‌های متنوعی دارد و در این دنیای بی‌رحم پسر جوان باید برای زنده ماندن این معماها را حل کند. اگر بعد از این همه سال هنوز نتوانسته‌اید نکردین خوش به‌حالتون، یادتون نره دانلودش کنید.

دانلود بازی Limbo

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Oxenfree

۷- بازی Oxenfree

اگر به بازی دیالوگ‌محور و تصمیم‌گیری در رابطه با سرنوشت هریک از شخصیت‌ها علاقه دارید حتما Oxenfree‌ را روی موبایل نصب کنید. بازی داستان چند دوست را روایت ‌می‌کند که برای تفریح و خوش‌گذرانی به جزیره‌ای به اسم Edwards Island سفر می‌کنند. اما از بد روزگار برای اقامت وارد یک خانه روح‌زده می‌شوند که به‌مرور باعث مشکلاتی جدی برای شخصیت‌ها می‌شود. بازی به انتخاب دیالوگ‌ها و جست‌وجو در محیط‌های مختلف و گاهی کارکردن با رادیویی که مهم‌ترین المان بازی است خلاصه می‌شود. باتوجه‌به گزینه‌های مختلف برای پیش‌بردن خط داستانی، بازی ارزش تکرار زیادی دارد.

دانلود بازی Oxenfree

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی سبک بقا بازی Don't Starve: Pocket Edition

۶- بازی Don't Starve: Pocket Edition

یکی از بازی‌های پرفروش پی‌سی که بعدها برای اندروید نیز منتشر شد بازی Don't Starve: Pocket Edition است. بازی سبک بقا دارد در نتیجه برای زنده‌ماندن باید با گشت‌وگذار در محیط بازی به آیتم‌های مختلفی دست‌پیدا کنید. تنوع زیاد دشمنان، آیتم‌ها و سلاح‌هایی که می‌توانید بسازید باعث شده تا بازی Don't Starve: Pocket Edition نه‌تنها چالش‌برانگیز باشد بلکه به‌شدت سرگرم‌کننده نیز بشود.

دانلود بازی Don't Starve: Pocket Edition

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی The Wolf Among Us

۵- بازی The Wolf Among Us

به‌دنبال یک قتل، ماجراجویی جنایی بازی برای آشنایی با شخصیت‌های The Wolf Among Us شروع می‌شود. بازی The Wolf Among Us یکی از بهترین بازی‌های شرکت تل‌تیل است که به‌لطف شخصیت‌پردازی و خطوط داستانی متفاوت در زمان عرضه مورد توجه بازیکنان قرار گرفت. بازی تمرکز زیادی روی تاثیر انتخاب دیالوگ‌ها دارد، در نتیجه برای تجربه بازی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

دانلود بازی The Wolf Among Us

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی The Walking Dead

۴- بازی The Walking Dead

یکی دیگر از بازی‌های شناخته شده شرکت تل‌تیل The Walking Dead است. داستان بازی در رابطه با دختر جوانی کلمنتین است که به‌دنبال یورش زامبی‌ها پدر و مادر خود را از دست داده است. به‌دنبال آشنایی کلمنتین با یک زندانی فراری داستان این دو شخصیت و چالش‌های مختلف آن‌ها در دنیای زامبی‌زده آغاز می‌شود. مانند سایر بازی‌های تل‌تیل گیمز، بازی The Walking Dead نیز روی دیالوگ‌ها تاکیید زیادی دارد تا جایی که با یک انتخاب می‌توانید باعث مرگ یا نجات پیدا کردن شخصیت‌ها شوید.

دانلود بازی The Walking Dead

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Goat Simulator

۳- بازی Goat Simulator

اخیرا نسخه جدیدی از بازی Goat Simulator معرفی شد.بازی Goat Simulator در رابطه با یک بز است که در شهری بزرگ آزادانه می‌چرخد و هرکاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد. مینی گیم‌های مختلف مانند فلپی برد، مأموریت‌های جانبی خنده‌دار و امکان گرفتن اچیومنت‌های مختلف از خصوصیات بازی هستند.

دانلود بازی Goat Simulator

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی گیاهان در مقابل زامبی ها ۲

۲- بازی Plants vs. Zombies™ 2

باتوجه‌به عرضه محدود نسخه سوم بازی Plants vs. Zombies،‌ فعلا نسخه دوم بازی را در فهرست بهترین بازی های پورت شده گذاشتیم. مجموعه Plants vs. Zombies روی پی‌سی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. در جریان بازی باید با کمک گیاهان جهش‌یافته از خانه و مزرعه مردی جوان دربرابر زامبی‌ها دفاع کنید. بازی ساختار بازی‌های دفاع از قلعه را حفظ کرده است. مانند بازی‌های دفاع از قلعه در Plants vs. Zombies™ 2 باید با چینش صحیح گیاهان مراقب باشید تا زامبی‌ها به خانه مرد جوان نرسند.

دانلود بازی Plants vs. Zombies™ 2

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی Minecraft

۱- بازی Minecraft

خب مهم‌ترین بازی فهرست زومجی و از قضا پرفروش‌ترین بازی حال حاضر جهان بی‌شک ماینکرفت از استودیوی موجانگ است. دنیای سندباکس ماینکرفت درکنار حفظ درون‌مایه سبک سروایول‌ باعث شده تا میلیون‌ها بازیکن در جهان روزانه به‌دنبال تجربه ماینکرفت بروند. در بازی ماینکرفت با بلوک‌ها باید پناهگاهی برای خود بسازید تا در زمان حمله دشمنان بتوانید زنده بمانید. پشتیبانی خوب موجانگ از ماینکرفت باعث شده هنوز هم این بازی محبوب باشد.

دانلود بازی Minecraft

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بهترین بازی پی‌سی روی اندروید کدام است؟

ماینکرفت یکی از معروف‌ترین بازی‌های پورت شده پی‌سی روی موبایل است. از دیگر بازی های معروف می‌توانید به بازی فورتنایت، بازی Life is Strange و بازی The Walking Dead: Season One اشاره کنیم.

آیا برای بازی کردن بازی‌های پی‌سی روی اندروید نیاز به شبیه‌ساز داریم؟

همه بازی‌های پی‌سی روی موبایل اجرا نمی‌شوند. درنتیجه شما برای تجربه بازی‌ها محدود به استفاده از بازی‌های رسمی روی اندروید هستید. البته بازی‌های کنسول‌های قدیمی مانند سگا و NES با استفاده از آموزش اجرای بازی های قدیمی روی اندروید قابل اجرا هستند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده