نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹

وضعیت بازی Abandoned و ماجراهای عجیب حسن قهرمان

مدت‌ها از معرفی بازی Abandoned برای پلی استیشن 5 می‌گذرد و به نظر می‌رسد این پروژه اسرارآمیز به بن‌بست رسیده است.

بیش از یک سال از زمانی‌که بازی Abandoned در بلاگ پلی استیشن معرفی شد، می‌گذرد و احتمالاً تا امروز چیزهای عجیبی راجع به این بازی پُر حاشیه شنیده‌اید. به فاصله کوتاهی پس از معرفی بازی Abandoned، عده‌ای شروع کردند به حدس و گمان در مورد این اثر و آن را یک پروژه مرموز از طرف هیدئو کوجیما دانستند.

حتی بعضی از آن‌ها به این نتیجه رسیدند که Abandoned اثری در دنیای سایلنت هیل (Silent Hill) است و کوجیما پس از ناکامیِ چند سال قبل خود در راه تولید سایلنت هیلز (Silent Hills) بعد از انتشار دموی P.T، اکنون دوباره فرصت پیدا کرده است که روی پروژه کار کند. البته عده دیگری هم بودند که باتوجه‌به سوابق استودیو بلو باکس (Blue Box Game Studios) و سرپرست تیم یعنی حسن قهرمان، از همان ابتدا نسبت به بازی Abandoned بدبین بودند و آن را یکی دیگر از پروژه‌هایی می‌دانستند که بعد از معرفی، هرگز عرضه نخواهد شد.

حسن قهرمان که وظیفه هدایت پروژه را برعهده دارد، Abandoned را یک بازی مستقل با المان‌های وحشت و بقا می‌داند؛ در مورد فردی تک و تنها که درون جنگلی گیر افتاده است و باید از دست یک فرقه مخوف فرار کند. البته بعدها این خلاصه داستان دستخوش تغییراتی شد و هر بار به سمت و سوی دیگری رفت. مثلاً یک بار بحث به اینجا رسید که درون بازی با یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند مواجه می‌شویم که از کنترل خارج شده و طغیان کرده است، یا پس از آن صحبت از حضور خون‌آشام‌ها درون بازی شد.

ولی همه این‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد اصلاً خبری از یک بازی ویدیویی به نام Abandoned نخواهد بود، حتی با وجود اینکه پروژه به‌طور رسمی معرفی شده است و به ظاهر لیک‌هایی را هم از آن شاهد بوده‌ایم و افراد زیادی برای تجربه آن لحظه‌شماری می‌کنند.

درختان و لوگوی بازی Abandoned

خبرنگار گیم‌اسپات از سپتامبر ۲۰۲۱ تا ماه‌های پس از آن، صحبت‌هایی با افراد نزدیک به حسن قهرمان داشته است تا به اطلاعات بیشتری در این زمینه برسد و پرده از رازهای این پروژه عجیب بردارد.

با اینکه بازی Abandoned در ابتدا برای عرضه در پاییز ۲۰۲۱ روی کنسول پلی استیشن 5 معرفی شده بود، ولی اکنون بعضی از نزدیکان حسن قهرمان به خبرنگار گیم‌اسپات از این می‌گویند که اصلاً این بازی وجود خارجی ندارد، یا اگر چنین پروژه‌ای در دست تولید بوده است، اکنون دیگر کار روی آن دنبال نمی‌شود. به‌گفته آن‌ها، پروژه برخلاف تصور خیلی‌ها کوچک‌ترین ارتباطی به کوجیما ندارد و اوضاع تولید آن به قدری آشفته شده که حسن قهرمان فعلاً آن را متوقف کرده است و قصد دارد با عرضه یک دموی مخصوص و جمع‌آوری پول به کمک آن، مسیر تولید را ادامه دهد ولی عجله‌ای هم برای انجام این کار ندارد.

دو ماه بعد از معرفی بازی Abandoned و درحالی‌که این پروژه طرفداران زیادی پیدا کرده بود که در حال تدارک تئوری‌های جالبی در مورد آن بودند، قهرمان ازطریق اکانت توئیتر استودیو بلو باکس، توئیتی را ارسال کرد که خبر از انتشار اطلاعاتی بزرگ در آینده نزدیک می‌داد و در ادامه هم از این گفت که نام نهایی بازی، Abandoned نیست، بلکه عبارتی خواهد بود که با حرف S شروع و به حرف L ختم می‌شود (این توئیت بعدها پاک شد).

حسن قهرمان از همان ماه‌های اول شروع کرد به بازی با احساسات طرفداران سایلنت هیل و انتظارات آن‌ها را از Abandoned بسیار بالا برد

به این ترتیب، قهرمان به سراغ بازی با احساسات طرفداران سایلنت هیل رفته بود تا تئوری‌های آن‌ها را در مورد ارتباط بازی Abandoned و سایلنت هیل، داغ‌تر از قبل کند. همین قضیه هم باعث شد در تابستان ۲۰۲۱ شاهد فعالیت پررنگ طرفداران سایلنت هیل در دیسکورد، ردیت و انجمن‌های گفت‌وگوی مختلفی باشیم که مثل کارآگاه‌ها به سراغ رمزگشایی از اطلاعات اندک بازی و صحبت‌های قهرمان می‌رفتند تا ثابت کنند این پروژه، همان سایلنت هیل است و حسن قهرمان هم ارتباطی به هیدئو کوجیما و شرکت کونامی دارد.

البته شاید این افراد تقصیری هم نداشتند، چرا که کوجیما پیش از این چند بار به سراغ انجام کارهای مشابهی رفته بود؛ مثل معرفی یک استودیو جعلی به نام موبی دیک و رئیس آن که شخصیتی مرموز به نام جواکیم موگرن بود و پروژه‌ای را تحت عنوان The Phantom Pain آماده می‌کرد؛ پروژه‌ای که درنهایت مشخص شد پنجمین نسخه متال گیر سالید (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) است و نه موبی دیک و نه جواکیم موگرن، هیچ‌کدام وجود خارجی نداشتند و همه‌چیز به خود هیدئو کوجیما برمی‌گشت. یا زمانی دیگر که دموی P.T را به‌عنوان محصولی از استودیو 7780s معرفی کرده بود؛ درحالی‌که خیلی زود مشخص شد چنین استودیویی در صنعت بازی فعالیت نمی‌کند و P.T اثری از کوجیما به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای بازی سایلنت هیلز است.

لوگوی استودیو بلو باکس

چنین سابقه‌ای از کوجیما باعث شده بود خیلی‌ها باور کنند که باز هم با نمایشی جدیدی از این بازی‌ساز بزرگ ژاپنی مواجه هستند. بعد هم به تدریج این قضیه به جایی رسید که بعضی از طرفداران تئوری موردنظر، حتی به کوچک‌ترین جزئیات هم رحم نمی‌کردند و سعی داشتند از روی هر اتفاق بی‌ربطی، نتیجه‌گیری کنند که Abandoned به کوجیما تعلق دارد و به زور ارتباطی بین او و پروژه حسن قهرمان ایجاد کنند. خود قهرمان هم که می‌دید چنین جریاناتی باعث می‌شوند پروژه او همچنان سر زبان‌ها بماند و از یادها نرود، به پررنگ‌تر شدن این تئوری‌ها کمک می‌کرد و هر چند وقت یک بار چیزی می‌گفت یا کاری انجام می‌داد که طرفداران تصور کنند به نکته جدیدی رسیده‌اند.

او حتی تا جایی پیش رفت که یک تیزر کوتاه را در قالب یک برنامه مخصوص پلی استیشن 5 منتشر کرد و موسیقی خاصی را درون آن قرار داد که حس و حال موسیقی‌های آکیرا یامائوکا، آهنگساز سایلنت هیل را زنده می‌کرد. یا بعدها که عده‌ای تصور کردند بازی Abandoned نه در ارتباط با سایلنت هیل، بلکه مرتبط با سری متال گیر سالید است، قهرمان از این فرصت استفاده کرد و با انجام تغییراتی در داستان بازی، پای یک هوش مصنوعی قدرتمند و نیروهای مخفی دولتی را به ماجرا باز کرد تا یادآور متال گیر سالید باشد و تئوری‌های طرفداران را جذاب‌تر کند.

عده‌ای از طرفداران متال گیر سالید تصور می‌کردند که Abandoned نسخه جدیدی از این محصول هیدئو کوجیما است

همچنان بعد از گذشت بیش از یک سال از معرفی بازی Abandoned، چیز خیلی زیادی در مورد استودیو بلو باکس نمی‌دانیم و مثلاً در جریان نیستیم که به جز حسن قهرمان، چه افراد دیگری در تیم حضور دارند. قهرمان از این گفته است که حدود ۵۰ نفر روی Abandoned کار می‌کنند (با درنظرگرفتن کارمندان استودیوهای دیگری که به‌صورت موقت با بلو باکس همکاری می‌کنند). اتاق بازرگانی هلند هم به خبرنگار گیم‌اسپات از این گفته که استودیو بلو باکس در سال ۲۰۱۵ با ۱۰ کارمند تأسیس شده، ولی از آن زمان به بعد دیگر خبری از به‌روزرسانی وضعیت استودیو از نظر تعداد کارمندان نبوده است. در این سال‌ها حسن قهرمان تنها دو بار به سراغ به‌روزرسانی اطلاعات استودیو رفته که یک بار برای تغییر آدرس بوده و یک بار دیگر هم برای ثبت یک نام تجاری متفاوت به نام Pixel Molecule که البته بلو باکس هیچ‌وقت از این نام استفاده نکرده است.

اکثر اطلاعاتی که خبرنگار گیم‌اسپات در ارتباط با این پروژه به‌دست آورده، از زبان افرادی بوده است که در یک اتاق گفت‌وگوی آنلاین و مخصوص حضور داشته‌اند؛ اتاقی که هر کسی توانایی ورود به آن را ندارد و مدت‌ها قبل توسط طرفداران متعصب Abandoned درون دیسکورد شکل گرفته بود. خود حسن قهرمان هم در روند مدیریت این اتاق نقش اساسی دارد و گاهی اوقات به ارائه تصاویر، انیمیشن‌ها و خلاصه داستان بازی می‌پردازد و افرادی که حق عضویت در آن‌جا را دارند نیز پس از تحقیقاتی که قهرمان انجام می‌دهد، توسط خود او انتخاب می‌شوند.

بازی انحصاری Abandoned و درختان جنگل

اعضای این اتاق قسم یاد کرده‌اند که چیزی از اطلاعات آن لو ندهند و حتی بعضی از آن‌ها به سراغ امضای یک NDA نه‌چندان رسمی هم رفته‌اند که خبرنگار گیم‌اسپات به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کرده است (NDA یا پیمان‌نامه عدم افشا، قراردادی است که افراد طی آن موافقت می‌کنند اطلاعات خاصی را لو ندهند).

وضعیت این اتاق به شکلی است که اعضای آن یا باید به‌طور کامل ارادت خود را به حسن قهرمان نشان دهند یا با مشکل مواجه خواهند شد. یعنی کافی است کسی قصد به چالش کشیدن قهرمان را داشته باشد و بابت قول‌های پوچ او به طرفداران و اطلاع ندادن از واقعیتِ بازی به آن‌ها شکایت کند تا قهرمان، فرد موردنظر را از اتاق اخراج کند. حتی گاهی اوقات پیش آمده است که قهرمان، اتاق گفت‌وگوی قبلی را به خاطر این مسائل رها می‌کند و گروه جدید و کوچک‌تری تشکیل می‌دهد تا اطمینان بیشتری نسبت به وفاداری اعضای آن نسبت به خود داشته باشد. تا امروز حداقل ۵،۶ بار پیش آمده است که گروه دستخوش تغییرات اساسی شود و افرادی از آن اخراج و افراد جدیدی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف وارد آن شوند؛ افرادی که بعضی از آن‌ها واقعاً هنوز به پروژه ایمان دارند، ولی عده‌ای دیگر هم تنها برای کنجکاوی و دسترسی به محتوای اختصاصی Abandoned به آن‌جا می‌روند.

به‌گفته بعضی از افرادی که در این گروه عضو هستند، حسن قهرمان شخصیتی دورو و ریاکار دارد و خلق و خوی او هم خیلی سریع عوض می‌شود. مثلاً زیاد پیش می‌آید که وقتی اعضای گروه از روند پیشرفت پروژه یا صداقت او در ارتباط با بازی Abandoned می‌پرسند، او از کوره در می‌رود و با خشم و عصبانیت به آن‌ها پاسخ می‌دهد. البته معمولاً پس از آن به سراغ معذرت‌خواهی از این افراد می‌رود و عصبانیت خود را به استرس بابت مواجه شدن با تئوری‌های طرفداران ربط می‌دهد.

به‌گفته یکی از افراد حاضر در گروه، قهرمان خیلی نگران لو رفتن اطلاعات موجود در گروه است و حتی به خاطر همین قضیه، بعضی از افرادی را که از آن‌ها خوشش نمی‌آید را از سرِ ناچاری درون گروه نگه داشته است تا به فکر انتقام و لو دادن اطلاعات نیفتند. همچنین او چیز خاصی در گروه نمی‌نویسد؛ چرا که می‌ترسد عده‌ای از نوشته‌های او عکس بگیرند و در فضای مجازی پخش کنند. به‌جای آن، بیشتر ازطریق پیام‌های صوتی به صحبت با اعضای گروه می‌پردازد، مخصوصاً در مواردی که قرار است اطلاعات مهمی در مورد پروژه بدهد.

دانلود ویدیو از آپارات

همین پیام‌های صوتی هستند که بیشترین تضاد را بین واقعیتِ بازی Abandoned و تبلیغات آن نشان می‌دهند و گاهی اوقات اوضاع به شکلی است که احساس توهین به افراد حاضر در اتاق دست می‌دهد و از این همه دروغ ناراحت می‌شوند. بعضی وقت‌ها پیش آمده است که یکی از اعضای گروه، اطلاعات سِری آن را در اینترنت افشا می‌کند و در این‌گونه موقعیت‌ها، حسن قهرمان خیلی زود دست به انکار ماجرا می‌زند و همه چیز را تکذیب می‌کند، ولی عصبانیت او از این اتفاقات در حدی است که به سرعت تصمیم به شناسایی فرد لو دهنده اطلاعات می‌گیرد.

یک بار حسن قهرمان فایلی صوتی را در سایت استودیوی خود آپلود کرده بود تا بعداً به‌عنوان یکی از محتویات بازی، به اعضای گروه ارائه دهد. این فایل، مدتی بعد توسط یک نفر روی یوتیوب قرار گرفت؛ صوتی که به زبان ژاپنی ترجمه شده بود تا حس و حال کوجیما را به‌عنوان یک بازی‌ساز ژاپنی به مخاطبان منتقل کند و ترجمه ژاپنی آن هم به قدری ناشیانه بود که به نظر می‌رسید توسط ابزاری مثل «مترجم گوگل» انجام شده است. این فایل صوتی با خلاصه داستانی تحت عنوان Zero Cell در ارتباط بود که به‌گفته اعضای گروه، شبیه یک کپی کامل از متال گیر سالید به نظر می‌رسید. بعضی از اعضای گروه، این اقدام قهرمان را هم نوعی سوءاستفاده از احساسات طرفداران می‌دانستند و از این می‌گویند که او قصد داشته است تئوری‌های مربوط‌به هیدئو کوجیما را پررنگ‌تر کند.

گروهی از طرفداران Abandoned، یک اتاق گفت‌وگوی آنلاین سِری را تشکیل داده‌اند که حسن قهرمان هم در آن حضور دارد و در آن‌جا به بحث و تبادل نظر می‌پردازند

همان‌طور که پیش از این گفتیم، قهرمان عادت دارد بعد از لو رفتن اطلاعات بازی، همه چیز را زیر سؤال ببرد و این بار هم بعد از آپلود شدن فایل صوتی روی یوتیوب، او ادعا کرد که سایت هک شده و اصلاً در جریان قرار گرفتن این فایل صوتی درون سایت نبوده است. ولی به‌گفته بعضی از اعضای گروه که با خبرنگار گیم‌اسپات در ارتباط بوده‌اند، قهرمان خیلی از این اتفاق خشمگین شده بود و به‌دنبال کسی می‌گشت که فایل را به‌دست یکی از اعضای ردیت رسانده و باعث انتشار آن شده بود.

او همچنین گاهی اوقات به افراد و شرکت‌هایی که قرار بوده است با آن‌ها همکاری کند هم لقب کلاهبردار و شیاد می‌دهد؛ از جمله Nuare Studio که تیم کم‌وبیش شناخته‌شده‌ای است و به‌عنوان یک استودیوی جانبی و کمکی، روی تولید بخش‌های هنری خیلی از بازی‌ها کار می‌کند و قرار بود با بلو باکس نیز همکاری داشته باشد. یا جف کیلی، تهیه‌کننده رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest) و همین‌طور اعضای تیم GamesRadar که برنامه‌ریزی رویداد فیوچر گیمز شو (Future Games Show) را برعهده داشتند. تا امروز چندین بار قرار بوده حسن قهرمان در چنین رویدادهایی به نمایش بازی Abandoned بپردازد، ولی هر بار مشکلی پیش آمده است و قهرمان هم تمام این مشکلات را به گردن سایر افراد انداخته و خود را بی‌تقصیر دانسته است.

حسن قهرمان در کنار تصویری از بازی Abandoned

حسن قهرمان

حسن قهرمان سعی داشت در مقطعی، با یکی از اعضای گروه درکنار روابط کاری، روابط عاطفی نیز برقرار کند. او از این فرد خواسته بود طر‌ح‌های هنری مربوط‌به تروفی‌های پلی استیشن را آماده کند و بعد از اینکه بازی Abandoned منتشر شد، هزینه این کار را به او بدهد. بعدها هم قرار ملاقاتی بین آن‌ها گذاشته شد، ولی درنهایت به جایی نرسید و از چند ماه قبل، روابط قهرمان و این فرد به پایان رسیده است.

جالب‌تر از همه اینکه قهرمان از یکی از اعضای گروه درخواست کرده بود که به‌عنوان همکار تجاری به او در زمینه فروش بازی کمک کند و نسخه‌های فیزیکی بازی را در آمریکا نگه‌داری کند تا خود قهرمان نیازی به مسافرت از هلند به آمریکا و انجام امور مربوط‌به نگه‌داری و انبار کردن بازی برای عرضه نداشته باشد. قهرمان به فرد موردنظر پیشنهاد ۱۵۰۰ دلاری برای انجام این کار داده و گفته بود که این مبلغ برای چنین کاری زیاد هم می‌آید و او می‌تواند باقی‌مانده پول را به جیب بزند. همچنین ایمیلی از سایت بلو باکس برای او تدارک دیده بود تا ازطریق آن با مسئولان سونی در ارتباط باشد. البته درنهایت چند روز پس از اینکه قهرمان، فرمی را از طرف شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به فرد موردنظر داد تا پُر کند، ناگهان از این کار منصرف شد و زیر قرارداد خود با آن فرد زد.

حسن قهرمان از یکی از طرفداران Abandoned درخواست کرده بود که به او در فروش نسخه‌های فیزیکی بازی در آمریکا کمک کند

بد نیست بدانید که جوان‌ترین عضو اتاق گفت‌وگوی Abandoned، فردی ۱۲ ساله است که سایر اعضای گروه او را بسیار گستاخ و پُر سروصدا می‌دانند. برای مثال یک بار که اعضای گروه ازطریق چت صوتی پلی استیشن در حال بحث و تبادل نظر بودند، این طرفدار جوان به یکی دیگر از اعضای گروه گفت که بهتر است خودش را بکشد و قهرمان هم سکوت کرده بود و چیزی به او نگفت.

از پاییز ۲۰۲۱ تا امروز، گروه بارها دستخوش تغییرات مختلفی شده ولی موضوعی که همیشه سر جای خود باقی مانده و تغییر نکرده است، فضای مسموم و ناراحت‌کننده گروه است. گروهی که کار خود را به‌عنوان محیطی برای جمع شدن طرفداران مشتاق بازی Abandoned آغاز کرده بود، خیلی زود به محلی تبدیل شد که همه در آن باید تنها به فکر اثبات وفاداری به حسن قهرمان و اطاعت از دستورهای او باشند. مثلاً زیاد پیش می‌آید که قهرمان در نیمه‌های شب شروع به بازی Rainbow Six Siege می‌کند و دوست دارد بعضی از اعضای گروه را هم به بازی دعوت کند. آن‌ها هم مجبور هستند به درخواست او پاسخ مثبت دهند و بین هر دور بازی، او را تحسین کنند. اگر هم حال و حوصله بازی کردن با او را نداشته باشند، باید به خروج از گروه فکر کنند.

دهکده جنگلی بازی Abandoned

امضای پیمان‌نامه عدم افشا توسط بعضی از اعضای گروه باعث شده است آن‌ها نگران صحبت کردن در مورد وضعیت تولید بازی یا رفتار قهرمان باشند و از این می‌ترسند که اتفاقی برای آن‌ها بیفتد؛ چرا که آدرس محل زندگی خود را هم درکنار بعضی اطلاعات دیگر درون این پیمان‌نامه نوشته‌اند. ولی خبرنگار گیم‌اسپات با بررسی پیمان‌نامه به این نتیجه رسیده است که حالت قانونی و رسمی ندارد و احتمالاً زیر پا گذاشتن آن، مشکل خاصی برای افراد به‌دنبال نخواهد داشت. حتی تعدادی ایراد نگارشی و دستور زبانی هم در این پیمان‌نامه به چشم می‌خورد که البته موضوع جدیدی از طرف قهرمان نیست و پیش از این هم شاهد بعضی ایرادات نگارشی در نوشته‌های او بوده‌ایم.

مدتی قبل، تصاویری از بازی در فضای مجازی پخش و خیلی زود وارد ردیت و توئیتر شد که یکی از آن‌ها جالب‌تر از سایر موارد بود؛ لوگوی سایلنت هیل 5 روی تصویری از پاهای شخصیت اصلی بازی Abandoned با شلوار جین و کفش‌های سیاه. قهرمان در ابتدا قصد داشت به جعلی بودن این تصویر اشاره کند و از این بگوید که اصلاً از آن خبر نداشته است ولی بعضی از اعضای گروه، او را از انجام این کار منصرف و پیشنهاد کردند که واقعیت را بگوید. ولی واقعیت چه بود؟ این تصویر به‌عنوان یک شوخی درون گروه طرفداران بازی ساخته شده بود و خود قهرمان هم از آن اطلاع داشت.

قهرمان برای اینکه شفاف‌سازی کرده باشد، هم توئیتی در این زمینه ارسال کرد و هم با یک یوتیوبر به نام لنس مک‌دانلد همکاری کرد تا ازطریق او به ارائه اطلاعات به مخاطبان و صحبت در مورد این تصویر بپردازد. این یوتیوبر هم به توضیح ماجرا پرداخت، ولی قهرمان خیلی زود از این قضیه منصرف شد و توئیت خود را پاک کرد و ترجیح داد دوباره به همان راه و روشِ مثلاً مرموز خود در ارتباط با Abandoned برگردد و شفاف‌سازی را کنار بگذارد. همین موضوع هم باعث شد یوتیوبر به‌شدت ناراحت شود و در توئیتی که خشم و عصبانیت در آن مشخص بود، اعلام کرد که دیگر کاری با قهرمان و مسخره‌بازی‌های او ندارد.

برنامه بازی Abandoned

برنامه مخصوص Abandoned که قرار بود شامل تریلرها و دموهایی از گیم‌پلی بازی باشد، ولی تنها یک تیزر چند ثانیه‌ای از یک راهروی تاریک در آن وجود دارد

چنین رفتارها و عادت‌هایی از طرف قهرمان تازگی ندارد و به‌گفته اعضای گروه، او استاد انجام این کارها است. مثلاً گاهی اوقات پیش می‌آید که چیزی را با اعضای گروه به اشتراک می‌گذارد و آن‌ها سرخورده می‌شوند یا یکی از این افراد به سراغ منتشر کردن آن تصویر یا اطلاعات در فضای مجازی می‌رود و سپس قهرمان می‌گوید چیزی که با آن‌ها به اشتراک گذاشته بود، اصلاً ربطی به Abandoned نداشته و تنها می‌خواسته وفاداری آن‌ها را بسنجد و ببیند آن را لو می‌دهند یا نه. این موضوع بعد از لو رفتن فایل صوتی Zero Cell، بیشتر از قبل هم شد و از آن زمان به بعد، بدگمانی قهرمان نسبت به اعضای گروه بیشتر شده است.

حسن قهرمان علاقه زیادی به Rainbow Six Siege دارد و طرفداران Abandoned هم برای راضی نگه داشتن او و کسب اطلاعات بیشتر از پروژه، مجبور به بازی کردن با او می‌شوند

علت فاش شدن اطلاعات جدید بازی Abandoned که آن را بیش‌ازپیش به سایلنت هیل نزدیک می‌کنند هم شایعاتی است که در این ماه‌ها در ارتباط با سایلنت هیل در فضای مجازی پخش شده است؛ شایعاتی که خبر از تولید نسخه‌ای جدید از این سری می‌دهند (شاید هم بیش از یک نسخه) و همین قضیه باعث شده است عطش طرفداران سایلنت هیل، کار را به جایی برساند که دوباره بازی Abandoned مطرح شود و قهرمان هم بخواهد از این قضیه سوءاستفاده کند، درحالی‌که شاید Abandoned هرگز به‌عنوان یک بازی ویدیویی منتشر نشود.

قهرمان در ماه‌های اول تشکیل گروه خصوصی Abandoned، تأکید زیادی روی ادامه روند تولید بازی داشت ولی به تدریج چیزهای کمتر و کمتری از آن نشان می‌داد و شک و تردید علاقمندان روزبه‌روز بیشتر می‌شد. او حتی به سراغ تاکتیک دیگری هم رفته بود و هر چند وقت یک بار خبر می‌داد که قرار است در فلان رویداد، بازی را نمایش دهد ولی این رویدادها (از جمله نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۱) نیز می‌آمدند و می‌رفتند و خبری از Abandoned نمی‌شد. به طوری که جف کیلی هم یک بار توئیتی در این زمینه منتشر کرد و از این گفت که قهرمان هیچ چیزی از بازی را به‌دست او نرسانده است تا در گیمزکام پخش کند.

درنهایت کار به جایی رسید که به‌گفته بعضی از اعضای گروه Abandoned، بالاخره حسن قهرمان در این گروه اعلام کرد که روی بازی کار نمی‌کند. ولی از طرف دیگر همچنان اصرار دارد که مشغول آماده‌سازی یک دموی مخصوص یا پیش‌درآمدی برای بازی است و می‌خواهد ازطریق فروش آن، به بودجه لازم برای ادامه تولید بازی و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

تصویر جعلی Silent Hill 5 با المان‌های Abandoned

تصویر جعلی Abandoned با لوگوی سایلنت هیل 5

بااین‌حال قهرمان دیگر حتی توانایی اطمینان دادن به هواداران گروه خود را در مورد این دمو نیز ندارد و با اینکه هر چند وقت یک بار از این می‌گوید که به‌زودی مراحل تست و آزمایش دمو شروع خواهد شد، خبری از آن نمی‌شود و همه چیز در سکوت به پیش می‌رود. اوضاع به جایی رسیده است که بعضی از اعضای گروه، لقب Wallbandoned را برای این پروژه انتخاب کرده‌اند؛ چرا که اکثر چیزهایی که قهرمان به آن‌ها نشان می‌دهد، تصاویری از دیوارهای داخل بازی هستند.

در مجموع ماجراهای بازی Abandoned را باید یکی از اتفاقات عجیب ابتدای نسل نهم دانست؛ اثری که در فروردین سال گذشته معرفی شد و ابتدا قرار بود یک بازی ترسناک با محوریت فرقه‌ای مخوف باشد، سپس شکل و شمایلی مانند متال گیر سالید پیدا کرد و داستان آن به سمت هوش مصنوعی و اسرار مخفی دولت‌ها رفت و در جدیدترین مورد هم پای خون‌آشام‌ها به آن باز شده است و حتی یکی از اعضای گروه، حالت فعلی بازی را چیزی برگرفته از رزیدنت ایول (Resident Evil) می‌داند.

حسن قهرمان حدود یک سال قبل به گیم‌اسپات گفته بود که بتای چندنفره بازی به‌زودی عرضه می‌شود، ولی بعد از آن خبری نشد و بعدها دیگر قهرمان حتی به نزدیک‌ترین افراد خود هم چیزی در مورد بخش چندنفره در این پروژه نگفت. طبق بعضی شنیده‌ها، این روزها داستان بازی دوباره به همان حال و هوای ابتدایی و فرقه ترسناک برگشته است، ولی به نظر می‌رسد که این چیزها دیگر اهمیتی ندارند و بازی Abandoned مانند نام آن، به حال خود رها شده است.

همه شواهد از این خبر می‌دهند که Abandoned هم سرنوشتی مثل سایر پروژه‌های استودیو بلو باکس پیدا کرده است؛ یعنی محو شدن و نابودی بعد از پشت سر گذاشتن مدت کوتاهی از پروسه تولید، آن هم درحالی‌که مخاطبان به جز تریلر اولیه بازی، چیز زیادی از آن ندیده‌اند. پروژه‌های قبلی حسن قهرمان هم سرنوشت خوبی نداشتند و پس از مدتی ناپدید شدند، ولی در آن زمان کمتر کسی با این پدیده آشنا بود و اخبار پروژه‌های او را دنبال می‌کرد؛ برخلاف Abandoned که از همان روزهای اول توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند و طرفداران زیادی به‌دست آورد که بعضی از آن‌ها حتی تا همین امروز هم منتظر تجربه بازی و برملا شدن ارتباط آن با سایلنت هیل و هیدئو کوجیما هستند، درحالی‌که به نظر می‌رسد خود حسن قهرمان همه چیز را رها کرده است و دیگر کاری با این پروژه ندارد.

شما همراهان زومجی چه نظری در مورد Abandoned دارید؟ آن را یک بازی ویدیویی استاندارد می‌دانید که بالاخره روزی منتشر خواهد شد یا به این نتیجه رسیده‌اید که این پروژه هرگز به جایی نمی‌رسد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده