نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های خرداد ۱۴۰۱ که نباید از دست بدهید

از اسنایپر الیت ۵ تا نسخه رایگان دیابلو و چند بازی جذاب دیگر. در این ویدیو و مقاله به معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی می‌پردازیم که خرداد ۱۴۰۱ منتشر خواهند شد.

پس از وقفه‌ای یک ماهه که به‌دلیل عدم انتشار بازی‌های بزرگ خاص در ماه اردیبهشت داشتیم، با نزدیک شدن به خرداد ۱۴۰۱ به معرفی بازی‌های مهمی خواهیم پرداخت که قرار است در این ماه برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شوند. به رسم همیشه، این ماه هم بازی‌های مهم ماه را در قالب ویدیو و توضیحات متنی داریم؛ پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم کمی بیشتر از بازی‌ها بگوییم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

شخصیت اصلی بازی Sniper Elite 5 در حال تیراندازی

بازی Sniper Elite 5

  • تاریخ انتشار: ۵ خرداد
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

مجموعه اسنایپر الیت برای طرفداران بازی‌های شوتر، اثری شناخته شده است که با جریان داشتن در دوران جنگ جهانی دوم، بازیکنان را در نقش یک تک‌تیرانداز ماهر قرار می‌دهد تا مأموریت‌های مختلفی را پشت سر بگذارند. اولین بازی مهم خرداد ۱۴۰۱، نسخه جدید این مجموعه با نام Sniper Elite 5 است که قصد دارد تا ما را در قالب شخصیت Karl Fairbourne به کشور فرانسه ببرد.

به‌طور دقیق‌تر، هدف بازیکنان و این شخصیت در Sniper Elite 5، ازبین‌بردن یک پروژه مخفی نازی‌ها با نام Kraken است که در کشور فرانسه اجرا شده است. برای این منظور، مثل روال همیشگی مجموعه، باید مأموریت‌های مختلفی را انجام دهید که تمرکز اصلی در آن‌ها، استفاده از سلاح اسنایپر برای ازبین‌بردن دشمنان و اهداف از فاصله دور است. Sniper Elite 5 یک شوتر سوم‌شخص است و البته که درکنار اسلحه اسنایپر، به تجهیزات دیگری هم دسترسی خواهید داشت و گاهی می‌توانید یک تجربه تمام اکشن را داشته باشید. مثل نسخه قبلی، در این نسخه هم تعدادی مرحله بزرگ در دسترس خواهند بود و می‌توانید با آزادی‌عمل در آن‌ها به شکار اهداف مشغول شوید. بازی همچنین یک حالت Co-Op هم دارد تا مراحل را کنار یک دوست تجربه کنید و حالتی به نام Invasion هم به بازی اضافه شده که در آن، یک بازیکن سوم هم در قالب اسنایپر دشمن به بازی اضافه می‌شود و هدفش کشتن دو اسنایپر دیگر است.

قابلیت‌هایی مثل امکان شخصی‌سازی کامل سلاح یا نمایش دادن برخورد گلوله‌های اسنایپر با افکت سینمایی در بازی وجود دارند و اگر همیشه طرفدار مجموعه اسنایپر الیت بوده باشید، به احتمال زیاد Sniper Elite 5 هم بازی خوبی برای‌تان خواهد بود. این بازی از روز عرضه روی گیم پس هم در دسترس خواهد بود.

لوگوی بازی Pac-Man Museum+

بازی Pac-Man Museum+

  • تاریخ انتشار: ۵ خرداد
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

مجموعه قدیمی Pac-Man جزو آثار خاطره‌انگیز صنعت بازی است که مخصوصا گیمر‌های قدیمی‌تر، احتمالا حداقل یکی دو نسخه از آن را روی پلتفرم‌های مختلف تجربه کرده‌اند. حالا قرار است در تاریخ ۵ خرداد، مجموعه‌ای با اسم Pac-Man Museum+ از پک من منتشر شود که شامل ۱۴ بازی مختلف می‌شود.

در Pac-Man Museum+، از بازی پک من سال ۱۹۸۰ گرفته تا آثار به‌نسبت جدید‌تری مثل Pac Man Battle Royale محصول سال ۲۰۱۱ یا Pac Man 256 محصول سال ۲۰۱۵ دیده می‌شوند و هرکدام از این بازی‌ها، حال و هوای خاص خود را دارند که تجربه آن‌ها را ارزشمند می‌کند. همچنین یک حالت آرکید هم در این مجموعه تعبیه شده که در آن، در نقش شخصیت پک من وارد یک دستگاه آرکید شده و مشغول ماجراجویی می‌شوید. بازی Pac-Man Museum+ هم قرار است ازطریق گیم پس در دسترس باشد.

بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

  • تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد
  • پلتفرم: اندروید، آیفون و کامپیوتر

سومین بازی مهم خرداد ۱۴۰۱، Diablo Immortal است که دوازدهم این ماه از راه می‌رسد. این بازی در زمان معرفی اولیه، فقط برای پلتفرم موبایل تایید شده بود ولی چندی پیش و در زمان اعلام تاریخ انتشار، بلیزارد مشخص کرد که Diablo Immortal قرار است برای کامپیوتر هم منتشر شود و دلیل آن را هم وابستگی زیاد این مجموعه به این پلتفرم عنوان داشت. البته نسخه پی سی بازی در حالت بتا عمومی خواهد بود ولی تمام پیشرفت‌های بازیکن در آن، به نسخه نهایی منتقل خواهند شد.

Diablo Immortal یک بازی رایگان است و وقایع آن، در بازه زمانی بین دیابلو ۲ و ۳ رخ می‌دهند. به‌طور کلی، ایمورتال حال و هوای آشنایی برای طرفداران دیابلو دارد و بازیکنان می‌توانند از بین ۶ کلاس شخصیتی مختلف، کاراکتر دلخواه خودشان را بسازند و ماجراجویی‌شان را آغاز کنند. در بازی شاهد تعداد زیادی مأموریت خواهیم بود که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، جدا از پیش‌روی در داستان، شخصیت خودتان را قوی‌تر کنید و به‌لطف سیستم لوت، به مرور تجهیزات جدیدی هم به‌دست بیاورید. Diablo Immortal همچنین شامل ویژگی‌های چندنفره هم می‌شود و از امکان تجربه بازی کنار سایرین و انجام دادن مأموریت‌ها با همکاری هم گرفته تا نبرد‌های PvP را خواهیم داشت. بدون شک یک نسخه رایگان از موبایل که بتوان آن را روی موبایل یا کامپیوتر تجربه کرد هیجان‌انگیز است و باید دید که درنهایت Diablo Immortal چقدر به نسخه موفقی در این مجموعه تبدیل خواهد شد.

کاراکترهای بازی Mario Strikers: Battle League در زمین فوتبال

بازی Mario Strikers: Battle League

  • تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

مجموعه ماریو با محبوبیت بالایی که دارد، تا به امروز نسخه‌های مختلفی داشته و آثار زیادی در سبک‌های متنوع از آن ساخته شده‌اند. یکی از این مجموعه‌های جالب مرتبط با ماریو، Mario Strikers است که بیش از ۱۵ سال از دومین و آخرین نسخه آن می‌گذرد و حالا قرار است در تاریخ ۲۰ خرداد نسخه جدیدی از این مجموعه با نام Mario Strikers: Battle League برای نینتندو سوییچ منتشر شود.

Mario Strikers: Battle League درواقع یک بازی فوتبال است که مسابقه‌های آن، در یک رقابت ۵ دربرابر ۵ برگزار می‌شوند. شخصیت‌های مختلفی از جهان ماریو در این رقابت کنار هم بازی می‌کنند و مثل یک بازی فوتبال، هدف شما گل کردن توپ و در عین حال جلوگیری از گل خوردن خودتان است. البته از آنجایی که با نسخه‌ای از ماریو طرف هستیم، بسیاری از قوانین فوتبال واقعی در این اثر جایی ندارند و مثلا می‌توانید به هر نحو ممکن و با تکل‌های خشن و بی‌رحمانه جلوی حمله حریف را بگیرید یا حتی از قابلیت‌های ویژه برای بالاتر بردن شانس موفقیت تیم‌تان استفاده کنید. شخصیت‌های مختلف بازی هم هرکدام نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند و در مجموعه Mario Strikers: Battle League نوید یک بازی مفرح و سرگرم‌کننده را می‌دهد که طرفداران فوتبال و ماریو می‌توانند از آن لذت ببرند.

پوستر رسمی بازی The Quarry با لوگو قرمز این اثر ترسناک استودیو بریتانیایی سوپرمسیو گیمز و شرکت 2K Games

بازی The Quarry

  • تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

آخرین بازی مهم خرداد ۱۴۰۱ هم بازی The Quarry از استودیو سوپرمسیو گیمز است. استودیو سازنده The Quarry را دنباله معنوی بازی Until Dawn دانسته که یکی از بازی‌های موفق این استودیو به‌حساب می‌آید و طرفداران زیادی روی پلی استیشن داشت.

مثل آنتیل داون، The Quarry هم یک بازی ترسناک و سینمایی است که بازیکنان را در نقش ۹ شخصیت نوجوان قرار می‌دهد تا شبی را در کمپ مربوط‌به یک معدن سنگ سپری کنند. بااین‌حال اوضاع خیلی مطابق انتظار پیش نمی‌رود و وقایع وحشتناکی در انتظار این افراد است. طبق روال آشنای بازی‌های سوپر مسیو گیمز، در The Quarry هم اصلی‌ترین مکانیک بازی تصمیم‌گیری بازیکن است و شما هستید که با تصمیم‌هایتان، می‌توانید سرنوشت این کاراکتر‌ها را تعیین کنید و باعث مرگ یا زنده ماندن آن‌ها شوید. براساس تصمیمات بازیکن، بازی پایان‌های مختلفی دارد و به‌گفته سازندگان، برای یک بار تمام کردن The Quarry به زمانی حدود ۱۰ ساعت نیاز خواهید داشت که البته باتوجه‌به تصمیم‌های شما، این زمان کم یا زیاد خواهد شد و البته که می‌توان بازی را چندین بار با تصمیم‌های مختلف تجربه کرد و به پایان‌های مختلف آن رسید.

به هر حال بازی آنتیل داون اثر ارزشمندی از استودیو سوپر مسیو گیمز بود و باید دید که The Quarry می‌تواند موفقیت‌های آن را تکرار کند یا خیر. لطفا نظر خود را در این مورد و در رابطه با سایر بازی‌های مهم این ماه، با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده