نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از Stranglehold تا یک نقش آفرینی متفاوت

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک تجربه اکشن دیوانه‌وار داریم و یک بازی مستقل نقش آفرینی هم معرفی خواهیم کرد. همراه زومجی باشید.

به رسم همیشگی چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی دو بازی مختلف رفته‌ایم. برای اولین بازی، یک اثر اکشن هیجان‌انگیز داریم و بازی دوم هم تجربه‌ای مستقل و متفاوت در سبک نقش آفرینی است. پس بدون توضیحات بیشتر، لطفا همراه معرفی بازی‌ها باشید:

صحنه اکشن در بازی stranglehold

بازی Stranglehold

طرفداران فیلم‌های اکشن به احتمال زیاد با اسم جان وو آشنا هستند؛ کارگردانی که جدا از کارگردانی تعداد زیادی فیلم اکشن شرقی، کارگردانی آثار مشهوری چون Face Off و Mission Impossible 2 را هم برعهده داشته است. Stranglehold نام یک بازی محصول سال ۲۰۰۷ است که با همکاری جان وو و درواقع به‌عنوان دنباله‌ای برای فیلم Hard Boiled این کارگردان ساخته شد. این بازی که وام‌دار اکشن‌های سریع، اغراق‌شده و هیجان‌انگیز فیلم‌های جان وو است، شباهت‌هایی هم به مجموعه مکس پین دارد و مخصوصا در زمان انتشار، در کشور خودمان با مکس پین مقایسه می‌شد.

در سال ۲۰۰۴ و پس از عرضه بازی Psi-Ops، استودیو Midway به‌دنبال کار روی یک IP جدید و بزرگ بود. آن‌ها به‌لطف ارتباطات یکی از اعضای‌شان، با جان وو ارتباط برقرار کردند و نتیجه این مذاکرات، مطرح شدن ایده ساخت بازی Stranglehold بود. جان وو در آن زمان استودیو Tiger Hill را تأسیس کرده بود و بدین ترتیب Stranglehold تبدیل به اولین بازی این استودیو شد که البته بخش اصلی توسعه آن را استودیو Midway برعهده داشت و استودیو تایگر هیل، بیشتر روی مواردی مثل داستان بازی کار می‌کرد.

بازی Stranglehold قرار بود اولین ساخته استودیو Midway برای کنسول‌های نسل هفتمی باشد و به همین دلیل آن‌ها تصمیم به استفاده از موتور آنریل ۳ گرفتند؛ بااین‌حال این موتور در زمان توسعه بازی هنوز در دست ساخت بود و در نتیجه نسخه‌های اولیه و آزمایشی Stranglehold، روی همان موتور بازی قبلی استودیو پیاده شدند و بعد از گذشت مدتی امکان انتقال آن‌ها به آنریل انجین ۳ فراهم شد. چو یون فا، بازیگر اهل کشور هنگ کنگ که نقش شخصیت تکیلا یوئن را در فیلم Hard Boiled ایفا کرده بود، در بازی Stranglehold هم در نقش همین شخصیت حضور دارد و Midway در آن زمان برای اینکه بتواند به واقعی‌ترین شکل از چهره این بازیگر در بازی بهره ببرد، سراغ اسکن دیجیتال رفت و نتیجه نهایی هم باتوجه‌به توان سخت‌افزاری دستگاه‌ها در آن زمان، کیفیت واقعا خوبی داشت.

گیم پلی بازی stranglehold و نشانه گیری کاراکتر

داستان بازی Stranglehold در مورد کاراکتر تکیلا یوئن است و وقایع بازی هم در هنگ کنگ جریان دارند. سه گروه خلافکاری در نزاع بر سر یک منطقه خاص هستند و در این بین، پلیس هنگ کنگ یک روز تماسی دریافت می‌کند که هدف آن، باج‌گیری به خاطر یک مامور پلیس است که ظاهرا گرفتار یکی از این گروه‌های خلافکاری شده. این وسط تکیلا یوئن تصمیم می‌گیرد تا شخصا دست به کار شود و همین موضوع هم پای او را به ماجراهایی باز می‌کند که هدف‌شان بیش از هر چیزی، خلق سناریو‌های اکشن در بازی است.

Stranglehold با اینکه بازی کاملا درجه‌یک و بی‌نقصی نیست، ولی از حیث ارائه تجربه اکشن کیفیت خوبی دارد. سازندگان با الهام گرفتن از فیلم‌های جان وو، اکشن‌هایی اغراق‌شده را در بازی تقدیم مخاطب می‌کنند؛ در نتیجه مواردی مثل شیرجه زدن، استفاده از اشیای محیطی و صد البته ازبین‌بردن دشمنان با انواع و اقسام سلاح‌ها از کلت و مسلسل گرفته تا شاتگان و سایر، در بازی دیده می‌شوند. کاراکتر تکیلا یوئن می‌تواند کارهایی مثل شیرجه زدن را انجام بدهد و حتی امکان کُند کردن زمان برای مقطعی کوتاه هم وجود دارد که همین ویژگی‌ها باعث شده بودند تا Stranglehold با مجموعه مکس پین هم مقایسه شود.

به‌طور کلی به‌لطف اکشن‌های جذاب بازی، Stranglehold برای آن گیمر‌هایی که علاقه زیادی به آثار اکشن دارند و در این نوع بازی‌ها خودِ اکشن‌ها بیش از هر چیزی برای‌شان اهمیت دارد، گزینه مناسبی برای تجربه چند ساعته خواهد بود. اگر تا به امروز به‌سراغ Stranglehold نرفته‌اید، هنوز هم این اثر حرف‌هایی برای گفتن دارد و از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

لوگو و کاراکتر بازی Loop Hero

بازی Loop Hero

برای دومین بازی این هفته، یک تجربه متفاوت و جالب به نام Loop Hero داریم که اثری در سبک نقش آفرینی است و المان‌های روگ‌لایک و کارتی هم در آن دیده می‌شود. این بازی توسط استودیو Four Quarters ساخته شده و انتشار آن را هم دیوالور دیجیتال برعهده داشته است.

ایده اولیه بازی Loop Hero، از طرف یکی از اعضای استودیو مطرح شد و آن شخص به‌تنهایی برای مدتی روی این ایده کار کرد. بااین‌حال تیم برای مدتی این بازی را کنار گذاشتند تا اینکه اواخر سال ۲۰۱۹ به‌سراغ آن رفتند و به مرور بازی تکمیل‌تر شد و پس از مدتی هم آن‌ها حمایت و پشتیبانی دیوالور دیجیتال را برای انتشار بازی به‌دست آوردند و بدین ترتیب بود که درنهایت Loop Hero خلق شد و پس از انتشار هم توانست واکنش‌های مثبتی از جانب گیمر‌ها و منتقدین دریافت کند و نمره متای بازی هم ۸۲ شد.

Loop Hero در جهانی جریان دارد که همه‌چیز در آن به پایان رسیده و یک موجود شیطانی توانسته با تغییر واقعیت، همه‌چیز را از بین ببرد. قهرمان بازی در یک کمپ بیدار می‌شود و در داستانی نسبتا سرراست، باید راهی برای احیای جهان پیدا کند؛ راهی که او را وارد ماجراجویی جالب و پرپیچ و خمی می‌کند. در این مسیر شخصیت‌های مختلفی هم سر راه‌تان ظاهر می‌شوند که برخی دوست و برخی هم دشمن هستند.

نقشه و گیم پلی بازی Loop Hero

اما جذابیت اصلی بازی Loop Hero، در گیم‌پلی و روند کلی آن است؛ جایی که شما هر بار وارد یک مسیر از پیش ساخته‌شده می‌شوید و پس از کشتن اسلایم‌ها، تعدادی کارت در اختیارتان قرار می‌گیرد. این کارت‌ها جذابیت خاصی به بازی بخشیده‌اند و با قرار دادن آن‌ها در نقشه کلی،‌ می‌توانید از تاثیرات مختلفی که روی بازی می‌گذارند بهره ببرید. مثلا یک کارت ممکن است باعث ظاهر شدن مرتب دشمنان شود، کارت دیگر سلامتی شما را احیا کند و تاثیرات دیگری از این قبیل که به مرور باید آن‌ها را کشف کنید و برای داشتن ماجراجویی موفق‌تر، از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین با کشتن دشمنان، شخصیت شما تجهیزات جدیدی هم به‌دست خواهد آورد که باعث افزایش قدرت ضربه‌های او یا بالاتر رفتن سطح کلی سلامتی‌اش و بهبود‌های دیگر می‌شوند. پس از گذشت مدتی و مبارزه با دشمنان و گسترش جهان با قرار دادن کارت‌ها، نوار باس بازی کامل و در نتیجه باس ظاهر می‌شود که اگر او را با موفقیت شکست دهید، آن دور را پیروز بوده‌اید و می‌توانید با منابع به‌دست آمده، به کمپ برگردید و در آن‌جا اقدام به ساخت تجهیزات مختلف کنید. در صورتی هم که در هر زمان از بازی شکست بخورید، ۷۰ درصد از منابع خودتان را از دست خواهید داد و باید کارتان را از نو آغاز کنید.

به‌طور کلی Loop Hero یک بازی جالب و عملا می‌توان گفت بی‌پایان است که می‌توان ساعت‌ها سرگرم خلق ماجراجویی و تجربه موارد جدید در آن شد. گیم‌پلی سرگرم‌کننده درکنار ظاهری که یادآور آثار کلاسیک است، این بازی را به تجربه‌ای دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده تبدیل کرده‌اند که می‌توان برای مدتی نسبتا طولانی با آن سرگرم شد.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده