نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از شرلوک هولمز تا قاتل مهمانی‌ها!

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ نسخه‌ای از بازی‌های شرلوک هولمز رفتیم و یک اثر مستقل جالب هم داریم. همراه زومجی باشید. 

به رسم همیشگی چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی دو بازی می‌رویم؛ بازی اول، اثری است با محوریت شرلوک هولمز، کاراگاه مشهور و محبوب و بازی دوم هم یک تجربه مستقل جالب و متفاوت. پس لطفا در ادامه همراه معرفی بازی‌ها باشید:

شرلوک و واتسون در بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

شرلوک هولمز شخصیت بسیار محبوبی به‌حساب می‌آید که افراد زیادی با کتاب‌های این کاراکتر خاطرات زیادی دارند و بارها هم شاهد ساخته شدن بازی و آثار دیگری با محوریت او بوده‌ایم. در بین بازی‌های ساخته‌شده با محوریت شرلوک هولمز، هم آثار موفق و خوب و هم آثار نه‌چندان جالب مختلفی دیده می‌شوند که Sherlock Holmes: Crimes & Punishments، یکی از گزینه‌های خوب در این بین به‌حساب می‌آید. این بازی توسط استودیو Frogwares ساخته و در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است و اولین نسخه از مجموعه شرلوک هولمز بود که با موتور آنریل انجین ۳ ساخته شد. 

شاید در اولین مواجهه، Sherlock Holmes: Crimes & Punishments خیلی‌ها را یاد رمان معروف جنایت و مکافات، اثر فیودور داستایفسکی بیندازد؛ با این حال داستان بازی هیچ ارتباطی با این رمان ندارد و صرفا در مقاطعی شاهد هستیم که شرلوک این کتاب را در طول بازی مطالعه می‌کند. داستان بازی در سال ۱۸۹۴ آغاز و تا سال ۱۸۹۵ هم ادامه پیدا می‌کند. ماجرا از این قرار است که یک گروه به نام Merry Men به دنبال شکست دادن حکومت و آزاد کردن مردم بریتانیا هستند و در این بحبوبه، شرلوک هم درگیر ۶ پرونده مختلف می‌شود که لزوما هم ارتباط مستقیمی بین وقایع آن‌ها وجود ندارد. 

برخی از پرونده‌هایی که در بازی باید به‌ سراغ‌شان بروید، به‌طور مستقیم الهام‌گرفته از کتاب‌های شرلوک هولمز هستند و برای آن‌هایی که کتاب‌ها را خوانده باشند، آشنا خواهند بود. شخصیت اصلی بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments، خود شرلوک هولمز است و بازیکنان در اکثر مواقع، هدایت او را برعهده دارند؛ با این حال در مقاطع کوتاهی هم امکان بازی با دکتر واتسون و یک سگ به نام توبی هم فراهم می‌شود. 

شرلوک در حال مطالعه در بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

همانطور که از یک بازی شرلوک هولمز انتظار هم می‌رود، هدف اصلی در بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments حل رمز و راز پرونده‌های مختلف است و در این راه، بازیکنان باید سرنخ‌ها را بررسی کنند و در ادامه با تحلیل آن‌ها و کنار هم قرار دادن اتفاق‌ها، نتیجه‌گیری خود را دقیق و دقیق‌تر کنند. روند بازی، به شکلی کاملا خطی نیست و برای هر پرونده، چند پایان مختلف طراحی شده که بسته به تصمیمات بازیکن، ممکن است به یکی از آن‌ها برسید. این موضوع حتی ارزش تکرار خوبی هم به بازی داده است و در نهایت هم همه‌چیز به یک پایان‌بندی مناسب ختم می‌شود که خودِ آن هم بر پایه تصمیم‌گیری است. 

سازندگان بازی بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments مکانیک‌های متنوعی برای آن طراحی کرده‌اند؛ از امکان بررسی صحنه‌ها از زاویه دید اول‌شخص و سوم‌شخص گرفته تا ابزاری به نام Sherlock Vision که به‌گفته سازندگان، از مجموعه تلویزیونی شرلوک شبکه BBC الهام گرفته و همانطور که در این مجموعه هم گاهی تفکرات شرلوک به‌شکل متن در صفحه ظاهر می‌شوند، در بازی هم به‌لطف این ابزار شاهد این ویژگی هستیم که کمک‌حال بازیکن در پیش‌برد بازی و حل معما‌ها است. 

به‌طور کلی با اینکه بازی Sherlock Holmes: Crimes & Punishments بازی بی‌نقصی نیست، اما تجربه خوشایندی با محوریت شرلوک هولمز به‌حساب می‌آید که خیلی خوب بازیکنان را به فضای لندن آن سال‌ها می‌برد و با پرونده‌هایی جالب همراه می‌کند. گیم پلی سرگرم‌کننده هم عنصر دیگری است که به جذابیت‌های بازی اضافه می‌کند و اگر طرفدار آثار ماجراجویی یا خودِ شرلوک هولمز باشید، از تجربه این اثر پشیمان نخواهید شد. 

پوستر و لوگوی بازی Party Hard 2

بازی Party Hard 2

برای دومین بازی این هفته، سراغ یک بازی متفاوت به نام Party Hard 2 می‌رویم که ایده‌ای جالب دارد و در آن، باید راهی برای متوقف کردن مهمانی‌ها پیدا کنید که سر و صدای‌شان، باعث آزار و اذیت شما و به‌هم خوردن خواب‌تان می‌شود و در این راه هم آزاد هستید تا با هر روشی که می‌خواهید، هر بلایی که می‌خواهید سر آن‌ها بیاورید!

روند بازی ظاهرا ساده است ولی در عمل شاهد جزییات زیادی هستیم. بازی چهار کاراکتر قابل‌انتخاب دارد و تنوع بسیار بالایی هم از روش‌های از بین بردن دشمنان پیش‌رویتان می‌گذارد؛ از تله‌های مختلف گرفته تا امکان ساخت آیتم‌ها و ترکیب موارد متفاوت با یکدیگر که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید به روش‌هایی کاملا خلاقانه دشمنان‌تان را از بین ببرید. 

گیم پلی بازی پارتی هارد ۲

بازی Party Hard 2 در کل ۱۴ مرحله و دو باس فایت دارد و به‌لطف آزادی‌عمل بالایی که به بازیکنان می‌دهد، می‌توان بارها و بارها مراحل آن را تکرار کرد. کار گذاشتن تله‌های مختلف و استفاده از موارد ترکیبی مثل فندک و یک ظرف حاوی بنزین که باعث آتش‌سوزی وسیع می‌شود، آنقدر بازی مفرح و جالب اجرا شده که قطعا برای مدتی حسابی با Party Hard 2 سرگرم خواهید شد. همچنین می‌توانید با NPC‌ها هم در طول مراحل تعامل داشته باشید و به بیان بهتر، از آن‌ها هم برای رسیدن به اهداف‌تان استفاده کنید. 

Party Hard 2 که دوربینی بالا به پایین دارد، از گرافیک جالبی هم بهره می‌برد و در کل اثری نسبتا متفاوت با آثار رایج بازی‌های ویدیویی است که با همه نقص‌هایش، برای مدتی حسابی سرگرم‌کننده خواهد بود و می‌توانید به‌سراغش بروید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده