// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی تئوری‌های مختلف برای بسته الحاقی بازی Elden Ring

از گوشه و کنار شایعاتی از بسته الحاقی آینده بازی Elden Ring به گوش می‌رسد و در این مقاله احتمالات حول این بسته الحاقی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

اطلاعات این مطلب جزییاتی از داستان بازی Elden Ring و جهان آن را لو می‌دهد

تا قبل از عرضه بازی Elden Ring، هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این بازی بتواند به این چنین موفقیت بالایی دست پیدا کند. محصولی که حتی برای کاربرانی که تجربه‌ای از بازی‌های سولزلایک نداشتند، جذاب است و توانسته‌اند با آن ساعت‌ها خود را سرگرم کنند. تابه‌امروز خیلی از کاربران اعلام کرده‌اند که فرام‌سافتور (FromSoftware)، سازنده بازی الدن رینگ، باید بسته الحاقی‌های داستانی یا حتی آنلاین را برای این بازی توسعه دهد.

چند اسب در محیط بازی Elden Ring

محیط‌های گلادیاتوری مختلفی در جهان بازی قرار گرفته که کاربران به‌آن‌ها دسترسی ندارند

حتی در گوشه و کنار بازی مواردی مشاهده شده که نشان می‌دهد به احتمال زیاد در آینده شاهد بسته الحاقی داستانی یا آنلاین برای Elden Ring خواهیم بود. فرام‌سافتور به عرضه بسته الحاقی‌های مختلف برای بازی‌های خود معروف است و هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای کامل‌تر و بهتری را در اختیار مخاطبان قرار داده است. ازاین‌رو دور از ذهن نیست که الدن رینگ هم محتویات در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به نشانه‌ها و مواردی داشته باشیم که بهترین گزینه برای یک بسته الحاقی جذاب خواهند بود.

از زمان عرضه شدن بازی الدن رینگ عده‌ای از کاربران به‌دنبال سرنخ‌های مختلفی حول بسته الحاقی‌های احتمالی آینده بوده‌اند. ازاین‌رو یکی از ماد سازهای دارک سولز به اسم لنس مک‌دونالد با استفاده از ویژگی Free Camera استفاده کرده و به جست و جو در محیط گلادیاتوری منطقه Caelid پرداخته است؛ محیطی که دردسترس کاربران قرار ندارد و درهای آن بسته است. جدا از این، محیط‌های گلادیاتوری دیگری هم در جهان بازی قرار گرفته که کاربران به‌آن‌ها دسترسی ندارند. ازاین‌رو احتمال می‌رود شاهد یک اکسپنشن آنلاین PvP شبیه به Undead Matchهای دارک سولز 3 باشیم.

کالیسیوم منطقه Caelid بازی Elden Ring

ازطرفی Elden Ring برخلاف ساخته‌های قبلی فرام‌سافتور، بیشتر بازیکنان را به سمت استفاده از حالت کوآپ تشویق می‌‌کند. گشت‌و‌گذار در جهان بازی و انجام Legacy Dungeonها موردی است که به‌صورت دو یا سه نفره، لذت بیشتری دارد. البته که در گذشته فرام‌سافتور با بلادبورن و ارائه Chalice Dungeonها، محتوایی را ارائه داد تا کاربران بیش‌ازپیش بتوانند درکنار یکدیگر از جهان بازی لذت ببرند. حال عرضه بسته‌ای الحاقی که روی نبردهای PvE تمرکز بیشتری داشته باشد، مثل عرضه سیاه‌چاله‌های مخصوص، می‌تواند مورد جالبی برای بازی الدن رینگ باشد و کاربران بتوانند درکنار یکدیگر، تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنند. برای مثال اضافه شدن یک حالت باس راش محور یا دانجن و Raidهای مختلف که در جریان آن‌ها بازیکنان با قرارگیری درکنار یکدیگر، بتوانند محتویات درنظر گرفته شده را کامل کنند.

اضافه شدن یک حالت باس راش محور یا دانجن و Raidهای مختلف که در جریان آن‌ها بازیکنان با قرارگیری درکنار یکدیگر، بتوانند محتویات درنظر گرفته شده را کامل کنند، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد

الدن رینگ به جز محیط‌های اصلی خود، دارای محیط‌های وسیعی در زیر زمین است که بازیکنان به‌واسطه‌ی مأموریت‌های جانبی مختلفی، به‌آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. بااین‌حال، ارائه یک بسته الحاقی که بتواند یک محیط زیرزمینی دیگر را به بازی اضافه کند، از مواردی است که می‌تواند روی وسیع‌تر شدن تجربه‌ی بازیکنان تأثیرگذار باشد. برای مثال، مواردی مثل Volcano Manor یا The Weeping Peninsula از محیط‌هایی هستند که به‌خوبی با محیط‌های روی زمین ترکیب شده‌اند یا Siofra River به جرئت زیبا‌ترین محیط الدن رینگ است و مشاهده بخش دیگری از این محیط در قالب یک بسته الحاقی، می‌‌تواند هیجان‌انگیز باشد. همچنین Deeproot هم باتوجه‌به ساختار مرموزانه‌اش، پتانسیل بالایی برای گسترش یافتن و خودنمایی کردن دارد.

نقشه بازی Elden Ring

زمانی‌که به اسطوره شناسی و لور بازی نگاه می‌کنیم، مواردی را مشاهده می‌کنیم که هرکدام پتانسیل تبدیل شدن به یک بسته الحاقی داستانی را دارند

Lands Between، جهان بازی الدن رینگ، سرزمینی است که اطراف آن پوشیده از دریا است. حال اگر به بعضی از بخش‌‌های داخل آب نگاه کنید، متوجه وجود ابرهای مختلفی می‌شوید که یک محیط را پوشانده‌اند. چه خوب می‌شود فرام‌سافتور بسته‌ای الحاقی را ارائه دهد که بازیکن به‌واسطه‌ی کشتی‌های داخل آب به خارج از Lands Between سفر می‌کند. به گذشته نگاه کنیم، No-Man’s Wharf جزو آن دسته از محیط‌هایی بود که حس و حال متفاوتی نسبت به سایر محیط‌های Dark Souls 2 داشت. وجود یک محیط مشابه با حال و هوای دزدان دریایی، می‌تواند ایده جالبی برای الدن رینگ باشد. صادقانه بگویم، الدن رینگ سرشار از محیط‌هایی است که بعضی از آن‌ها حال و هوای تازه‌ای داشته و بعضی دیگر یادآور بعضی از محیط‌های ساخته‌های قبلی است. ازاین‌رو و باتوجه‌به ساختار جغرافیایی Lands Between، وجود یک محیط با حال و هوای دزدان دریایی آن‌چنان دور از ذهن نیست.

حال بگذارید به‌عنوان آخرین ایده به‌سراغ یک محتوای کاملا داستانی برویم. فرام‌سافتور با بسته الحاقی The Old Hunter بازی بلادبورن بخشی از اسطوره‌شناسی بازی و داستان اولد هانترها را به‌نمایش گذاشت. الدن رینگ هم پتانسیل مشابهی \دارد. Caelid محیطی است که به‌خاطر اسکارلت رات در حال نابودی است و ملنیا و میکلا را می‌توان دلیل اصلی پخش شدن رات در Caelid دانست. فرض کنید بسته‌ای الحاقی را ببینیم که این پس زمینه داستانی یا هر بخش دیگری از اسطوره‌شناسی بازی را نشان داده و قهرمان داستان تنها یک هدف داشته باشد و آن‌ هم جلوگیری از اتفاقات رخ داده است. در بخشی از اسطوره‌شناسی آمده است که رانی در راستای مخالفت‌های خود با ملکه ماریکا و ساختار حکومتی وی، قصد کشتن دمی‌گادها را داشته و تنها موفق به کشتن گادوین می‌شود. همین مورد سبب شده تا ماریکا به‌خاطر غم و اندوهی که داشته، الدن رینگ را نابود کند.

تصویر هنری فوق العاده از بازی Elden Ring استودیو ژاپنی فرام سافتور

به‌عبارتی، زمانی‌که به اسطوره شناسی و لور بازی نگاه می‌کنیم، مواردی را مشاهده می‌کنیم که هرکدام پتانسیل تبدیل شدن به یک بسته الحاقی داستانی را دارند و قطعا وجود بسته‌ای الحاقی که یک پایان جدید را به الدن رینگ اضافه کند، می‌تواند هیجان‌انگیز و جاه‌طلبانه باشد. فرام‌سافتور هم طی این سال‌ها نشان داده که اهل ریسک کردن است و خروجی کار، تجربه دل‌نشین و قابل قبولی بوده است.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تیم سازنده برای گسترش تجربه کاربران به‌سراغ عرضه بسته الحاقی می‌رود یا خیر. آن هم زمانی‌که هم فرام‌سافتور و هم باندای نامکو اعلام کرده‌اند که دوست دارند الدن رینگ یک مجموعه از تجربیات مختلف در قالب سایر مدیوم‌ها برای کاربران باشد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده