// سه شنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱

تغییرات فصل دوم از چپتر سوم بازی فورتنایت

فصل دوم از چپتر سوم بازی فورتنایت دیروز در دسترس قرار گرفت و در این مطلب نگاهی به تغییرات آن خواهیم انداخت.

شرکت اپیک گیمز از زمان عرضه بازی فورتنایت تابه‌امروز فصل به فصل محتویات مختلفی را ارائه کرده تا کاربران بتوانند همچنان لحظات سرگرم کننده‌ای را به‌صورت تک‌نفره یا درکنار دوستان خود کسب کنند. موردی که این وسط حائز اهمیت است، همکاری‌هایی است که اپیک گیمز برای بازی Fortnite انجام می‌دهد. شاید یکی از دلایلی که همچنان فورتنایت مخاطبان خود را حفظ کرده، همکاری‌هایی باشد که تیم سازنده با سایر مجموعه‌های بازی یا حتی انیمیشن، انیمه و فیلم‌های سینمایی انجام داده است.

وجود کاراکترهایی مثل چان‌لی و ریو از استریت فایتر، ناروتو از انیمه ناروتو یا حتی وایولت و جینکس از انیمیشن آرکین، هرکدام به‌نحوی حس و حال جالبی را به بازی فورتنایت بخشیده‌اند. بااین‌حال دیروز یک فروردین ماه فصل دوم از چپتر سوم بازی فورتنایت با نام Resistance در دسترس کاربران قرار گرفت و شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم. ویژگی‌ای برای مدت محدودی از بازی حذف شده که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی فورتنایت یاد کرد.

محیط فصل دوم از چپتر سوم بازی Fortnite

تغییرات گیم‌پلی

زمانی‌که فورتنایت عرضه شد، دارای ویژگی‌ای به نام ساخت و ساز بود. به‌عبارتی فورتنایت تنها یک بازی بتل‌رویال تیراندازی سوم شخص نبود، بلکه اصلی‌ترین تفاوت آن این بود که کاربران می‌توانستند به‌واسطه‌ی سازه‌های طراحی شده، برای خود سنگر، خانه یا موارد مشابه را بسازند. همچنین می‌توانستید از این سازه‌های برای بالا رفتن از محیط‌های مختلف استفاده کرده و به‌واسطه‌ی آن‌ها موفقیت یا عدم موفقیت خود در یک بازی را رقم بزنید. این در حالی است که با شروع فصل Resistance، شاهد حذف شدن سیستم ساخت و ساز برای مدت محدودی از بازی فورتنایت هستیم.

کاربران قادر به ساخت و ساز در بازی فورتنایت نیستند و تیم سازنده هنوز به‌صورت دقیق اعلام نکرده که در چه زمانی شاهد بازگشت ساخت و ساز به بازی فورتنایت هستیم، اما باتوجه‌به شایعاتی که منتشر شده به‌نظر می‌رسد که فصل دوم به کل فاقد ویژگی ساخت و ساز خواهد بود و در هفته اول ماه ژوئن (خرداد ماه) که فصل سوم آغاز می‌شود، ساخت و ساز هم به بازی برخواهد گشت. البته که گزارش‌های دیگری از سوی دیتاماینرهای بازی منتشر شده که خبر از بازگشت این ویژگی در هفته آینده (۹ فروردین ماه) می‌دهد. بااین‌حال به‌واسطه‌ی نبود ساخت و ساز شاهد شیوه متفاوتی از بازی کردن توسط بازیکنان هستیم. شاید با خود بگویید که حذف شدن این ویژگی، لطمه بزرگی به بازی اضافه خواهد کرد. این در حالی است که نبود ساخت و ساز می‌تواند باعث جذب مخاطبان بیشتر به فورتنایت شود. حال آن دسته از بازیکن‌هایی که با ساخت و ساز در این بازی رابطه خوبی نداشتند، قادر به تجربه فورتنایت هستند.

Turretهای فصل دوم از چپتر سوم بازی Fortnite

این در حالی است که ویژگی دیگری در راستای بهبود گیم‌پلی فورتنایت به بازی اضافه شده است. ازاین‌پس کاربران می‌توانند از دیوارها، پلتفرم‌ها و موارد مشابه بالا بروند. همین مورد سبب شده تا به‌کل گیم‌پلی فورتنایت چپتر 3 دستخوش تغییرات بزرگی شود. از دیگر مواردی که در فصل Resistance شاهد آن هستیم، می‌توان به محدوده‌هایی در نقشه بازی اشاره کرد که با رنگ‌های قرمز و آبی مرزبندی شده است. این محیط‌ها بیانگر جنگی است که میان Imagined Order و Resistance به رهبری The Seven در جریان داستان بازی به‌وجود آمده است. نوار قرمز رنگ مربوط‌به محیط‌هایی است که توسط نیروهای IO تحت کنترل قرار گرفته است. این در حالی است که نوار آبی رنگ مربوط‌به محیط‌هایی است که توسط هم‌پیمان‌های شما اداره می‌شود.

دراین‌میان بد نیست به آیتم‌ها و سلاح‌های جدید از جمله Light Turretها (برای بازیکنان)، Heavy Turretها (برای وسایل نقلیه) و حتی Armored Battle Bus اشاره کرد. اضافه شدن تانک از دیگر مواردی است که حس و حال نبرد در بازی فورتنایت را بیش‌ازپیش هیجان‌انگیز کرده است. باتوجه‌به اطلاعاتی که منتشر شده، می‌توانید Turret و زره‌های مختلفی را به وسایل نقلیه معمولی بازی اضافه کنید. همچنین Spirint Speed و اورشیلد از دیگر ویژگی‌هایی است که به گیم‌پلی بازی اضافه شده است. اورشیلد، ۵۰ عدد به شیلد شما اضافه می‌‌کند و به مرور زمان پر می‌شود. به‌عبارتی نوار شیلد شما به‌جای اینکه ۱۰۰ باشد، ۱۵۰ است. اورشیلد با آیتم خاصی پر نمی‌شود و با خالی شدن، مجددا شارژ می‌شود. اسپرینت اسپید هم نواری است که به شما اجازه می‌دهد برای چند ساعت با سرعت بسیار زیادی شروع به دویدن کنید و دویدن عادی بازیکنان هم سریع‌تر از قیب شده است.

دکتر استرنج در بازی فورتنایت چپتر ۳

سیزن‌پس فصل Resistance

با شروع هر فصل جدید، شاهد یک بتل‌پس تازه برای بازی فورتنایت هستیم و بازیکنان با خریداری بتل‌پس بازی قیمت ۹۵۰ وی‌باکس، می‌توانند آیتم‌های مختلفی را کسب کنند. این آیتم‌ها شامل آیتم‌های تزئینی، رقص، اسکین برای کلنگ، کیف و موارد دیگر کاراکتر شما می‌شود. همچنین کاراکترهای جدیدی هم با خریداری سیزن‌پس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حال برای آزاد سازی آن‌ها، باید چالش‌های هفتگی، روزانه و Milestoneهای متفاوتی را انجام داده تا سطح شما در بتل پس افزایش پیدا کرده، ستاره کسب کنید و به‌واسطه‌ی ستاره‌های کسب شده، آیتم‌های را خریداری کنید. به رسم چند فصل اخیر، شاهد یکی دیگر از قهرمان‌های دیگر جهان مارول در سیزن پس بازی فورتنایت هستیم. کاربران با پیشروی در بتل پس و رسیدن به سطوح آخر، می‌توانند کاراکتر محبوب دکتر استرنج را آزاد کنند.

در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ کدام یک از تغییرات فصل دوم را دوست داشته‌اید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده