نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۵

مهم ترین بازی های فروردین ۱۴۰۱ که نباید از دست بدهید

از Ghostwire: Tokyo تا ریمستر Chrono Cross و Tiny Tina's Wonderlands؛ با معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی که فروردین ۱۴۰۱ منتشر می‌شوند، همراه زومجی باشید.

به رسم ماه‌های گذشته، با آغاز فروردین ۱۴۰۱ در قالب یک ویدیو و مقاله، به معرفی بازی‌های جدیدی که قرار است این ماه منتشر شوند، می‌پردازیم. فروردین با اینکه بازی‌های خیلی زیادی ندارد، ولی چند اثر ارزشمند و خوب در بین آثار آن دیده می‌شوند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد بیشتر از بازی‌ها بگوییم:

تماشا در یوتیوب

یکی از شخصیت‌های بازی GhostWire: Tokyo

بازی Ghostwire: Tokyo

  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۵ فروردین

۵ فروردین روز شلوغی از حیث انتشار بازی‌های جدید است و در آن، شاهد سه بازی خواهیم بود که یکی از آن‌ها، Ghostwire: Tokyo، ساخته جدید استودیو تانگو گیم‌ورکس است. این بازی که امروز نمره‌هایش هم منتشر شد و خبر از بازی نسبتا خوبی می‌دهد، قرار است ما را در فضایی مرموز و حتی تا حدودی ترسناک، به شهر توکیو ببرد.

داستان Ghostwire: Tokyo، از این قرار است که در پی اجرای یک جادو توسط شخصی به نام هانیا، تقریبا تمام مردم شهر توکیو ناپدید و به‌جای آن‌ها، ارواح سرگردان بر شهر مسلط می‌شوند. شخصیت اصلی بازی در حالی به‌هوش می‌آید که توسط یکی از همین ارواح تسخیر شده و این روح، از او می‌خواهد تا با قدرت‌ها و قابلیت‌هایی که به‌دست آورده، به نبرد با ارواح خبیث برود و راهی برای نجات توکیو پیدا کند. Ghostwire: Tokyo قرار است داستانی مرموز داشته باشد که وابستگی زیادی به فرهنگ سنتی کشور ژاپن دارد و به همین دلیل هم طراحی موجودات آن، شبیه به موجودات ترسناکی است که در آثار ژانر وحشت ژاپنی دیده‌ایم. از طرف دیگر، بازی امکان اجرای جادو‌های مختلف را با حرکت دادن دست شخصیت اصلی فراهم می‌کند و از این طریق، می‌توان به نبرد با دشمنان مختلف رفت.

در مجموع، Ghostwire: Tokyo ساخته جدید استودیویی است که بازی‌های The Evil Within را در کارنامه دارد و باتوجه‌به نمره‌هایش، اگر با حال و هوای آن ارتباط برقرار کنید، یکی از آثار مهم ماه به‌حساب می‌آید.

بازی Kirby در سال ۲۰۲۲ میلادی برای نینتندو سوییچ

بازی Kirby and the Forgotten Land

  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۵ فروردین

دومین بازی که ۵ فروردین منتشر می‌شود، Kirby and the Forgotten Land است؛ جدید‌ترین نسخه از مجموعه قدیمی Kirby که قرار است به‌صورت انحصاری در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار بگیرد و یک بازی پلتفرمر سه‌بعدی به‌حساب می‌آید که البته جنبه‌های اکشن پررنگی هم دارد.

Kirby and the Forgotten Land بازیکنان را به جهانی آخرالزمانی به نام سرزمین فراموش‌شده می‌برد تا همراه‌با کاراکتر Kirby، برای نجات Waddle Dee‌ها تلاش کنند. سازندگان بازی، اعلام کرده‌اند که Kirby and the Forgotten Land تلفیقی از ویژگی‌های مثبت این مجموعه است و نسخه‌ای مهم برای آن به‌حساب می‌آید؛ چرا که قرار است در سالگرد ۳۰ سالگی این مجموعه منتشر شود. شخصیت Kirby قابلیت‌های مختلفی برای مبارزه با دشمنان دارد و جهان بازی هم با اینکه القا‌کننده یک فضای آخرالزمانی است، ولی کماکان در آن شاهد ترکیبی از رنگ‌های مختلف هستیم. بازی‌های مجموعه Kirby معمولا آثار موفق و ارزشمندی می‌شوند و اگر شما هم طرفدار آن‌ها باشید، حتما Kirby and the Forgotten Land اثر مهمی برای‌تان خواهد بود.

تصویری از یکی از باس‌فایت‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی Tiny Tina's Wonderlands

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۵ فروردین

سومین بازی تاریخ ۵ فروردین هم Tiny Tina's Wonderlands است که یک نسخه فرعی از مجموعه Borderlands به‌حساب می‌آید و سازندگانش، آن را به‌نوعی یک دنباله‌مانند برای بسته Borderlands 2: Tiny Tina's Assault on Dragon Keep می‌دانند.

Tiny Tina's Wonderlands یک بازی شوتر اول‌شخص به‌حساب می‌آید که عناصر نقش آفرینی پررنگی هم دارد. به این صورت که دیگر قرار نیست شخصیت‌تان را از بین کاراکتر‌هایی از پیش‌ساخته انتخاب کنید و این حق انتخاب را خواهید داشت تا کاراکتر خودتان را بسازید. چندین کلاس شخصیتی در بازی در دسترس هستند که حتی بازی شما را به محدود به یکی از آن‌ها هم نمی‌کند و می‌توانید با ترکیب نقاط قوت و ضعف‌شان، کاراکتری کاملا باب میل خودتان بسازید. بخش داستانی بازی، در دل یک بازی رومیزی جریان دارد که تاینی تینا دانجن مستر آن است و می‌تواند قوانین بازی را به شکلی که دوست دارد تغییر بدهد. به‌طور کلی، نقاط قوت اصلی سری بوردرلندز مثل عناصر شوتر سریع و هیجان‌انگیز، در این بازی هم وجود خواهند داشت و عناصر نقش آفرینی آن هم غنی‌تر به‌نظر می‌رسد. همین موارد باعث می‌شوند تا Tiny Tina's Wonderlands پتانسیل تبدیل شدن به تجربه‌ای سرگرم‌کننده را داشته باشد که باید دید درنهایت چقدر در این راه موفق خواهد بود.

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین

بازی مهم دیگر فروردین ماه که شانزدهم این ماه از راه می‌رسد، Lego Star Wars: The Skywalker Saga است. تا به امروز بازی‌های مختلفی با حال و هوای لِگو از مجموعه استار وارز منتشر شده‌اند که اکثرا هم تجربه‌ای مفرح و سرگرم‌کننده بودند. این بار استودیو Traveller's Tales سراغ اثری لِگو از این مجموعه رفته که قرار است اتفاقات هر ۹ فیلم اصلی آن را پوشش بدهد.

یکی از تفاوت‌هایی که Lego Star Wars: The Skywalker Saga با دیگر آثار لِگو این مجموعه دارد، خطی نبودن داستان آن است؛ به این صورت که قرار نیست بازی شما را مجبور به آغاز از نقطه داستانی خاصی کند و این حق انتخاب را خواهید داشت تا کارتان را از ابتدای یکی از سه‌گانه‌ها آغاز کنید. سازندگان سعی کرده‌اند تا وقایع مهم فیلم‌ها را در بازی پوشش بدهند و اگر طرفدار آثار لِگو باشید،‌ می‌دانید که قرار است طنز هم نقش پررنگی در بازی‌ها داشته باشد. اگر طرفدار آثار لِگو هستید یا استار وارز از مجموعه فیلم‌های محبوب‌تان است، Lego Star Wars: The Skywalker Saga گزینه خوبی برای تجربه به‌نظر می‌رسد.

تصویر ساخته شده با هنر طرفدارها برای بازسازی احتمالی بازی Chrono Cross اسکوئر انیکس

بازی Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین

دیگر بازی مهم فروردین هم که هجدهم این ماه منتشر خواهد شد، Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition است. Chrono Cross شاید برای طرفداران قدیمی ویدیو گیم اثر آشنایی باشد اما اگر شناختی از آن ندارید،‌ کافی است بدانید که این بازی محصول سال ۱۹۹۹، با کسب نمره متای ۹۴، اثر بسیار موفقی در تاریخ بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید و Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition هم قرار است یک ریمستر از آن باشد.

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition مثل هر ریمستر دیگری، با بهبود‌هایی همراه شده تا تجربه بازی روی پلتفرم‌های امروزی لذت‌بخش‌تر باشد. سازندگان البته تغییراتی هم در برخی مکانیک‌های بازی داده‌اند که امیدواریم به حال و هوای نسخه اصلی، ضربه زیادی وارد نکنند. Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition همچنین همراه‌با بازی The Radical Dreamers منتشر خواهد شد که یک تجربه ماجراجویی متن‌محور است و پیش از این هرگز در خارج از کشور ژاپن منتشر نشده بود.

فرمانروایان بازی Crusader Kings III

سایر بازی‌های مهم فروردین ۱۴۰۱

در فروردین علاوه‌بر چند بازی مهمی که بالاتر مرور کردیم،‌ چند اثر مهم هم داریم که قبلا برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شده بودند و حالا قرار است راهی پلتفرم‌های جدیدی شوند. اولین اثر اینچنینی، The Ascent است که پیش‌تر برای پی سی و کنسول‌های ایکس باکس منتشر شده بود و قرار است ۴ فروردین در اختیار کاربران کنسول‌های پلی استیشن هم قرار بگیرد. ۹ فروردین زمان عرضه بازی Crusader Kings III برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس است تا کاربران کنسولی هم شانس تجربه این بازی استراتژی درجه‌یک را داشته باشند که داستان نقش پررنگی در آن دارد. درنهایت هم ۱۰ فروردین بازی Death Stranding Director's Cut برای پی سی منتشر خواهد شد و کاربران کامپیوتر که منتظر تجربه محتویات جدید این نسخه از دث استرندینگ بودند، در این تاریخ می‌توانند سراغ آن بروند.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی به‌اشتراک بگذارید و بگویید بیشتر منتظر کدام‌یک از آن‌ها هستید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده