نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۶

مصاحبه زومجی با مارک تاکر، طراح بازی Fallout 76

مارک تاکر، طراح بازی Fallout 76، اخیرا در جریان یک مصاحبه عمومی در مورد بازی Fallout 76 و آینده آن توضیحاتی ارائه کرد که زومجی هم فرصت حضور در این رویداد را داشت. همراه ما باشید.

بازی Fallout 76 در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در ابتدا، اصلا وضعیت جالبی نداشت؛ ایده‌های سازندگان برای خلق تجربه‌ای آنلاین از فال‌اوت، باعث شده بود تا بسیاری از آن مواردی که این مجموعه را محبوب کرده‌اند، در این نسخه وجود نداشته باشند و موارد جایگزین هم آنطور که باید جواب نداده بود. همین مساله منجر به نمره‌های پایین بازی شد. با این حال پس از انتشار، سازندگان به مرور با انتشار آپدیت‌ها و محتویات جدید، تا حدی توانستند بازی را بهتر کنند و مثلا مواردی مثل اضافه شدن NPC‌ها و تغییرات دیگر، جان تازه‌ای در فال‌اوت ۷۶ دمید. چندی پیش در خبر‌ها شاهد انتشار جزییات محتویات برنامه‌ریزی‌شده بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۲ بودیم و به همین مناسبت سازندگان مصاحبه‌ای در قالب یک میز‌گرد با حضور رسانه‌های مختلف تدارک دیدند تا مارک تاکر، یکی از طراحان بازی، در آن بیش‌تر در مورد این محتویات توضیح و به سوالات کلی رسانه‌ها هم جواب داد. در ادامه مروری بر توضیحات کلی تاکر و جواب‌های او به سوالات سایر رسانه‌ها خواهیم داشت و همینطور سوال‌های اختصاصی زومجی را مرور می‌کنیم. 

تصویر محتویات الحاقی بازی Fallout 76 در سال ۲۰۲۲

زومجی: آیا برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌ای اختصاصی از فال‌اوت ۷۶ برای پلتفرم‌های نسل نهمی دارین؟

مارک تاکر: «عرضه چنین نسخه‌ای قطعا ایده جذابی به‌حساب میاد و ما هم حتما براش برنامه داریم. اما در حال حاضر امکان ارائه جزییات دقیقی ازش ندارم و جزو برنامه‌های بلندمدت به‌حساب میاد. فال‌اوت ۷۶ همین الان هم گرافیک خوبی داره و قطعا پلتفرم‌های نسل نهمی می‌تونن تجربه بصری اون رو بهتر هم بکنن.»

زومجی: یکی از مشکلاتی که بازی تو زمان عرضه داشت، نبود داستان آنچنانی تو اون بود که باعث شد مثلا خود من هم نتونم اون ارتباطی که همیشه با فال‌اوت برقرار کردم داشته باشم. اما به مرور این جنبه از بازی بهتر و بهتر شد. لطفا بگید که چالش‌های روایت داستان تو بازی آنلاینی مثل فال‌اوت ۷۶ چیه؟

مارک تاکر: «یکی از جذابیت‌های بازی‌های آنلاین، اینه که می‌شه اون رو کنار بقیه دوستامون تجربه کنیم. ولی خب همین مساله خودش یه چالش به‌حساب میاد که باعث می‌شه تعریف کردن اون داستان‌هایی که تو یه بازی تک‌نفره داستان‌محور بهتر جواب می‌دن، سخت باشه. چون از یه طرف ما سعی داریم تا داستان رو به بهترین شکل ممکن روایت کنیم و از طرفی هم ما تعداد خیلی زیادی بازیکن داریم که بازی رو همراه با دوستاشون تجربه می‌کنن. در واقع سوال شما، خیلی با ایده‌هایی که برای the Pitt داشتیم مرتبطه؛ ما سعی زیادی کردیم تا داستانی که تو این محتوا روایت می‌کنیم، هم برای اون دسته از افراد که بازی رو به شکل تک‌نفره تجربه می‌کنن جذاب باشه و هم برای افرادی که دنبال تجربه Co-Op هستن چون هر دو گروه برای ما اهمیت زیادی دارن و این مساله، واقعا چالش برانگیزه. 

به‌شکل دقیق‌تر، مثلا تصور کنین که شما دوست دارین تا مشغول صحبت با NPC بشین و دیالوگ‌ها رو به دقت بخونین و تصمیم بگیرین. الان اگه بازی رو همراه با دوستا‌تون تجربه کنین، سوال و چالشی که پیش میاد اینه که بقیه افراد وقتی شما مشغول این کار هستین چیکار باید بکنن و ما باید اونا رو هم سرگرم نگه داریم. از زمان عرضه بازی و مخصوصا اضافه شدن NPC‌ها تا الان، ما مشغول امتحان کردن راه‌های مختلفی برای رسیدن به راه‌حلی درست برای این چالش هستیم و قطعا این موضوع اصلی‌ترین چالش ما تو این زمینه به‌حساب میاد.»

بازی Fallout 76

در ادامه هم مروری بر سوال و جواب‌های مطرح‌شده دیگر در این مصاحبه داریم. ابتدا سوالی از طرف رسانه Jeuxvideo در مورد نقش محتویات سال ۲۰۲۲ بازی در گسترش روایت کلی آن مطرح کرد. تاکر در این مورد توضیح داد که یکی از اهداف اصلی و همیشگی سازندگان بازی، این بوده که چطور می‌توان جهان فال‌اوت ۷۶ و به‌طور کلی فال‌اوت را از حیث داستانی گسترش داد و در کنار آن تجربه‌ای سرگرم‌کننده هم به مخاطب ارائه کرد. با این ذهنیت، یکی از محتویاتی که امسال برای بازی عرضه خواهد شد، Expeditions: The Pitt است که بازیکنان را به منطقه Pitt خواهد برد و به‌گفته مارک، راه جدیدی برای لذت بردن از بازی است و این امکان را به سازندگان می‌دهد تا در آینده هم اقدام مشابهی انجام دهند و شاهد محیط‌های آشنای دیگری از فال‌اوت در بازی باشیم. در محتوای the Pitt، شاهد حضور کاراکتر‌های جدید مختلفی خواهیم بود و بازیکنان می‌توانند تجربه پرجزییاتی از حیث روایت داشته باشند. 

در ادامه، سوالی در مورد ارتباط بین فال‌اوت ۷۶ و محتویاتی که با الهام از نسخه‌های قبلی مجموعه به آن اضافه شدند از طرف نویسنده سایت Multiplayer مطرح شد. تاکر در توضیح این موضوع اعلام کرد که اکثر اعضای تیم توسعه فال‌اوت ۷۶ افرادی هستند که سابقه خیلی طولانی در این مجموعه ندارند ولی در عین حال فرصت همکاری با افرادی را داشته‌اند که سال‌ها روی بازی‌های فال‌اوت کار کرده‌اند و همین مساله هم باعث شده تا مثلا زمانی که محتویاتی با محوریت Brotherhood of Steel برای بازی عرضه شد، اعضای تیم توسعه همکاری نزدیکی با این افراد داشته باشند تا به بهترین شکل ممکن آن را پیاده کنند. البته که این کار چالش‌هایی هم دارد و مثلا از آنجایی که فال‌اوت ۷۶ از نظر تایم‌لاین داستانی حکم یک پیش‌درآمد را دارد، آن‌ها در آماده کردن محتویات مرتبط با نسخه‌های قبلی دقت زیادی دارند تا جزییات داستانی آن‌ها را در نظر بگیرند. 

سوال دیگری که از طرف رسانه Jeuxvideo مطرح شد، این بود که آیا ذهنیت سازندگان فال‌اوت ۷۶، جذب کاربران قدیمی این مجموعه است یا آن‌ها دوست دارند تا بازیکنان جدیدی هم با این بازی وارد دنیای فال‌اوت شوند. تاکر در جواب این سوال اعلام کرد که مجموعه فال‌اوت به‌قدر کافی بزرگ و شناخته شده محسوب م‌شود و در آستانه جشن گرفتن ۲۵ سالگی است. همین موضوع دست آن‌ها را باز می‌گذارد تا از طرفی توجه ویژه‌ای به بازیکنان قدیمی این مجموعه داشته باشند و مثلا رفتن سراغ مکان‌هایی آشنا از دنیای فال‌اوت گواهی بر این موضوع است. از طرف دیگر، اینکه فال‌اوت ۷۶ یک بازی آنلاین است و روی ارائه تجربه‌ای چندنفره تمرکز دارد، باعث شده تا افراد علاقه‌مند به این سبک از بازی‌ها هم جذب آن شوند؛ افرادی که شاید در گذشته حتی یک نسخه از فال‌اوت را هم تجربه نکرده باشند و از طریق این نسخه به جمع طرفداران مجموعه فال‌اوت اضافه شدند. 

شخصیت زره‌پوش در بازی فال اوت ۷۶

توضیحات بعدی تاکر در جواب نویسنده سایت Multiplayer و در مورد بخش Fallout Worlds بود؛ جایی که تاکر آن را بخشی جالب معرفی کرد که بازیکنان می‌توانند تجربه خودشان را از بازی شخصی‌سازی کنند. وی همچنین توضیح داد که این بخش از بازی در طول زمان و با بازخورد‌هایی که از گیمر‌ها گرفته‌اند، مرتب در حال تغییر و پیشرفت است و یکی از نکاتی که در آن اهمیت پیدا می‌کند و تغییراتی هم داشته، میزان پیشرفتی است که بازیکنان از این قسمت می‌توانند به سایر بخش‌های بازی ببرند؛ چرا که هدف سازندگان ارائه تجربه‌ای عادلانه است و به همین دلیل مثلا حالت PvP بازی بهبود‌هایی در زمینه تعادل داشته است. 

مورد دیگری که در جریان این مصاحبه مورد بحث قرار گرفت، جزییات دقیق محتوای The Expedition از حیث گیم پلی بود که توسط اونور کایا از کشور ترکیه (متاسفانه نام رسانه ذکر نشد) سوال شد. تاکر در جواب این سوال، اعلام کرد که آن‌ها با این محتوا، قرار است ویژگی جدیدی به اسم Missions را معرفی کنند که در واقع مراحلی قابل‌تکرار با حال و هوای مراحل فال‌اوت هستند. هدف تیم سازنده این بوده که این مراحل هم به‌شکل تجربه تک‌نفره و هم چندنفره جذاب باشند و نکته مهم دیگر اینکه نباید این مراحل را چیزی شبیه به ماموریت‌های روزانه بازی بدانیم؛ چرا که در Mission‌ها، داستان اهمیت بسیار بالاتری دارد و مواردی مثل تعامل با NPC‌ها، حال و هوایی مثل تجربه نسخه‌های داستان‌محور فال‌اوت به این مراحل می‌دهد. همچنین این مراحل قرار است ارزش تکرار بالایی هم داشته باشند. 

در پایان هم مارک تاکر اعلام کرد که تیم توسعه فال‌اوت ۷۶ مدام در تلاش است تا جزییات مختلفی را در بازی بهبود دهد و مثلا مواردی مثل خرید رنک به‌مراتب ساده‌تر خواهد شد و بازیکنان می‌توانند به جای کلیک چندباره، یک بار تعداد رنک‌هایی را که می‌خواهند انتخاب کنند و آن‌ها را بخرند. همچنین بهبود‌های مختلف دیگری هم در نظر است که تیم سازنده سعی می‌کند تا به مرور آن‌ها را آماده کند. 

لطفا نظرات خود را در مورد مصاحبه مارک تاکر و اطلاعات ارائه‌شده توسط او با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده